aA
Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems vairuotojams gali pateikti nemalonią staigmeną – neužsivedantį automobilį. Kodėl automobilių akumuliatoriai „miršta“ vos atėjus šalčiui ir kaip nuo to apsisaugoti, klausiama pranešime žiniasklaidai.
Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių
© DELFI / Tomas Vinickas

Gana dažnas reiškinys šaltą žiemos rytą – stovėjimo aikštelėse „nosimis“ susibedę automobiliai sujungti užvedimo laidais, vadinamaisiais „krokodilais“. Automobilių neužvedančių nelaimėlių daugėja proporcingai didėjančiai neigiamai temperatūrai lauke. Tačiau kai kurių automobilių elektros sistemos neišgyvena nakties netgi jei gyvsidabris termometro skalėje tik truputį nukrenta žemyn nuo nulinės temperatūros žymos.

Netikęs akumuliatorius – ne diagnozė, o simptomas

Automobilių dalių parduotuvės Vilniuje „Autoaibė“ konsultantai šią situaciją aiškina labai paprastai: dažniausiai dėl to kaltas išsikrovęs akumuliatorius. Norint išvengti tokių nemalonumų reikia prižiūrėti ir reguliariai patikrinti automobilį.

„Jei akumuliatorius yra pakankamai senas, jį verta patikrinti prieš sezoną. Tą galima padaryti tam skirtais prietaisais arba autoservise. Autoelektrikai pasakys, ar akumuliatorius yra pakankamai įkrautas ir kokią galią jis gali atiduoti užvedimo metu. Galbūt jį pakaks įkrauti, o gal jau metas pakeisti kitu“, – sakė „Autoaibė“ parduotuvės Vilniuje vadovas Mantas Milerius.

Tačiau įkrautas ar pakeistas akumuliatorius gali išspręsti bėdas tik trumpam periodui, ir po metų ar kelių vėl atsiras problemų. Išsikraunantys akumuliatorius dažniausiai yra kitų „ligų“ arba netinkamo automobilio eksploatavimo simptomas.

Kaltos eismo spūstys ir šildymas

„Akumuliatoriai praranda talpą, o tuo pačiu ir galingumą tada, kai nebūna pilnai įkraunami. Dažniausiai dėl to, kad važinėjama trumpais nuotoliais. Šiuolaikiniai automobiliai turi daug elektros įrangos ir jai įkrauti bei išmaitinti, generatoriui nebeužtenka pajėgumo. Jei salonas, galinis langas yra šildomi, ventiliatorius veikia visu galingumu, garsiai groja muzika, reikia, kad generatorius dirbtų beveik maksimaliu pajėgumu. O stovint ar lėtai judant eismo spūstyje jis dirba minimaliu režimu ir nesugeba energija aprūpinti visų prietaisų, tad jis ima energiją iš akumuliatoriaus ir taip po truputį jį iškrauna“, – aiškino akumuliatoriais prekiaujančios įmonės „Perpetuum mobile“ vadovas Vilius Onaitis.

Dėl važinėjimo trumpais nuotoliais ir mėgaujantis gausybe modernios elektros įrangos automobilyje akumuliatorius gali išsikrauti ne tik žiemą, bet ir vasarą. Ypač daug elektros energijos suvartoja oro kondicionierius. Dėl to specialistai akumuliatorių rekomenduoja tikrinti bent du kartus per metus. Vieną, prieš žiemą įsitikinti, kad jis turi pakankamai įtampos, antrą – po žiemos, pažiūrėti, ar jis neišsikrovė ir jo užteks šiltajam metų laikotarpiui, mat žiemos šalčiai akumuliatorius „nukankina“.

Jei kurį laiką laikosi gana žema, minusinė temperatūra, sutirštėja alyvos, atšąla metalas, norint užvesti variklį reikia kelis kartus daugiau jėgos nei esant šiltam orui. O jei akumuliatorius vis tik išsikrauna, reiškia, kad reikia jį keisti. Daugiau jo įkrauti iki prieš tai buvusio lygio nebepavyks.

„Jeigu akumuliatoriai išsikrauna, jie praranda savo talpą. Akumuliatorių iškrovus iki 20-30 proc. dar galima atstatyti, o jei iškraunamas daugiau nei 40 proc., įvyksta vadinamasis giluminis iškrovimas, parametrai nebegrįžta į pradinį lygį. Vėl įkrovus iškrautą akumuliatorių prietaisas rodys, kad jis pilnai įsikrovęs, tačiau akumuliatorius nebepajėgs užvesti variklio. Tai itin aktualu dyzeliniams automobiliams“, – sakė V. Onaitis.

Automobilio akumuliatorius
Automobilio akumuliatorius
© Andrius Laucius

Tinkami akumuliatoriai nepridaro problemų

Perkant naują akumuliatorių specialistai pataria jį rinktis ne pagal kainą ar dydį, o tai, ar tiks konkrečiam automobiliui.

„Rekomenduojame atkreipti dėmesį į tai, ką rekomenduoja automobilio gamintojas ir kas parašyta ant etiketės. Tinkamas akumuliatorius tiks naudoti ilgai“, – sakė M. Milerius.

„Jeigu į dyzelinį automobilį įdėsite benzininiam varikliui skirtą akumuliatorių, tai aišku, kad jis ilgai nedirbs. Galingiems automobiliams, turintiems daug įrangos, kuriems reikia daug startinės srovės, taip pat naudojami tik AGM tipo akumuliatoriai. Kompiuteris pastoviai seka akumuliatoriaus įtampą ir jai nukritus žemiau nustatytos ribos jis rodo klaidas ir pradeda atjunginėti įvairias sistemas, nes jam neužtenka galingumo. Dabar daugėja automobilių su „Start-Stop“ sistema. Tokiems automobiliams taip pat reikia specialaus akumuliatoriaus“, – apie pasekmes, kas gali nutikti pasirinkus netinkamą akumuliatorių, papasakojo V. Onaitis.

Specialistai teigia, kad geri akumuliatoriai vidutiniškai tinkami naudoti apie 5 metus. Laikas gali trumpėti arba ilgėti priklausomai nuo automobilio eksploatavimo savybių. Dyzeliniai varikliai reikalauja daugiau energijos, benzininiai – mažiau. Jei žmogus važinėja trumpais nuotoliais, dažnai stovi eismo spūstyse ir akumuliatorius nespėja įsikrauti, jo gyvavimo laikas trumpesnis. Jei automobilis dažniausiai naudojamas ilgoms kelionėms, kai aukštesniais sūkiais dirbantis variklis pakankama jėga suka akumuliatorių kraunantį generatorių, šis daiktas gali dirbti efektyviai ir ilgiau nei dešimtmetį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
4.2500

Svarbios taisyklės keliaujantiems paspirtukais: rudenį tyko dar daugiau pavojų (2)

Prasidėjus rugsėjui transporto srautai didžiuosiuose šalies miestuose kaip mat išaugo, tačiau...

Draudikai sunerimę: trečdalis tėvų nežino, kaip pasirūpinti savo vaikų saugumu gatvėje

Šiemet kaip niekada aktyvus dviračių sezonas gyventojus skatino prisiminti arba iš naujo išmokti...

Patarė, kaip išsirinkti savo pirmąjį automobilį – nuo kokios sumos reikia pradėti? (9)

Pigus, saugus ir lengvai eksploatuojamas – sakoma, kad toks turėtų būti pirmasis automobilis....

Kelio ženklai, kurių reikšmių nežino daugelis vairuotojų (28)

Dažniausiai matomus kelio ženklus pažįsta ir jų reikšmes žino kone visi vairuotojai. Visgi tie,...

Vairavimo mokyklų psichologė pirštu beda į girtus vairuotojus: viskas daug sudėtingiau nei mes įsivaizduojame (11)

Savo jėgų pervertinimas, išprovokuotos emocijos ar manymas, kad nieko blogo nenutiks, – tai tik...

Top naujienos

Signatarė Valionytė: per 30 metų kažkas pas mus yra nutikę negerai (297)

Lietuvos Nepriklausomos valstybės atkūrimo akto signatarė, Nepriklausomybės Akto signatarų klubo...

Viena galingiausių valstybių – ant griūties slenksčio: iškilo branduolinis klausimas (112)

Prabėgus šešeriems metams po pastarojo bandymo atsiskirti, Škotija trokšta būti „kitų...

26 žmones pražudžiusios lėktuvo „An-26“ avarijos versijos – gedimai ir žmogiškasis veiksnys (27)

Tyrėjai svarsto keturias Ukrainos oro pajėgų karinio lėktuvo „An-26“ avarijos Charkivo...

Lietuvoje patvirtinta 111 koronaviruso infekcijos atvejų per parą (195)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad per praėjusią parą Lietuvoje...

Rugpjūtį Lietuvoje sumažėjo manančių, kad jų šeimos finansinė padėtis blogėjo (14)

Rugpjūtį, palyginti su birželiu, 20 proc. punktų sumažėjo manančių, kad jų šeimos...

Užkalnis: kvepiu laukiniais kvepalais, bet žiaurus netapau (35)

Kvepalai , apie kuriuos šiandien kalbėsime, yra tikras laiko ženklas: sukurti neseniai, prieš...

Traumas patyrę „Lakers“ lyderiai ketina žaisti nepaisydami skausmų

Los Andželo „Lakers“ prieš penktąsias Vakarų konferencijos finalo serijos rungtynes su...

Autentiški Kosto Kubilinsko gyvenimo kadrai: kaip vaikų poetas tapo žudiku ir išdaviku (297)

Talentingas ir jautrus vaikų poetas, kurio skambius eilėraščius apie du batus, skarotą eglutę ir...

Netiki, kad Lietuvoje vėl bus įvestas karantinas: didžiausią baimę verslininkams kelia kitas dalykas (181)

Nors politikai šiuo metu nekalba apie karantino įvedimą Lietuvoje, tačiau pastaraisiais mėnesiais...

Transliacija / įVARtis. „Sūduvos“ pabaiga, Vacio rekordas, L.Suarezo egzaminas ir Įvartito

Savaitinė futbolo apžvalga „įVARtis“. Vedėjai Justas Naulickas, Ervinas Kvitkauskas, Tautvydas...

|Maža didelių žinių kaina