„Iki 2030 m. žūtis automobiliuose sumažinti perpus, o iki 2050-ųjų – iki nulio“, – taip skamba nauja Lietuvos saugaus eismo strategija. Kovo mėnesį Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje susisiekimo ministras Rokas Masiulis pristatė ambicingą Lietuvos saugaus eismo programą – „Viziją – nulis“, kurią ruošiamasi patvirtinti dar iki šių metų pabaigos.
Greičio matuokliai
© DELFI / Kęstutis Kasciukevičius

„Pagrindiniai strategijos principai – bendra sausumos transporto valdytojų ir naudotojų atsakomybė už saugią eismo aplinką, maksimaliai pritaikytas transporto priemones eismo dalyviams nuo galimų klaidų apsaugoti, taip pat efektyvi techninė ir medicininė pagalba nukentėjusiesiems eismo įvykio metu“, – sako Susisiekimo ministerijos komunikacijos ir protokolo skyriaus vedėja Edita Banienė.

Pasak ministerijos atstovės, strategija yra tęstinė saugaus eismo programa ir bus įgyvendinama pagal tarpinstitucinius veiklos planus.

„Pagrindiniai strategijos prioritetai yra saugesnė eismo dalyvių elgsena, saugesni keliai ir gatvės, saugesnės transporto priemonės, efektyvesnė pagalba po eismo įvykių“, – teigia E. Banienė.

Milžiniški užmojai

Iki 2020 m. šia strategija bus siekiama vairuotojų skaičių, viršijančių greitį iki 10 km/val. gyvenvietėse, sumažinti 30 proc. Kitas tikslas – kasmet 5 proc. sumažinti įskaitinių eismo įvykių kaltininkų, kurie buvo apsvaigę, skaičių.

Vairuotojų skaičius, kurie naudojasi mobiliaisiais telefonais neleistinu būdu vairuodami, turėtų sumažėti 20 proc. Atšvaitus teisingai naudoti turėtų daugiau kaip 90 proc. visų pėsčiųjų, dviratininkų, o 2020 metais 50 proc. gale sėdinčių keleivių (įskaitant vaikus) turėtų segėti saugos diržus.

Greitkelis Vilnius - Kaunas (A1)
Greitkelis Vilnius - Kaunas (A1)
© DELFI / Paulius Garkauskas

Iki 2030 metų bus siekiama sumažinti leistino greičio viršijimo atvejų skaičių 20 proc., mobiliųjų telefonų naudojimą vairuojant – 40 proc., nesegimų saugos diržų galinėse sėdynėse atvejų skaičių – 40 proc., nenaudojamų arba netinkamai naudojamų atšvaitų atvejų skaičių – 25 proc.

Neblaivių vairuotojų skaičių tikimasi sumažinti iki 1 proc. Taip pat bus siekiama, kad žuvusiųjų pėsčiųjų ir dviratininkų skaičius sumažėtų perpus, o pėsčiųjų ir (ar) dviračių takų tinklo ilgis valstybinės reikšmės keliuose padidėtų 18 proc.

Siekiant, kad šalies keliai ir gatvės būtų gerokai saugesni, iki 2020 m. pabaigos, pasak E. Banienės, Lietuvos keliuose numatoma įdiegti daugiau nei 1000 saugaus eismo priemonių.

„Bus rekonstruojamos pavojingos perėjos, įrengiamos pėsčiųjų saugos salelės, greičio mažinimo kalneliai gyvenvietėse, tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai, diegiamos kitos priemonės. Planuojama, kad iki 2030 m. pėsčiųjų ir/ar dviračių takų tinklo ilgis valstybinės reikšmės keliuose padidės 18 proc.

2020 m. šalies magistraliniuose ir valstybinės reikšmės keliuose bus įrengti 37 daugiafunkciniai pažeidimų fiksavimo prietaisai, 400 stacionarių greičio matuoklių, 100 sektorinių greičio matuoklių. 2022 m. šalies keliuose veiks 200 sektorinių greičio matuoklių, bus įrengta 20 neleistino priešpriešinio lenkimo fiksavimo prietaisų“, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovė.

Šimtamilijoninės investicijos

Vien tik iki 2020 m. į strategiją yra žadama investuoti 40 mln. eurų, o vėliau, kiekvienais metais, investicijos turėtų siekti po keliasdešimt milijonų eurų.

Vidutinio greičio matuokliai
Vidutinio greičio matuokliai
© DELFI / Andrius Ufartas

„Į numatytas eismo saugos gerinimo priemones iki 2020 m. planuojama investuoti apie 40 mln. eurų. 2020–2030 m. lėšų poreikis saugaus eismo gerinimo priemonėms bus apie 20 mln. eur. kasmet. Tai priklausys nuo priemonių skaičiaus. Paskaičiuota, kad į eismo saugą investuotas 1 euras atneša apie 10 eurų naudos valstybei ir žmonėms“, – teigia E. Banienė.

Susisiekimo ministerijos atstovė neabejoja, kad tokia investicija padės gerokai pagerinti eismo sąlygas Lietuvoje.

„Diegiamos priemonės neabejotinai prisidės prie saugaus eismo gerinimo veiklos. Turėtų sumažėti pačių pavojingiausių pažeidimų, tuo pačiu ir žūčių keliuose. Tikime, kad pradėjus diegti priemones sumažės KET pažeidimų skaičius, taip pat ir aukų keliuose skaičius“, – sako E. Banienė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (34)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (20)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

„Regitra“ paaiškino, kas lemia, kad vieni motociklininkai kelyje geriau matomi už kitus (3)

Didžioji dalis eismo įvykių, kuriuose vienas iš dalyvių yra motociklininkas , įvyksta dėl to,...

Penki atvejai, kai autobusu važiuoti yra protingiau nei sėsti į automobilį (1)

Artėjant rugsėjui į sostinę plūsta dešimtys tūkstančių studentų, atvykstančių čia...

Ugniagesiai perspėja: „Pastatėte automobilį ten, kur draudžiama? Kompensacijos dėl apgadinimų nelaukite“ (5)

Pilni automobilių daugiabučių kiemai dažnai tampa galvos skausmu ugniagesiams. Atvykę į tokius...

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (14)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (18)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (307)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (100)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1463)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (115)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Mamą nustebino sūnaus poelgis: matyt, kažką darau kitaip nei visos (45)

Visos mamos skirtingos, bet turi vieną bendrą tikslą – padaryti viską, kad jų vaikas būtų...

Horizonte – dar viena futbolo šventė: į Marijampolę kitame etape atkeliautų „Celtic“ (5)

Jei Marijampolės „Sūduvai“ pavyks išlaikyti svečiuose įgytą persvarą prieš Jūrmalos...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (196)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Kinai sukūrė nedegančią ir labai stiprią medieną (25)

Daugybė pasaulio medžių kasdien yra nukertama dėl žaliavos poreikio. Mes turime ir kitų,...