Laikai, kai važiuojant automobiliu nežinomomis vietovėmis buvo svarbu nepamiršti žemėlapio ir įdėmiai sekti kiekvieną vietovardį, šiandien atrodo kaip gūdi senovė. Apsiginklavę šiuolaikinėmis navigacijos sistemomis, vairuotojai jau drąsiai važiuoja nežinomais keliais tiek užsienyje, tiek Lietuvoje. Vis tik draudikai ir saugaus vairavimo ekspertai pažymi, kad aklai pasikliaunant vien tik navigacijos sistemomis ir pamirštant budrumą, sveiką protą bei kelių eismo taisykles galima sau prisidaryti nemenkų rūpesčių ir patekti į rimtą pavojų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Navigacijos sistema (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo nuotr.

„Nors navigacijos sistemos gali būti išties patogia pagalbine priemone keliaujant, tačiau pastebime tendenciją, kad pernelyg dažnai vaizdas navigacijos prietaiso ekrane vairuotojams ima kone atstoti realią situaciją už automobilio lango. Dažnai įsitraukus į navigacijos įrangos nurodymus pamirštama, kad pirmiausia būtina sekti kelio ženklus ir įvykius kelyje.

To nepaisant nutinka brangiai atsieiti galintys eismo įvykiai ar pažeidus taisykles vairuotojams tenka turėti reikalų su policijos pareigūnais“, – sako Raimondas Bieliauskas, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

Anot draudimo eksperto, dėl neapdairaus naudojimosi navigacijos sistemomis Lietuvos vairuotojai į bėdą dažniausiai patenka užsienyje, kur vedini rodyklių ekrane ir kryptis diktuojančio balso įvažiuoja į jų transporto priemonėms nepritaikytus kelius, siauras gatveles ar pavojingas sankryžas.

„Turėjome ne vieną atvejį, kai Lietuvos vilkikų vairuotojai vadovaudamiesi navigacija atsiduria jiems neleistinose siaurose miestų gatvelėse ir neišsitekę važiuojamojoje dalyje apgadina šalia esančius pastatus, tvoras, žibintus ar kitas konstrukcijas. Nors tam tikrose vietovėse vilkikų ir sunkvežimių eismas būna draudžiamas, o apie kelio susiaurėjimą įspėja atitinkami ženklai, tačiau sutelkę dėmesį į navigaciją vairuotojai jų nepastebi“, – sako R. Bieliauskas.

Tuo metu saugaus vairavimo instruktorius ir patyręs lenktynininkas Artūras Pakėnas sako, kad navigacijos rodmenys vairuotojams neturėtų tapti šventa karve, o šia technologija naudotis saugiai reikia mokėti.

„Be jokios abejonės navigacija kelyje turėtų būti tik pagalbine priemone, neužmigdančia paties vairuotojo budrumo. Kad ir kokios išmanios šiandieninės technologijos atrodytų, už saugią kelionę ir prie vairo priimamus sprendimus yra atsakingas tik vairuotojas.

Saugiai naudotis navigacijos sistemomis reikia mokėti – gebėti nesutelkti viso dėmesio tik į ekraną, niekuomet neprarasti situacijos kontrolės ir matyti viską, kas dedasi kelyje. Reikia išsiugdyti įprotį informaciją iš navigacijos sistemos priimti neatitraukiant dėmesio nuo pagrindinės veiklos – saugaus vairavimo“, – sako A. Pakėnas.

Saugaus vairavimo ekspertas pažymi, kad vadovavimąsi navigacijos sistemomis palengvina daugelyje prietaisų galimi pasirinkti garsiniai nurodymai, kurie panaikina būtinybę prieš kiekvieną manevrą žvilgčioti į ekraną. Pats navigacijos prietaisas, anot A. Pakėno, automobilyje turėtų būti pritvirtinamas taip, kad į jį būtų patogu žvilgtelėti – nereikėtų nei pasilenkti, nei sukioti galvos. Geras techninis sprendimas, A. Pakėno manymu, yra, kai kelio kryptis rodoma kaip projekcija ant automobilio priekinio stiklo (angl. head-up display).

„Visuomet yra pravartu dar prieš pradedant važiuoti peržvelgti visą maršrutą, įsidėmėti svarbesnius posūkius ar sudėtingesnes sankryžas, taip pat pasitikrinti, ar navigacijos žemėlapiai yra atnaujinti. Per vėlai pastebėjus navigacijos žemėlapyje numatytą posūkį, nespėjus persirikiuoti į kitą eismo juostą, nereikėtų pavojingais manevrais paskutinę akimirką bandyti situacijos ištaisyti, o verčiau palaukti, kol sistema maršrutą perskaičiuos ir toliau važiuoti juo. Prireikus maršrutą pakeisti pačiam, visuomet tai daryti reikėtų saugiai sustojus“, – pažymi A. Pakėnas.

Buvęs lenktynininkas prisimena keliaudamas Romoje ir pats buvęs navigacijos pavojingai nuvestas į vienpusį priešingo eismo kelią. Tuomet nuo rimtesnio pavojaus ar policijos pareigūnų nuobaudos A. Pakėną išgelbėjo budrumas ir tinkamas situacijos kelyje skaitymas. Šių dviejų palydovų ekspertas ragina vairuotojus niekuomet nepamiršti – nei važiuojant su navigacija, nei be jos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dviratininkai negali jaustis saugūs net savo takuose (22)

Tikru pavasariu ir artėjančia vasara pakvipę orai vilioja sėsti prie dviračio vairo ir...

Ekspertas pataria: pirmąjį automobilį rinkitės ne pagal kišenę, o pagal galingumą (26)

Pirmojo automobilio pirkimas dažniausiai yra džiugus ir ilgai lauktas procesas. Laukia malonūs...

Aistrą fotografijai nutrėkš lokomotyvas (3)

Kad ir kaip romantiškai atrodytų ant geležinkelio bėgių sėdinčios draugės nuotrauka,...

Vairuotojo atkirtis kritikams: nesiskųskit – mes verčiami pažeisti taisykles (205)

Į DELFI redakciją kreipėsi Arnas, kuris teigia, kad visuomenėje motociklininkai yra kritikuojami...

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (46)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Top naujienos

Aprūpino darbu, automobiliu ir butu kurorte: išskirtinės sąlygos kelia dar didesnių įtarimų (61)

Vyriausybei vis garsiau kabant apie valstybinių įmonių veiklos optimizavimą, aiškėja, kad kai...

Lietuvoje mįslingai daugėja pinigų iš Rusijos (314)

Daugiausia mūsų tautiečių yra Jungtinėje Karalystėje. Ilgai ir pinigų iš šios šalies į...

LRT komisija susidūrė su netikėta kliūtimi: Seime jau yra pasiūlymų dėl baudų papildyta (48)

Seimo laikinoji tyrimo komisija Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) veiklai tirti...

Kitokias rungtynes žadantis McLeanas: žaisti „Panathinaikos“ arenoje – tūkstantį kartų sunkiau nei „Žalgirio“ (19)

Kauno „Žalgiris“ trečiosiose Eurolygos ketvirtfinalio serijos rungtynėse gera gynyba...

Macrono ir jo žmonos garbei – prabangi vakarienė Baltuosiuose rūmuose Trumpas sulaužė tradiciją (31)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas ir jo žmona Melania antradienį surengė banketą Prancūzijos...

Pastebėjo tik akyliausi: Melanios ir Donaldo Trumpų rankų „kova“ tapo socialinių tinklų hitu (19)

Žurnalistų kameros ir vėl užfiksavo, kaip pirmoji Jungtinių Valstijų ponia Melania Trump per...

Kas toliau Sirijoje: yra vienintelė strategija (71)

Praėjo jau šiek tiek laiko, ir galima drąsiai konstatuoti, jog Jungtinių Valstijų antskrydžiai...

Atvira Čmilytės išpažintis apie skyrybas su pirmuoju vyru: jis norėjo, kad pirmiausia būčiau jo talento gerbėja (33)

Šeima ar karjera – su šia dilema susiduria daugelis sportininkių. Ne išimtis ir...

Pranckietis: į klausimus dėl dirbamos žemės valdymo turi būti atsakyta žada referendumą dėl Seimo narių skaičiaus mažinimo (36)

Į visuomenei kylančius klausimus apie situaciją žemės ūkyje turi būti atsakyta, teigia Seimo...

Jasikevičius prakalbo apie serijos pabaigą, bet komandai turi sąlygą (98)

Kas prieš šešis mėnesius būtų pasakęs, kad Kauno „Žalgiris“ brausis į Eurolygos finalo...