Laikai, kai važiuojant automobiliu nežinomomis vietovėmis buvo svarbu nepamiršti žemėlapio ir įdėmiai sekti kiekvieną vietovardį, šiandien atrodo kaip gūdi senovė. Apsiginklavę šiuolaikinėmis navigacijos sistemomis, vairuotojai jau drąsiai važiuoja nežinomais keliais tiek užsienyje, tiek Lietuvoje. Vis tik draudikai ir saugaus vairavimo ekspertai pažymi, kad aklai pasikliaunant vien tik navigacijos sistemomis ir pamirštant budrumą, sveiką protą bei kelių eismo taisykles galima sau prisidaryti nemenkų rūpesčių ir patekti į rimtą pavojų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Navigacijos sistema (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo nuotr.

„Nors navigacijos sistemos gali būti išties patogia pagalbine priemone keliaujant, tačiau pastebime tendenciją, kad pernelyg dažnai vaizdas navigacijos prietaiso ekrane vairuotojams ima kone atstoti realią situaciją už automobilio lango. Dažnai įsitraukus į navigacijos įrangos nurodymus pamirštama, kad pirmiausia būtina sekti kelio ženklus ir įvykius kelyje.

To nepaisant nutinka brangiai atsieiti galintys eismo įvykiai ar pažeidus taisykles vairuotojams tenka turėti reikalų su policijos pareigūnais“, – sako Raimondas Bieliauskas, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

Anot draudimo eksperto, dėl neapdairaus naudojimosi navigacijos sistemomis Lietuvos vairuotojai į bėdą dažniausiai patenka užsienyje, kur vedini rodyklių ekrane ir kryptis diktuojančio balso įvažiuoja į jų transporto priemonėms nepritaikytus kelius, siauras gatveles ar pavojingas sankryžas.

„Turėjome ne vieną atvejį, kai Lietuvos vilkikų vairuotojai vadovaudamiesi navigacija atsiduria jiems neleistinose siaurose miestų gatvelėse ir neišsitekę važiuojamojoje dalyje apgadina šalia esančius pastatus, tvoras, žibintus ar kitas konstrukcijas. Nors tam tikrose vietovėse vilkikų ir sunkvežimių eismas būna draudžiamas, o apie kelio susiaurėjimą įspėja atitinkami ženklai, tačiau sutelkę dėmesį į navigaciją vairuotojai jų nepastebi“, – sako R. Bieliauskas.

Tuo metu saugaus vairavimo instruktorius ir patyręs lenktynininkas Artūras Pakėnas sako, kad navigacijos rodmenys vairuotojams neturėtų tapti šventa karve, o šia technologija naudotis saugiai reikia mokėti.

„Be jokios abejonės navigacija kelyje turėtų būti tik pagalbine priemone, neužmigdančia paties vairuotojo budrumo. Kad ir kokios išmanios šiandieninės technologijos atrodytų, už saugią kelionę ir prie vairo priimamus sprendimus yra atsakingas tik vairuotojas.

Saugiai naudotis navigacijos sistemomis reikia mokėti – gebėti nesutelkti viso dėmesio tik į ekraną, niekuomet neprarasti situacijos kontrolės ir matyti viską, kas dedasi kelyje. Reikia išsiugdyti įprotį informaciją iš navigacijos sistemos priimti neatitraukiant dėmesio nuo pagrindinės veiklos – saugaus vairavimo“, – sako A. Pakėnas.

Saugaus vairavimo ekspertas pažymi, kad vadovavimąsi navigacijos sistemomis palengvina daugelyje prietaisų galimi pasirinkti garsiniai nurodymai, kurie panaikina būtinybę prieš kiekvieną manevrą žvilgčioti į ekraną. Pats navigacijos prietaisas, anot A. Pakėno, automobilyje turėtų būti pritvirtinamas taip, kad į jį būtų patogu žvilgtelėti – nereikėtų nei pasilenkti, nei sukioti galvos. Geras techninis sprendimas, A. Pakėno manymu, yra, kai kelio kryptis rodoma kaip projekcija ant automobilio priekinio stiklo (angl. head-up display).

„Visuomet yra pravartu dar prieš pradedant važiuoti peržvelgti visą maršrutą, įsidėmėti svarbesnius posūkius ar sudėtingesnes sankryžas, taip pat pasitikrinti, ar navigacijos žemėlapiai yra atnaujinti. Per vėlai pastebėjus navigacijos žemėlapyje numatytą posūkį, nespėjus persirikiuoti į kitą eismo juostą, nereikėtų pavojingais manevrais paskutinę akimirką bandyti situacijos ištaisyti, o verčiau palaukti, kol sistema maršrutą perskaičiuos ir toliau važiuoti juo. Prireikus maršrutą pakeisti pačiam, visuomet tai daryti reikėtų saugiai sustojus“, – pažymi A. Pakėnas.

Buvęs lenktynininkas prisimena keliaudamas Romoje ir pats buvęs navigacijos pavojingai nuvestas į vienpusį priešingo eismo kelią. Tuomet nuo rimtesnio pavojaus ar policijos pareigūnų nuobaudos A. Pakėną išgelbėjo budrumas ir tinkamas situacijos kelyje skaitymas. Šių dviejų palydovų ekspertas ragina vairuotojus niekuomet nepamiršti – nei važiuojant su navigacija, nei be jos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (149)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (168)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (25)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Top naujienos

Nutylėta sovietų armijos katastrofa: panikos apimti gyventojai lėkė iš namų ir sodino vaikus pas svetimus žmones (53)

Nedaug trūko, kad netoli Berlyno 1977 metais būtų įvykęs branduolinis sprogimas, – rašo...

Žymūs ekonomistai susiginčijo, kokia yra skurdo kartelė (113)

Žymūs ekonomistai – „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir Vilniaus...

Juodieji karų su banditais puslapiai: „Vilniaus brigados“ garsenybės buvo laužomos sostinės požemiuose (317)

Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę 1990 m. šalis paveldėjo sovietinę miliciją, kitos operatyvinės...

Jolita Mikolaitienė: 21 amžius, o iki šiol moterys naiviai ieško slaptos prasmės tiesmukuose vyrų žodžiuose (101)

Atsakingas pareigas tarptautiniame versle užėmusi Jolita Mikolaitienė daugeliui geriau pažįstama...

Rusijoje lietuvis surado keisčiausią pasaulyje viešąjį tualetą (193)

Norite sysiuko ar dar rimčiau? Eikite į tam skirtą autobusą – jums pasakytų...

Pavogė mirusio vaiko tapatybę, buvo demaskuotas, tačiau tada kilo dar daugiau mįslių (17)

Jis pavogė mirusio vaiko tapatybę, galiausiai buvo demaskuotas, tačiau kilo dar daugiau mįslių....

Profesorius Lukoševičius apie visuotinę problemą: niekas nemoka sveikai maitintis (40)

Palangoje kiekvieną vasarą leidžiantis prof. habil. dr. Leonardas Lukoševičius – puikus...

Kaip pasikeis jūsų organizmas atsisakius alkoholio? (98)

Alkoholio poveikis žmogaus organizmui gali būti labai pragaištingas. Laimei, vis daugiau žmonių...

Nėštumas: kūno pokyčiai, kurie išlieka net ir pagimdžius (18)

Sakoma, kad motina tapusi moteris pasikeičia, ir tai nėra pokštas. Jokiu kitu gyvenimo periodu...

Pagimdžiau dukrą: vyras tai atšventė namie su prostitutėmis... (28)

Mūsų šeimos nebeliko po 24 bendro gyvenimo metų, jei galima sakyti, kad tas gyvenimas buvo...