„Vairuotojai turėtų prisiminti, kiek eismo juostų buvo, kai keliai buvo nuvalyti, dėl to ir susidaro kamščiai“, - juokavo buvęs lenktynininkas. Jo tikinimu, dažnai nutinka taip, kad žmonės gatvėse pasimeta, nebežino kaip ir kur važiuoti.
Padangos – svarbiausios
Kalbant apie vairavimo kokybę žiemą, pašnekovas teigė, kad didžiausią dėmesį reiktų skirti padangoms, kurios turi būti kokybiškos, su giliu protektoriumi, žieminės, nes būtent nuo jų priklauso stabilumas, stabdymo kelias.
Patys vairuotojai tikriausiai patys puikiai žino, kad žiemą stabdymo kelias yra ilgesnis, automobilis slysta ir esant mažesniam greičiui. Pašnekovo teigimu, reikia išskirti tokius esminius vairavimo bruožus: švelnumas valdant vairą ir spaudžiant akceleratorių, nereikia daryti staigių judesių, kurie provokuotų automobilio sukibimo su danga praradimą.
Senas tiesas reikia pamiršti
D. Jonušio teigimu, kitas svarbus dalykas – stabdyti, priešingai nei sukioti automobilio vairą, reikia staigiai, stipriai ir efektyviai. Jo teigimu, švelnus stabdymas tinka tik seniems automobiliams be ABS, elektroninės stabdžių antiblokavimo sistemos.
Žiemos eksperimentai
Buvęs lenktynininkas pasakojo, kad žiemos dienomis dangos ir automobilių sukibimas nuolat keičiasi, tad reikia eksperimentuoti, kitokiu atveju pavojus kyla tiek vairuotojui, tiek aplinkiniams.
„Gi nėra sunku susirasti nejudrią aikštelę, pasitikrinti sukibimą, prieš išvažiuojant pasitikrinti sukibimą, pasistabdyti. Mokymasis vairuoti mažina techninių avarijų tikimybę“, - aiškino instruktorius.
Pašnekovas teigė, kad nėra nustatyto atstumo, prieš kiek laiko reikia stabdyti žiemą. Jo nuomone, vairuojant viskas yra reliatyvu, viskas priklauso nuo greičio, nuo sukibimo.
„Čia jau vairuotojo pareiga identifikuoti, kokia kelio danga ir elgtis atsakingai“, - patikino instruktorius.
Visą laidos įrašą galite išgirsti čia: