„Vairuotojai turėtų prisiminti, kiek eismo juostų buvo, kai keliai buvo nuvalyti, dėl to ir susidaro kamščiai“, - juokavo buvęs lenktynininkas. Jo tikinimu, dažnai nutinka taip, kad žmonės gatvėse pasimeta, nebežino kaip ir kur važiuoti.

Padangos – svarbiausios

Kalbant apie vairavimo kokybę žiemą, pašnekovas teigė, kad didžiausią dėmesį reiktų skirti padangoms, kurios turi būti kokybiškos, su giliu protektoriumi, žieminės, nes būtent nuo jų priklauso stabilumas, stabdymo kelias.

Patys vairuotojai tikriausiai patys puikiai žino, kad žiemą stabdymo kelias yra ilgesnis, automobilis slysta ir esant mažesniam greičiui. Pašnekovo teigimu, reikia išskirti tokius esminius vairavimo bruožus: švelnumas valdant vairą ir spaudžiant akceleratorių, nereikia daryti staigių judesių, kurie provokuotų automobilio sukibimo su danga praradimą.

Senas tiesas reikia pamiršti

D. Jonušio teigimu, kitas svarbus dalykas – stabdyti, priešingai nei sukioti automobilio vairą, reikia staigiai, stipriai ir efektyviai. Jo teigimu, švelnus stabdymas tinka tik seniems automobiliams be ABS, elektroninės stabdžių antiblokavimo sistemos.

Darius Jonušis
„Dažniausiai daromos klaidos slidžiame kelyje yra trys: pirma – perteklinis greitis, toliau vėl greitis ir staigūs judesiai vairu arba staigūs judesiai akceleratoriumi. Šiuolaikiniame automobilyje, dar kartą pabrėžiu, tie, kurie turi ABS sistemą, tai tikrai reiktų pamiršti tą prieš trisdešimt metų žinotą tiesą, kad reikia nespausti per stabdžio pedalą, nes užsiblokuos ratai, būk atsargus. Šiandien automobiliai su minėtomis sistemomis reikalauja iš vairuotojo, kad šis be jokių skrupulų tiesiog trenktų per stabdžio pedalą ir stabdytų. Šioje vietoje gali būti drastiškas judesys, o visa kita turi būti švelnu“, - Žinių radijo laidoje „Ryto espresso“ tikino D. Jonušis.

Žiemos eksperimentai

Buvęs lenktynininkas pasakojo, kad žiemos dienomis dangos ir automobilių sukibimas nuolat keičiasi, tad reikia eksperimentuoti, kitokiu atveju pavojus kyla tiek vairuotojui, tiek aplinkiniams.

„Gi nėra sunku susirasti nejudrią aikštelę, pasitikrinti sukibimą, prieš išvažiuojant pasitikrinti sukibimą, pasistabdyti. Mokymasis vairuoti mažina techninių avarijų tikimybę“, - aiškino instruktorius.

Pašnekovas teigė, kad nėra nustatyto atstumo, prieš kiek laiko reikia stabdyti žiemą. Jo nuomone, vairuojant viskas yra reliatyvu, viskas priklauso nuo greičio, nuo sukibimo.

„Čia jau vairuotojo pareiga identifikuoti, kokia kelio danga ir elgtis atsakingai“, - patikino instruktorius.

Visą laidos įrašą galite išgirsti čia: