aA
A. Meškinio (Kleboniškio) tiltas greitkelyje A1 ties Kaunu – labiausiai apkrautas Lietuvoje. Šį sekmadienį numatomi didelio masto bandymai, dėl kurių bus draudžiamas eismas vienu iš tiltų. Tiesa, nepatogumai ilgai tęstis neturėtų.
Kleboniškio (A. Meškinio) tiltai
© DELFI / Paulius Garkauskas

Jau kurį laiką greitkelyje A1 vyksta pasiruošimo darbai bei skelbiama informacija apie artėjančius bandymus.

Pagrindinė tilto apžiūra vyks lapkričio 5 dieną, tad po to paaiškės galutinės išvados.

Kaip informuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), tiltas per Nerį dešinėje kelio pusėje buvo pastatytas 1964 m. ir iš kart po pastatymo jam buvo atlikti statinis ir dinaminis bandymai. Tiltas per Nerį kairėje kelio pusėje buvo pastatytas 1980 m. ir po pastatymo 1981 m. jam buvo atlikti statinis ir dinaminis bandymai.

Abiejų tiltų perdangas sudaro įtemptojo gelžbetonio kintamo aukščio dėžinio skerspjūvio sijos. Kiekviena sija sudaryta iš atskirų segmentinių blokų, kurie tarpusavyje sutempti įtemptąja armatūra. Abiejų tiltų skaičiuojamosios schemos yra skirtingos.

„Abiems tiltams per Nerį (dešinėje ir kairėje kelio pusėje) buvo atliktos esminės apžiūros. Šių apžiūrų metu detaliai apžiūrėti abiejų tiltų perdangų, pakloto, atramų elementai. Didžiausiais dėmesys buvo skirtas perdangų laikančiųjų konstrukcijų būklei nustatyti: buvo išmatuoti armatūros apsauginiai sluoksniai, paimti betono mėginiai chloridų tyrimams. Taip pat planuojama atlikti abiejų tiltų perdangų ir atramų betono stipruminių savybių tyrimus neardomaisiais ir ardomaisiais metodais, nustatyti betono karbonizacijos gylį ir atlikti armatūros korozijos tyrimus“, – teigia LAKD atstovas Laurynas Slapšys.

Beje, vienam iš tiltų analogiški bandymai jau buvo atlikti.

„Tiltui per Nerį kairėje kelio pusėje buvo atliktas dinaminis bandymas nuo natūraliai judančių sunkiasvorių transporto priemonių apkrovų. Palyginus 2017 m. ir 1981 m. dinaminių bandymų duomenis buvo nustatyta, kad tilto dinaminiai rodikliai yra nepasikeitę ir perdangos standumas yra išlikęs toks pats, nors transporto srautai yra ženkliai išaugę. Tiltui per Nerį dešinėje kelio pusėje buvo atlikti teoriniai įražų ir įlinkių skaičiavimai ir sudarytas statinio ir dinaminio bandymų planas“, – teigia L. Slapšys.

Lapkričio 5 d. nuo 05.00 val. iki 14.00 val. tiltas per Nerį dešinėje kelio pusėje bus uždarytas, nes bus atliekami tilto statinis ir po to dinaminis bandymai. Minėtu laiku eismas tiltu bus draudžiamas ir visas transportas bus nukreiptas per kairėje kelio pusėje stovintį tiltą.

Gauti tiltų tyrimų duomenys bus palyginti su ankstesnių tyrimų duomenimis ir pagal tai bus nusprendžiama ką toliau su šiais tiltais daryti.

Abiejų tiltų esminės apžiūros buvo atliktos apžiūrint tilto laikančiąsias konstrukcijas iš lauko ir iš vidaus. Abiejų tiltų perdangų laikančiųjų konstrukcijų būklė iš lauko pusės visu perimetru buvo apžiūrima iš automobilinio tiltų inspektavimo bokštelio „MOOG“. Iš vidaus buvo apžiūrėtas kiekvienas dėžinio skerspjūvio blokas sužymint plyšius ir kitus defektus juose. Šiuos darbus atlieka Kelių ir transporto tyrimo institutas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką turite padaryti vakare, kad ryte sėkmingai užvestumėte automobilį (41)

Atšalus orams rytais į automobilių stovėjimo aikšteles grįžta langų gremžimo garsai,...

Draudikai nerimauja dėl vairuotojų, naudojančių eismo programėles: perspėja apie pasekmes (37)

Nors kalbėti telefonu vairuojant Lietuvoje negalima, mūsų šalies vairuotojai vis tiek nepaleidžia...

Ką daryti, kad prasidėjus žiemai automobilio durys ir spynelės neužšaltų (10)

Prasidėjus šalnoms, svarbu tinkamai pasirūpinti savo automobiliu. Bene visi žino, kad reikia...

Išsprendė KET galvosūkį dėl posūkio į kairę: keturiose sankryžose policija baudų nedalins (55)

Po to, kai lapkričio 1-ąją įsigaliojo nauja eismo judėjimo sankryžose tvarka, praėjo jau...

Vilniečių laukia pirmasis žiemos egzaminas: kelionė namo iš darbų užtruks kurių gatvių vengti (21)

Per Lietuvą slenkant sniego debesims, jau prasidėjus vakaro spūstims, snygis turėtų pasiekti ir...

Top naujienos

Lietuviai statybininkai Danijoje pateko į spąstus: tapo „popieriniais milijonieriais“ (34)

Sigitas Mačiulis nėra nei milijonierius, nei verslininkas. Vyras gyvena avarinės būklės bute...

Šiame Lietuvos mieste naujos statybos būstų nėra, o buto nuomai reikia laukti eilėje (43)

Ukmergė – nedidelis senas miestas Aukštaitijoje, nuo Vilniaus ir Kauno nutolęs apie 70 km. Apie...

Bankininkas: euras yra valiuta, kurios niekas nenori turėti (36)

Galbūt euras ir kėsinasi į dolerio – pasaulinės skolinimosi valiutos – teritoriją, tačiau...

Karbauskis: Cvirka tautos atmintyje siejasi su kultūra (41)

Rašytojas Petras Cvirka tautos atmintyje siejasi su kultūra, politiniai ginčai dėl jo paminklo...

Verslininkai į Lietuvą atvežė užsienyje populiarią naujovę: klientus vilios dvispalvėmis eglutėmis (1)

Didžiausiame Lietuvoje Panevėžio miško sodmenų medelyne prasideda kalėdinė karštinė. Prekybai...

Prieš CSKA talentą „Žalgiriui“ teko nusiimti kepurę: kai žinojimas, ko laukti, nepadeda

Sužaidus 40 rungtynių minučių Maskvoje CSKA ir „Žalgirio“ komandos dar nebuvo...

Pauline Bax, Helene Fouquet ir Katarina Hoije

„Prancūzija, nešdinkis“: Afrika nebenori Macrono karinės pagalbos (1)

Po kruvino perversmo priėjimo prie jūros neturinti buvusi Prancūzijos kolonija Malis liko labai...

Kartu su Cololo dirbęs Karolis Sakalauskas pasidalijo širdį veriančiais prisiminimais apie tai, ko labiausiai gailisi ir net laiko gėdinga (22)

Kartu ilgus metus televizijoje juokingus personažus kūrę Vitalijus Cololo ir Karolis Sakalauskas...

Kodėl sumanūs šeimininkai į šiukšliadėžę beria sodos (7)

Virtuvėje po kiekvieno valgio gaminimo atsiranda atliekų, jos keliauja į šiukšlių dėžę. Deja,...

Marse vyksta tokie reiškiniai, kokių Žemėje nepamatysite: dulkių stulpai gali pakilti net 80 kilometrų

Marso atmosfera labai skiriasi nuo žemiškosios – jos tankis ir slėgis daug mažesni, o susideda...