aA
Susisiekimo ministerija ištesėjo seniai duotus pažadus ir nuo vasario pradžios Lietuvoje maždaug 15 proc. padidino visų transporto priemonių techninės apžiūros kainas. Tiesa, paaiškėjo, kad buvo ketinimų kainas didinti dar labiau.
© Asociacijos nuotr.

EK prieš 5 metus priėmė direktyvą 2009/40/EB, pagal kurią Techninės apžiūros centrai (TAC) buvo įpareigoti visus čia užklystančius automobilius tikrinti gerokai didesne apimtimi. Europiniame dokumente aprašytos procedūros realiai Lietuvoje taikomos jau beveik dveji metai. Asociacijos „Transeksta“ vadovų teigimu, šios permainos gerokai pakoregavo techninės apžiūros procedūros trukmę, kuri vidutiniškai pailgėjo daugiau nei 30 proc. Dabar prie kiekvienos N2 – N3 klasės mašinos kontrolieriai užrunka apytiksliai 10 iki 15 minučių ilgiau (N2 klasės transporto priemonių patikra vidutiniškai užtrunka 34 min., N3 – 46 min.). Atitinkamai puspriekabių ir priekabų apžiūra išsitęsė 7-9 minutėmis (O3– 35 min., O4 – 37 min).

Siekdami išvengti gaišaties TAC papildomai parengė ir įdarbino daugiau techninės apžiūros kontrolierių, nemažai investavo į specialią įrangą – greitaeigius ašių keltuvus, specialius sukamuosius stovus, OBD skenerius, krovininių transporto priemonių apkrovos imitavimo įrenginius ir kitus dalykus, leidžiančius įgyvendinti vis griežtėjančius ES direktyvų reikalavimus privalomosios TA atlikimui. „Transeksta“ vadovai atkreipia dėmesį ir į tai, kad „perginkluoti“ TA stotis verčia inžinerine prasme sudėtingėjančios transporto priemonėms.

„Šiuo metu, vertinant eismo saugumo požiūriu svarbių sistemų ir mazgų techninę būklę, reikalaujama taikyti papildomas tikrinimo priemones, pvz.: vairo mechanizmo apžiūra turi būti atliekama tiek susukant vairuojamuosius ratus iki kraštinių padėčių į kairę ir į dešinę, kai ratai yra pakelti nuo žemės arba pastatyti ant specialių sukamųjų stovų, tiek sukant vairaratį, kai ratai yra įprastinėje padėtyje – visiškai apkrauti stovi ant tvirto pagrindo. Ratų guoliai, padangos ir patys ratai turi būti apžiūrimi sukant pakeltą ratą ar ratui riedant, priekabų automatinis stabdžių suveikimas turi būti tikrinamas atjungiant valdymo slėgį ir pan.“, – aiškina bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.

Atsižvelgiant į dabartinį transporto priemonių technologijų lygį ir atskirų sistemų įtaką saugiam eismui, į tikrinamų pozicijų sąrašą įtraukta išsamesnė elektroninių sistemų patikra. Dabar techninės apžiūros metu privaloma patikrinti ne tik transporto priemonėje įrengtų vidinės diagnostikos sistemos indikatorių siunčiamus signalus, bet ir fiziškai patikrinti atskirus konkrečios sistemos komponentus, tokius kaip ratų sukimosi greičio jutikliai, elektros laidai, kitos sudedamosios dalys.

„Direktyva nustato, kad siekiant saugaus eismo keliuose, aplinkos apsaugos ir sąžiningos konkurencijos tikslų svarbu užtikrinti, kad naudojamos transporto priemonės būtų tinkamai prižiūrimos ir tikrinamos, kad per visą jų naudojimo laiką būtų išsaugotos ir pernelyg nepablogėtų jų eksploatacinės savybės, nustatytos tvirtinant tipą“, – pastebėjo Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis.

Ruošdamiesi permainoms „Transekstos“ vadovai beveik prieš metus parengė naujų maksimalių kainų už kelių transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros atlikimą projektą, kuriame dėstomi pasiūlymai buvo parengti atsižvelgdami į visų TA įmonių 2013-ųjų metų veiklos ekonominius–finansinius rodiklius, naudojamas bei numatomos naudoti techninės priemonės bei naujai atsiradusius technologiniais apžiūros pokyčius, lemiančius ilgesnę patikrų trukmę. Asociacija prašė techninės apžiūros kainą padidinti 20 proc. Susisiekimo ministerija žadėjo pritarti pateiktiems skaičiavimams, tačiau galiausiai pritarė maždaug 15 proc. TA patikrų brangimui.

Kalbinti šios srities specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad permainas lėmusia ES direktyva siekiama suderinti techninės apžiūros procedūras ir techninius reikalavimus visoje ES erdvėje, suvienodinant techninėje apžiūroje taikomus tikrinimo metodus, trūkumų traktavimą ir pastarųjų žymėjimą išduodamose dokumentuose.

Net ir po šios paslaugų brangimo, techninės apžiūros kaina Lietuvoje vis tiek išlieka mažiausia tarp visų kaimyninių šalių. Pigiau kai kurių mašinų TA atliekamos tik Rusijoje.

Beje, šį ketvirtadienį Vyriausybė ryžosi pripažinti kitose ES šalyse atliktas transporto priemonių technines apžiūras. Ministrų kabinetas pritarė Seimo narių Petro Gražulio, Kęstučio Bartkevičiaus ir Stasio Brundzos pateiktiems siūlomiems Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams. Vyriausybė jiems pritarė iš esmės, tačiau parlamentarams projektą siūlo dar patobulinti. 2018 metų gegužės 20 dieną įsigaliosianti direktyva nenumato pareigos ES narei atlikti kitoje Sąjungos valstybėje registruotos transporto priemonės techninės apžiūros. Ministerijos specialistai teigia, jog nėra aišku, ar kitos ES šalys galėtų ir sutiktų tą daryti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (25)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (33)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (50)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Top naujienos

Kremliaus Trojos arklys Europoje: pavojingas susitarimas su rusais – tik pradžia (217)

Dar 2017-ųjų lapkritį Ispanija kaltino Rusiją dėl kišimosi į referendumą Katalonijoje....

Skvernelio reitingus gali sudeginti ne tik kova su kainomis (23)

Kainos – maisto, šildymo, komunalinių paslaugų – yra pirmo svarbumo reikalas Lietuvos...

Ketvertuko šeimoje po kaltinimų vyrui – skaudūs išbandymai: motina ryžosi prabilti atvirai (135)

Ašaros, pakilęs kraujo spaudimas ir dingstantis pienas – pirmojo Panevėžyje ir šešto Lietuvoje...

Carolinos Herreros patarimai vyresnio amžiaus moterims: ko niekada neturėtumėte vilkėti (23)

Niekas taip nesendina moters, kaip apsimetinėjimas, kad ji vis dar jauna, įsitikinusi Carolina...

Po triuškinančios pergalės – Jasikevičiaus juokai apie „snaiperį“ Kavaliauską (15)

„Betsafe – LKL “ čempionate Kauno „Žalgiris“ (10/1) Šiaulių „Šiaulius“ (0/11)...

Tamsiausių XX a. laikų atgarsiai grįžta: ištisa tauta sąmoningai marinama badu (67)

Pasaulį šokiravęs žurnalisto Jamalo Khashoggi nužudymas verčia priminti, kad Saudo Arabijos...

Vaida Skaisgirė - apie tai, ko nerodo socialiniuose tinkluose, ypatingą jų namų taisyklę ir iššūkiu tapusią sūnaus Ato savybę (4)

TV laidų kūrėja ir vedėja Vaida Skaisgirė sekantiems ją socialiniuose tinkluose atrodo lyg...

Prie Estijos pakilimo prisidėjęs estas: nustokite pagaliau su mumis lygintis (242)

Svarbiausia ir pagrindinė idėja Lietuvai – pagaliau nustoti lyginti save su estais. Taip teigia...

Tūkstančio hektarų ūkį kurti pradėjo dirbdamas pas Vokietijos ūkininkus (3)

Rokiškio rajono metų ūkio nominaciją šiemet pelnęs Dangiros ir Tomo Davainių ūkis jau...