Susisiekimo ministerija ištesėjo seniai duotus pažadus ir nuo vasario pradžios Lietuvoje maždaug 15 proc. padidino visų transporto priemonių techninės apžiūros kainas. Tiesa, paaiškėjo, kad buvo ketinimų kainas didinti dar labiau.
© Asociacijos nuotr.

EK prieš 5 metus priėmė direktyvą 2009/40/EB, pagal kurią Techninės apžiūros centrai (TAC) buvo įpareigoti visus čia užklystančius automobilius tikrinti gerokai didesne apimtimi. Europiniame dokumente aprašytos procedūros realiai Lietuvoje taikomos jau beveik dveji metai. Asociacijos „Transeksta“ vadovų teigimu, šios permainos gerokai pakoregavo techninės apžiūros procedūros trukmę, kuri vidutiniškai pailgėjo daugiau nei 30 proc. Dabar prie kiekvienos N2 – N3 klasės mašinos kontrolieriai užrunka apytiksliai 10 iki 15 minučių ilgiau (N2 klasės transporto priemonių patikra vidutiniškai užtrunka 34 min., N3 – 46 min.). Atitinkamai puspriekabių ir priekabų apžiūra išsitęsė 7-9 minutėmis (O3– 35 min., O4 – 37 min).

Siekdami išvengti gaišaties TAC papildomai parengė ir įdarbino daugiau techninės apžiūros kontrolierių, nemažai investavo į specialią įrangą – greitaeigius ašių keltuvus, specialius sukamuosius stovus, OBD skenerius, krovininių transporto priemonių apkrovos imitavimo įrenginius ir kitus dalykus, leidžiančius įgyvendinti vis griežtėjančius ES direktyvų reikalavimus privalomosios TA atlikimui. „Transeksta“ vadovai atkreipia dėmesį ir į tai, kad „perginkluoti“ TA stotis verčia inžinerine prasme sudėtingėjančios transporto priemonėms.

„Šiuo metu, vertinant eismo saugumo požiūriu svarbių sistemų ir mazgų techninę būklę, reikalaujama taikyti papildomas tikrinimo priemones, pvz.: vairo mechanizmo apžiūra turi būti atliekama tiek susukant vairuojamuosius ratus iki kraštinių padėčių į kairę ir į dešinę, kai ratai yra pakelti nuo žemės arba pastatyti ant specialių sukamųjų stovų, tiek sukant vairaratį, kai ratai yra įprastinėje padėtyje – visiškai apkrauti stovi ant tvirto pagrindo. Ratų guoliai, padangos ir patys ratai turi būti apžiūrimi sukant pakeltą ratą ar ratui riedant, priekabų automatinis stabdžių suveikimas turi būti tikrinamas atjungiant valdymo slėgį ir pan.“, – aiškina bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.

Atsižvelgiant į dabartinį transporto priemonių technologijų lygį ir atskirų sistemų įtaką saugiam eismui, į tikrinamų pozicijų sąrašą įtraukta išsamesnė elektroninių sistemų patikra. Dabar techninės apžiūros metu privaloma patikrinti ne tik transporto priemonėje įrengtų vidinės diagnostikos sistemos indikatorių siunčiamus signalus, bet ir fiziškai patikrinti atskirus konkrečios sistemos komponentus, tokius kaip ratų sukimosi greičio jutikliai, elektros laidai, kitos sudedamosios dalys.

„Direktyva nustato, kad siekiant saugaus eismo keliuose, aplinkos apsaugos ir sąžiningos konkurencijos tikslų svarbu užtikrinti, kad naudojamos transporto priemonės būtų tinkamai prižiūrimos ir tikrinamos, kad per visą jų naudojimo laiką būtų išsaugotos ir pernelyg nepablogėtų jų eksploatacinės savybės, nustatytos tvirtinant tipą“, – pastebėjo Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis.

Ruošdamiesi permainoms „Transekstos“ vadovai beveik prieš metus parengė naujų maksimalių kainų už kelių transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros atlikimą projektą, kuriame dėstomi pasiūlymai buvo parengti atsižvelgdami į visų TA įmonių 2013-ųjų metų veiklos ekonominius–finansinius rodiklius, naudojamas bei numatomos naudoti techninės priemonės bei naujai atsiradusius technologiniais apžiūros pokyčius, lemiančius ilgesnę patikrų trukmę. Asociacija prašė techninės apžiūros kainą padidinti 20 proc. Susisiekimo ministerija žadėjo pritarti pateiktiems skaičiavimams, tačiau galiausiai pritarė maždaug 15 proc. TA patikrų brangimui.

Kalbinti šios srities specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad permainas lėmusia ES direktyva siekiama suderinti techninės apžiūros procedūras ir techninius reikalavimus visoje ES erdvėje, suvienodinant techninėje apžiūroje taikomus tikrinimo metodus, trūkumų traktavimą ir pastarųjų žymėjimą išduodamose dokumentuose.

Net ir po šios paslaugų brangimo, techninės apžiūros kaina Lietuvoje vis tiek išlieka mažiausia tarp visų kaimyninių šalių. Pigiau kai kurių mašinų TA atliekamos tik Rusijoje.

Beje, šį ketvirtadienį Vyriausybė ryžosi pripažinti kitose ES šalyse atliktas transporto priemonių technines apžiūras. Ministrų kabinetas pritarė Seimo narių Petro Gražulio, Kęstučio Bartkevičiaus ir Stasio Brundzos pateiktiems siūlomiems Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams. Vyriausybė jiems pritarė iš esmės, tačiau parlamentarams projektą siūlo dar patobulinti. 2018 metų gegužės 20 dieną įsigaliosianti direktyva nenumato pareigos ES narei atlikti kitoje Sąjungos valstybėje registruotos transporto priemonės techninės apžiūros. Ministerijos specialistai teigia, jog nėra aišku, ar kitos ES šalys galėtų ir sutiktų tą daryti.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (7)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Top naujienos

Prabilo mįslingai mirusio kario artimieji: mirties priežastis yra visiškai neaiški (276)

Savaitgalį vykusios karių linksmybės baigėsi mįslinga tragedija – netikėtai mirė 25-erių...

Užkalnis. Kodėl gyvename blogai? Nes turime per daug atostogų ir laisvų dienų (557)

Palaukit, apie ką aš čia vėl? Apie tą patį: kad turime Lietuvoje viską, ko nusipelnome, ir dar...

Ulevičius: Palangoje sustabdytas „Cadillac“ – ne Karbauskio patikslinta 00.20 (279)

Ketvirtadienio vakarą naujienų portalas lrytas.lt paskelbė, kad Palangos prieigose vykdyto...

Po dailidžių ir studentų sviesto iššūkio „Žalgirio“ treneris prabilo apie būtinas permainas (6)

5 tūkst. gyventojų neturinčio Klaksviko (Farerų salos) futbolininkai nepasimetė šimtą kartų...

Karolina Meschino prakalbo apie siaubingus kompleksus, kurie kamuoja nuo pat vaikystės: rengėsi net tėčio drabužiais (114)

Kompleksų, ko gero, turi kiekvienas žmogus – net ir žvaigždės prisipažįsta, kad vienu ar kitu...

Ginekologė įspėja neprisižaisti: įvardijo pačią nepatikimiausią priemonę nuo nėštumo (48)

Nors rinkoje apstu įvairių priemonių apsisaugoti nuo neplanuoto nėštumo, ne visi linkę jomis...

Alikantėje įstrigę lietuviai kelias valandas duso lėktuve (35)

Ketvirtadienio popietę iš Alikantės į Kauną turėjęs skristi „Ryanair“ oro linijų...

Kaip aš sužinojau, kad mano vyras vedė kitą moterį (6)

Yve Gibney, nacionalinės sveikatos tarnybos medicinos sesuo iš Mersisaido, buvo laimingai...

Keleivis nufilmavo paskutines akimirkas prieš lėktuvo katastrofą (26)

Praeitą savaitę prie Pretorijos miesto Pietų Afrikos Respublikoje sudužo lėktuvas. Du žmonės...

Romantiškiausia Lietuvos vieta – čia jums reikės daug pinigų (66)

Nors romantika ir pinigai dažniausiai neturi nieko bendro, vis tik norėdami pasiekti...