aA
Nors klaipėdiečius vis dar stebina šilta ir graži žiema, tačiau šalčiai jau ant nosies. Netikėto šaltuko kelyje užklupti vairuotojai gali susidurti su rimtomis problemomis, todėl automobilį paruošti žiemai yra būtina tam, kad užtikrintume saugų važiavimą.
© Shutterstock nuotr.

„Žiemą norima sutaupyti, norisi saugumo ir patikimumo, todėl vairuotojai linkę rinktis patikrintas, o ne pigiausias, prastos kokybės prekes“, - pastebi „Apoil“ degalinių tinklo vadovas Paulius Zaveckas, sutikęs papasakoti, kaip tinkamai ir pigiai paruošti automobilį artėjant šalčiams.

Kaip žinia, daugumos avarijų kelyje žiemos metu būtų galima išvengti, jeigu vairuotojai nenumotų ranka, o atsižvelgtų į pasikeitusias važiavimo sąlygas ir visapusiškai tam paruoštų automobilį. Klaipėdoje orai keičiasi netikėtai, tad pasirūpinti saugiu važiavimu būtina iš anksto. Tad rekomenduojame ne tik pakeisti automobilio padangas, bet taip pat patikrinti jų slėgį. Nepamirškite pasirūpinti ir kitomis būtinomis priemonėmis – neužšąlančiu langų skysčiu, šluotelėmis sniegui bei ledo gremžtukais.

Būtina patikrinti akumuliatorių. „Vasarą akumuliatoriai dirba lengviau, o žiemą jie praranda galią. Jeigu akumuliatorių dar keisti nebūtina, tačiau jo galingumas jau „ant ribos“, tada būtų protingiausia akumuliatorių įsinešti į vidų, kad šis nesušaltų. Esant pliusinei temperatūrai, elektrolitai sušyla ir vėl pradeda gaminti energiją“,- pataria Paulius Zaveckas.

Išsiaiškinti, ar akumuliatorius „nusėdęs“, yra dvi galimybės. Tai parodyti gali tam skirti davikliai - jeigu jie yra jūsų automobilyje. Paprastai akumuliatoriaus būklė nustatoma iš to, kaip suka starteris: jei garso signalas silpnas, žibintai šviečia blankiai, o starteris vos pasuka variklio alkūninį veleną, vadinasi, akumuliatorius išsikrovęs.

Jei norite sužinoti tikrą akumuliatoriaus būklę, reikia važiuoti į autoservisą, kur jį visiškai įkraus, išsiaiškins, kaip laiko įkrova. Beje, jei akumuliatorius linkęs išsikrauti, tai dar nereiškia, jog kaltas būtent jis. Tai gali būti ir elektros sistemos gedimas.

Visiškai įkrautas akumuliatorius prie -18 C turi tik 40 proc. užvedimo galios. Taigi, žiemą reikia patikimų ir galingų akumuliatorių, todėl, prieš pirkdami, būtinai įsitikinkite prekės kokybe. „Kokybiškų paprastai kaina būna aukšta, o pigesni, sakyčiau, ir yra... pigesni. Tik nežinia, kiek tarnaus“,- perspėja P. Zaveckas.

Daugiausiai sunkumų žiemą patiria dyzelinu varomų automobilių savininkai. Kai aplinkos temperatūra nukrenta žemiau -25 laipsnių, dauguma dyzelinių variklių nebeužsiveda. Įprastas dyzelinis kuras sustingsta ir užkemša degalų sistemos vamzdelius. Kai temperatūra neigiama, dyzeline esančios parafino molekulės pradeda stingti, sudarydamos kristalus, kurie pamažu didėja. Kristalai nusėda ant degalų filtro, kuro padavimo vamzdelių, aklinai užkimšdami degalų tiekimo sistemą.

Pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus jau nuo praeitų metų gruodžio 1 dienos visas prekyboje esantis dyzelinas turėjo būti pakeistas žieminiu kuru.

Arktinis A2 klasės žieminis dyzelinas užtikrina sklandų variklio darbą esant temperatūrų kaitai ir yra gerokai atsparesnis šalčiams nei kiti dyzeliniai degalai, kuriais Lietuvoje galima prekiauti iki gruodžio 1dienos. Antros arktinės klasės dyzelinas pasižymi išskirtine kokybe, o reali šio kuro ribinė filtruojamumo temperatūra yra net -32 laipsniai šalčio.

„Apoil“ vadovas pastebi, kad žiemą itin paklausūs tampa 95 Speed ir D Speed degalai, mat jie pagerina variklio paleidimą ir darbą žiemos metu, šių degalų mažiau suvartojama 100 km ridos, o taip pat vartotojai pastebi lengvesnį degimo procesą bei „švelnesnį“ variklio darbą. „Šie degalai yra paruošti žieminių degalų bazėje pagal gamintojo rekomendacijas, prisilaikant technologinio proceso. Į paruoštus degalus įterpti priedai pagerina sudegimo savivertę, taip padidina oktaninį skaičių ir, vadinasi, galią. Dėl geresnio degimo proceso sistema išlaikoma švari, o tai lemia geresnį paleidimą ir švelnesnį darbą, išskaido drėgmę, kuri tada natūraliai sudega“,- paaiškina P. Zaveckas.

P. Zaveckas taip pat primena, kad negalima laikyti tuščio automobilio kuro bako, mat jis absorbuoja drėgmę. „Ne tik dyzelinio, bet ir benzininio automobilio kuro baką reikia laikyti kuo pilnesnį. Į bako dugną per ilgesnį naudojimo laiką nusėda įvairios natūralios drumzlės iš aplinkos bei kondensatas, susidarantis dėl lauko ir bake esančios temperatūros skirtumo. Kuo pilnesnis bakas, tuo mažiau kaupiasi kondensato, kuris, esant mažam degalų kiekiui, tyvuliuoja ir greitai gali patekti į padavimo sistemą. Kitas patarimas – žiemą nenaudoti specialių degalų priedų, pilamų į kuro sistemas, skirtų jų pravalymui. Prekyboje yra tokių priedų, tačiau žiema tikrai tam netinkamas metas. Jų naudojimas panašus į bandymą kuro baką nuo drėgmės bei nešvarumų išvalyti per kuro sistemą. Taip sistema būtinai užsiterš, mažės pratakumas, kondensatas užšals ir sistemą teks atšildyti bei praplauti“,- perspėja P. Zaveckas.


www.klaipedos.info

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė vairuotojams, kada ir kur reikia „žaliosios kortelės“ (6)

Sėdant prie automobilio vairo užsienio šalyje ar savarankiškai keliaujant po Europą būtina...

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Top naujienos

Pinigų tema lietuviams kalbėti gėda ne mažiau nei apie seksą: jei už žinias rašytų pažymį, dažnas gautų 4 (72)

Pinigų klausimas lietuviams kartais yra toks pats tabu kaip ir seksas ar politika. Dar labiau nejauku...

Kodėl lietuviški kurortai yra daug blogiau nei užsienio: turtingųjų pasaulis Interlakenas ir jo beprotiškos kainos (173)

„Niekada nevažiuočiau į lietuviškus kurortus“, „Palanga – brangi tragedija“, „Į...

13 daug antioksidantų turinčių produktų: valgydami juos kovojate su kenksmingais procesais organizme (3)

Antioksidantai yra junginiai, padedantys atitolinti ląstelių pažeidimus ar net galintys užkirsti...

Investuotojai nenurašo penktojo pagal dydį miesto: vaiduoklį keis nauja verslo oazė (11)

Nors per pastarąjį dešimtmetį Panevėžyje gyventojų sumažėjo daugiau nei dvidešimčia...

Iš „Misijos Sibiras“ grįžusi Amerikos lietuvaitė: dabar važinėsiu po Ameriką ir viską pasakosiu (63)

Tarp šešiolikos šių metų ekspedicijos „ Misija Sibiras “ dalyvių pirmą kartą buvo...

Bretanė – vieta, kur saugoma istorija ir gerbiamos tradicijos (10)

Gerai išvystytas Prancūzijos greitųjų traukinių (TGV) transporto tinklas suteikia unikalią...

Linkytė ir Vaitiekūnas papasakojo apie slogias mintis ir kaip pavyko pamilti save (74)

Laisvės pikniko metu „Rytojaus jaunimo“ diskusijų zonoje didelio susidomėjimo sulaukė...

Gamtos ženklus stebinti dzūkė jau žino, kokie bus rudens orai ir kada sulauksime pirmojo sniego (78)

Gamtos ženklus stebinti ir orus pagal juos prognozuojanti marcinkoniškė Janina Janušauskienė...

Atostogos Maltoje prasidėjo sėdint ant akmens: nesitikėjo, kad kelionė taip pabrangs (20)

Mano atostogos prasidėjo nuvykus į Maltą , į mažą miestelį Mgarr, prie užrakintų durų....

„Serie A“ starte – neįskaitytas Ronaldo įvartis, „Bundeslygoje“ – pirmoji „Bayern“ pergalė (1)

Šeštadienio vakarą startavo Italijos futbolo „Serie A“ čempionatas. Pirmąją pergalę...