aA
Padvigubėjus vėjo greičiui, jo spaudimas automobiliui yra keturiskart didesnis nei paprastai. Atlikti tyrimai rodo, kad ypač atvirose kelio dalyse stiprus vėjas gali būti daugiau negu trečdalio visų eismo įvykių tiesioginė priežastis ar vienas iš lemiamų veiksnių, rodo „Nordic Road and Transport Research“ duomenys.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Stiprių vėjų kategorijai priklauso tie vėjai, kurių greitis siekia 11 m/s ar yra didesnis.

„Ypač pavojingi gūsingi vėjai. Vairuotojas, susidūręs su vėjo šuoru, turi nedelsdamas, tačiau švelniai, pasukti ratus vėjo kryptimi, kad išlaikytų jėgų pusiausvyrą, – tvirtina „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniew Weseli. – Vėjo gūsio greitis gali būti net 2,5 karto didesnis negu paties vėjo vidutinis greitis tą dieną“.

Vairuotojai su gūsingais vėjais dažniau susiduria atvirose kelio atkarpose, ant tiltų ir lenkdami kitą automobilį.

Kuo automobilis didesnis ir aukštesnis, tuo didesnį paviršiaus plotą veikia vėjo jėga, todėl išauga rizika, jog bus paveikta tokio automobilio judėjimo kryptis. Stiprus vėjas gali nustumti automobilį nuo kelio ar priversti kitą transporto priemonę netikėtai kirsti automobilio važiavimo trajektoriją.

„Esant stipriam vėjui, reikia vairuoti susikaupus, laikyti abi rankas ant vairo ir keisti automobilio greitį atsižvelgiant į vyraujančias oro sąlygas kelyje, – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – Kuo didesnis automobilio greitis, tuo lengviau vėjo šuoras gali paveikti jo važiavimo trajektoriją vairuotojui nespėjus sureaguoti ir suvaldyti automobilio“.

Esant tokioms atmosferos sąlygoms, galime netikėtai kelyje susidurti su šiukšlėmis, atneštomis vėjo, nulaužtomis šakomis ar netgi visais nuverstais medžiais. „Turėtume sulėtinti greitį ir prie objektų, esančių ant kelio, priartėti atsargiai, ypač jei keliaujame prieblandoje ir priešakinės šviesos gali iškraipyti matomą vaizdą“, – perspėja instruktoriai.

Kita aplinkybė, padidinanti stiprių vėjo gūsių keliamą pavojų, yra sumažėjęs padangų sukibimas su keliu dėl ant jo esančio plono vandens, ledo ar sniego sluoksnio. „Be to, sukibimas yra silpnesnis sukant ar stabdant“, – prideda „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojai nežino kaip sukti į dešinę prie naujų šviesoforų: stovi, nors gali važiuoti (53)

Nuo lapkričio pirmosios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės ( KET ), apibrėžiančios, kaip...

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (43)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (5)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (29)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Top naujienos

Įtarimai Venckienei: mįslingi JAV išbraukymai ir teisiniai pančiai teisėsaugai (227)

Iš už Atlanto į Lietuvą pargabentos buvusios teisėjos Neringos Venckienės įtarimų sąrašą...

Vilniuje vilkikas įstrigo po tiltu: susidarė milžiniška spūstis eismas atlaisvintas (117)

Pirmadienį Vilniuje , Oslo gatvėje, vilkikas įstrigo po tiltu. Pirminiais duomenimis, apgadintas...

Per šnipų mainus išlaisvinto norvego istorija sukrėtė vietinius: tai tiesiog nerealu (30)

„Dėkoju daugeliui žmonių už paramą per šiuos dvejus metus, o ypač – savo šeimai, ji buvo...

Vairuotojai nežino, kaip sukti į dešinę prie naujų šviesoforų: stovi, nors gali važiuoti (53)

Nuo lapkričio pirmosios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės ( KET ), apibrėžiančios, kaip...

Mačiulis žino, kur reiktų ieškoti pinigų pensijų didinimui (26)

Jei valstybinės įmonės būtų valdomos efektyviau, į biudžetą būtų surenkama pakankamai...

Milijonų vertės klausimas: įmonės, virš kurių pakibo prekybos tinklų mokestis sąrašas

Diskusijos dėl prekybos tinklų mokesčio vis dar verda. Naujasis mokestis jau numatytas kitų...

Lifte vien chalatu apsirengusį Gitaną Nausėdą sutikęs Stano: girdėjau, kaip žmonės stebėjosi (13)

Stanislavas Stavickis-Stano socialiniuose tinkluose pasidžiaugė su sūnumi lifte sutikęs Lietuvos...

Veryga prašo kantrybės: medikų vidutinės algos turėtų pasiekti 3250, slaugytojų – 1625 eurus (84)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad ministerija tesės įsipareigojimus kitąmet...

Elžbietos II sūnus princas Andrew pagaliau prabilo: atsivėrė apie draugystę su prievartautoju ir santykius su nepilnamete (8)

Ką tik BBC kanalu transliuotoje laidoje princas Andrew atvirai papasakojo apie bičiulystę su...

Lietuviai atsakė, kokį nekilnojamojo turto mokestį mokėtų (391)

Gyventojai sako nepritariantys, kad būtų priimtas visuotinis nekilnojamojo turto (NT) mokestis, ir...