aA
Tiek akinanti saulė dieną, tiek kitų automobilių akinantys žibintai naktį yra ypač pavojingi, teigia saugaus eismo ekspertai. Dažnas vairuotojas spiginančios saulės stengiasi išvengti dėvėdamas saulės akinius, tačiau kaip nuo akinimo apsisaugoti naktį? Specialistai pastebi, kad vairuotojų klaidas lemia ne tik nežinojimas, bet ir aplaidumas.
Vairuotojai po avarijų skundžiasi, kad juos apakino saulė, bet savo kaltės neįžvelgia
© DELFI / Andrius Ufartas

Vairavimo instruktorius Andrejus Savčenko teigė, jog bet koks akinimas visų pirma apriboja vairuotojo matomumą, todėl itin svarbu kuo skubiau imtis papildomų priemonių ne tik savo, bet ir kitų saugumui užtikrinti.

Mokytojas aiškino, kad dažniausia vairuotojų daroma klaida – eismo sąlygų ignoravimas. Mat net ir apakinti vairuotojai retai kada sumažina greitį, o toks perdėtas pasitikėjimas savo jėgomis dažnai lemia nelaimes, kai kliūtį vairuotojas pamato per vėlai.

A. Savčenko akcentavo, jog nors dažnai vairuotojai nuo saulės saugosi užsidėdami akinius tamsintais stiklais, tai ne visada gali padėti, nes akinimą dar labiau sustiprina kiti veiksniai.

„Labai svarbu prisiminti, kad priekinis stiklas labai greit pasidengia dulkėmis ir įvairiomis apnašomis ne tik iš išorės, bet ir viduje. Nešvarus stiklas pradeda blizgėti, atsiranda riebios dėmės, o tai tik dar labiau sustiprina akinimo efektą“, – aiškino instruktorius.

Jis taip pat minėjo, jog tiek saulės, kiek kitų automobilių sukeltas akinimas beveik niekuo nesiskiria ir yra vienodai pavojingi. Mat pagrindinis skirtumas – akinimo trukmė. Dieną vairuotojo akinimas yra pastovus, o naktį tik tiek, kiek trunka transporto priemonių prasilenkimas.

Vis tik naktį akinimas itin pavojingas dėl vairuotojo regos dirginimo, o dėl to sulėtėja ir žmogaus reakcija. Apakintas žmogus į kliūtį kelyje sureaguos vėliau, jo stabdymo kelias bus ilgesnis, todėl ir pasekmės gali būti skaudesnės.

Kaip išvengti nelaimės

Tam, kad nelaimių būtų galima išvengti, vairavimo instruktorius pirmiausia siūlo nepervertinti savo galimybių ir sumažinti važiavimo greitį, ypač naktį, kai matomumas ir taip – pakankamai prastas.

A. Savčenko pastebėjo, jog būtent važiuodami lietingą naktį, vairuotojai dažnai pamiršta, kad esant itin sunkioms eismo sąlygoms, tiek dėl savo, tiek dėl kitų eismo dalyvių saugumo, jie turėtų ne tik sumažinti greitį, bet ir visiškai sustoti, o kelionę tęsti įsitikinę, kad tai daryti saugu. Instruktoriaus teigimu, tokias specialistų rekomendacijas vairuotojai dažnai ignoruoja.

„Važiuojant tokiomis sąlygomis reikia nepamiršti, kad saugus greitis ir leistinas greitis yra skirtingi dalykai. Leistinas greitis ne visada gali būti saugus, tačiau saugus greitis visada bus leistinas“, – patarė instruktorius.

Vairavimo mokytojas patarė, kad vairuotojai prieš sėsdami prie automobilio vairo turėtų įsitikinti ne tik, ar švarus priekinis stiklas, bet ir ar švarūs priekiniai žibintai, taip pat ar veikia ir tinkamai valo priekiniai automobilio valytuvai. Pašnekovas pabrėžė, kad nešvarumai ar vanduo ant priekinio automobilio stiklo tik sustiprina akinimo efektą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
3.7000

Patikrino, ar automobilio garantija sufleruoja apie jo patikimumą (1)

Šiuolaikiškas dizainas, naujausios saugumo technologijos ir komfortas – naujo, ką tik nuo...

Įvardijo, kokius pavojus rudenį turėtų įvertinti vairuotojai (2)

Vasariškai šilumai traukiantis vairuotojai turi vis dažniau prisiminti, kad orų permainos turi...

Prasidėjus rudeniui vairuotojus ragina keisti įpročius: daugiau dėmesio ne tik vairavimui, bet ir automobiliui (8)

Atėjus rudeniui turėtų keistis ne tik vairuotojų elgesio, bet ir automobilių priežiūros...

Nusipirko katę maiše: pardavėjas sakė, kad automobilis geras, servisas – patarė net nevažinėti (384)

Visureigį, kuris prieš 10 dienų įveikę techninę apžiūrą, įsigijęs vyras nesitikėjo, kad...

Vairavimas prie mokyklos: ką turi žinoti eismo dalyviai, kad išvengtų kraupios nelaimės? (5)

Prasidėję dar vieni mokslo metai kaip ir kiekvieną rugsėjį priverčia susimąstyti apie saugų...

Top naujienos

Nuo koronaviruso Lietuvoje mirė dar 2 žmonės (1)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) praneša, kad Lietuvos sveikatos mokslų...

Įamžino klaidą, dėl kurios vairuotojai pažymėjimą gali „padėti“ į stalčių vos per akimirką (13)

Vadovautis blaiviu protu – tokį patarimą duoda ir vairavimo instruktoriai, ir draudikai, ir...

Lietuva su nerimu stebi, kokią kainą Lukašenka už paramą mokės Rusijai: tai gali virsti iššūkiu visam NATO (167)

Nors Aliaksandras Lukašenka viešai griaudėja grasinimais, kol kas realių pasekmių neįžvelgiama,...

Prabilo buvusi „Bruneros“ virėja: maisto vaikams gamybos detalės kelia šleikštulį (292)

Galimai iš atliekų pagaminto maisto moksleiviams skandalas įsisiūbuoja. Į LNK žinias kreipėsi...

Lukašenka slapta inauguruotas Baltarusijos prezidentu uždarytas visas Minsko centras (531)

Aliaksandras Lukašenka slapta inauguruotas Baltarusijos prezidentu.

Prie Danijos krantų susidūrė Rusijos karo laivas ir krovininis laivas (84)

Eresundo sąsiauryje, tarp Danijai priklausančios Zelandijos salos ir Skandinavijos pusiasalio,...

Navalnas paskelbė pirmą nuotrauką po išrašymo iš ligoninės sureagavo Kremlius (26)

Rusijos opozicijos aktyvistas Aleksejus Navalnas į socialinį tinklą „Instagram" įkėlė...

„Wizz Air“ sukūrė interaktyvių kelionių žemėlapį, kuris padės planuoti keliones į saugias šalis

Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air“ sukūrė naują ir nuolat atnaujinamą interneto...

Netikėti duomenys: kai kurios gydymo įstaigos skurdo, kitos turtėjo (6)

Koronavirusas iš esmės pakeitė gydymo įstaigų kasdienybę ir padidino kai kurias išlaidas....

Iš naujo restoraną atidaręs Liutauras Čeprackas: jaučiu baimę ir nerimą (1)

„Restoranas – tarsi laikrodis. Sureguliuoji, paleidi, patikrini, jei reikia, dar kartą...

|Maža didelių žinių kaina