aA
Žiedinės sankryžos leidžia išvengti stovėjimo prie šviesoforų, todėl automobilių srautas gali nuolat judėti. Dažnai važinėjantys miestų gatvėmis vairavimo instruktoriai pastebėjo, jog nors nemažai vairuotojų žiedinėmis sankryžomis važiuoja kasdien, dalis jų neišvengia klaidų, kurios tampa avarinių situacijų ar eismo įvykių priežastimis.
Vairuotojai peikia žiedines sankryžas, tačiau problemos kyla tik dėl jų daromų klaidų
© DELFI / Andrius Ufartas

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigė, jog klaidos būna įvairios: vienos daromos nežinant, kitos – nepastebint. Be to, klaidas lemia ir žiedo tipas, mat vienuose reikia rikiuotis, kituose reikia eismo juostą užsiimti iš anksto, o kituose – sustoti ir praleisti į „žiedą“ įvažiuojančius.

Spirale besisukančios juostos

A. Pakėnas sakė, jog viena pagrindinių klaidų, dėl kurios vairuotojai įvažiavę į žiedą pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET) – neteisingai pasirinkta eismo juosta. Vadinamose „turbožiedinėse“ sankryžose, kuriose eismo juostos sukasi spirale, vairuotojas turi iš anksto užsiimti tinkamą eismo juostą, mat kai kuriais atvejais persirikiuoti žiede nebeįmanoma.

„Vairuotojai nepastebi ženklų, nurodančių, kur veda viena ar kita juosta, ir tik įvažiavę į „žiedą“ pastebi, kad išvažiuoti, kur norėjosi – nepavyks. Tuomet jie ima panikuoti, rikiuotis užvažiuodami ant juostas skiriančių iškilimų bei sudarydami avarines situacijas kitiems“, – sakė A. Pakėnas.

Artėjant prie žiedo svarbu, kad vairuotojas atkreiptų dėmesį į kelio ženklus ir iš anksto persirikiuotų į tą juostą, kuri veda į reikiamą išvažiavimą. Tiesa, mokytojas atkreipė dėmesį, kad kai kuriose žiedinėse sankryžose važiuojant viena eismo juosta neįmanoma apsukti rato, todėl vairuotojai turi pastebėti, kad apvažiavus pusę žiedinės sankryžos, iš vidurio atsiranda papildoma juosta atskirta punktyrine linija.

„Apvažiavus pusę rato atsiranda papildoma linija, į kurią galima rikiuotis jei norite apsukti visą ratą žiedinėje sankryžoje. Tai vienintelis atvejis, kada „turbo“ žiedinėje sankryžoje reikia rikiuotis“, – akcentavo instruktorius.

Vairuotojai peikia žiedines sankryžas, tačiau problemos kyla tik dėl jų daromų klaidų
© DELFI / Andrius Ufartas

Išvažiuoja, kur negalima

Vairavimo mokytojas taip pat teigė, jog problemų su juostų pasirinkimu kyla ir įprastuose „žieduose“, kuriuose vairuotojai turi rikiuotis. Specialistas atkreipė dėmesį, kad tokiose žiedinėse sankryžose išvažiavimą iš jų taip pat žymi kelio ženklai, tačiau jų nepaisydami vairuotojai išvažiavimo link pasuka būdami antroje eismo juostoje, nors pirma eismo juosta leidžiama važiuoti „žiedu“ toliau.

„Ne visada važiuodamas antra ar trečia juosta vairuotojas galės išvažiuoti iš „žiedo“, todėl tokios klaidos, kai išvažiuojantis užtveria kelią toliau žiedine sankryža važiuojančiam, taip pat tampa eismo įvykių ar avarinių situacijų priežastimi“, – sakė instruktorius.

Pirmas stovi – antras važiuoja

Nereta eismo įvykių žiedinėse sankryžose priežastis – nepastabumas. A. Pakėnas teigė, jog dalis vairuotojų net ir tada, kai priekyje stovi kitas automobilis, visą savo dėmesį sutelkia į tai, kas vyksta žiedinėje sankryžoje. Pamatę, kad gali į ją įvažiuoti, pradeda judėti nė nepastebėdami, kad priekyje stovintis automobilis nejuda.

„Pirmas automobilis stovi, o antras važiuoja. Taip ir nutinka, kai prie „žiedo“ susiduria du automobiliai. Pagrindinė vairuotojų problema, kad jie visą dėmesį sutelkia ne eismą, vykstantį prieš juos. Prieš įvažiuojant į žiedą reikia įsitikinti, kad tai saugu, bet taip pat reikia įsitikinti, kad priekyje esantis automobilis juda“, – sakė mokytojas.

Vairuotojai peikia žiedines sankryžas, tačiau problemos kyla tik dėl jų daromų klaidų
© DELFI / Andrius Ufartas

Pamiršta praleisti

Dar viena problema, su kuria susiduria vairuotojai – pagrindinio kelio įsiliejimas į žiedą. Tai dar vienas žiedinės sankryžos tipas, tačiau važiuojant ja pirmenybę turi ne važiuojantis „žiedu“, o į jį įvažiuojantis.

„Vairuotojai įpratę, kad sukdami ratą žiedinėje sankryžoje jie turi pirmumą prieš į jį įvažiuojančius, todėl problemų kyla tada, kai įvažiuojama į žiedinę sankryžą, kurioje važiuojantis turi praleisti įvažiuojančius“, – sakė A. Pakėnas.

Vairavimo mokytojas taip pat pastebėjo, jos neretai vairuotojai važiuodami žiedinėse sankryžose nėra linkę įspėti kitų eismo dalyvių apie planuojamus savo veiksmus, o tai neretai gali tampi sukelto pavojaus priežastimi.

„Kartais vairuotojai rodo posūkio signalą įvažiuodami į „žiedą“, nors to KET nereikalauja, tačiau tai nėra esminė problema. Ji atsiranda tada, kai vairuotojai nerodo posūkio signalo rikiuodamiesi ar išvažiuodami iš žiedinės sankryžos. Šiais atvejais rodyti posūkį privaloma, juk kitas negali numatyti, ką ketinate daryti“, – pabrėžė vairavimo mokytojas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Specialus projektas „Saugus eismas“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
4.1364

Kaip elgtis, kai kelyje pamatote švyturėlius: ko nedaryti, kad neužsitrauktumėte baudų (59)

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto...

Kaip išvengti įsisenėjusių dėmių automobilio salone ir kokį saloną prižiūrėti lengviausia (11)

Dėmės automobilio salone – problema, su kuria susiduria dažnas vairuotojas, o ypatingai gerai...

Ką reiškia 5W-30 ar 10W-40: tai žinoti turėtų kiekvienas vairuotojas (101)

Variklio alyvos klampumas – vienas iš svarbiausių parametrų, apie kurį tikrai yra girdėjęs...

Sudarė avaringumo reitingą: gatvės ir keliai, kuriuose patekti į avariją tikimybė didžiausia (6)

Didžiausia tikimybė nutikti eismo įvykiui yra didžiuosiuose šalies miestuose, kur itin intensyvus...

Kaip išgyventi rugsėjo eismą: užtenka laikytis vienos taisyklės (17)

Rugsėjį didžiųjų miestų gatves papildė į darbus po atostogų kimbantys suaugusieji, vaikus į...

Top naujienos

Kardinolas Bačkis apie Galimybių pasą: nesuprantu tų, kurie atmeta tokį mažą suvaržymą įvertino vyskupų deklaraciją: čia – Bažnyčios pozicija, ir viskas (1)

„Reikia pagarbos kitam, jeigu to nėra, sunku susikalbėti“, – „Delfi TV“ laidoje „Iš...

Požymiai, kad suvalgėte žaliosios musmirės pasireiškia ne iškart: gydytoja išskyrė būdingiausią simptomą (7)

Įpusėjus grybavimo sezonui, žmonės socialiniuose tinkluose dalijasi laimikiais – pilnais...

Nemalonios žinios kavos mėgėjams: netrukus Lietuvoje ji gerokai pabrangs, jos gali ir pritrūkti (359)

Pastaruoju metu kavos kainos pasaulyje itin išaugo. Prie to prisidėjo siaučiančios stichijos...

Dulkys pranešė džiugią žinią – labiausiai kreipėsi į vieną gyventojų grupę (173)

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys savo feisbuko paskyroje paskelbė džiugią žinią –...

Raminta Lukošienė | D+

Po „Metų vestuvių“ – Bunkės ir Eidėjaus interviu „Delfi“: apie antrą ceremoniją Maljorkoje, priešvedybines sutartis ir aukas dėl meilės

Žvarbus šeštadienio rytas, 7-ta valanda. Didelė kompanija, kurioje – visas būrys žinomų...

Lietuvos salės futbolo rinktinės strategas Ryvkinas: laimi komanda, o pralaimi treneris (9)

Lietuvos salės futbolo rinktinė paskutinėse A grupės rungtynėse šeštadienį 2:6 nusieido Kosta...

Kas kitiems atrodo neįmanoma, čia jau virto realybe: šalis, kur galioja griežčiausios pasaulyje taisyklės dėl skiepų (720)

Prie įėjimo į kiekvieną prekybos centrą Saudo Arabijos sostinėje stovi apsaugos darbuotojas,...

Lina Liubertaitė | D+

Patarimai, kaip nedideliame sklype gražiai įkomponuoti daržą

Kaip galima įkurdinti daržą nedideliame sklype, kad būtų estetiškas vaizdas, o ir darže...

Lietuvoje – 848 COVID-19 atvejai, mirė net 13 žmonių papildyta (318)

Lietuvoje praėjusią parą nustatyti 848 koronaviruso atvejai, mirė 13 žmonių, iš kurių 11 buvo...