aA
Žiedinės sankryžos leidžia išvengti stovėjimo prie šviesoforų, todėl automobilių srautas gali nuolat judėti. Dažnai važinėjantys miestų gatvėmis vairavimo instruktoriai pastebėjo, jog nors nemažai vairuotojų žiedinėmis sankryžomis važiuoja kasdien, dalis jų neišvengia klaidų, kurios tampa avarinių situacijų ar eismo įvykių priežastimis.
Vairuotojai peikia žiedines sankryžas, tačiau problemos kyla tik dėl jų daromų klaidų
© DELFI / Andrius Ufartas

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigė, jog klaidos būna įvairios: vienos daromos nežinant, kitos – nepastebint. Be to, klaidas lemia ir žiedo tipas, mat vienuose reikia rikiuotis, kituose reikia eismo juostą užsiimti iš anksto, o kituose – sustoti ir praleisti į „žiedą“ įvažiuojančius.

Spirale besisukančios juostos

A. Pakėnas sakė, jog viena pagrindinių klaidų, dėl kurios vairuotojai įvažiavę į žiedą pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET) – neteisingai pasirinkta eismo juosta. Vadinamose „turbožiedinėse“ sankryžose, kuriose eismo juostos sukasi spirale, vairuotojas turi iš anksto užsiimti tinkamą eismo juostą, mat kai kuriais atvejais persirikiuoti žiede nebeįmanoma.

„Vairuotojai nepastebi ženklų, nurodančių, kur veda viena ar kita juosta, ir tik įvažiavę į „žiedą“ pastebi, kad išvažiuoti, kur norėjosi – nepavyks. Tuomet jie ima panikuoti, rikiuotis užvažiuodami ant juostas skiriančių iškilimų bei sudarydami avarines situacijas kitiems“, – sakė A. Pakėnas.

Artėjant prie žiedo svarbu, kad vairuotojas atkreiptų dėmesį į kelio ženklus ir iš anksto persirikiuotų į tą juostą, kuri veda į reikiamą išvažiavimą. Tiesa, mokytojas atkreipė dėmesį, kad kai kuriose žiedinėse sankryžose važiuojant viena eismo juosta neįmanoma apsukti rato, todėl vairuotojai turi pastebėti, kad apvažiavus pusę žiedinės sankryžos, iš vidurio atsiranda papildoma juosta atskirta punktyrine linija.

„Apvažiavus pusę rato atsiranda papildoma linija, į kurią galima rikiuotis jei norite apsukti visą ratą žiedinėje sankryžoje. Tai vienintelis atvejis, kada „turbo“ žiedinėje sankryžoje reikia rikiuotis“, – akcentavo instruktorius.

Vairuotojai peikia žiedines sankryžas, tačiau problemos kyla tik dėl jų daromų klaidų
© DELFI / Andrius Ufartas

Išvažiuoja, kur negalima

Vairavimo mokytojas taip pat teigė, jog problemų su juostų pasirinkimu kyla ir įprastuose „žieduose“, kuriuose vairuotojai turi rikiuotis. Specialistas atkreipė dėmesį, kad tokiose žiedinėse sankryžose išvažiavimą iš jų taip pat žymi kelio ženklai, tačiau jų nepaisydami vairuotojai išvažiavimo link pasuka būdami antroje eismo juostoje, nors pirma eismo juosta leidžiama važiuoti „žiedu“ toliau.

„Ne visada važiuodamas antra ar trečia juosta vairuotojas galės išvažiuoti iš „žiedo“, todėl tokios klaidos, kai išvažiuojantis užtveria kelią toliau žiedine sankryža važiuojančiam, taip pat tampa eismo įvykių ar avarinių situacijų priežastimi“, – sakė instruktorius.

Pirmas stovi – antras važiuoja

Nereta eismo įvykių žiedinėse sankryžose priežastis – nepastabumas. A. Pakėnas teigė, jog dalis vairuotojų net ir tada, kai priekyje stovi kitas automobilis, visą savo dėmesį sutelkia į tai, kas vyksta žiedinėje sankryžoje. Pamatę, kad gali į ją įvažiuoti, pradeda judėti nė nepastebėdami, kad priekyje stovintis automobilis nejuda.

„Pirmas automobilis stovi, o antras važiuoja. Taip ir nutinka, kai prie „žiedo“ susiduria du automobiliai. Pagrindinė vairuotojų problema, kad jie visą dėmesį sutelkia ne eismą, vykstantį prieš juos. Prieš įvažiuojant į žiedą reikia įsitikinti, kad tai saugu, bet taip pat reikia įsitikinti, kad priekyje esantis automobilis juda“, – sakė mokytojas.

Vairuotojai peikia žiedines sankryžas, tačiau problemos kyla tik dėl jų daromų klaidų
© DELFI / Andrius Ufartas

Pamiršta praleisti

Dar viena problema, su kuria susiduria vairuotojai – pagrindinio kelio įsiliejimas į žiedą. Tai dar vienas žiedinės sankryžos tipas, tačiau važiuojant ja pirmenybę turi ne važiuojantis „žiedu“, o į jį įvažiuojantis.

„Vairuotojai įpratę, kad sukdami ratą žiedinėje sankryžoje jie turi pirmumą prieš į jį įvažiuojančius, todėl problemų kyla tada, kai įvažiuojama į žiedinę sankryžą, kurioje važiuojantis turi praleisti įvažiuojančius“, – sakė A. Pakėnas.

Vairavimo mokytojas taip pat pastebėjo, jos neretai vairuotojai važiuodami žiedinėse sankryžose nėra linkę įspėti kitų eismo dalyvių apie planuojamus savo veiksmus, o tai neretai gali tampi sukelto pavojaus priežastimi.

„Kartais vairuotojai rodo posūkio signalą įvažiuodami į „žiedą“, nors to KET nereikalauja, tačiau tai nėra esminė problema. Ji atsiranda tada, kai vairuotojai nerodo posūkio signalo rikiuodamiesi ar išvažiuodami iš žiedinės sankryžos. Šiais atvejais rodyti posūkį privaloma, juk kitas negali numatyti, ką ketinate daryti“, – pabrėžė vairavimo mokytojas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Specialus projektas „Saugus eismas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
4.1364

Vairuotojus perspėja nežioplinėti: viena uždelsta akimirka gali kainuoti tūkstančius (10)

Į kelius išbėgantys migruojantys laukiniai gyvūnai kasmet tampa eismo įvykių priežastimi....

Svarbios taisyklės keliaujantiems paspirtukais: rudenį tyko dar daugiau pavojų (6)

Prasidėjus rugsėjui transporto srautai didžiuosiuose šalies miestuose kaip mat išaugo, tačiau...

Draudikai sunerimę: trečdalis tėvų nežino, kaip pasirūpinti savo vaikų saugumu gatvėje

Šiemet kaip niekada aktyvus dviračių sezonas gyventojus skatino prisiminti arba iš naujo išmokti...

Patarė, kaip išsirinkti savo pirmąjį automobilį – nuo kokios sumos reikia pradėti? (9)

Pigus, saugus ir lengvai eksploatuojamas – sakoma, kad toks turėtų būti pirmasis automobilis....

Kelio ženklai, kurių reikšmių nežino daugelis vairuotojų (32)

Dažniausiai matomus kelio ženklus pažįsta ir jų reikšmes žino kone visi vairuotojai. Visgi tie,...

Top naujienos

Dešimtmečių senumo kariniame ginče vėl liejasi kraujas – artimiausios savaitės bus lemtingos (98)

Viena seniausių pasaulio konfliktų, Kalnų Karabache vėl įsiplieskęs kruvinas teritorinis ginčas...

„Puota maro metu“: per karantiną ministerijų valdininkų atlyginimai kilo tūkstančiais (279)

Kol šimtai tūkstančių dirbančiųjų šalyje per 3 karantino mėnesius buvo išleisti į prastovas...

Koronavirusas Lietuvoje: židiniuose fiksuota mažiau nei pusė atvejų, sudėtinga situacija Šiaulių ir Radviliškio ligoninėse per parą - 105 koronaviruso atvejai ir 1 mirtis (170)

Praėjusią parą Lietuvoje patvirtinti 105 nauji koronaviruso atvejai ir 1 mirtis. Tai LRT radijui...

Baltarusijos programišiai įsilaužė į valstybinę televiziją: mes parodysime tiesą (79)

Vakarinė Baltarusijos valstybinių televizijos kanalų „Belarus 1“ ir ONT transliacija internete...

Kęstutis Girnius. Kokia valdančioji koalicija būtų Nausėdai parankiausia? (56)

Prezidentas Gitanas Nausėda yra nedviprasmiškai pareiškęs, kad jis aktyviai dalyvaus naujos...

Vitas Vasiliauskas: skolos lygis bus didžiausias Lietuvos istorijoje papildyta (343)

Naujausi rodikliai patvirtina, kad pagrindiniai ekonomikos sektoriai – pramonė, prekyba, eksportas...

Veryga dėl antrosios bangos turi pakenčiamą ir daug prastesnį ligos plitimo scenarijus rekordų bus ir daugiau, apribojimai gali laukti maitinimo įstaigų (330)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga pirmadienio rytą interviu Delfi sakė bijantis...

Edita Rouge | D+ nariams

Už patyčias mokykloje yra atsakinga šeima. Mokytojo vaidmuo čia antraeilis

Patyčių mokyklose problema yra sprendžiama, tačiau neišspręsta. Šeimos, kurių vaikai mokykloje...

|Maža didelių žinių kaina