aA
Žiedinės sankryžos leidžia išvengti stovėjimo prie šviesoforų, todėl automobilių srautas gali nuolat judėti. Dažnai važinėjantys miestų gatvėmis vairavimo instruktoriai pastebėjo, jog nors nemažai vairuotojų žiedinėmis sankryžomis važiuoja kasdien, dalis jų neišvengia klaidų, kurios tampa avarinių situacijų ar eismo įvykių priežastimis.
© DELFI / Andrius Ufartas

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigė, jog klaidos būna įvairios: vienos daromos nežinant, kitos – nepastebint. Be to, klaidas lemia ir žiedo tipas, mat vienuose reikia rikiuotis, kituose reikia eismo juostą užsiimti iš anksto, o kituose – sustoti ir praleisti į „žiedą“ įvažiuojančius.

Spirale besisukančios juostos

A. Pakėnas sakė, jog viena pagrindinių klaidų, dėl kurios vairuotojai įvažiavę į žiedą pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET) – neteisingai pasirinkta eismo juosta. Vadinamose „turbožiedinėse“ sankryžose, kuriose eismo juostos sukasi spirale, vairuotojas turi iš anksto užsiimti tinkamą eismo juostą, mat kai kuriais atvejais persirikiuoti žiede nebeįmanoma.

„Vairuotojai nepastebi ženklų, nurodančių, kur veda viena ar kita juosta, ir tik įvažiavę į „žiedą“ pastebi, kad išvažiuoti, kur norėjosi – nepavyks. Tuomet jie ima panikuoti, rikiuotis užvažiuodami ant juostas skiriančių iškilimų bei sudarydami avarines situacijas kitiems“, – sakė A. Pakėnas.

Artėjant prie žiedo svarbu, kad vairuotojas atkreiptų dėmesį į kelio ženklus ir iš anksto persirikiuotų į tą juostą, kuri veda į reikiamą išvažiavimą. Tiesa, mokytojas atkreipė dėmesį, kad kai kuriose žiedinėse sankryžose važiuojant viena eismo juosta neįmanoma apsukti rato, todėl vairuotojai turi pastebėti, kad apvažiavus pusę žiedinės sankryžos, iš vidurio atsiranda papildoma juosta atskirta punktyrine linija.

„Apvažiavus pusę rato atsiranda papildoma linija, į kurią galima rikiuotis jei norite apsukti visą ratą žiedinėje sankryžoje. Tai vienintelis atvejis, kada „turbo“ žiedinėje sankryžoje reikia rikiuotis“, – akcentavo instruktorius.

Vairuotojai peikia žiedines sankryžas, tačiau problemos kyla tik dėl jų daromų klaidų
© DELFI / Andrius Ufartas

Išvažiuoja, kur negalima

Vairavimo mokytojas taip pat teigė, jog problemų su juostų pasirinkimu kyla ir įprastuose „žieduose“, kuriuose vairuotojai turi rikiuotis. Specialistas atkreipė dėmesį, kad tokiose žiedinėse sankryžose išvažiavimą iš jų taip pat žymi kelio ženklai, tačiau jų nepaisydami vairuotojai išvažiavimo link pasuka būdami antroje eismo juostoje, nors pirma eismo juosta leidžiama važiuoti „žiedu“ toliau.

„Ne visada važiuodamas antra ar trečia juosta vairuotojas galės išvažiuoti iš „žiedo“, todėl tokios klaidos, kai išvažiuojantis užtveria kelią toliau žiedine sankryža važiuojančiam, taip pat tampa eismo įvykių ar avarinių situacijų priežastimi“, – sakė instruktorius.

Pirmas stovi – antras važiuoja

Nereta eismo įvykių žiedinėse sankryžose priežastis – nepastabumas. A. Pakėnas teigė, jog dalis vairuotojų net ir tada, kai priekyje stovi kitas automobilis, visą savo dėmesį sutelkia į tai, kas vyksta žiedinėje sankryžoje. Pamatę, kad gali į ją įvažiuoti, pradeda judėti nė nepastebėdami, kad priekyje stovintis automobilis nejuda.

„Pirmas automobilis stovi, o antras važiuoja. Taip ir nutinka, kai prie „žiedo“ susiduria du automobiliai. Pagrindinė vairuotojų problema, kad jie visą dėmesį sutelkia ne eismą, vykstantį prieš juos. Prieš įvažiuojant į žiedą reikia įsitikinti, kad tai saugu, bet taip pat reikia įsitikinti, kad priekyje esantis automobilis juda“, – sakė mokytojas.

Vairuotojai peikia žiedines sankryžas, tačiau problemos kyla tik dėl jų daromų klaidų
© DELFI / Andrius Ufartas

Pamiršta praleisti

Dar viena problema, su kuria susiduria vairuotojai – pagrindinio kelio įsiliejimas į žiedą. Tai dar vienas žiedinės sankryžos tipas, tačiau važiuojant ja pirmenybę turi ne važiuojantis „žiedu“, o į jį įvažiuojantis.

„Vairuotojai įpratę, kad sukdami ratą žiedinėje sankryžoje jie turi pirmumą prieš į jį įvažiuojančius, todėl problemų kyla tada, kai įvažiuojama į žiedinę sankryžą, kurioje važiuojantis turi praleisti įvažiuojančius“, – sakė A. Pakėnas.

Vairavimo mokytojas taip pat pastebėjo, jos neretai vairuotojai važiuodami žiedinėse sankryžose nėra linkę įspėti kitų eismo dalyvių apie planuojamus savo veiksmus, o tai neretai gali tampi sukelto pavojaus priežastimi.

„Kartais vairuotojai rodo posūkio signalą įvažiuodami į „žiedą“, nors to KET nereikalauja, tačiau tai nėra esminė problema. Ji atsiranda tada, kai vairuotojai nerodo posūkio signalo rikiuodamiesi ar išvažiuodami iš žiedinės sankryžos. Šiais atvejais rodyti posūkį privaloma, juk kitas negali numatyti, ką ketinate daryti“, – pabrėžė vairavimo mokytojas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
4.1364

Perspėja vairuotojus: A2 magistralėje laukia milžiniški eismo ribojimai (49)

Savaitgalio pradžioje, rugpjūčio 23-iąją, vairuotojams, važiuosiantiems Vilnius-Panevėžys...

Kodėl keliuose žūva vaikai: pirmiausia reikia pradėti nuo tėvų klaidų (11)

Apie artėjantį rugsėjį gatvėse primena išaugęs vaikų skaičius. Po ilgų atostogų...

Dvi taisyklės, kurias turi prisiminti rūke važiuojantis vairuotojas (41)

Per vasarą įpratusiems prie gerų oro sąlygų, giedro dangaus ir sauso asfalto vairuotojams tikra...

Telefonas rankoje vairuojant tapo nelaimės priežastimi? Papasakok istoriją ir laimėk draudimą! (3)

DELFI atliktas tyrimas rodo, kad kiek mažiau nei pusė vairuotojų kelyje ne tik vairuoja, bet ir...

Seimą pasiekė siūlymas „duoti“ motociklo „teises“ B kategorijos vairuotojams (287)

Pavasarį prieštaringų nuomonių sulaukusi idėja, kartu su B kategorija suteikti teisę valdyti...

Top naujienos

Vilniuje surado ypatingą gatvę: taip, kaip žmonės ten gyvena turi pamatyti visa Lietuva (137)

Kaimynas kaimynui ne akmenį į langą meta, o komplimentą pasako. Kaimynas kaimynui ne skundą...

„Artėja paskutiniojo teismo diena“: gyventojus išgąsdino žaibiškai užtemęs miestas (59)

Dėl didžiausių atogrąžų miškų gaisrų Brazilijos istorijoje viename mieste sutemo 15 val., nes...

Verslo įtakingiausieji: politikų ciniškumas kartais pritrenkia (130)

Trečiadienį DELFI paskelbė įtakingiausių Lietuvos verslininkų ir ekonomistų sąrašą. Laidoje...

Puikus virškinimas, saldus miegas ir rami nervų sistema: išbandykite 3 ingredientų kokteilį (24)

Bananų ir cinamono kokteilis akimirksniu atgaivins organizmą ir pastatys ant kojų peršalus!

Lietaus debesys pasitrauks ir sugrįš šiluma

Ketvirtadienio dieną įžūlūs lietaus debesys iš Lietuvos pasitrauks. Jau naktį žymesnio lietaus...

FIBA atnaujintame pasaulio čempionato pajėgumo reitinge – Lietuvos rinktinės šuolis aukštyn (87)

Prieš pasaulio krepšinio čempionatą FIBA skelbia jau antrą „FIBA 2019“ turnyro dalyvių...

Veidrodinė ministerija Kaune: išvadino akių dūmimu, bet darbuotojai atgal į sostinę nebenori (54)

Balandžio pradžioje atidaryta vadinamoji veidrodinė Žemės ūkio ministerija Kaune.

Stebuklingoje Graikijos vietoje atostogavusi Vaida Skaisgirė dalijasi pavydą keliančiais kadrais (127)

Neseniai Graikijoje esančioje Mikonos saloje su sūnumi atostogavusi Vaida Skaisgirė socialiniame...

Ar seksas lėktuve yra nelegalus ir ar galima už tai sulaukti bausmės? (28)

„Mylios aukščio klubas“ – taip kartais apibūdinami žmonės, kurie yra mylėjęsi lėktuve....

Įspėja, kas nutiktų, jei tarp JAV ir Rusijos kiltų karas: Žemę ištiktų branduolinė žiema (74)

Mokslininkai atliko simuliacijas ir skelbia oficialius rezultatus: net ir šiandien branduolinis...