aA
Jau nuo 2014 metų galo visos Lietuvos vairuotojai turėjo pratintis prie naujos tvarkos – degant raudonam šviesoforo signalui, prieš sukant į dešinę, net ir esant pridėtinei rodyklei, privalu pilnai sustoti. Priėmus tokią tvarką iš karto buvo paaiškinta – tai tarsi adaptacinis laikotarpis. Jau nuo 2020 metų vairuotojai Lietuvoje nebeteks išties pamėgtos privilegijos – sukti į dešinę net degant raudonam šviesoforo signalui. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, Kėdainiuose esančių 17 pridėtinių žalių rodyklių nebeliks.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Kauno savivaldybė

Pokyčių paiso ne visi

Priėmus šią tvarką buvo pastebėta, kad visgi nemaža dalis vairuotojų šios taisyklės tiesiog nepaiso. Situaciją pagerino tik grasinimai, jog už nesustojimą gresia ir teisių praradimas. Vis dėlto dar ir šiandien atsiranda nemažai tokių, kurie sustoti prieš sukdami į dešinę net neketina.

Kita vertus, staigiai imti ir pašalinti visas pridėtines žalias rodykles taip pat negalima – tokie radikalūs pokyčiai lemtų stipriai išaugusių pažeidimų ir avarijų skaičių.

Atsirado iš... „biednumo“

Kėdainiuose esančios vairavimo mokyklos „Saugaus eismo centras“ direktorius Raimundas Buinevičius teigė, kad jo manymu, toks paplitęs pridėtinės žalios rodyklės naudojimas Lietuvoje galėjo kilti iš lėšų taupymo. Juk tai – ne papildomą šviesoforo sekciją įrengti. Tačiau Vakarai tokių eismo „išimčių“ atsisakė, ir metas tą padaryti ir Lietuvoje.

„Europoje tik mes ir Vokietija turi tokį dalyką, kaip pridėtinė žalia rodyklė į dešinę. Rytų Vokietijoje jos buvo, o Vakarų Vokietijoje – ne. Po susivienijimo buvo sprendžiama, kad jas reikėtų išvis panaikinti, tačiau Rytų vokiečiai nepasidavė ir reikalavo, kad rodyklės būtų paliktos.

Galiausiai buvo priimtas kompromisas palikti tokias pridėtines žalias rodykles tik nejudriose sankryžose, kuriose pasukti į dešinę yra saugu.

Pas mus šviesoforų standartas ilgą laiką po nepriklausomybės buvo pasenęs – turėjome sovietinio standarto šviesoforus. Buvo priimta tvarka, kad reikia pakeisti šviesoforus, tačiau žinoma, viskas iš karto atsirėmė į finansus – už kokius pinigus pakeisti tiek šviesoforų? Tas pats ir su žaliomis lentelėmis. Taigi buvo paliktas pereinamasis laikotarpis iki 2020 metų.

Mano manymu, šita idėja apskritai gimė iš „biednumo“. Tos šalys, kurios skiria pakankamai pinigų eismo saugumui, tose vietose, kuriose saugu pasukti į dešinę, tiesiog įrengia papildomas šviesoforo sekcijas su degančia žalia rodykle. Visos šalys taip sprendžia šitą srauto pralaidumo problemą.

Ir Lietuvoje yra tokių šviesoforų, tačiau tai juos įrengti yra sunkiau – papildoma šviesoforo sekcija, lemputės, elektra, valdomumas – tai iš čia ir atsirado sprendimas paimti baltą skardą su žalia rodykle ir prisukti prie šviesoforo.

Vairuotojai neteks pamėgtos privilegijos – gerai ar nelabai?
© DELFI / Valdas Kopūstas

JAV daugelyje valstijų pasukti į dešinę galima degant raudonam šviesoforo signalui, net ir nesant jokioms pridėtinėms rodyklėms. Tai čia dar pigesnis būdas, bet žinoma, ten vairavimo kultūra aukštesnė, negu pas mus“, – svarsto R. Buinevičius.

Trūkumų daugiau, nei pliusų

Nors ir mes esame įpratę prie to, kad sukti į dešinę daugelyje vietų galime laisvai, vis dėlto minusų ši praktika turi daugiau, nei pliusų.

„Taip, yra privalumų. Sukančiųjų į dešinę laukimo laikas sumažėja, padidėja sukančiųjų pralaidumas. Tačiau trūkumų yra daugiau. Toks sukimas į dešinę stabdo srautą kertamuoju keliu, ir nesvarbu, kad automobilis šmurkštelėjo į tarpą – už jo važiuojančiam vis tiek tenka pristabdyti, o gale važiuojantis automobilis iš viso beveik sustoti turi. Taip pat pėsčiųjų praleidimas kelia problemų – jiems dega žalia, o atvažiuoja automobilis...

Na sudėjus viską ir susidaro vaizdas, kad sprendimas buvo priimtas dėl to, kad be pridėtinės žalios rodyklės eismas bus saugesnis.

Žinoma, iš vairuotojo pusės žvelgiant lyg ir gerai ta rodyklė – nereikia laukti, ėmei ir pasukai. Tačiau tai iš esmės yra pripratimo reikalas. O žvelgiant iš eismo saugumo pusės, o juk tai ir yra mūsų visų prioritetas, jei rodyklė sukelia daugiau pavojų, nei duoda naudot, be abejo ją reikia naikinti ir spręsti srauto pralaidumo problemą kitaip – įrengiant papildomas šviesoforo sekcijas“, – įsitikinęs „Saugaus eismo centro“ vadovas.

www.rinkosaikste.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką turite prisiminti keliaudami kemperiu: 5 patarimai, kaip pasirūpinti kokybiškomis atostogomis (10)

Galimybė keliauti sau priimtinu tempu, po ranka turėti ne tik visus reikiamus daiktus, bet ir...

Kas automobiliui ir vairuotojui gali nutikti karštą dieną: planuojantys keliones turėtų susirūpinti (4)

Artėjant savaitgaliui sinoptikai ragina pasirūpinti apsauga nuo saulės, o keliautojai ir...

Įvardijo, kaip vairuotojai galėtų sumažinti degalų sąnaudas (38)

Ekologiško ir ekonomiško vairavimo principai šiandien skatinami visoje Europos Sąjungoje, o jų...

Dilema – kas geriau: mechaninė ar automatinė pavarų dėžė? (236)

Nors dauguma naujų automobilių aprūpinti automatinėmis pavarų dėžėmis, neretai naudotus...

Šuo automobilyje: kada vasaros kelionės augintiniui kelia pavojų (4)

Didžioji dalis Lietuvos žmonių šią vasarą į atostogų keliones leidžiasi automobiliais, todėl...

Top naujienos

15-os šalių žvalgybos ataskaita: Šiaurės Korėja jau turi visą mažų branduolinių bombų arsenalą (63)

Nuo 2006 m., kai Šiaurės Korėja tapo branduoline valstybe, galima išskirti tris pastovias šios...

Kaip sode dar galima pagerinti derlių ir kokių klaidų nereikia padaryti (1)

Rugpjūtis paskutinis vasaros mėnuo, kai jau praktiškai aišku, koks bus derlius, tačiau dar galima...

Lukašenka sutarė su Putinu: vos paprašius Rusija suteiks „visapusę pagalbą“ (75)

Aliaksandras Lukašenka po pokalbio su Rusijos prezidentu Vladimiru Putinu šeštadienį pareiškė,...

Netoli Klaipėdos sugautas iškrypėlis: išsigandusi mergina spėjo pasikviesti draugą (89)

Netoli Klaipėdos vyras glumino poilsiautojus paplūdimyje viešai tenkindamas lytinę aistrą....

Išskirtinės pramogos vienoje gražiausių Latvijos vietų: Lietuvoje to nerasite

Minotauro labirintas, požeminiai ežerai, žygiai su šunimis ir daug kitų smagių ir aktyvių...

Vidas Bareikis – apie per koncertą numestus kilogramus, santuokoje nešamą kryžių, rūpestį dėl sūnaus ir santykius be spazmų (7)

Laidoje „Laikykitės ten“ su Andriumi Tapinu apsilankęs atlikėjas, aktorius ir režisierius...

Į Druskininkus atėjo labai sunkus metas: verslininkai labiausiai pasiilgo žydų

Smulkieji Druskininkų verslininkai skaudžiai išgyvena pokarantininės vasaros praradimus. Jeigu...

Minske – vėl tūkstančiai žmonių: Lukašenka paskambino Putinui atmeta užsienio šalių siūlymus dėl tarpininkavimo, papildyta 17:32 (597)

Minske tūkstančiai žmonių šeštadienį susirinko atsiliepdami į Baltarusijos opozicijai...

Koronaviruso taikinyje – jauni ir su el. cigarete dantyse: turi 7 kartus didesnę tikimybę užsikrėsti (40)

Elektroninių cigarečių rūkymas jauniems žmonėms iki septynių kartų padidina riziką...

Prižiūrėtojas tapo Pravieniškių kalinių tarnu: jie man susuko galvą (64)

Skandalų krečiamų Pravieniškių pataisos namų pareigūnas už pinigus sutiko tapti kalinių...

|Maža didelių žinių kaina