aA
Tolerancija, savitarpio pagarba ir supratimas yra būtent tai, kuo turėtų būti paremtas eismas gatvėse. Vis tik realybė keliuose – kiek kitokia. Neretai vairuotojai sėdėdami prie vairo išlieja ne tik susikaupusį pyktį, tačiau ir kursto konfliktus tarp kitų eismo dalyvių grupių. Specialistai teigė, jog tokios tendencijos keliuose dar matyti, tačiau situacija keičiasi į gerą.
Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis teigė, jog tai, kad eismo kultūra Lietuvos keliuose keičiasi į gerą, parodo vien tai, kad mažėja vairuotojų ir pėsčiųjų priešiškumas. Specialistas teigė, jog vairuotojai pėsčiųjų atžvilgiu tampa vis tolerantiškesni, todėl mažėja atvejų, kai vairuotojai prie pėsčiųjų perėjos nesustoja praleisti einančių pėsčiomis.

Prie vairo išlieja pyktį

Tiesa, V. Pumputis pripažino, kad Lietuvos keliuose vis dar pastebima nemažai agresyvaus ir chuliganiško vairavimo. Saugaus eismo ekspertas teigė, jog Lietuvos eismo kultūrą lyginant su kitomis, pavyzdžiui, Skandinavijos šalimis, skirtumų galima atrasti ir daugiau.

Pavyzdžiui, Skandinavijos šalių psichologai kultūrą keliuose tapatina su asmenine žmogaus kultūra. Tad kai kuriais atvejais, silpnesnes asmenines savybes turintys žmonės, savo pranašumą stengiasi įrodyti miestų gatvėse.

V. Pumputis teigė, jog dalyvaudami eisme, žmonės turėtų suprasti, kad bet kokia agresija ar pranašumo demonstravimas gali turėti skaudžias pasekmes. Nepakantumas tokiam elgesiui – pagrindinė priemonė galinti tam užkirsti kelią, kuri naudojama Skandinavijos šalių eismo kultūroje.

Ukmergės g. kairysis posūkis
Ukmergės g. kairysis posūkis
© Vilniaus savivaldybė

Už greičio viršijimą – kalėjimas

Specialistas įvardijo, kad ne išimtis yra ir Šveicarija, kur nepakantumas „išsišokėliams“ gatvėse, yra labai didelis. Žinoma, tokį nepakantumą lemia ir teisinė sistema, mat net ir mažiausi greičio viršijimai vairuotojams užtraukia dideles pinigines baudas, o jei greitis viršijamas daugiau nei 50 km/ val., vairuotojas neišvengs ir laisvės atėmimo.

Saugaus eismo ekspertas atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje didesnė nepasitenkinimo banga kyla tada, kai kalbama apie baudų didinimą, o ne apie pernelyg didelį greitį miestų gatvėse. Anot jo, žmonės turėtų suprasti, kad kol patys pateisins greičio viršijimą, tol tiek jų pačių, tiek jų artimųjų saugumui kils pavojus.

„Neadekvačiai didelės baudos užsienio šalyse iš tiesų yra adekvačios, nes būtent tokia sistema išugdo žmones keliuose elgtis drausmingai, o tai vertina ir kiti vairuotoja. Žmonės supranta, kad visa tai yra vardan jų saugumo. Deja, tačiau lietuviams to dar reiktų pasimokyti“, – sakė saugaus eismo ekspertas.

Važiuoja neįvertindami pavojaus

Savisaugos trūksta ir dviračių vairuotojaMs. V. Pumputis pastebėjo, jog dviratininkai vis dar nevengia važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, nors yra įrengti dviračių takai. Važiuojamąja kelio dalimi dviratininkai važiuoja ir tokiose gatvės, kaip Vilniaus vakarinis aplinkkelis. Anot jo, tokiose gatvėse vairuotojai važiuoja dideliu greičiu, todėl dviratininkai į tai turėtų atkreipti dėmesį ir pasirinkti kitokį maršrutą. Be to, dviratininkai turėtų nepamiršti šviesą atspindinčių elementų, ypač dabar, kai dienos tampa vis trumpesnės.

Tiesa, dar viena eismo kultūros problema – per pėsčiųjų perėjas važiuojantys dviratininkai ir transporto priemonių vairuotojai, nepraleidžiantys dviračių taku važiuojančių dviratininkų. Saugaus eismo ekspertas teigė, jog dviračių ir automobilių eismo ir tarpusavio pagarbos pavyzdys – Nyderlandai. Būtent šioje šalyje dviračių yra daugiau nei automobilių, visi vairuotojai dviratininkus praleidžia ir ginčų tarp šių eismo dalyvių grupių nekyla.

Eismas Kaune. Asociatyvi nuotr.
Eismas Kaune. Asociatyvi nuotr.
© Kauno aps. VPK

Pasižvalgius po Lietuvos gatves, galima pamatyti, kad vairuotojai neretai ne tik nepraleidžia dviratininkų, bet jų nė nepastebi. Neretai taip įvyksta eismo įvykiai, kai sukdamas į dešinę, transporto priemonės vairuotojas nepraleidžia tiesiai važiuojančio dviratininko.

Daugiau dėmesio saugumui

Žinoma, dviračių vairuotojai taip pat turėtų prisiminti, kad išvažiuoti į pėsčiųjų perėjas – griežtai draudžiama. Staigiai važiuojamojoje kelio dalyje pasirodžiusio dviratininko automobilio vairuotojas gali nepastebėti, o jei ir pastebės, nesugebėti automobilio sustabdyti laiku.

V. Pumputis pabrėžė, kad ypač rudenį, kai eismas yra intensyvus, vairuotojai turėtų būti supratingesni, važiuoti lėčiau ir manevruoti nekurstydami pykčio. Specialistas akcentavo, kad nors situacija keliuose jau gerėja, kiekvienas eismo dalyvis turėtų dar daugiau dėmesio skirti savo ir kitų saugumui, mat tik tada pavyks išvengti ir skaudžių eismo įvykių.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Autoserviso patirtis: per 15 metų nepatarė pirkti nė vieno naudoto automobilio, kurį pirkėjai prašė patikrinti (127)

Naudoto automobilio pirkimas neretai prilygsta loterijai, tačiau sėkmingą bilietą pirkėjas gali...

Paaiškino, kaip namie laikomas senas akumuliatorius gali pakenkti sveikatai (2)

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, Lietuvos rinkoje per metus surenkama daugiau kaip 10...

Kodėl prieš žiemą akumuliatorių verta įkrauti (39)

Artėjantis žiemos sezonas kiekvienam vairuotojui primena, kad būtina pasirūpinti savo automobiliu....

7 patarimai, kaip saugiai važiuoti atšalus orams (2)

Artėjant žiemai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės. Ryte važiuojant į darbą tenka įveikti...

Kelininkai įspėja: slidu gali būti net ir esant teigiamai temperatūrai (2)

Panevėžyje pasirodžiusį pirmąjį sniegą daugelis pramiegojo, o kelininkai jau ėmėsi darbo....

Top naujienos

COVID-19 nusineša vis daugiau jaunų žmonių gyvybių: per parą mirė 2 asmenys, nepriklausę jokiai rizikos grupei (229)

Lietuvoje koronavirusinė infekcija kasdien nusineša vis daugiau jaunų žmonių gyvybių....

Seimas nusprendė dėl 257 eurų išmokos savarankiškai dirbantiems: gaus ne visi, mokės trumpiau (53)

Seimas priėmė Užimtumo ir Valstybinio socialinio draudimo įstatymų pataisas, kuriomis nuo 2021...

Susitikimas su Kreiviu: Nausėda domėjosi, ar vėl nesutrukdys verslo interesai (51)

Ketvirtadienį su prezidentu Gitanu Nausėda susitiko Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių...

Šaltiniai: aršus ginčas siunčia žinią apie esminį lūžį Europos Sąjungoje (27)

Lenkijos vyriausybę vis labiau erzina Europos Sąjungos ( ES ) pastangos įtraukti papildomų...

Šimonytė apie koronaviruso rekordus: NVSC nepasiruošė antrajai bangai (11)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) vasarą, kai buvo mažas susirgimų skaičius,...

Dešimtis baudų dėl automobilio gavusi moteris: nenormalu, kai baudžia ir nepraneša, kad skirta bauda (37)

Tai, kad daugiabučių kiemuose sunku rasti laisvos vietos automobiliui pastatyti – jokia paslaptis....

Grįžęs į Kauną Jasikevičius įvertino – „Žalgirio“ žaidimas labai gražus, neramina keturi kūrėjai (1)

Prie „Barcelonos“ komandos vairo vasarą stojęs Šarūnas Jasikevičius pirmą kartą sugrįžo...

Valstiečiai turi savo Seimo vicepirmininką – Jarutis patvirtintas (83)

Seimas ketvirtadienį po slapto balsavimo patvirtino valstietį Joną Jarutį Seimo vicepirmininku.

Mokslininkai įvardijo pagrindines priežastis, kodėl šiuo metu užfiksuotas mirčių šuolis (71)

Gruodžio 3-iosios dienos Lietuvos statistikos departamento duomenimis per pastarąsias septynias...

Aukščiausiojo ES Teismo signalas Lietuvos vežėjams: machinacijos bus žlugdomos ir baudžiamos (131)

Gruodžio 1 dienos Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimas dėl tolimųjų reisų vairuotojų...

|Maža didelių žinių kaina