aA
Pigiai vairuoti išmokti norintiems žmonėms ne visuomet verta susigundyti nuolaidas siūlančiomis vairavimo mokyklomis. Nebrangūs teorinių ir praktinių pamokų pasiūlymai gali reikšti, kad galimybės gauti teises reikės laukti ilgiau nei planuota – pavyzdžiui, tol, kol įmonė gaus mokyti leidžiančią licenciją ar pasirūpins vairavimo aikštele.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Į DELFI kreipėsi skaitytojas, papasakojęs, kad jo pasirinktoje vairavimo mokykloje „Auto akademija“ praktinių vairavimo pamokų jam teko laukti daugiau nei kelis mėnesius, o aikštelės, kur turėjo vykti šie mokymai jis taip ir neišvydo. Tuo tarpu mokymus organizuojanti įmonė teigia, kad dėl to kalti įstatymai ir nesąžiningi konkurentai.

Praktinių pamokų laukė kelis mėnesius

Išmokti vairuoti kartais nepakanka ir kelių mėnesių. Tai lemia ne tik mokinio gabumai, bet ir vairavimo mokykla, kurioje tenka mokytis vairavimo subtilybių. Prisistatyti nenorėjęs DELFI skaitytojas pasakojo, kad nuo šių metų pradžios – sausio mėnesio – siekęs išlaikyti vairavimo egzaminus ir gauti teises buvo priverstas pakeisti vairavimo mokyklą, nes UAB „Arsamita“ vairavimo mokykloje „Auto akademija“ net kelis mėnesius nepavyko gauti reikiamų praktinių pamokų kurso. Sėkmingai teorines pamokas išmokęs vyriškis kelis kartus praktikavosi tik prekybos centro aikštelėje, nes vairavimo mokyklos vadovai vis rasdavo priežasčių pamokų neorganizuoti.

„Sumokėjau dar trečdalį pinigų, gavau dvi pamokas per savaitę, kitomis savaitėmis dar po pamoką – iš viso gal septynias, o tuomet jie pradėjo „tempti“ laiką. Pirmiausiai sakė, kad susirgo vairavimo mokytojas, kurį turi tik vieną. Palaukiau dvi ar tris savaites, jis pasakė, kad priežastys kitos, todėl paskambinau direktorei. Ten pasakė, kad problemos tos, jog nėra aikštelės, ji baigiama statyti ir turėčiau paskambinti kitą savaitę“, - pasakojo pašnekovas.

Daugiau nei pusę metų išmokti vairuoti bandantis vyriškis pasakojo nebeturintis kantrybės ir nori teises gauti iki rugsėjo, todėl vairavimo mokyklą tiesiog pakeitė. Jis sakė, jog dėl įvairių priežasčių nuo kovo mėnesio atidedamų pamokų laukti nebenori. „Pasiėmiau raštą, kiek pamokų esu gavęs, ir išėjau iš akademijos. Nenoriu jokių reikalų turėti su šia mokykla, skaičiuoti išleistų pinigų“, - sakė jis.

Licencijai gauti reikia aikštelės

Skaitytojas sakė, kad į DELFI kreipėsi, nes nori nuo nemalonumų apsaugoti kitus mokyklos mokinius. Ieškodamas naujos mokyklos jis sakė pastebėjęs, kad yra ne vienintelis teikiantis skundus dėl jo lankytos mokyklos, o pasidomėjęs pamatė, kad licencijos vykdyti pirminį vairuotojų mokymą įmonė nebeturinti – ši baigėsi liepą. Valstybinės kelių transporto inspekcijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Viktoras Lapinas patikino, kad jos įmonė iš tiesų nebe prasitęsė. „Jiems pasibaigė licencijos galiojimas, nebuvo pateiktas prašymas pratęsimui“, - sakė jis.

Pasiteiravus buvusios UAB „Arsamita“ ir dabartinės VšĮ klubo „Auto akademija“ direktorės Živilės Pikčiūnienės apie tai, kodėl buvusiam mokyklos mokiniui nepavyko gauti sutarto praktinių pamokų kurso, ji sakė, kad taip nutiko todėl, kad pagal įstatymus aikštelės turi būti registruojamos per registrų centrą, tačiau vieną iš įmonės išnuomotų aikštelių per penkis kartus pavyko užregistruoti tik gruodžio mėnesį, o ją vėliau pasisavino konkurentai. „Tas procesas užtrunka labai ilgai – reikia tai vienų reikalavimų, tai kitų. Kai užregistravome aikštelę mūsų konkurentai vairavimo mokykla „Kelio iliuzija“ sugalvojo tą aikštelę iš mūsų nusavinti. Mes atvažiavome aikštelę dažyti, o ten šeimininkavo konkurentai. Nustojome tvarkyti tą aikštelę, išsinuomojome kitą“, - sakė ji.

Moteris sakė, kad daugiau problemų buvę dabar jau reorganizuojamos įmonės UAB „Arsamita“ klientai neturės. „Visi mokiniai iš UAB „Arsamita“ iki galo pabaigs visus vairavimus per VšĮ klubą „Auto akademija“, - sakė ji. DELFI susisiekti su vairavimo mokyklos „Kelio iliuzija“ atstovais nepavyko.

Mokinius renka neturėdami licencijos

Šiuo metu vairavimo mokyklos „Auto akademija“ tinklalapyje nurodyta, kad patalpose, kuriose anksčiau buvo įsikūrusi UAB „Arsamita“, mokinių grupė vairavimo pamokoms vis dar renkama. Paskambinus nurodytu numeriu buvo pasakyta, kad dėl mažo norinčiųjų skaičiaus lankyti pamokas reiktų kitose patalpose, kurios pagal patalpų adresą priklauso kitai įmonei – VšĮ klubas „Auto akademija“.

Patikrinus, ar licenciją turi VšĮ klubas „Auto akademija“ filialas, paaiškėjo, kad jos taip pat nėra – pateiktas tik prašymas jai gauti, nors tinklalapyje apie neegzistuojančią licenciją užsiminta nebuvo. Ž. Pikčiūnienė paaiškino, kad prašymas licenzijai gauti yra pateiktas, tačiau bėdų kyla dėl to, kad nepavyksta aikštelės užregistruoti, nes tai parašu patvirtinti turintis asmuo – VKTI Vilniaus regiono departamento direktoriaus pavaduotojas Alfridas Markevičius – šiuo metu atostogauja. Tuo tarpu, kol aikštelės egzistavimas nebus patvirtintas, licenzijos gauti negalima. UAB „Arsamita“ telefonu atsiliepusi ir į VšĮ klubą „Auto akademija“ nukreipusi administratorė patikino, kad padėtis dėl aikštelės, kurioje vyks praktiniai kursai, turėtų paaiškėti iki kitos savaitės, o grupės renkamos ir iš pradžių bus mokomos teorinių dalykų, jog vėliau galėtų mokytis vairuoti praktiškai.

Neturėdama licencijos įmonė rizikuoja

Tai, jog vairavimo mokykla aikštelę, kurioje bus mokoma vairuoti, privalo turėti ar nuomotis, patvirtino ir V. Lapinas. „Yra labai paprastas dalykas – mokyklos šiuo atveju yra juridinis asmuo, įmonė, kuri nuomos, panaudos arba nuosavybės teise valdo vairavimo aikštelę ir mokymo patalpas. Yra du privalomi objektai, kuriuos ji privalo turėti. Toliau seka vertinimas – kaip šitie objektai atitinka jiems keliamus reikalavimus“, - sakė jis.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos Vilniaus regiono departamento direktorius Adas Vaitkevičius sakė, kad, jo manymu, rinkdama mokinius įmonė įstatymų nepažeidžia, tačiau dar negavusi licencijos taip ji rizikuoja pati. „Dabar turės būti atlikta ekspertizė ir tik po jos bus sprendžiamas klausimas, ar ji atitinka reikalavimus, ar ne“, - sakė jis. V. Lapinas sakė, kad, jo manymu, tokiu atveju, kol licencija nėra gauta, negalima būtų pasirašyti sutarčių su vairavimo mokykla, tačiau detaliau reiktų konsultuotis su teisininkais.

Turi atsakyti buvusiems klientams

V.Lapinas teigė, kad net ir nebe pratęsus licencijos dėl teisės mokyti vairuoti, įmonė išlieka atsakinga buvusiems klientams. „Yra pradėtos poveikio priemonės, nes įmonė nedingsta su diena, kai baigiasi licencija. Iš viso įmonė kaip teisinį statusą turintis ūkinis subjektas, fizinis asmuo lieka ir toliau, su visomis atsakomybėmis. Interesantai gali kreiptis ir kalbėtis su įmone dėl ginčų“, - sakė jis. Ginčo neišsprendus, jį galima tęsti teismuose.

„Kas susiję su mokymo proceso teisėtumu, ar nepažeisti buvo reikalavimai vairavimo mokykloms, vairuotojo pirminio mokymo veiklos aprašas, tai nagrinėjama kreipusis į inspekciją“, - sakė jis.

A. Vaitkevičius patikino, kad į skundus dėl vairavimo mokyklų veiklos reaguojama. „Mes reaguojame į visus skundus tik sprendimas dėl kiekvieno skundo yra priimamas individualiai, juos priima inspekcijos vadovybė“, - sakė jis.

Nepabaigę vairavimo mokyklos dėl pasibaigusios mokymo licencijos ar kitų priežasčių, bet norintys toliau ją lankyti, gali gauti specialią pažymą, įrodančią, kiek pamokų lankę ir kokias žinias turi.

„Dėl kreipimosi į kitas mokyklas, yra teisinis pagrindas. Jie privalo po licencijos pasibaigimo, jeigu mokinys pageidauja, išduoti pažymą, kiek jis mokėsi, ir kita mokykla, į kurią mokinys kreipsis, turi šią pažymą priimti – pažymėti ir užskaityti tą kursą, kurį jis yra baigęs“, - sakė jis. Jei mokykla licencijos nebeturi, mokiniui kursus baigus, egzamino laikyti „Regitroje“ jis negalės.

„Mokykla per dieną nuo kurso baigimo privalo perduoti duomenis „Regitrai“. Jei mokykla neturi licencijos, ji neturėtų techninių galimybių perduoti duomenų – yra automatiškai blokuojamos prieigos“, - sakė jis.

Partneriai veikla nesidomi

Susisiekus ir apie situaciją pasiteiravus kitos vairavimo mokyklos „Auto akademija“ įmonės UAB „Arsama“ vadovo Rimantu Bešėno, jis sakė, kad kitų įmonių veikla nesidomi ir su jomis nėra susijęs. Skiriasi ir šių po tuo pačiu vairavimo mokyklos ženklu įsikūrusių įmonių kainodara. Nors, pasak R. Bešėno, kainos kartais sutampa, tinklalapyje nurodyta, kad nuolaidos vairavimo kursams šiuo metu siūlomos tik tose mokyklose, kurių direktorė yra Ž. Pikčiūnienė.

UAB „Arsama“ vadovas sakė atsiribojąs nuo panašiu pavadinimu besivadinančių įmonių. „UAB „Arsama“ nėra susijusi su minėtomis įmonės. Anksčiau visos šios įmonės užsakinėdavo kartu reklamą, kad sumažintų kaštus, akcijos irgi vykdavo bendros, tačiau šiuo metu tai nėra daroma. O atskiros bendrovės yra atskiros bendrovės, sąsajų čia mažai gali būti. Mes tiesiog dirbame savo darbą ir norime jį dirbti toliau", - sakė jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Patarė vairuotojams: susidūrimo su laukiniu gyvūnu galite išvengti, tačiau turite prisiminti kelias taisykles (15)

Šį rudenį laukiniai gyvūnai dažniau nei ankstesniais metais išbėga į kelią ir sukelia...

Susirūpino automobilių atliekomis: vairuotojai apie tai retai susimąsto

Senos padangos, kurios nepatenka į perdirbimą ar energijai gauti, dažniausiai atsiduria...

Naudotų automobilių pardavėjai neįvertina dokumentų svarbos, tačiau dėl to sunerimti turėtų ir pirkėjai (3)

Parduodant automobilį svarbu pasirūpinti ne tik jo perregistravimu, bet ir privalomuoju draudimu ....

Tyrimas parodė: 99 proc. vilniečių transporto spūstis laiko svarbia Vilniaus problema (26)

Atliktas tyrimas parodė, kad 85 proc. visų Lietuvos gyventojų mano, kad transporto spūstys labai...

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (321)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Top naujienos

Apžvalgininkai: tai buvo pagrindinė ir esminė Karbauskio klaida (11)

„Klaida buvo į savo rinkimų sąrašą priimti labai skirtingus žmones, turbūt orientuojantis tik...

Užkalnis. Valdžia pasmerkta ir pasirašė sau nuosprendį (1)

Ši valdžia turi tiek pat jėgų, kiek subliuškęs balionas – ir tai buvo aišku dar prieš...

Turistų traukos taikinys Lietuvos pakraštyje – žmonės netingi atvykti net iš tolimiausių šalies miestų (19)

Savaitgaliais į Paliesiaus kaimą, esantį Ignalinos rajone, suvažiuoja nemažai automobilių,...

Bus saugiau: Vilniuje siautėjusį maniaką įkalino dėl pasikėsinimo nužudyti mažametę (46)

Į laisvę lygtinai išleistas dėl pasikėsinimo nužudyti savo sugyventinę nuteistas tris kartus...

Didžiulis gaisras Alytuje: skelbiama ekstremali padėtis, sprendžiama dėl laikino mokyklų uždarymo (118)

Dėl trečiadienį Alytuje, padangų perdirbimo įmonėje, kilusio gaisro skelbiama ekstremali...

Kai Violetai diagnozavo paskutinės stadijos vėžį, sūneliui tebuvo 11 mėnesių

Kai Violetai Ilgūnei diagnozavo vėžį, sūneliui nebuvo ir metų. Emigracijoje tuo metu gyvenusiai...

Į garsiojo Lietuvos kriptomilijonieriaus įkvėptos komedijos premjerą Audrius Bružas atvyko „Lamborghini"

Trečiadienio vakarą žinomi žmonės rinkosi į naujausios Tado Vidmanto komedijos „Pats sau...

Valstiečių atsakas: „stato į vietą“ ir Pranckietį, ir Žemaitaitį papildyta (224)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) planas nuversti Seimo pirmininką Viktorą...

Biomedicinos mokslų daktarė: atkreipkite dėmesį į duonos sudedamąsias dalis (19)

Šiandien minimą pasaulinę maisto dieną daugybė šalių informuoja visuomenę apie maisto...