Už automobilio vairo kasdien praleidžiant daug laiko, neišvengiamai tenka reguliariai nusistebėti kitų vairavimo stiliumi ir kelyje demonstruojama kultūra, rašoma pranešime žiniasklaidai. Keliaujant po pasaulį, kitų tautų atstovų vairavimo įpročiai gali dar labiau nustebinti. „Volkswagen komercinis transportas“ atliko apžvalgą ir išskyrė ryškiausius bruožus, kuriais tam tikrose situacijose pasižymi skirtingų šalių vairuotojai.
© Shutterstock

Signalai be priežasties

Pavyzdžiui, vairuojant automobilį Turkijoje, būtina susitaikyti su tuo, kad vietiniai gyventojai pernelyg nesivargina laikytis kelių eismo taisyklių. Čia dažnai galima pamatyti automobilį, važiuojantį kelio viduriu ir net nekreipiantį dėmesio į eismo juostas.

Panaši situacija ir Egipte. Čia dažnai galima prasilenkti su vairuotojais, nesilaikančiais jokių taisyklių ir signalizuojančiais be jokios objektyvios priežasties. Kartais jie tai daro vien tam, kad garsiai praneštų apie savo buvimą kelyje.

Kaip pastebi vairavimo mokyklos „Amplius LT“ direktorius Artūras Pakėnas, intensyvus garsinio signalo naudojimas labiau būdingas pietinių valstybių gyventojams. Lietuviai šioje srityje yra šiek tiek santūresni.

„Pas mus garsinis signalas dažniausiai yra nekantrumo ir piktumo išraiška. Neseniai grįžau iš Gruzijos, ten garsinis signalas naudojamas nuolat. Santūresnėse šalyse jį paprastai girdime tik dideliuose kamščiuose. Šiais laikais visi skuba, žmonės nekantrūs, dažnam tiesiog neišlaiko nervai. Tai tiesiog emocinė išraiška“, – įsitikinęs jis.

Pedantiškai arba „prisikabinus“

Kaip vieną geriausių vairavimo pavyzdžių „Volkswagen komerciniai automobiliai“ išskiria Austriją. Čia niekas niekur neskuba, visi pedantiškai laikosi kelių eismo taisyklių. Vairuotojai labai sąžiningi ir apie pastebėtus grubius taisyklių pažeidimus nedelsdami praneša policijai.

Ispanijoje, Italijoje ir Portugalijoje vairuotojai šiek tiek temperamentingesni, tačiau neagresyvūs. Dažniausiai šiose šalyse pasitaikantys blogi įpročiai: neišjungtos tolimosios šviesos arba „kabėjimas ant uodegos“ priekyje važiuojančiam automobiliui. Pastaroji nuodėmė labai būdinga ir lietuviams. Anot A. Pakėno, būtent todėl Lietuvoje ir nutinka tiek daug avarijų, kurių metu susiduria trys, keturi automobiliai.

„Vairuotojai dažnai galvoja, kad „kuo arčiau važiuoji, tuo mažesnis kamštis“. Tačiau iš tikrųjų yra atvirkščiai. Kita priežastis – nesusitelkimas. Šiuolaikinis vairuotojas nuolat paskendęs savo mintyse, galvoja apie darbus, namus, veiklas. Tinkamos distancijos laikymasis reikalauja dėmesio, o žmonės labiau nori užsiimti kažkuo kitu. Daugelis važiuodami naršo internete, kalba telefonu. Tai labai blogas požiūris“, – analizuoja specialistas.

Virgilijus Alekna ir Artūras Pakėnas
Virgilijus Alekna ir Artūras Pakėnas
© Algimantas Brazaitis

Skubėti ar neskubėti?

Itin savotišką vairavimo kultūrą galima aptikti Maroke. Nors šalies keliuose automobilių nėra daug, net ir jie įstengia sukurti tikrą chaosą. Dažniausiai automobiliai yra perkrauti. Lengvuosiuose automobiliuose neretai važiuoja šeši ar daugiau keleivių. Niekas niekur neskuba. Taip neskuba, kad 80 km/val. greičiui numatytuose keliuose važiuojama ir 40 km/val. greičiu. Automobiliai dažniausiai labai seni, o posūkių signalai daugelio vis dar neatrasti.

Atidžiam reikėtų būti ir Tailando gatvėse. Nors vietiniai vairuotojai ir nėra agresyvūs bei stengiasi laikytis taisyklių, keliauti čia vis tiek pavojinga dėl gausybės mopedų ir motociklų. Jeigu neturite ilgesnės vairavimo patirties ir nepažįstate vietinių kelių, prie vairo čia geriau net nesėsti.

A. Pakėno teigimu, greitis yra ir Lietuvos vairuotojų problema. „Dažnam atrodo, kad važiuodamas greitai sutaupys laiko. Kai nemoki apskaičiuoti vidutinio greičio, nestebi, kiek iš tikrųjų užtrunka kelionė iš taško A į tašką B. Tai mąstymo klaida. Kelionės laikas mieste praktiškai nepriklauso nuo važiavimo greičio. Tačiau, deja, esame nepakankamai gerai susipažinę su eismo organizavimo sistemomis“, – sako A. Pakėnas.

Kontaktinis parkavimas – norma?

Jeigu reiktų apibūdinti vidutinį Europos vairuotoją, paprasčiausia būtų besti pirštu į prancūzus. Daugelis iš jų taisyklių beveik nepažeidžia. Tačiau bene ryškiausias prancūzų vairuotojų bruožas – kontaktinis parkavimas. Savo transporto priemonę jie palieka ne keliolikos centimentrų atstumu nuo kito automobilio, o praktiškai besiliečiančią su kitais. Galbūt lietuviams bus malonu sužinoti, kad bent šiuo bruožu labai primename stilingiausią Europos tautą.

„Nors parkavimo pamokos yra vienos populiariausių, vairuotojai labai dažnai savo erdvinio suvokimo taip ir neperkelia į gebėjimą parkuotis tarp automobilių. Kartais jie taip džiaugiasi, jog nekliudydami kitų įlindo į parkavimo vietą, kad pamiršta pagalvoti kaip atsidarys dureles. Yra ir tokių, kurie vairuoja jau daugybę metų, tačiau taip ir neišmoksta parkuotis galu ir į stovimas vietas visada įvažiuoja priekiu“, – pasakoja A. Pakėnas.

Vairavimo instruktorius kelyje pataria susikoncentruoti ne vien tik į save, bet daugiau pagalvoti apie kitus eismo dalyvius. Jis įsitikinęs, kad padidinus šią socialinę vairavimo dedamąją, taptume daug geresniais vairuotojais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

5 patarimai, kaip atskleisti visą elektromobilio potencialą (6)

Automobilių industrijos specialistai gana vieningai sutaria, kad jos ateitis priklauso elektra...

Kirtis vairuotojams: išteisino jų dižiausią siaubą (32)

Po šaltojo metų periodo į Lietuvos kelius išvažiuoja vis daugiau motociklų ir motorolerių...

Dviratininkai negali jaustis saugūs net savo takuose (22)

Tikru pavasariu ir artėjančia vasara pakvipę orai vilioja sėsti prie dviračio vairo ir...

Ekspertas pataria: pirmąjį automobilį rinkitės ne pagal kišenę, o pagal galingumą (26)

Pirmojo automobilio pirkimas dažniausiai yra džiugus ir ilgai lauktas procesas. Laukia malonūs...

Aistrą fotografijai nutrėkš lokomotyvas (3)

Kad ir kaip romantiškai atrodytų ant geležinkelio bėgių sėdinčios draugės nuotrauka,...

Top naujienos

Pratrūko net Venclova: nenoriu, kad tai būtų siejama su mano vardu (485)

Garsūs intelektualai – Tomas Venclova ir Mindaugas Kvietkauskas – labai nustebo savo pavardes...

Istorinis „Žalgirio“ žygis pradžiugino ne tik sirgalius (24)

Istorinis Kauno „Žalgirio“ krepšininkų žygis Eurolygoje džiugina ne tik sirgalius. Rankomis...

Komandos puolimą ant savo pečių tempusį Sabonį ir „Pacers“ paskandino Jameso tritaškis su sirena (10)

NBA atkrintamosiose varžybose itin skaudų pralaimėjimą patyrė kovingieji Indianos „Pacers“...

Gydytojas išplatino emocingą kvietimą: turime TEISĘ ir PAREIGĄ sakyti tiesą, nepaisydami raginimo to nedaryti (183)

Vilniaus universitetinės ligoninės Santaros klinikų šeimos gydytojas Vytautas Kasiulevičius...

Jeffas Bezosas labai neįprastai atsirenka darbuotojus: kaip jūs atsakytumėte į suktus jo klausimus? (39)

Jeffas Bezosas, turtingiausias pasaulio žmogus ir „Amazon“ vadovas, yra pasakęs: „Jau mieliau...

Ketvirtame kėlinyje rungtynių eigą perlaužęs Valančiūnas nulėmė dramatišką „Raptors“ pergalę (3)

NBA atkrintamosiose varžybose dar vieną trilerį išgyveno reguliariojo sezono Rytų konferencijos...

„Ledo ir ugnies giesmes“ autorius George'as R. R. Martinas išleis naują knygą (2)

Amerikietis rašytojas George'as R. R. Martinas trečiadienį paskelbė lapkritį išleisiantis...

Prieš Eurolygą – nauja stipri „Panathinaikos“ ataka: tai – surežisuotas cirkas, ar yra prasmė tęsti seriją?

Atėnų „Panathinaikos“ klubo vadovybė dar kartą itin nuožmiai atakavo Eurolygos turnyro...

Prasideda 10 mln. eurų investuojančio Norvegijos baldų gamintojo statybos Panevėžyje (15)

Panevėžyje ketvirtadienį įkasama Norvegijos baldų gamybos grupės „Ekornes“ naujos gamyklos...

Ką reiškia ir ko tikėtis iš Trumpo ir Macrono bičiulystės? (63)

Valstybinio vizito Jungtinėse Amerikos Valstijose fanfarų fone netrukus gali paaiškėti, ar...