aA
Nuo spalio 1-osios, penktadienio, būsimi vairuotojai, norintys sėsti prie lengvojo automobilio vairo, vairavimo egzaminą privalės laikyti kitaip. Atsirado nauja užduotis – važiavimas vadovaujantis navigacijos nurodymais. Didžiausia staigmena, kad per šią užduotį bus leidžiama ir padaryti kai kurias klaidas.

Atsiradusi naujovė vairavimo egzamino nepailgino, šis truks tiek, kiek ir iki šiol. Tik tiek, kad dalį išbandymo teks išlaikyti klausant navigacijos, ne egzaminuotojo, nurodymų.

„Tikslas paprastas: priartinti egzaminą prie realių vairavimo sąlygų, nes žinome, kad pirma kelionė yra didžiausias stresas jaunam vairuotojui. Mes esame tikri, kad jeigu egzamino metu jis susidurs su šiais iššūkiais, jis saugiau vairuos ir jausis labiau užtikrintas savo pirmoje kelionėje“, – sakė Saulius Šuminas, „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Kai „Delfi“ aiškino Edgaras Spiglazovas, „Regitros“ egzaminuotojas, egzamino pradžia nesiskirs nuo to, kas vyko iki šiol. Būsimam vairuotojui bus leista apsiprasti su automobiliu, jo valdymu, nusiraminti ir pradėti važiuoti.

„Važiavimas su navigacija nevyksta pirmas dešimt egzamino minučių ir tik po kurio laiko egzamino vertintojas pasakys, kad vairuotojas turi vadovautis navigacijos nurodymais“, – pabrėžė pašnekovas.

S. Šuminas detalizavo, kad tokia idėja gimė supratus, kad vairavimo egzamino metu labai daug įtakos sprendimų priėmimui turi ne vairuotojas, o egzaminuotojas.

„Mes manome, kad turi būti atvirkščiai – vairuotojas turi spręsti, kada ir ką daryti, kada pasukti, kada posūkio signalą įjungti, kokį greitį pasirinkti“, – akcentavo jis.

Kokias klaidas galima padaryti?

Nors važiavimo pagal navigacijos nurodymus baiminasi ne vienas būsimas „klevas“, tačiau E. Spiglazovas ramina.

„Net jeigu taip nutiktų, kad egzaminuojamasis nuvažiavo ne ten, kur nurodė navigacija, nieko baisaus neatsitiks. Svarbiausia, kad jis laikytųsi Kelių eismo taisyklių ir važiuotų saugiai“, – kalbėjo egzaminuotojas.

Anot jo, nuvažiavus ne ten, navigacija perskaičiuos maršrutą ir beliks juo vadovautis toliau.

S. Šuminas pabrėžė ir tai, kad nematytų problemų, jei egzamino metu mokinys, kuriam bus pasakyta, kokį galutinį tašką jis turi pasiekti važiuodamas su navigacija, šia įranga nesinaudos, nes žino maršrutą ir be jo.

Kokie taškai lauks būsimų vairuotojų, „Regitros“ atstovai nedetalizuoja, tačiau tikėtina, kad teks važiuoti iki prekybos centrų, didesnių objektų, grįžti į „Regitros“ padalinį.

Beje, kritinės klaidos, kurios lems, kad egzaminas neišlaikytas, išlieka tokios pat, aiškino „Regitros“ egzaminuotojas: grubūs Kelių eismo taisyklių pažeidimai, užtraukę pavojų kitiems eismo dalyviams.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
1.6000

Ką reikia žinoti, kad nusipirkus automobilį ir atkeliavus į „Regitrą“ netektų kreiptis į policiją ar advokatus (32)

Naudoto automobilio pirkimas iš pavienių pardavėjų – visuomet rizika. Tačiau ji dar labiau...

Kaip neįkliūti sukčiams kelyje: pasakė, kaip dažniausiai stengiasi apgauti vairuotojus (18)

Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie...

Pasakė, kada vairuotojai privalo praleisti viešąjį transportą: šią taisyklę pamiršo ne vienas (70)

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių...

Priminė, ką daryti, jeigu nepavyko išvengti susidūrimo su laukiniu gyvūnu: vairuotojai tą dažnai pamiršta (16)

Rudenį, padidėjus gyvūnų migracijai, kai prasideda ruja, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie...

Registratorius užfiksavo, kaip Floridoje automobilis rėžėsi į stovinčią mašiną sprogusia padanga (2)

Vienas dideliu greičiu lėkęs automobilis rėžėsi į kitą mašiną, kuri sprogus padangai,...

Top naujienos

Neteisėtų migrantų srautui nemažėjant, ragina neatmesti sienos šturmo: tai gali įvykti bet kurią minutę (22)

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) antradienį pranešė, kad per nepilną spalio mėnesį...

Skirtingose laboratorijose antikūnų testo rezultatai gali skirtis: gydytoja pasakė, kokius tyrimus atlikti po ligos ir vakcinos (128)

Pastaruoju metu visuomenėje daug dėmesio sulaukia antikūnų prieš koronavirusą tyrimai –...

Armonaitė: atleiskit, bet sugadinsiu Širinskienės istoriją faktais papildyta  (262)

Po valstiečių-žaliųjų atstovės Seime Agnės Širinskienės kaltinimų dėl brangių pusryčių...

Nuo lapkričio griežtinama darbdavių atsakomybė – didės baudos (74)

Nuo šių metų lapkričio mėnesio 1 d. įsigalioja Lietuvos Respublikos administracinių...

Norvegijoje – Europą sužavėjusi automobilių revoliucija: pirmasis žingsnis buvo 25 proc. mokestinė lengvata

Šį rudenį Žemės ūkio ministerija paskelbė, kad naikina savo autoparką. Ministerija turėjo...

Pandemijos kreivė lūžta? Anksčiausiai pajuodusių savivaldybių skaičiai teikia vilčių

Ir toliau augant naujų koronaviruso atvejų skaičiui, epidemiologinis šalies žemėlapis...

Kultūros ministras Kairys savo kabinetui atnaujinti pasitelkė partijos kolegas: skirta suma nustebino politikus papildyta ministerijos komentaru (203)

Kultūros ministras , liberalas Simonas Kairys atsinaujina kabinetą. LNK žinios praneša, kad iki...

COVID-19 situacija Kinijoje – vis sudėtingesnė, skelbiamas karantinas milijoniniame mieste (24)

Per pastaruosius penkis mėnesius Kinijai pavyko net tris kartus pasiekti užsibrėžtą tikslą –...

Lenkijos premjero žodžiai sukėlė skandalą: ES gali pradėti trečiąjį pasaulinį karą (392)

Lenkija siekia numalšinti Europos Sąjungos partnerių pasipiktinimą, kilusį po to, kai šalies...

The Economist | D+

Ukrainiečiai dorojasi su Rusijos agresija, tačiau bijo: artėja žiema, o Putinas turi itin skausmingą įrankį

Žvarbiam vėjui barškinant biuro langus, Sergejus Šapkinas pamirko sausainį meduje ir panyra į...