Tokius ir daugybę kitų niuansų būsimiesiems vairuotojams atskleidė valstybės įmonės „RegitraKlaipėdos filialo darbuotojai, ketinančius laikyti egzaminą žmones pakvietę į Atvirų durų dienos renginius. Jie uostamiestyje, kaip ir visoje šalyje, vyksta šiomis dienomis – iki pat šeštadienio.

Pasak minėto filialo vyresniojo specialisto Gintauto Nagelės, būsimuosius vairuotojus, tarp kurių absoliuti dauguma – jauni žmonės – domina viskas: nuo informacijos, kiek yra klausimų laikant teorinį egzaminą ir kiek galima padaryti klaidų, iki patarimų, kaip prieš egzaminą apsirengti motociklininkams.

„Ar galima praktinį egzaminą A kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti laikyti su nuosavu „čioperiu“?“ – trečiadienį, pirmąją Atvirų durų dieną, G. Nagelės paklausė vienas vaikinas.

„Teoriškai galima. Bet aš nepatarčiau. „Čioperis“ – gana sunkus motociklas, ne toks manevringas, todėl siūlyčiau egzaminą laikyti važiuojant mažesniu, miesto motociklu“, – jam patarė „Regitros“ atstovas.

Pasak G. Nagelės, daug nerimo jaunuoliams yra ir dėl praktinės egzamino dalies, ir dėl teorinės. Pavyzdžiui, kaip sužinoti, ar jau esi pasiruošęs laikyti teoriją?

„Tam tikru žinių tvirtumo tašku galima laikyti mokomųjų testų rezultatus – jei žmogus juos išsprendžia surinkdamas 93 ir daugiau procentų, manau, jis ir teorinį egzaminą išlaikys be problemų.

Nerimas, abejonės būsimą rezultatą gali sumažinti dešimtadaliu ar net penktadaliu, bet net ir tokiu atveju egzaminas bus išlaikytas. Tačiau jei mokomųjų testų metu žmogus surenka 80 proc. balų, į teorinį egzaminą jam dar kiek ankstoka, dar reikia padirbėti“, – aiškino vyresnysis specialistas.

Anot jo, trečiadienio rytą vieno jaunuolio žinios buvo įvertintos tik 57 proc.

„Spėju, kad jis į egzaminą atėjo net nesitikėdamas jo išlaikyti, greičiausiai ketino tik pasibandyti. Aišku, jūsų valia rinktis, pinigai, kuriuos mokate už kiekvieną egzaminą – irgi jūsų, bet siūlau pasimokyti ilgiau ir pasiruošti geriau“, – patarė G. Nagelė.

Beje, jis pastebi, kad pastaruoju metu, kuomet teoriniam egzaminui pasiruošti galima savarankiškai, nelankant vairavimo mokyklos, tokių „eksperimentuotojų“ atsirado daugiau, tad padaugėjo, nors ir nežymiai, neišlaikančiųjų skaičius.

Žinia, laikant populiariausią – B kategorijos pažymėjimui gauti – egzaminą teorinėje dalyje iš 30 klausimų galima padaryti 6 klaidas. Praktinėje dalyje yra kiek kitaip – leidžiama padaryti daug nereikšmingų klaidų, tačiau egzaminas bus neišlaikytas, jei bus padaryta bent viena kritinė. Tad pasiruošimas šiai daliai irgi yra ne mažiau svarbus.

„Iš kur man žinoti, ar aš jau galiu laikyti praktinį vairavimo egzaminą?“ – G. Nagelės klausė viena jauna mergina.

„Tą jums geriausiai galėtų pasakyti jūsų vairavimo mokytojas. Šie žmonės – profesionalai, ir jie tikrai mato, ar mokinys jau pasiruošęs, ar prie vairo jis jaučiasi užtikrintas. Jei taip – egzamino išlaikymo tikimybė tikrai didelė“, – paaiškino „Regitros“ darbuotojas.

Be to, pasak jo, pasitikėjimo gali pridėti ir treniravimasis tėvų automobiliu – esą šis dažniausiai būna kitokio modelio nei duodamas mokyklos, todėl kuo daugiau skirtingų automobilių išbandys mokinys, tuo labiau savimi pasitikės sėsdamas prie dar kitokios „Regitros“ egzaminų mašinos vairo.

Beje, nuo 1998-ųjų būsimųjų vairuotojų egzaminavimo srityje dirbantis specialistas pastebi, kad egzaminų laiko pasirinkimas priklauso ir nuo oro sąlygų, ir nuo mokslo metų terminų – žiemą, kuomet oro sąlygos važinėti nėra tokios palankios, egzaminų laikoma mažiau, o pasibaigus mokslo metams ar prieš naujus mokslo metus – daugiau, mat vairuotojo pažymėjimą gauti siekia buvę abiturientai.