aA
Ne paslaptis, kad pirmą savaitę ar net mėnesį sėdant prie vairo be instruktoriaus jauni vairuotojai neišvengia streso. Ne gana to, be natūralaus nerimo atsiranda ir papildomų situacijų kelyje, kurios sukelia norą šokti pro automobilio langą ir nebegrįžti, nebent tik į keleivio vietą.
© Vida Press

Pasak Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, siaubą keliančios situacijos kelyje paprastai kartojasi, bet tai dar nereiškia, jog jos neišvengiamos. Specialistas išskiria pagrindines priežastis, kurios gąsdina „klevo lapus“ ir pataria, kaip išvengti streso ir sėkmingai gerinti vairavimo įgūdžius.

Gerais norais pragaras grįstas

Praktiškai kiekvienas vairuotojas – senas ar jaunas, yra susidūręs su patyrusiu vairuotoju, kuris, net ir sėdėdamas ne vairuotojo vietoje, aktyviai dalinasi savo patirtimi ir pamokymais. Neretai tą žinių dalijimąsi lydi ir griežtas tonas bei spalvingi posakiai.

Pasak draudimo eksperto, bet kokie emocionalūs ar staigūs komentarai išmuša iš vėžių nepatyrusius vairuotojus ir ne tik neužsifiksuoja atmintyje, bet stumteli asmenį, sėdintį už vairo, neracionalaus ir nekoordinuoto elgesio link.

„Nors susivaldyti, kai prie vairo sėdintis žmogus atrodo pasimetęs ir neužtikrintas, yra labai sudėtinga, vis tik reiktų išlikti ramiais. Tiek patarimai, tiek kritika turėtų būti išsakoma argumentuotai, ramiu tonu. Jei nesate tikras, kad jaunasis vairuotojas sugebės nesikarščiuodamas priimti pamokymus, reiktų palaukti, kol vairuotojas sustos ir tuomet ramiai išdėstyti, ką ir kodėl reiktų keisti jo vairavime, kur reiktų patobulėti“, – pataria R. Bieliauskas.

Tiesa, yra žmonių, kurie patys nevairuoja ir nesuprasdami labai jautriai reaguoja į įvairias situacijas kelyje: aikčioja privažiavus arčiau kito automobilio, liepia stabdyti dar mirksint žaliam šviesoforo signalui.

„Tokiais atvejais sprendimas yra labai paprastas – tokius keleivius sodinti ant galinės automobilio sėdynės arba prieš važiuojant perspėti, jog vairuotojas yra nepatyręs ir bet kokie trukdžiai gali jį blaškyti“, – teigia ekspertas.

Baimė sutikti kelių erelį

Dar vienas kelių baubas – per daug sau leidžiantys ir etiketą bei taisykles kelyje pamirštantys vairuotojai. Aštrūs paskutinės sekundės manevrai, garsinis signalas, įkyrus važiavimas prisiglaudus prie automobilio galo – visa tai gali išmušti iš vėžių ir patyrusius, ką jau kalbėti apie jaunus, tik teises gavusius, vairuotojus.

„Per daug pasitikintys savo jėgomis vairuotojai sukelia ir daugiausiai avarinių situacijų, nes kitiems sunku nuspėti jų elgesį kelyje. Žinoma, lyginant su pietine Europa ar Pietryčių Azija, mūsų vairuotojų bendras mentalitetas yra pakankamai ramus, tačiau jų keliamas chaosas ypač atsiliepia neįgudusiems vairuotojams“, – teigia R. Bieliauskas. Paklaustas, koks geriausias patarimas jauniems vairuotojams vengiant įžūlių kelių eismo dalyvių, ekspertas teigia, kad vienintelė išeitis – praktika. „Geri vairavimo įgūdžiai, kitų eismo dalyvių elgesio numatymas – tai išsivysto tik praktikuojantis“.

Nepasitikėjimas savimi nepažįstamose vietovėse

Kalbant apie dalykus, keliančius baimę ir nepasitikėjimą naujiems vairuotojams, neįmanoma nepaminėti vairavimo nepažįstamose vietovėse. Dažniausia situacija – išvažiavimas iš nedidelio miesto ar gyvenvietės į didmiestį. Didelio miesto kelių išskirtinumas – kelios juostos, aktyvios žiedinės sankryžos, teorijos knygose išmokti, bet dar praktikoje nematyti ženklai. Šios priežastys dažnais atvejais skatina pasirinkti viešą transportą vietoj patogaus nuosavo.

„Reikia nepamiršti, jog automobiliai ir galimybė juos vairuoti turi teikti daugiau laisvių, o ne jas riboti. Todėl, jei sėdint prie vairo jaučiatės neužtikrintai, keliones reiktų atidėti. Geriausia tokiu atveju kurį laiką pasipraktikuoti sekmadieniais arba vakarais, kai keliuose jau yra nedaug automobilių. Tuomet galima išbandyti nežinomus maršrutus, sankryžas“, – sako transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

Namo – per aplinkui

Paradoksalu, bet kartais nauji vairuotojai baiminasi važinėti net ir gerai pažįstamomis gatvėmis. Išmanant miesto specifiką, naujieji kelių eismo dalyviai susidaro ir pasirenka nebūtinai greičiausią ir patogiausią maršrutą, o tokį, kuris atitiktų jų įgūdžius ir būtų mažiau gąsdinantis. Tokius sprendimus – namo ar į darbą važiuoti ilgesniu maršrutu, dažnai skatina jau minėtos žiedinės sankryžos, pervažos ar sankryžos esančios įkalnėje.

„Toks elgesys visiškai suprantamas, tačiau visi pradedantys vairuotojai anksčiau ar vėliau ketina tapti visaverčiais kelių eismo dalyviais, todėl būtina įveikti savo baimes. Visada galima papildomai pavažinėti mieste su instruktoriumi arba išnaudoti vairavimo aikšteles. Atsikračius nemėgstamų kelių ar sankryžų automobilis suteiks dar daugiau komforto ir, žinoma, saugumo,“ – ramina R. Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Netikėta tyrimo išvada: patikrino Baltijos šalių vairuotojus – lietuviams yra kuo džiaugtis (13)

Tyrimas parodė, kad Baltijos šalyse gatvės dar pilnos telefonu kalbančių vairuotojų. Jie tik...

Kas kaltas dėl spūsčių automagistralėse – reikėtų keiksnoti ne tik kelininkus (36)

Artėja paskutinis ilgasis šios vasaros savaitgalis. Tokiu metu automagistralėse paprastai...

Ištyrė, kada vairuotojams kelyje nesiseka labiausiai (4)

Techninės pagalbos kelyje specialistai daugiausia darbo turi penktadieniais. „ Lietuvos draudimo...

Vieną Vilniaus arteriją vairuotojams siūlo apvažiuoti: iki vasaros pabaigos ribos eismą (15)

Nuo penktadienio, rugpjūčio 16-osios, iki pat vasaros pabaigos Vilniaus Teodoro Narbuto gatvėje...

Orai vairuojantiems nebus palankūs: kaip per liūtis vairuoti saugiai

Gamtos stichijos paskutinį vasaros mėnesį dar ruošiasi pagrūmoti kumščiu – rugpjūtis...

Top naujienos

Karbauskis – apie tai, kad nėra įtakingas, bet turi slaptą kozirį rinkimams (15)

„Valstiečiai“ ateinantiems Seimo rinkimams yra paruošę slaptą kozirį, kuris nebūtinai matyti...

Rinktinę puikiai pažįstantis Darjušas – apie nešvarius australų triukus, Kalniečio 30 minučių ir Mačiulį prieš Antetokounmpo laida „Krepšinio zona“

Po dviejų pamokų, gautų nuo serbų, Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė atsigriebė per pratybas su...

Prie Smiltynės perkėlos dar neregėtos eilės: akis bado apsukrių „gudručių“ elgesys (91)

Ekspreso Nida-Klaipėda vairuotojas, sustabdęs autobusą automobilių eilės, nusidriekusios pusantro...

Mažeika pateikė daugiau detalių, kas ir kiek mokės už automobilius (372)

Nuo kitų metų planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais...

Vibrio bakterija pareikalavo aukų: po maudynių Baltijos jūroje mirė moteris perspėja dėl rizikos grupių (63)

Medikai jau kurį laiką kalba apie Vibrio bakterijas, kurios dauginasi esant pakankamai šiltai...

Ar Prezidentas turėtų nieko neslėpti? (31)

Prezidento Gitano Nausėdos šeimos turto deklaracija už 2018 metus visuomenės nepasieks, nes taip...

Atviru laišku Blattas atskleidė sergantis sunkia liga (10)

Pirėjo „Olympiakos“ klubo, kuriam ateinantį sezoną atstovaus Mindaugas Kuzminskas , strategas...

Kruviname „Ilovaisko katile“ – tik Rusijos kariuomenės turėta ginkluotė (221)

2014 m. netoli Donecko vykusiame Ilovaisko mūšyje prorusiškų separatistų pusėje dalyvavo tankai...

Akiai nepatraukli daržovė – tikras sveikatos šaltinis: mitybos ekspertai išvardijo naudą jūsų organizmui

Nors vizualiai burokėlis iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti ne itin patrauklus, tačiau ši...