aA
Rudens ryto metas vis tamsesnis. Dienos trumpėja, o vakarais, grįžtant iš darbo, pastebima, kad važiavimo sąlygos blogėja: gatvės nepakankamai apšviestos, priešpriešiais atvažiuojančių automobilių šviesos akina, tamsiais drabužiais vilkintys pėstieji pėsčiųjų perėjose ar kelkraščiuose tampa nepastebimi. Be to, keičiami ir pildomi Kelių eismo taisyklių (KET) punktai.
Vairavimas rudenį: KET naujovės ir eismo sąlygų pokyčiai
© Shutterstock nuotr.

Panevėžio apskrities policija primena vairuotojams, kad gyvenvietėse transporto priemonės privalo važiuoti ne didesniu nei 50 km/val. greičiu, bet, esant skirtingoms važiavimo sąlygoms, nurodytas greitis ne visada būna saugus. Jei kelio danga šlapia, tamsu, lyja lietus, tai leistiną 50 km/val. važiavimo greitį reikėtų sumažinti, kad, iškilus kliūčiai, vairuotojas spėtų sustabdyti automobilį ir išvengtų susidūrimo su kitu automobiliu, dviračiu ar neužvažiuotų ant pėsčiųjų (KET 127 punkto reikalavimas).

Nuo lapkričio 1 dienos mažėja važiavimo greitis automagistralėse. Įsimintina, kad iki kovo 31 dienos lengvaisiais automobiliais privaloma važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu (KET 131.1 p.).

Būtina pasirinkti saugų atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio. Reikia būti draugiškiems, paslaugiems šalia esantiems eismo dalyviams. Vairuotojai privalo saugoti pėsčiuosius, ypač tuos, kurie į kitą gatvės pusę eina pėsčiųjų perėja.

Vairuotojų pareiga pėstiesiems – sustoti praleisti pėsčiųjų, einančių per pėsčiųjų perėją (KET 28-30 p.), išvažiuojant iš teritorijų ar įvažiuojant į jas, praleisti pėsčiuosius, kurių judėjimo kryptį kertama (KET 27 p.). Itin budriems reikia būti važiuojant per šviesoforu reguliuojamas sankryžas, kur dar yra papildoma lentelė, leidžianti sukti į dešinę: nepamirština, kad šviečiant draudžiamam šviesoforo signalui, privaloma sustoti ir tik įsitikinę, kad netrukdoma kitiems eismo dalyviams, galima tęsti manevrą į dešinę šviečiant draudžiamam šviesoforo signalui (KET 76 p.).

Pėstieji taip pat turi būti atidūs, saugoti save. Atsargiai pėsčiųjų perėja reikia eiti į kitą gatvės pusę net ir tada, kai pėstiesiems leidžia eiti žalias šviesoforo signalas. Būtina apsidairyti ir įsitikinti, kad kitą gatvės pusę bus pasiekiama saugiai. Bet to, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį, pėstieji turi įsitikinti, kad netrukdys transporto priemonėms (KET 44 p.).

Prieš įžengiant į važiuojamąją dalį, būtinai pažvelgti į kairę, nuo gatvės vidurio eismą stebėti iš dešinės pusės. Einant vakare, reikalingas atšvaitas dešinėje pusėje, kad vairuotojai iš toliau pastebėtų. Atšvaitą prisegti galima ne tik prie rūbų, bet ir prie rankinės rankenos.

Saugaus eismo pagrindų būtina mokyti ir mažuosius. Su vaikais ne tik reikia kalbėti, bet ir deramu pavyzdžiu ugdyti saugius ir drausmingus eismo dalyvius. Suaugusiųjų pareiga – patikrinti, ar vaikučiai prie drabužių, kuprinių turi prisegtus atšvaitus. Išleidžiant vaikus iš namų, reikia įsitikinti, kad būtų padaryta viskas vaikui gatvėje jaustis saugiam.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (78)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Vairuojantys automobilius su „automatu“ turėtų susirūpinti: gali tekti pakloti tūkstančius (386)

Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai...

Lietuviai taupo savo saugumo sąskaita: automobilio technine būkle susirūpina tik prieš apžiūrą (57)

Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui,...

Chaosas automobilių stovėjimo aikštelėse: kovojantys už save neretai tampa nukentėjusiaisiais (1)

Nors neretai patys vairuotojai ir pėstieji skatina vieni kitus pasirūpinti savo saugumu, saugaus...

Top naujienos

Girtos abiturientės kelionę į egzaminą pasmerkęs Morkūnas šioje istorijoje įžvelgė ir pliusų: o ką daryt? (64)

Nors šią savaitę abiturientai laikė ne vieną svarbų egzaminą, šias aktualijas nurungė viena...

Biologinį, įvaikintą ir globojamą vaikus auginanti mama – atvira iki skausmo: buvo akimirkų, kai dukra sakė, kad sesės nebenori (34)

Šiandien Lietuvoje yra minima Globėjų diena. Galbūt daugelis pagalvoja apie galimybę padėti...

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (207)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Baro terasos statybos papiktino gyventojus: išsigandę dėl triukšmo kyla į kovą (8)

Bare Žvejų g. 7 jau kurį laiką tvarkosi nauji šeimininkai, planuojantys plėsti veiklą....

TOP 10: geriausi čempionais dar netapę NBA krepšininkai

NBA čempiono žiedas – bene labiausiai krepšininko karjeros sėkmę atspindintis rodiklis. Vis...

Keleivių vežėjai: srautai dar tik artėja prie pusės pernykščio lygio laukiama Ukrainos, Baltarusijos ir Rusijos sienų atsivėrimo (11)

Maždaug trečdalį tarptautinių maršrutų atnaujinę šalies vežėjai sako, kad keleivių srautai...

Kuriomis valandomis saulės spinduliai patys pavojingiausi? (2)

Saulė ultravioletinius spindulius skleidžia netgi tada, kai yra debesuota, tad dermatologai net ir...

Dienos maršrutas Latvijos Šveicarija vadinamame Gaujos nacionaliniame parke (7)

Kalavijuočių ir Livonijos ordino laikus menančios pilys, viduramžių žmonių pėdų svorį...

|Maža didelių žinių kaina