Po rekordinio pagal automobilių dalių vagysčių skaičių pirmojo metų mėnesio ir nerimo dėl Lietuvą užklupusios tokių nusikaltimų bangos, vasario mėnesio statistika nuteikia kiek optimistiškiau, pranešime žiniasklaidai pažymi draudikai. Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje sausį tokių vagysčių fiksavo daugiausiai per pastaruosius keletą metų – 76. Vis tik vasarį šis skaičius krito daugiau nei perpus ir siekė 23.
Kauno pareigūnai konfiskavo didelį kiekį BMW detalių
© DELFI / Mantas Jokubauskas

Tiesa, draudikai neskuba daryti išvados, kad automobilių dalių vagys atsitraukė, ir ragina automobilių savininkus neprarasti budrumo ir pasistengti kuo geriau apsaugoti savo turtą.

Neraminanti automobilių dalių vagysčių augimo tendencija, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Žalų administravimo departamento direktoriaus Audriaus Pilčico teigimu, buvo stebima nuo praėjusiųjų metų pabaigos, o pikas fiksuotas pirmąjį 2018-ųjų mėnesį.

„Sausio mėnuo pagal fiksuotas automobilių dalių vagystes buvo rekordinis per pastaruosius keletą metų. Šiemet per pirmąjį metų mėnesį tokių vagysčių atvejų fiksavome maždaug 60 proc. daugiau nei sausio mėnesiais pernai ir užpernai bei gerokai daugiau nei kitais minėtų metų mėnesiais. Lyginant su praėjusių metų gruodžiu, tokių draudžiamųjų įvykių šiemet sausį registravome maždaug trečdaliu daugiau“, – sako A. Pilčicas.

A. Pilčico teigimu, per sausį automobilių savininkai patyrė beveik 170 tūkst. eurų nuostolių. Vis dėto vasario statistika jau nėra tokia dramatiška.

„Kol kas dar sunku pasakyti, ar automobilių savininkai gali jaustis ramiau, nes vasaris ir ankstesniais metais būdavo kiek ramesnis už sausį – tą lemia ir mažesnis jo dienų skaičius. Nors šiemet šis sumažėjimas yra gerokai didesnis, tačiau turi praeiti kiek daugiau laiko, kad galėtume pasakyti, ar situacija iš tiesų stabilizavosi. Bet kokiu atveju rizika tikrai išlieka ir atsipalaiduoti automobilių savininkai neturėtų. Nusikaltėliai, tikėtina, taip pat stebi situaciją ir po didesnio policijos ir žiniasklaidos dėmesio tokiems nusikaltimams metų pradžioje, galbūt tiesiog laukia, kol viskas aprims“, – svarsto A. Pilčicas.

Anot A. Pilčico, priežastimi vairuotojams neprarasti budrumo turėtų būti ir tendencija, kuomet stebimas spartus vidutinės ilgapirščių padarytos žalos dydžio augimas. Jei 2016 metais vidutinė žala siekė 930 eurų, tai pernai išaugo iki 1,2 tūkst eurų. Šiemet sausio mėn. žalų dėl tokių nusikaltimų vidurkis pasiekė jau net 2,2 tūkst eurų ribą.

Draudikų atstovo teigimu, tai iš dalies lemia vis agresyvesnės ir įžūlesnės nusikaltėlių veikimo taktikos. Siekdami pasisavinti vertingiausias automobilio dalis jie dažnai apgadina ir kitas detales, automobilio kėbulą. Pavyzdžiui, žibintai be jokių skrupulų neretai tiesiog išpjaunami taip gerokai suniokojant transporto priemonę.

„Automobilių dalių vagis pastaruoju metu itin domina ne tik naujesnių Lietuvoje populiarių markių automobilių žibintai ar veidrodėliai, bet ir brangi elektroninė įranga, multimedijos sistemos, parkuotis padedantys atstumo jutikliai. Ši įranga yra paklausi, todėl pakankamai lengvai realizuojama juodojoje rinkoje, tad ir vilioja vagis“, – sako A. Pilčicas.

Draudimo eksperto teigimu, nors vagys darosi vis įžūlesni ir nusikaltimus neretai įvykdo net ir dienos metu pakankamai atvirose vietose, tačiau tinkamos apsaugos priemonės vagysčių riziką vis tik gali gerokai sumažinti.

„Naujesnių automobilių savininkai, visų pirma, privalėtų pasirūpinti šiuolaikinėmis apsaugos sistemomis, gerokai apsunkinančiomis vagių užduotis. Tai yra ne tik signalizacija, bet ir automobilio vietos GPS sekimo sistemos, imobilizatoriai, neleidžiantys automobilio paprastai užvesti be savininko žinios. Be to, vis plačiau naudojami ir pažangūs automobilių dalių žymėjimo metodai, leidžiantys atsekti jau pavogtas dalis ir užkertantys kelią jų realizavimui juodojoje rinkoje. Be abejo, nuo didelių nuostolių daugeliu atvejų apsaugo kasko“, – būdus apsaugoti savo turtą vardija A. Pilčicas.

Galiausiai, A. Pilčico teigimu, gyventojai turėtų suprasti apie gresiančias rizikas ir nepalikti automobilių neapšviestose vietose, atokiose bei apleistose automobilių aikštelėse, nes ilgapirščiai to tik ir laukia. Anot specialisto, geriausia automobilį laikyti gerai apsaugotame garaže ar saugomoje stovėjimo aikštelėje. Tokios galimybės neturintys daugiabučių gyventojai, A. Pilčico teigimu, turėtų pasvarstyti apie vaizdo stebėjimo kamerų ir, jei reikia, papildomo apšvietimo automobilių stovėjimo aikštelėje įrengimo galimybę.

„Kuo daugiau pastangų įdedama siekiant apsisaugoti, tuo didesnė tikimybė, kad vagys aplenks transporto priemonę ir nesiryš nusikaltimui“, – primena draudimo bendrovės atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (149)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (168)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (25)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Top naujienos

Juodieji karų su banditais puslapiai: „Vilniaus brigados“ garsenybės buvo laužomos sostinės požemiuose (209)

Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę 1990 m. šalis paveldėjo sovietinę miliciją, kitos operatyvinės...

Jolita Mikolaitienė: 21 amžius, o iki šiol moterys naiviai ieško slaptos prasmės tiesmukuose vyrų žodžiuose (83)

Atsakingas pareigas tarptautiniame versle užėmusi Jolita Mikolaitienė daugeliui geriau pažįstama...

Rusijoje lietuvis surado keisčiausią pasaulyje viešąjį tualetą (169)

Norite sysiuko ar dar rimčiau? Eikite į tam skirtą autobusą – jums pasakytų...

Pavogė mirusio vaiko tapatybę, buvo demaskuotas, tačiau tada kilo dar daugiau mįslių (16)

Jis pavogė mirusio vaiko tapatybę, galiausiai buvo demaskuotas, tačiau kilo dar daugiau mįslių....

Profesorius Lukoševičius apie visuotinę problemą: niekas nemoka sveikai maitintis (35)

Palangoje kiekvieną vasarą leidžiantis prof. habil. dr. Leonardas Lukoševičius – puikus...

Kaip pasikeis jūsų organizmas atsisakius alkoholio? (67)

Alkoholio poveikis žmogaus organizmui gali būti labai pragaištingas. Laimei, vis daugiau žmonių...

Santuokos sakramento auka: už norą tuoktis prestižinėje bažnyčioje pakloja įspūdingas sumas (395)

Vienas iš didžiausių galvos skausmą keliančių klausimų jaunavedžiams – kiek aukoti...

Nėštumas: kūno pokyčiai, kurie išlieka net ir pagimdžius (12)

Sakoma, kad motina tapusi moteris pasikeičia, ir tai nėra pokštas. Jokiu kitu gyvenimo periodu...

Pagimdžiau dukrą: vyras tai atšventė namie su prostitutėmis... (16)

Mūsų šeimos nebeliko po 24 bendro gyvenimo metų, jei galima sakyti, kad tas gyvenimas buvo...

Šuns apkandžiota kaunietė: jo šeimininkė net nemėgino sudrausminti keturkojo – spruko, palikusi vaikus (236)

Į portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi svetimo šuns sužalota ir įbauginta...