Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius V. Jonušis pastebi, kad šiais laikais vairavimas glaudžiai susijęs su gyvenimu. Tai šimtu procentų galioja ir kalbant apie eismo saugumą bei kultūrą.

Automobilių techninė būklė galėtų būti geresnė

Lenktynininkas pastebi, kad nerimą kelia mūsų šalies keliuose riedančių automobilių techninė būklė. Ir ne vien todėl, kad didžioji dalis automobilių seni.

Valdas Jonušis
„Šalies automobilių parkas gana nejaunas. Ir ne vien tik dėl automobilių amžiaus. Taip, senesni automobiliai nėra tokie saugūs, kaip nauji, tačiau važinėti jais galima visai sėkmingai. Tačiau tie seni automobiliai yra dar ir neprižiūrėti – mūsų gatvėse apstu techniškai netvarkingų automobilių, o tai jau pavojus jų šeimininkams ir aplinkiniams. Techninė automobilių būklė – tai ne vien tik saugumo problemos. Elementari iliustracija. Kažkada vaikštinėjau po Vienos senamiestį ir, nors mačiau ne vieną nenaują automobilį, visai nedusau nuo išmetamųjų dujų tvaiko. Lietuvos miestų gatvėmis važinėja daug paskutines dienas „gyvenančių“ automobilių su išdilusiais varikliais, be katalizatorių kurių išmetamosiose dujose apstu kancerogeninių tepalo degėsių. Tai jaučiasi, automobilių čia nėra itin daug, tačiau šalia gatvių kvėpuoti sunku“, – sakė V. Jonušis.

Vairavimas – tarsi visuomenės būklės atspindys

„Vairavimas dabar yra neatskiriama visuomenės kultūros dalis. Kaip žmonės bendrauja tarpusavyje, kaip bendrauja šeimose ar darbe, taip ir važiuoja. Negalima atskirti vairavimo nuo gyvenimo ir tai galioja visame pasaulyje. Nemažai važinėjau Prancūzijos, Didžiosios Britanijos ir Ispanijos keliais, visur sava specifika – juntama vietinės kultūros ir temperamento įtaka vairavimui. Sėdint prie vairo pajusti galima viską, net ir socialinę atmosferą“, – pasakojo lenktynininkas V. Jonušis.

„Žinoma, daugelis mūsų jau supranta, kad išsikrovimas gatvėje yra neleistinas ir neatleistinas. Smagu, kad Lietuvoje jau atsirado vadinamoji „track-days“ kultūra – lenktynių trasose vairuotojai gali ir tobulinti vairavimo įgūdžius, ar tiesiog išsikrauti. Toli iki Kačerginės? Tuomet išsikrauti galima sėdus kad ir prie pramoginio karto vairo Vilniuje, Aukštadvaryje ar Smalininkuose. Svarbiausia, jokiu būdu nerodykite savo „klasės“ gatvėje, tarp kitų eismo dalyvių“, – sako V. Jonušis.

Lietuvos vairuotojai jau brangina savo gyvybes

Jis pastebi, kad mūsų šalies vairuotojai jau brangina savo ir aplinkinių gyvybes.

„Lietuviai, sėdę prie vairo, jau išmoko save saugoti. Nutrūktgalviškumo ar nepamatuotos rizikos apraiškų matau jau nedaug. Yra ir tam tikra kultūra bei elgesio kelyje standartai. Tiesa, aš čia šneku apie civilizuotus vairuotojus, apie civilizuotus žmones, o kitokių yra visur, ne tik Lietuvoje, tačiau paprastai pastarieji gyvena trumpai. Šiaip situaciją gelbsti ir tai, kad dauguma lietuvių taip stipriai gatvėse nelaksto: srautas pas mus yra gerokai mažesnis nei Vokietijos, Italijos, Ispanijos miestų gatvėse ar keliuose, tad avarijų pasekmės ne tokios milžiniškos“, – pastebi Lietuvos automobilių sporto legenda.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją