aA
Lietuvoje dar kartą bandoma liberalizuoti ir atverti šalyje atliekamų techninių apžiūrų rinką. Šįkart šią užduotį užsibrėžusi atlikti Seimo frakcija „Tvarka ir teisingumas“ kalba apie tai, kad šalyje trūksta techninės apžiūros centrų, o šiuo metu veikiantys esą sudaro monopolį.
© Asociacijos nuotr.

Praėjusią savaitę paskelbta, kad nuo liepos 1 d. Europos šalyse atliktų Lietuvoje registruotų automobilių techninė apžiūra turės būti pripažinta kaip galiojanti. Vis dėlto tai – tik pradžia reformų, kuriomis siekiama pakeisti visą techninių apžiūrų sistemą.

Jau porą dešimtmečių vykdyti technines apžiūras Lietuvoje yra patikėta dešimčiai įmonių, kurias vienija Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“. Ji nurodo, kad kasmet atliekama apie 720 tūkstančių pirminių ir 300 tūkst. pakartotinų techninių apžiūrų.

„Techninių apžiūrų duomenys yra privačiose rankose, t.y. „Transekstoje“ ir pagal dabar galiojančią tvarką, jeigu jie neleis prisijungti ir naudotis šiais duomenimis, nebus galima kurti alternatyvių techninės apžiūros centrų. „Transekstos“ savininkai atlieka technines apžiūras, taip pat jie prekiauja automobiliais būdami tam tikrų markių atstovais ir jie turi servisų tinklą. (...) Dabar tie patys žmonės atlieka ir technines apžiūras, ir save kontroliuoja“, – pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ seniūnas Petras Gražulis.

Jo frakcijos inicijuotų pasiūlymų esmė – leisti technines apžiūras atlikti visoms norinčios šia veikla užsiimti ir numatytus reikalavimus atitinkančioms įmonėms. Vis dėlto tokie pateikti siūlymai sulaukė replikų, kad taip griaunama visa techninių apžiūrų sistema.

Paklaustas, ar nebus taip, kad didžiulius servisų tinklus valdančios įmonės šalia įsteigs techninių apžiūrų stotis ir viename garaže remontuos automobilius, o kitame – tikrins jų techninę būklę, P. Gražulis atsakė: „O kas čia blogo? Tą patį dabar daro kai kurios įmonės. Mes nelipam ant to paties grėblio, mes demonopolizuojame šią sistemą“.

Šiai idėjai pritaria ir Seimo narys Stasys Brundza, teigiantis, kad eilės prie techninių apžiūrų stočių byloja apie tokio pobūdžio centrų trūkumą.

„Techninės apžiūros bus atliekamos tik tokiose įmonėse, kurios bus patikrintos, ar jos turi tinkamą įrangą, yra sertifikuotos ir atitinka reikalavimus. Nemanau, kad tai pajėgs padaryti visos įmonės, o tik tos, kurios turi gerą įrangą. Tai įgyvendinta turi būti jokiu būdu nemažinant reikalavimų, „nepaleidžiant“ kainų, kurios turi būti nustatytos valstybės, tai turi būti eismo dalyvių patogumui“, – kalbėjo S. Brundza.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (110)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (30)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (45)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (4)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (12)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (57)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (60)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (22)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (214)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...

Į pašto dėžutę gavo keistą lankstinuką: ar jo tikslas kiršinti visuomenę? (38)

Pirmadienį į pašto dėžutę gavau keistą lankstinuką nuo keisto instituto. Lankstinuko...