aA
Susisiekimo ministerija Vyriausybei pateikė svarstyti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, kuriuose numatė daugiau pareigų vairuotojams bei pėstiesiems. Pastaruosius ministerija nori įpareigoti labiau saugotis bei žada uždrausti į perėjas išeiti su telefonais rankose, akis įsmeigus į išmaniųjų ekranus, ar užsiimant pašaline veikla. Planai ambicingi, tačiau apie priemones, kaip juos įgyvendinti, nekalbama.
Mobiliaus telefono naudojimas pėsčiųjų perėjoje
Mobiliaus telefono naudojimas pėsčiųjų perėjoje
© DELFI / Andrius Ufartas

Dmitrijus Bialas, Susisiekimo ministerijos laikinai einantis Kelių transporto skyriaus vedėjo pareigas, pabrėžė, kad KET keisti nuspręsta įvertinus situaciją keliuose. Per pirmą šių metų pusmetį Lietuvoje žuvo 34 pėstieji, kiek mažiau nei trečdalis jų mirė perėjose.

„Tuo tarpu žūtys pėsčiųjų perėjose Vakarų valstybėse yra ypač retai užregistruojama eismo įvykių rūšis“, – akcentavo D. Bialas.

Išskiria tris sąlygas

Anot Susisiekimo ministerijos specialisto, yra trys esminės sąlygos, kurias reikia užtikrinti, norint pasirūpinti pėsčiųjų saugumu.

Pirmiausia, miestų savivaldybės tūri pasirūpinti, kad pėsčiųjų perėjos būtų įrengtos taip, kad kirstų ne daugiau nei dvi eismo juostas viena kryptimi. Privalu užtikrinti ir papildomą perėjos apšvietimą, įrengti saugos saleles, o automobilių greitis tose vietose privalo būti apribotas iki 50 km/val.

Pareigų čia turi ir vairuotojai. D. Bialas nurodo, kad jie turi atidžiai stebėti aplinką prie pėsčiųjų perėjų, o pamačius į važiuojamąją kelio dalį įeiti ketinantį žmogų, vairuotojas privalo lėtinti greitį ir pėsčiąjį praleisti. Tas pats, anot specialisto, pasakytina ir tais atvejais, kai priešais važiuojanti transporto priemonė lėtina greitį ir ketina praleisti per perėją besirengiantį eiti žmogų.

Pastebėtina, kad ši D. Bialo nurodyta aplinkybė yra taip pat tarp norimų koreguoti KET sampratų, mat šiandien vairuotojai pėsčiąjį nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje privalo praleisti tik tada, kai šis jau būna įkėlęs koją į perėją.

„Pasitaiko atvejų, kai neatsargus ir neapgalvotas pėsčiųjų elgesys tampa eismo įvykių priežastimi. Siekiama, kad atsakingiau turėtų elgtis ne tik automobilių vairuotojai, bet ir patys pėstieji – žengdami į perėją jie turėtų būti atidūs ir įvertinti, ar eiti saugu“, – trečiąją sąlygą apibūdino D. Bialas.

Siekiant, kad pėstieji įvertintų, ar eiti per gatvę saugu, ir norima KET papildyti reikalavimu prieš žengiant į važiuojamąją kelio dalį ir einant ja vengti bet kokių veiksmų, kurie atitrauktų dėmesį nuo aplinkos.

„Būtent dėl šios priežasties ministerija teikia KET pakeitimus, kuriais siekiama suteikti daugiau aiškumo tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems“, – tikino D. Bialas.

Kontrolei priemonių nėra

Anot ministerijos specialisto, apibrėžti, kokiomis veiklomis turėtų nebeužsiimti tie, kurie ruošiasi žengi per perėją, nėra lengva. Pabrėžiama, kad blaškanti veikla yra ta, kuri atitraukia dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo, bei trukdo įsitikinti, kad eiti saugu.

Paklaustas, ar į tokių veiklų sąrašą, pavyzdžiui, įeitų muzikos klausymasis, D. Bialas aiškaus atsakymo nepateikė.

„Mūsų nuomone, jei muzikos klausymas atitraukia pėsčiųjų dėmesį nuo aplinkos, šios veiklos reikia vengti“, – lakoniškai apibūdino pašnekovas.

Nėra ir atsakymo į klausimą, kokių priemonių prireiks norint užtikrinti, kad į pėsčiųjų perėją žmonės nežengtų žiūrėdami į savo telefonų ekranus, plepėdami jais, klausydamiesi muzikos ir pan. Taip pat, neaišku, kiek reikės investuoti, norint įgyvendinti KET siūlomus pakeitimus, jei šiems bus pritarta.

Pasak D. Bialo, dabar ministerija, Kelių direkcija, Lietuvos transporto saugos administracija, policija ir kitos už eismo saugą atsakingos institucijos nuolat vykdo švietėjišką veiklą, organizuoja socialines reklamas, saugaus eismo renginius.

„Reikėtų ir toliau šviesti visuomenę, kad telefonų ir kitų įrenginių naudojimas dalyvaujant viešajame eisme blaško dėmesį ir gali tapti eismo įvykių priežastimi“, – DELFI redakcijai e. paštu atsiųstuose atsakymuose tikina D. Bialas.

DELFI primena, kad šią savaitę Susisiekimo ministerija išplatino pranešimą žiniasklaidai, kuriame teigė parengusi KET pakeitimų projektą. Projekte numatoma daugiau pareigų vairuotojams, griežtesnės sąlygos pėstiesiems, taip pat norima apibrėžti tvarką, kaip reikėtų apvažiuoti dviratininkus kelyje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Draudikai pasakė, kokia problema keliuose yra didesnė nei viršijimas greitis (5)

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti...

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais

Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas...

Vasara motociklininkams – negailestinga: žudo ne tik klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (42)

Lietuvą lepinantys šilti ir sausi orai ne vieną paskatina ne tik išeiti pasivaikščioti, tačiau...

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (88)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Top naujienos

Evita Cololo – apie lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų skandalą: tai garbė ir nereikia nieko teisti (16)

„Jie iš širdies turi pareigą, jie tai daro. Nenorėtų, neitų, manau, į tą chorą. Turi būti...

Senamiestyje įsikūrę verslininkai nerimauja: eismo pažeidimų dar daugiau, sunkumai dėl prekių pristatymo (43)

Nuo liepos 7 d. Vilniaus senamiestyje įsigaliojus naujai kilpinio eismo tvarkai automobiliu...

Situacija ligoninėse keičiasi ilgam laikui: taikys papildomas priemones visiems pacientams (147)

Po karantino situacija gydymo įstaigose pasikeitė. Žmonės turi žinoti, kad vos jiems atėjus į...

Gasolio gulbės giesmė nutilo neprasidėjusi: veteranas „Barcelonos“ marškinėlių nebeapsivilks (5)

Savo besaikiu išlaidavimu Eurolygos žvaigždes siutinančios „Barcelonos“ sirgaliai šio...

Dėl Kremliaus projekto – nemalonus klausimas vokiečiams: kodėl jie negirdi Baltijos šalių? (5)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas yra įtūžęs ant Vokietijos dėl daugelio priežasčių, ir ne...

Vitalija Guobė

Nustokite žiūrėti į kitas žmonai esant šalia (arba kaip auklėti savo vyrą) N-18

Vedęs vyras, eidamas su žmona, nužiūrinėja kitas moteris. Nurenginėja akimis. Tai tikrai...

Oficialu: valstiečiai paskelbė pirmąjį trejetuką rinkimų sąraše papildyta 17:15 val. (404)

Penktadienį Naisiuose posėdžiavusi Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos taryba patvirtino...

Ilgalaikė vedusio vyro meilužė nesigaili: pusę medaus mėnesio jis praleido su manimi (2)

Taip, aš mylėjau. Vedusį. Ir tebemyliu. Ar gailiuosi to, kad dvejus metus kartą per savaitę...

Atnaujintas šalių, iš kurių galima ir draudžiama atvykti į Lietuvą, sąrašas (69)

Nuo liepos 13 dienos į Lietuvą negalės atvykti užsieniečiai, gyvenantys Švedijoje, Liuksemburge,...

Iki šiol pavyzdingai su koronavirusu kovojusi šalis praneša apie „labai didelį nerimą keliančią“ situaciją (40)

Iki šiol pavyzdingai su koronavirusu kovojusi Centrinės Amerikos šalis Kosta Rika praneša apie...

|Maža didelių žinių kaina