Jei servisas po remonto jums grąžino netinkamas naudoti padangas, kitas pasenusias dalis – servisą valdančios bendrovės laukia bauda nuo 600 iki 1200 eurų, nes joms draudžiama grąžinti savininkui remonto metu susidariusias nepavojingas ir pavojingas atliekas. Bet nesidžiaukit - ir jūsų laukia bauda nuo 289 iki 868 eurų už atliekų surinkimą ir vežimą neturint teisės užsiimti tokia veikla.
Naudoti nebetinkamos padangos
© Organizatorių archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Aplinkos ministro patvirtintame Aplinkos apsaugos reikalavimų transporto priemonių techninei priežiūrai ir remontui apraše nurodyta, kad autoservisas privalo priimti visas transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto veiklos metu susidariusias nepavojingąsias ir pavojingąsias atliekas.

Jas grąžinti transporto priemonės savininkui ar naudotojui draudžiama. Atskirai yra nurodoma, kad šis punktas netaikomas pakartotiniam naudojimui tinkamoms detalėms, tačiau tuo atveju reikia užpildyti perdavimo aktą pagal visus įstatymo reikalavimus.

Administracinių teisės pažeidimų kodekse bei Aplinkos apsaugos įstatyme yra numatytos nemažos baudos už nustatytos tvarkos nesilaikymą. Jei juridinis asmuo perduoda pavojingas atliekas tam, kas neturi teisės jų tvarkyti ar vežti, gali būti baudžiamas bauda nuo 600 iki 1200 eurų.

Baudos yra numatytos ir tiems, kurie neturėdami tam teisės surenka, veža ar apdoroja atliekas. Tokiais gali būti laikomi asmenys, iš serviso pasiėmę atliekas. Jiems numatyta bauda nuo 289 iki 868 eurų.

Gamintojų ir Importuotojų Asociacija (GIA) finansuoja automobilių servisų atliekų (alyvos, kuro, oro, tepalo filtrų ir kt.) surinkimą ir sutvarkymą, taip sudarydama palankias sąlygas neteršti gamtos ir išvengti baudų automobilių servisams. GIA vadovas A. Skinulis perspėja ir automobilių serviso klientus nepažeidinėti teisės aktų.

Gyventojai turi žinoti, kad automobilių servisai negali atiduoti jiems remonto metu susidariusių atliekų, nes už atliekų paėmimą ir vežimą galima gauti baudą“, - sako A. Skinulis.

Reikalavimas neatiduoti serviso atliekų gyventojams atsirado dėl to, kad perdirbimui tinkamos šiukšlės nepakliūtų į buitinių atliekų sąvartynus ar neužterštų aplinkos. Praktika rodo, kad gyventojai, iš serviso gavę senas padangas ar kitokias naudotas dalis, dažniausiai nežino, kur jas dėti ir išmeta į buitinių atliekų konteinerius ar numeta pakelėse.

„Automobilių servisų atliekas surenkame, jas išrūšiuojame ir perdirbame. Kai kurios servisų atliekos yra pavojingos, todėl reikia specialių žinių ir specialios įrangos, kad gamtai nebūtų padaryta žala“, - pasakoja su GIA bendradarbiaujančios bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Puškorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Siūloma keisti pažymėjimo išdavimo tvarką nepatyrusiems vairuotojams (59)

Lietuvos Respublikos Seime į registruotas Vidaus reikalų ministerijos siūlymas lengvinti...

Suskaičiavo, kuri užsienio šalis Lietuvos vairuotojams nesėkmingiausia

Lietuviai yra gana aktyvūs keliautojai ir dažnai į keliones išsiruošia savo transporto...

Atskleidė, kas labiausiai masina automobilių vagis (6)

Pagrindinis automobilių vagysčių objektas Lietuvoje – detalės, pastebi didžiausios šalyje ne...

Kviečia kauniečius išsakyti savo nuomonę apie eismą (2)

Kauno miesto savivaldybės užsakymu kuriamo darnaus judumo plano rengėjai artėjantį antradienį...

Po stichijos šėlsmo perspėjimas vairuotojams (3)

Specialistai sako, kad nors šiuolaikiniai automobiliai yra apsaugoti nuo drėgmės, praleistas...

Top naujienos

Teismo verdiktas: „Linkomanija“ turi būti blokuojama papildyta 16:42 (166)

Pirmadienį Vilniaus apygardos teismo posėdyje paskelbtas sprendimas vadinamojoje...

„Regnum“ Lietuvai paišo juodus scenarijus: jei neklausysite, maža nepasirodys (78)

Lietuva, Latvija ir Estija Rusijoje – niekam neįdomios. O tuo pačiu jos, kartu su NATO ir JAV...

Gedimino kalne – naujas radinys: aptikti su Aukštutine pilimi siejami mūro fragmentai (15)

Vykdant pietrytinio Gedimino kalno šlaito paruošimo žiemai darbus, aptikti su Aukštutine pilimi...

Kodėl kai kurie „nekalti“ vaistai yra receptiniai: paaiškino, ar reikės recepto Ibumetinui (12)

Kaip ir dažnai atsitinka Lietuvoje, keičiant kokius nors įsakymus ar tvarkas nėra skubama...

„Norfos“ savininkas nesismulkina: minimali alga turi siekti 600 eurų (113)

Radikaliai mažinti valdininkų skaičių, sutelkus valdžios ir verslo pastangas kelti minimalų...

Visada gera idėja – orkaitėje kepta lašiša su garstyčiomis ir česnaku (1)

Greitai ir lengvai paruošiamų lašišos receptų niekada nebus per daug! Gaminant lašišą pagal...

Vaistų kare – pirmoji auka: bus sprendžiama dėl VVKT viršininko G. Barcio atsakomybės (94)

Valdančioji Seimo dauguma siūlys Sveikatos apsaugos ministerijai spręsti Valstybinės vaistų...

Į rinktinės stovyklą atvykęs Kšyštofas pažėrė šmaikščių perliukų (4)

„Glaudžių neėmiau. Ne atostogauti atvažiavau“, – vos įžengęs į Palangos „Vanagupės“...

Siūloma keisti vairuotojo pažymėjimo išdavimo tvarką (59)

Lietuvos Respublikos Seime į registruotas Vidaus reikalų ministerijos siūlymas lengvinti...

Monika Račiūnaitė atvirai: apie skyrybas su Pogrebnojumi, Cavalli viliones ir kardinalius pokyčius (7)

Prieš kiek daugiau nei metus su dizaineriu Aleksandru Pogrebnojumi pasukusi skirtingais keliais...