aA
Jei kartkartėmis paskaitinėjate automobiliams skirtas apžvalgas, bent sykį tikrai turėjote susidurti su nepalankiu transporto priemonėse įdiegtų informacinių pramoginių sistemų vertinimu. Tokį verdiktą joms skelbiantys autoriai paprastai nurodo, kad pažangiosios sistemos, visų pirma, yra per sudėtingos, o antra – blaško dėmesį. Tačiau ar visos sistemos trukdo vienodai? O gal kartais kaip tik palengvina kai kurias užduotis?
Telefonas automobilyje
© Gamintojo nuotr.

Keletas organizacijos „AAA Foundation for Traffic Safety“ atstovų nutarė paieškoti atsakymų į pirmiau pateiktus klausimus. Atlikdami konkretų tyrimą jie įvertino pačiuose įvairiausiuose automobiliuose įtaisytas sistemas ir keletą jų siūlomų funkcijų, kad išsiaiškintų, kurios iš jų labiausiai atitraukia vairuotojų dėmesį ir teikia mažiausiai pranašumų, rašoma svetainėje autoblog.com.

Spėjimas, kad mažiausiai dėmesį blaško garso įrenginių nuostatų koregavimas, yra teisingas, ir tai veikiausiai nestebina. Gali būti, kad dešimtmečiais praktikuotas radijo stočių perjungimas, parinkčių keitimas ir garsumo reguliavimas tiesiog tapo į kraują įaugusiu įpročiu. Be to, norint ką nors atlikti dažniausiai tereikia paspausti porą mygtukų ar pasukti rankenėlę.

Kiek netikėta buvo tai, kad nei skambinimas, nei teksto žinutės siuntimas naudojant informacinio pramoginio turinio sistemas nepasirodė labiausiai atitraukiantis nuo vairavimo.

Garbė (veikiau, žinoma, negarbė) pelnyti labiausiai trikdančio veiksmo titulą atiteko navigacinių sistemų naudojimui ir ypač – adreso įvedimui. Ši užduotis, kaip paaiškėjo, reikalauja daugiausia dėmesio, be to, ilgiausiai atitraukia vairuotojo žvilgsnį nuo kelio.

Antroje vietoje pagal dėmesio atitraukimą, žinoma, atsidūrė skambinimas telefonu ir susirašinėjimas žinutėmis.

Naudojant informacinę pramoginę sistemą labiausiai dėmesį blaškyti gali ne konkretus veiksmas – ne ką mažesnę meškos paslaugą gali daryti ir sistemai pritaikyta sąsaja. Atliekant tyrimą buvo atliktas trijų tipų sistemų palyginimo eksperimentas. Vienos sistemos valdikliai buvo išdėstyti šalia vairo, kita sistema buvo valdoma balsu, o trečia – centrinės konsolės apačioje išdėstytais valdikliais.

Vargu ar reikia stebėtis, kad mažiausiai dėmesio ir pastangų reikalauja šalia vairo esantys valdikliai – jų reguliavimas mažai kuo skiriasi nuo radijo, navigacijos ar temperatūros nustatymo.

Kad ir keista, labiausiai dėmesys atitraukiamas, kai valdikliai išdėstyti centre apačioje. Ši žinia turėtų priversti suklusti „Mazda“, „Audi“ ir kitų markių automobilių, tarp kurių priekinių sėdynių sumontuota didelė sukamoji rankenėlė, gamintojus.

Pateikdami tyrimo išvadas, organizacijos AAA atstovai nurodė, kad automobilių pramonės dalyviai dar tikrai gali tobulinti transporto priemonėse diegiamas informacines pramogines sistemas. Jie taip pat paminėjo, kad kiek sudėtingesnės funkcijos, tokios kaip žinučių rašymas, telefono numerių rinkimas ar adresų įvedimas, taip pat įvairūs žiniatinklio ar socialinių tinklų naršymo veiksmai vairuojant turėtų būti užblokuoti – juk įsivesti adresą galima ir prieš pajudant iš vietos.

Svetainės autoblog.com leidėjai negali nepapildyti organizacijos AAA pateiktų išvadų. Jie tikina, kad kiekvienos informacinės pramoginės sistemos naudojimo įpročiai yra individualūs, todėl ir vertinimas tegali būti subjektyvus. Sistema, kurią vieni įvertina kaip neįtikėtinai sudėtingą, kitiems gali atrodyti ideali. Taigi, viską derėtų išmėginti patiems – geriausia tai padaryti dar iki bandomųjų reisų.

Jei sistema net nevairuojant atrodo nepatogi, turbūt turėtumėte susimąstyti apie kitą transporto priemonę. Svarbu ir tai, kad tyrimo dalyviai galėjo tik labai paviršutiniškai susipažinti su kiekviename automobilyje veikiančia sistema, tačiau būtina atminti, kad bet kurios sistemos valdymas ilgainiui darosi paprastesnis, todėl reikalauja vis mažiau dėmesio. Vis dėlto visada patartina rinktis tokią sistemą, kurią valdyti pavyktų beveik intuityviai – be ypatingų išankstinių žinių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (217)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (44)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (118)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Top naujienos

Ar vėžys prabus, net 50 proc. priklauso nuo mūsų: britų onkologas pateikia žingsnius, kaip sumažinti riziką

Ateityje vėžiu sirgs kas antras žmogus, tačiau, pakeitę gyvenimo būdą, šios ligos riziką...

Nausėda: būdamas 16-os metų kolekcionavau retus kaktusus, po to susidomėjau merginomis (82)

Knygų mugėje besilankantis prezidentas Gitanas Nausėda šeštadienio rytą mugės svečiams...

Paviešino sukrečiančius vairuotojų liudijimus: už daugiau nei 4 mėnesius – vos 700 eurų (184)

Žiniasklaidoje vis dar dažnai pasirodo stebinančių naujienų apie kone vergiškas tolimųjų...

Buvęs komunistas, viešai atsiprašęs Lietuvos: apie vaikystę „ant ribos“ ir manevrus dėl nepriklausomybės (134)

Česlovas Juršėnas gyvenime juokauja nekeitęs trijų dalykų – žmonos, partijos ir buto....

Tragiška nelaimė Naisių kaime (124)

Šiaulių apskrities policija pranešė apie tragišką nelaimę Naisių kaime.

Epidemija artėja: nuo koronaviruso mirė pirmieji europiečiai (179)

Praėjus vos kelioms valandoms po to, kai 10-yje Italijos miestų dėl koronaviruso protrūkio buvo...

Rinktinės lyderius apėmė gėdos jausmas: tokį beviltišką pralaimėjimą sunku prisiminti specialiai Krepšinis.lt iš Monso (344)

Donatas Motiejūnas po pustrečių metų pertraukos grįžo į Lietuvos rinktinę bei iškart tapo...

Gyventojus įspėjo apie ekstremalią situaciją – šėls pavojingas vėjas

Šeštadienio rytą Lietuvos Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas gyventojams...

Bresta dopingo skandalas: pasaulio biatlono čempioną Loginovą ir trenerį purtė Italijos policija (17)

Italijoje šeštadienį paryčiais viešbutį, kuriame apsistojusi Rusijos biatlono rinktinė,...

|Maža didelių žinių kaina