aA
Jei kartkartėmis paskaitinėjate automobiliams skirtas apžvalgas, bent sykį tikrai turėjote susidurti su nepalankiu transporto priemonėse įdiegtų informacinių pramoginių sistemų vertinimu. Tokį verdiktą joms skelbiantys autoriai paprastai nurodo, kad pažangiosios sistemos, visų pirma, yra per sudėtingos, o antra – blaško dėmesį. Tačiau ar visos sistemos trukdo vienodai? O gal kartais kaip tik palengvina kai kurias užduotis?
© Gamintojo nuotr.

Keletas organizacijos „AAA Foundation for Traffic Safety“ atstovų nutarė paieškoti atsakymų į pirmiau pateiktus klausimus. Atlikdami konkretų tyrimą jie įvertino pačiuose įvairiausiuose automobiliuose įtaisytas sistemas ir keletą jų siūlomų funkcijų, kad išsiaiškintų, kurios iš jų labiausiai atitraukia vairuotojų dėmesį ir teikia mažiausiai pranašumų, rašoma svetainėje autoblog.com.

Spėjimas, kad mažiausiai dėmesį blaško garso įrenginių nuostatų koregavimas, yra teisingas, ir tai veikiausiai nestebina. Gali būti, kad dešimtmečiais praktikuotas radijo stočių perjungimas, parinkčių keitimas ir garsumo reguliavimas tiesiog tapo į kraują įaugusiu įpročiu. Be to, norint ką nors atlikti dažniausiai tereikia paspausti porą mygtukų ar pasukti rankenėlę.

Kiek netikėta buvo tai, kad nei skambinimas, nei teksto žinutės siuntimas naudojant informacinio pramoginio turinio sistemas nepasirodė labiausiai atitraukiantis nuo vairavimo.

Garbė (veikiau, žinoma, negarbė) pelnyti labiausiai trikdančio veiksmo titulą atiteko navigacinių sistemų naudojimui ir ypač – adreso įvedimui. Ši užduotis, kaip paaiškėjo, reikalauja daugiausia dėmesio, be to, ilgiausiai atitraukia vairuotojo žvilgsnį nuo kelio.

Antroje vietoje pagal dėmesio atitraukimą, žinoma, atsidūrė skambinimas telefonu ir susirašinėjimas žinutėmis.

Naudojant informacinę pramoginę sistemą labiausiai dėmesį blaškyti gali ne konkretus veiksmas – ne ką mažesnę meškos paslaugą gali daryti ir sistemai pritaikyta sąsaja. Atliekant tyrimą buvo atliktas trijų tipų sistemų palyginimo eksperimentas. Vienos sistemos valdikliai buvo išdėstyti šalia vairo, kita sistema buvo valdoma balsu, o trečia – centrinės konsolės apačioje išdėstytais valdikliais.

Vargu ar reikia stebėtis, kad mažiausiai dėmesio ir pastangų reikalauja šalia vairo esantys valdikliai – jų reguliavimas mažai kuo skiriasi nuo radijo, navigacijos ar temperatūros nustatymo.

Kad ir keista, labiausiai dėmesys atitraukiamas, kai valdikliai išdėstyti centre apačioje. Ši žinia turėtų priversti suklusti „Mazda“, „Audi“ ir kitų markių automobilių, tarp kurių priekinių sėdynių sumontuota didelė sukamoji rankenėlė, gamintojus.

Pateikdami tyrimo išvadas, organizacijos AAA atstovai nurodė, kad automobilių pramonės dalyviai dar tikrai gali tobulinti transporto priemonėse diegiamas informacines pramogines sistemas. Jie taip pat paminėjo, kad kiek sudėtingesnės funkcijos, tokios kaip žinučių rašymas, telefono numerių rinkimas ar adresų įvedimas, taip pat įvairūs žiniatinklio ar socialinių tinklų naršymo veiksmai vairuojant turėtų būti užblokuoti – juk įsivesti adresą galima ir prieš pajudant iš vietos.

Svetainės autoblog.com leidėjai negali nepapildyti organizacijos AAA pateiktų išvadų. Jie tikina, kad kiekvienos informacinės pramoginės sistemos naudojimo įpročiai yra individualūs, todėl ir vertinimas tegali būti subjektyvus. Sistema, kurią vieni įvertina kaip neįtikėtinai sudėtingą, kitiems gali atrodyti ideali. Taigi, viską derėtų išmėginti patiems – geriausia tai padaryti dar iki bandomųjų reisų.

Jei sistema net nevairuojant atrodo nepatogi, turbūt turėtumėte susimąstyti apie kitą transporto priemonę. Svarbu ir tai, kad tyrimo dalyviai galėjo tik labai paviršutiniškai susipažinti su kiekviename automobilyje veikiančia sistema, tačiau būtina atminti, kad bet kurios sistemos valdymas ilgainiui darosi paprastesnis, todėl reikalauja vis mažiau dėmesio. Vis dėlto visada patartina rinktis tokią sistemą, kurią valdyti pavyktų beveik intuityviai – be ypatingų išankstinių žinių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (22)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (2)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (12)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (6)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (174)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (148)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (19)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...