aA
Atėjus padangų keitimo bumui darosi sunku prieiti prie atliekų konteinerių, kurie keliais aukštais dažnai būna apstatomi padangomis. Tačiau vairuotojai turėtų žinoti, kad taip atsikratant senu automobilio „apavu“ galima sulaukti rimtų nemalonumų. Klaidų geriau nedaryti, nes netinkamas atsikratymas padangomis gali kainuoti 500 litų.
Padangų sąvartynas šalia Zujūnų seniūnijos
Padangų sąvartynas šalia Zujūnų seniūnijos
© DELFI / Tomas Vinickas

Trys pasirinkimai, leisiantys išvengti baudos

Tikriausiai nerasime vairuotojo, kuris nežinotų, kad iki lapkričio 10 dienos vasarinį automobilio „apavą“ būtina pakeisti žieminiu. Tačiau nesunkiai pastebima tendencija, kad dalis vairuotojų nežino, kur dėti senas automobilio padangas. Vieni dėl nežinojimo, kiti dėl tingumo nebenaudojamas padangas išrikiuoja prie konteinerio arba tiesiog sumeta į artimiausia griovį.

Tačiau taip besielgiantys turėtų žinoti, kad už tokį elgesį yra griežtai baudžiama. Kaip tik todėl DELFI primena tris būdus, kaip teisingai galima atsisveikinti su senomis padangomis. Visų pirma reikia žinoti, kad perkant naujas padangas, senąsias privalo priimti jas parduodančios įmonės. Jos įpareigotos priimti tiek senų padangų, kiek klientas perka naujų.

Keičiant padangas automobilių servise, senosios taip pat turi būti priimamos nemokamai. Ir galiausiai yra trečia galimybė, kuria norintys pasinaudoti nereikalingas padangas gali atvežti į didelių gabaritų aikšteles. Jos nemokamai priima keturias padangas. Didelių gabaritų adresus galite rasti čia.

Aplinkos ministerija informuoja, kad už aplinkos teršimą padangomis nustatoma mažiausiai 500 litų žala gamtai. Vėliau ši suma keičiasi priklausomai nuo šiukšlių svorio. Neteisingai atsikračius viena tona padangų, gali tekti padengti 15 tūkst. litų aplinkai padarytą žalą.

O juridiniams asmenims rekomenduojama kreiptis į padangų atliekas tvarkančią įmonę ir atiduoti padangas pagal padangų atliekų perdirbimo ir panaudojimo sutartį. Sužinoti, kur yra artimiausia tokia įmonė, galima paskambinus į savo regiono aplinkos apsaugos departamentą.

Kas daroma iš surinktų padangų?

Kaip bebūtų, pastebima, kad senų padangų kiekvienais metais surenkama vis daugiau. Aplinkosaugininkai svarsto, kad prie to galėjo prisidėti pernai dešimteriopai padidintos baudos už netinkamą padangų atsikratymą. Vis dėlto aplinkosaugininkai konstatuoja, kad daugiau bėdos padaro ne pavieniai gyventojai, bet smulkios įmonės, kurios norėdamos sutaupyti padangas neteisėtai šalina gamtoje.

Valstybiniame atliekų tvarkymo plane iškeltas tikslas kuo daugiau padangų perdirbti. Tačiau įgyvendinti šį tikslą nėra taip paprasta. Lietuvoje nėra daug padangas perdirbančių įmonių. Iki šiol didžiausi atliekų kiekiai patekdavo į „Akmenės cemento“ gamyklą, kur surinktos padangos būdavo deginamos. Tai padėdavo apsirūpinti cementui gaminti reikiama energija ir sudarydavo įmonei galimybę tiekti energiją. Tačiau šiemet įmonė padangų daugiau nebedegina.

Visgi Padangų importuotojų organizacija (PIO) nedirba nei su vienu Lietuvos perdirbėju. Organizacija visas padangas išveža į Lenkiją. PIO vadovė Danguolė Butkienė DELFI yra sakiusi, kad mūsų kaimynai mato padangų perdirbimo naudą ir gauna gana nemažą pelną.

„Ten daromas verslas iš pagaminto produkto, jie sugeba surinkėjams sumokėti simbolišką kainą – 5-6 zlotus už toną padangų. Matosi, kad tai yra reikalingas produktas. Suprantu, kad tos trinkelės, kurias gamina lietuviai, yra ribotos paklausos, tačiau šalia trinkelių, jeigu jie gamintų kitus produktus – kelininkams, ženklams ir panašiai, būtų fantastika!“, – kalbėjo D. Butkienė.

Jos teigimu, perdirbtų padangų žaliava gali būti panaudojama statybos pramonėje kaip izoliacinė medžiaga, taip pat ji gali būti naudojama betono gamyboje ir t.t.

Pavyzdžiui, Lietuvoje veikianti perdirbimo įmonė „Metaloidas“ per metus gali surinkti apie 10 tūkst. tonų padangų. Visa tai perdirbama ir didžioji dalis produkcijos išvežama į Skandinaviją ir Rusiją. Iš perdirbtų padangų įmonė gamina gumos granules, metalo kordus, tekstilinius kordus, guminę dangą, gumines plyteles vaikų žaidimų aikštelėms, apsauginius sprogdinimo kilimus, parkavimosi bortelius, mulčą.

Dalį padangų įmonė atsiveždavo ir iš Estijos. Anksčiau trūko žaliavos, tačiau dabar, kai padangų nebedegina „Akmenės cementas“, jos yra pakankamai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Konstitucinio Teismo darbuotojai pratrūko: valstybės institucijoms apskundė patį teismo pirmininką Dainių Žalimą (162)

Grupė Konstitucinio Teismo (KT) darbuotojų teismui laikinai vadovaujantį teismo pirmininką,...

Už mažas algas dirbti nebeapsimoka: lietuviai mėgaujasi išmokomis (354)

Užimtumo tarnyba (UT) šalyje fiksuoja rekordinį nedarbą, tačiau tuo pačiu metu Lietuvoje...

Koronaviruso protrūkis Kauno įmonėje: serga 18, dar tiriami apie 200 darbuotojų galimai nesilaikė saviizoliacijos (131)

Kaune įmonėje „Hegelmann Transporte“ kilus koronaviruso protrūkiui tiriami apie 200 šios...

Gražina Kristina Sviderskytė

Nebūti dalykai, sujaukę „Lituanicos“ istoriją: „vokiečių išgamos“

Atmintis yra keistas reiškinys: žmonės geba atsiminti nebūtus dalykus. Ypač po sukrečiančių,...

Katė maiše: kokį džokerį po Eurolygos kortų malka pakišo „Žalgiris“? (8)

Šių metų pradžioje šalies futbolo čempionė Marijampolės „Sūduva“ pirmą kartą istorijoje...

Indrė Stonkuvienė iš instagramo pragyvena jau 3 metus: įvardijo, kiek kainuoja jos vienas įrašas (60)

Prieš beveik aštuonerius metus, kuomet gimė dukra Cecilija, viena įtakingiausių šalies nuomonės...

Žemaitaičio, Zuoko ir Paulausko partija paskelbė pirmą rinkimų sąrašo penketuką (21)

Seimo nario Remigijaus Žemaitačio vadovaujamos partijos „ Laisvė ir teisingumas “ valdyba...

17 milijonų žmonių apėmęs tyrimas parodė tikruosius COVID-19 mirčių rizikos faktorius (15)

Visi žino, kad COVID-19 yra pavojingesnė vyresniems ir ligotiems žmonėms. Tačiau tai – tik...

Norvegijoje užpuolikas žiauriai subadė kelias moteris, viena mirė (55)

Norvegijos policija trečiadienį pranešė sulaikiusi vieną asmenį po incidento, per kurį buvo...

Skelbimų lentoje Radviliškio rajone – Skvernelį įžeidžiantis plakatas, sureagavo policija (11)

Policijai pranešta apie Radviliškio rajone, Baisiogalos miestelyje, skelbimų lentoje kabėjusį...

|Maža didelių žinių kaina