Kelio nelygumai yra išskiriami į tris tipus, kurie pažymėti ir skirtinguose kelio ženkluose. Vienas pagrindinių – bendrinis, yra ženklas „Nelygus kelias“, kurį primatę vairuotojai turėtų kaip mat sumažinti važiavimo greitį, nors ir nemato esminių kelio dangos pasikeitimų.

Daugiau dėmesio atstumui

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas aiškino, kad pastebėjus šį ženklą, ar pamačius nelygumus ant kelio, reikėtų ne tik įvertinti pasikeitusias eismo sąlygas, tačiau ir imtis papildomų saugumo priemonių.

„Nors dar vizualiai ir nematote kelio nelygumų, šis ženklas įspėja, kad reikia sumažinti važiavimo greitį ir padidinti atstumą nuo priekyje važiuojančių automobilių. Kiekvienas sėdintis prie vairo turėtų įvertinti, kad važiuojantis priekyje gali staiga stabdyti, todėl tik didesnis atstumas nuo kitos transporto priemonės gali padėti išvengti eismo įvykio“, – sakė vairavimo instruktorius.

Nelygus kelias

Saugus greitis

Mokytojas atkreipė dėmesį, kad antrasis kelio nelygumų tipas yra provėžos, kurios dar pavojingesnės tampa pradėjus lyti. A. Pakėnas aiškino, kad dažniausiai provėžos susidaro nuo sunkiasvorio transporto, kurių vėžės yra platesnės nei lengvųjų automobilių, o dėl to pastarosios transporto priemonės tampa nestabilios.

„Lengvojo automobilio vairuotojui važiuojant keliu, kuriame yra susidariusios provėžos, yra daug sunkiau valdyti automobilį, nes jis dėl platesnių provėžų destabilizuojasi. Pajutus, kad vairuojama transporto priemonė „mėtosi“ į šonus, reikia mažinti važiavimo greitį. Tai vienintelis „vaistas“, kuris gali padėti išvengti nelaimės. Tik pasirinkę saugų greitį galėsite tinkamai suvaldyti automobilį“, – aiškino instruktorius.

A. Pakėnas teigė, kad provėžos dar pavojingesnės tampa lyjant, mat jose susikaupęs vanduo nenubėga į kelkraštį, todėl padidėja akvalpanavimo tikimybė, dėl ko automobilis apskritai gali tapti nevaldomas.

Žemaičių gatvė

Saugaus eismo ekspertas pabrėžė, kad tokiose situacijose, kai automobilis praranda stabilumą, nereikėtų vadovautis mitais, kad važiuojant priekiniais ratais varomu automobiliu ir praradus jo stabilumą, reikia didinti greitį, neva taip pavyks sugrąžinti stabilumą, nes priekiniai ratai „ištrauks“. Instruktorius akcentavo, kad po tokių veiksmų pasekmės gali būti itin skaudžios, nes tikimybė, kad automobilis nulėks į griovį, mažėja tik mažinant jo greitį.

Įspėjimas apie kitus

Dar vienas kelio nelygumas – greičio mažinimo kalneliai, kurie taip pat žymimi atskiru ženklu. Saugaus eismo ekspertai tikina, kad vos pamačius šį kelio ženklą, net jei jos ir nesimato, reikėtų numatyti, kad priekyje gali būti pėsčiųjų perėja, todėl turėtų sumažinti važiavimo greitį. Jei pėsčiųjų perėjos nėra, tačiau įspėjamasis ženklas apie greičio mažinimo kalnelį – įrengtas, tai vairuotojams turėtų priminti, kad ruože gali būti kitokių kliūčių, dėl ko reikėtų prilėtinti ir visą dėmesį sutelkti į kelią ir tai, kas vyksta šalia jo.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)