aA
Lietuvos vairuotojai išsiugdė naujus įpročius: vasarinių padangų keitimo dauguma jų jau nebepalieka paskutinėms dienoms. Padangų montavimo ekspertai pastebi, kad šiemet mūsų šalies vairuotojai žieminėmis automobilio padangomis rūpinasi iš anksto ir aktyviau perka naujas padangas. Draudikai ragina, prasidedant sudėtingų eismo sąlygų sezonui, atsakingai įvertinti transporto priemonės padangų būklę.
© Shutterstock nuotr.

„Šiemet sulaukiame daugiau klientų, kurie padangas nori pasikeisti iš anksto. Anksčiau ratus keičiasi naujų padangų ieškantys vairuotojai bei tie, kuriems pernai kilo sunkumų norint laiku patekti į servisą arba teko ilgai laukti eilėse“, – draudimo bendrovės „Gjensidige“ pranešime žiniasklaidai cituojamas padangų prekybos ir montavimo paslaugas teikiančios bendrovės „Melga“ komercijos direktorius Tomas Baužys.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ atstovo Modesto Žilionio teigimu, visuomenėje vyrauja nuostata, kad žieminės padangos reikalingos tik tada, kai keliuose yra sniego arba ledo, tačiau neįvertina neigiamos temperatūros įtakos padangų sukibimui su kelio danga.

„Net labiausiai patyręs vairuotojas negali suvaldyti automobilio, jei važiuojama su netinkamomis padangomis. Padangų priežiūra kiekvienam vairuotojui turėtų būti prioritetinis dalykas, ypač Lietuvos klimato zonoje. Juk kalbame apie vairuotojo atsakomybę prieš savo keleivius ir kitus eismo dalyvius“, – sakė M. Žilionis.

Jo teigimu, spustelėjus pirmajam šaltukui įvyksta daugiausia eismo nelaimių, kai vairuotojas neįvertina automobilio techninės būklės bei kelio ir meteorologinių sąlygų.

„Prie žiemos sąlygų dar neįpratęs vairuotojas pasirenka įprastą distanciją tarp priekyje važiuojančios transporto priemonės arba išvažiuodamas iš kiemo išslysta į važiuojamąją pagrindinio kelio dalį“, – pereinamojo laikotarpio rizikos veiksnius vardija draudimo bendrovės atstovas.

M. Žilionis atkreipė dėmesį, kad įprastos eismo įvykių pasekmės – sudaužyti priekiniai žibintai, pramuštas automobilio radiatorius, sugadintas priekinis buferis. Draudimo bendrovės tokius sąlyginai nedidelius nuostolius įvertina 500 – 1400 eurų. Vis dėlto, jei bus nustatyta, kad nukentėjęs automobilis įvykio metu buvo su netinkamomis padangomis, šias išlaidas turės dengti pats automobilio savininkas.

Nereikia baimintis nusidėvėjimo

Daugelis specialistų rekomenduoja žiemines padangas montuoti, kai vidutinė paros temperatūra siekia mažiau nei 7 laipsnius šilumos, tačiau tiems vairuotojams, kuriems tenka važiuoti anksti ryte, ypač regioniniais keliais, bendrovės siūloma nelaukti ir padangas pasikeisti anksčiau.

„Kai ryto oro temperatūra gali būti neigiama arba artima nuliui, jos, lyginant su vasarinėmis padangomis, geriau atliks savo funkcijas“, – kalbėjo T. Baužys.

T. Baužys atkreipė dėmesį į apgaulingus spalio mėnesio orus.

„Vieną dieną Lietuvoje galime turėti 15 laipsnių šilumos, o kitą – jau tik 5 laipsnius, ankstyvą rytą ir vėlų vakarą – lengvą šaltuką, dažnai iškrentantį lietų, o paskutinėmis mėnesio dienomis paprastai pasirodo ir pirmasis sniegas. Esant tokioms oro sąlygoms, tinkamesnės yra žieminės padangos. Baimintis dėl greitesnio jų dėvėjimosi tikrai nereikėtų, nes žieminės padangos dyla greičiau, kuomet lauko temperatūra yra gerokai aukštesnė, tačiau ir tai nevyksta akimirksniu. Klaidinga yra manyti, kad keli tūkstančiai kilometrų gali techniškai tvarkingo automobilio padangoms. Padangos kur kas labiau nusidėvi dėl netinkamo oro slėgio jose“, – sakė T.Baužys.

Svarbiausia – protektorius

Nors pagal Lietuvoje galiojančius teisinius reikalavimus, žiemą padangos protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis nei 3 mm, T. Baužys rekomenduoja jas keisti, kai protektoriaus gylis yra 4 mm, nes jau tada stabdymo kelias šlapiame ar sniegu padengtame kelyje yra ilgesnis. Pavyzdžiui, važiuojant 50 km/val. greičiu su 4 mm protektoriaus gylio padangomis, stabdymo kelias gali būti 14 m ilgesnis nei esant 8 mm protektoriaus gyliui. Jeigu protektoriau gylis tik 1,6 mm – stabdymo kelias gali būti net 26 m ilgesnis.

„Taip pat būtina apžiūrėti, ar padanga neturi mechaninių pažeidimų, ar padangos protektorius dėvisi tolygiai, nes tai taip pat turi įtakos saugumui kelyje“, – patarė ekspertas.

T. Baužys pabrėžė, kad kitas svarbus indikatorius, pagal kurį vairuotojai turėtų vertinti padangų būklę – jų pagaminimo data, nurodyta ant padangos. Kuo padanga senesnė, tuo jos gumos mišinys darosi kietesnis, padanga prasčiau sukimba su apledėjusia arba apsnigta kelio danga ir gali kilti pavojus saugumui.

Privaloma – ir sunkiajam transportui

Draudimo bendrovės atstovas M. Žilionis primena, kad naudoti žiemines padangas reikalaujama ir sunkiajam transportui (daugiau kaip 3,5 t). Šis reikalavimas sunkiojo transporto valdytojams esminių pokyčių neįneša, nes dažniausiai važinėjama visiems sezonams pritaikytomis, taip vadinamomis universaliomis padangomis. Tačiau specialistai rekomenduoja šių transporto priemonių savininkams įvertinti ne tik padangos protektoriaus gylį, bet ir kokiam sezonui šios padangos skirtos.

3 dalykai, kuriuos turi įvertinti vairuotojai

1.Tinkamas oro slėgis, kuris užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą.

2. Tinkamas protektoriaus gylis, kuris ypatingai svarbus esant šlapdribai, važiuojant sniegu padengtais, neasfaltuotais keliais.

3.Ant vienos ašies turi būti montuojamos vienodos padangos, nes tai garantuoja tolygų stabdymą ir sukibimą. Taip pat ant abiejų ašių rekomenduojama montuoti vienodo mišinio padangas, nes taip automobilis bus stabilesnis, lengviau valdomas. Tai itin svarbu važiuojant žiemos sąlygomis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Indrė Makaraitytė. Kai blaivus protas išeiginėje, ateina Puidokas (140)

Pernai užregistruotas 8181 asmuo, nukentėjęs nuo smurto artimoje aplinkoje. 80 proc. iš šių...

Pramogos Vokietijoje pigesnės nei Lietuvoje: akys raibo nuo pasiūlymų (18)

Vieną negražią dieną, tingiai beieškodamas pigesnių savaitgalinių kelionių idėjų, aptikau...

Bičiuliai, draugai ir gerbėjai atsisveikina su netikėtai mirusiu teatro genijumi Eimuntu Nekrošiumi (3)

Žinia, kad lapkričio 20-ąją anapilin iškeliavo vienas garsiausių Lietuvos teatro režisierių...

Vilniuje jau kyla Kalėdų eglė: ji bus įspūdinga, bet savivaldybė kortų vis dar neatskleidžia (3)

Vilniuje , Katedros aikštėje, jau nuo lapkričio 17 d. kyla laukiamiausia šalies kalėdinė eglė....

Į vieną labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių įžengęs amerikietis pasitiktas strėlių lietumi (2)

Indijos Andamanų salose, kurios yra tarp labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių, nuo valstybės...

Po incidento mokykloje įspėja visus tėvus: noras apsaugoti vaikus gali prišaukti rimtų nemalonumų (45)

Prieš savaitę vienoje Vilniaus mokyklų buvo pripurkšta ašarinių dujų, dėl to medikų pagalbos...

Patį Sabą apstumdydavęs krepšinio vilkas „Žalgirį“ įvertino iš CSKA pozicijų specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (1)

Maskvos CSKA treniruočių metu Darrylą Middletoną nesunku supainioti su keliasdešimčia metų...

Baugi tikrovė: tėra vos 5 šalys, kuriose dar liko laukinės gamtos (10)

Mūsų planeta kadaise buvo pilna nepaliestos laukinės gamtos, tačiau po intensyvios pramonės...

Draudikai įspėja: jei valstybė nenori mokėti įmokų, mokės žalas (16)

Seime šiuo metu svarstomas įstatymo projektas, kuris panaikintų valstybės ar savivaldybės turto...

Pietų pertrauka naujutėlaitėje Senamiesčio vietoje: tikėjausi, kad pietų meniu bus brangesnis (16)

Šiandien noriu papasakoti apie vietą, kuri savo duris lankytojams atvėrė palyginti neseniai. O man...