aA
Jaunų vairuotojų avaringumas užima aukščiausias pozicijas policijos sudarytoje statistikoje. Jauni žmonės dažniausiai patenka į eismo įvykius, ne taip retai juose ir žūva. Policijos pareigūnai ir saugaus eismo ekspertai teigė, jog jauni ir nepatyrę žmonės yra linkę pervertinti savo galimybes, o ne viena avarija įvyksta dėl noro pasipuikuoti prie automobilio vairo.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„25 procentus nuo visos žalos ekonomikai dėl eismo įvykių, pagal kaltininkų amžių, sudaro nuo 25 iki 34 metų amžiaus vairuotojų kaltė ir beveik 20 proc. iki 24 metų vairuotojų kaltė, tai galima sakyti, kad trečdalis avarijų kyla dėl vairuotojų iki 30 metų amžiaus kaltės“, – įžvalgomis dalijosi Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

Avaringiausi – jauniausi

Remiantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos statistika nuo 2014 iki 2017 metų avarijų metu daugiausia nukentėjo jauni automobilių vairuotojai ir keleiviai iki 24 metų.

Tiesa, pareigūnai atkreipė dėmesį ir į tai, jog jaunų žmonių avaringumas didelis ne tik tarp automobilių, bet ir tarp motociklų vairuotojų. Remiantis minėta statistika, tuo pačiu laikotarpiu, daugiausia nukentėjo vairuotojai nuo 25 iki 34 metų amžiaus. Specialistai teigė, jog tokio amžiaus žmonių avaringumas didžiausias, nes būtent nuo 24 metų galima įgyti teisę vairuoti galingiausius motociklus.

Situacija keičiasi kas dešimtmetį

Pažvelgus į vairuotojų avaringumą pagal vairavimo patirtį, taip pat išryškėja itin įdomi tendencija. Duomenys rodo, kad daugiausiai avarijų padaro vienerių metų vairavimo patirtį turintys eismo dalyviai. Tačiau taip pat labai įdomu tai, kad statistikos kreivės smarkiau į viršų šokteli kas dešimtmetį, t. y., į eismo įvykius dažniausiai patenka iki vienerių, vienerių ir virš 40-ies metų vairavimo stažą turintys vairuotojai.

Trečdalį avarijų sukelia jauni vairuotojai: tarp priežasčių – ir noras pasipuikuoti mašina
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Beje, pareigūnai teigė, jog jaunų vairuotojų negalima išskirti kaip eismo dalyvių grupės, labiausiai toleruojančios vairavimą išgėrus. Anot pareigūnų, atvejų, kai jauni vairuotojai prie vairo sėda neblaivūs, nėra dažni, tačiau jų nėra ir mažai.

Avaringumą lemia ir kiti veiksniai

Pareigūnai ir psichologai pabrėžė, jog dažniausia jaunų vairuotojų avaringumo priežastis – ne suvartotas alkoholio kiekis prieš sėdant prie vairo, o blaiviu protu pasirinktas pernelyg didelis greitis. Važiuodami greitai vairuotojai nesugeba įvertinti pavojų, o pasikeitus eismo sąlygoms ar atsiradus kliūčiai kelyje, nespėja į tai sureaguoti tinkamu metu.

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Psichologijos katedros docentė Laura Šeibokaitė yra sakiusi, jog žmogaus smegenų dalis, atsakinga už svarbių sprendimų priėmimą, formuojasi iki 25 metų. Todėl pažvelgus į statistiką, galima teigti, kad jaunų vairuotojų avaringumą lemia ne tik sąmoningai atlikti veiksmai, bet ir fiziologija. Kitaip tariant, jauni vairuotojai ne visada sugeba įvertinti savo pasirinkimus ir pasirinkti teisingai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
3.5000

Lietuvių įpročiai stebina: du iš trijų apie Kelių eismo taisykles primintų garso signalu (57)

Neišvengiamai trumpėjančios dienos netrukdo dviračių entuziastams ir toliau mėgautis pedalų...

Į gatvę išbėgę du briedžiai privertė pasimesti vairuotojus: išgelbėjo tik staigi reakcija Kuriame kelyje laukinių gyvūnų daugiausia (24)

Du besiblaškantys briedžiai judrioje gatvėje ir paskutinę akimirką stabdantys vairuotojai,...

Po avarijų vairuotojai pamiršta paprastą dalyką – į kieno draudimo bendrovę reikia kreiptis (8)

Patekus į eismo įvykį , rūpesčiai vien tik apgadintu automobiliu nesibaigia. Jei esate...

Kokius namų darbus turi padaryti studentai, prieš važiuodami į gatves (10)

Studijuoti į didžiuosius miestus atvykusiems studentams iššūkiu tampa ne tik mokslai, bet ir...

Rugsėjį miestuose daugėja eismo įvykių: kalti ne tik kelių „ereliai“, bet ir stovintys spūstyse (33)

Kantrybės, kantrybės ir dar kartą kantrybės – pagrindinis patarimas, kurio siūlo laikytis...

Top naujienos

Orai: teks pratintis prie darganos (1)

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems aktyvus Atlanto ciklonas, jis neš vėjuotus,...

Kai skiriasi garsūs ir įtakingi: įvardijo didžiausią viešumo žalą ir naudą (41)

Vieni visuomenėje žinomi, garsūs ir įtakingi asmenys savo asmeninio gyvenimo dramas bando slėpti...

„Raganiaus“ autorius Andrzejus Sapkowskis: kvailių širdys yra pramogų namuose (40)

„Taip, kai kurie mano herojai konservatyvūs. Jie išpažįsta tvirtas klasikines vertybes”, –...

Jau ruošiasi naujai erai: 4G sujungė žmones, o 5G sujungs daiktus (164)

5G vadinamos mobiliojo ryšio technologijos leis darbus atlikti greičiau, paprasčiau ir nuotoliniu...

Giedrė Kilčiauskienė atsakė į intriguojančius vaikų klausimus: kam reikalingi „influenceriai“ ir kur dingo sniegas? (9)

Muzikinių grupių „Pieno lazeriai" ir „Empti" vokalistė Giedrė Kilčiauskienė ne iš...

Rezultatyviausias Eurolygos žaidėjas regi „Žalgirį“ atkrintamosiose, savo buvusių klubų – ne (1)

Rezultatyviausiam Eurolygos krepšininkui skiriamą Alphonso Fordo apdovanojimą praėjusį sezoną...

Ekspertas apie Rusijos kariuomenę: net sovietmečiu taip nebūdavo (572)

Pastarųjų dvidešimties metų Rusijos tiriamosios žurnalistikos atstovai Andrejus Soldatovas ir...

Psichologė patarė, kaip pasirinkti palankiausius gyvenimo sprendimus

Kiekvieną dieną mes priimame sprendimus. Sprendžiame, ką valgyti, ką rengtis, kur eiti, ką...

10 geriausių Europos poilsio vietų atostogoms prie ežerų ir upių

Rudens pradžia – idealiausias metas keliauti. Turistų minios atslūgsta, alinanti kaitra – taip...