Jeigu kiekvieną darbo dieną transporto spūstyje užstringate bent valandai, tai per metus susidaro daugiau nei 10 parų, kurias praleidžiate tiesiog sėdėdami automobilyje. Gyvenant bent 2-3 km atstumu nuo savo darbo vietos, transporto spūsčių tiek ryte, tiek vakare išvengti beveik neįmanoma. Tad kaip elgtis spūstyje, kad visi eismo dalyviai jaustųsi patogiai? Automobilių rinkos ekspertai pateikia keletą rekomendacijų.
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

Ką pirmiausia turi padaryti į transporto spūstis nuolat patenkantis miestietis? Nuolat sekti transporto srautą. Pavyzdžiui, „Google Maps“ įsijungti žymę „Traffic“ ar įsidiegti programėlę „Waze“. Tai padės sekti galimas „kamščių“ susidarymo vietas.

Nesistenkite karštligiškai aplenkti

O ką daryti patekus į transporto spūstį? Tikrai neverta stengtis karštligiškai aplenkti kitų eismo dalyvių. Pavojingas manevravimas suerzins kitus vairuotojus, o jūs ne tik sudeginsite daugiau degalų, bet ir rizikuosite sukelti avarinę situaciją.

„Manevrai jums galbūt ir padės laimėti 15-20 sek., bet vargu, ar tos sekundės leis kažka išlošti. Įsitempę būsite jūs, įsitempę bus ir kiti eismo dalyviai“, – sako Nerijus Paketūras, transporto skelbimų portalo Autogidas.lt projekto vadovas.

Pasak jo, jeigu važiuojate pagrindiniu keliu ir iš šalikelės bando įsukti kiti automobiliai, verta pasinaudoti taisykle, pagal kurią kas antras automobilis turi įleisti po vieną automobilį iš šalikelės.

„Toks vairuotojų tarpusavio supratimas paspartina bendrą transporto srauto judėjimą. Tiesa, piktnaudžiauti tokiu „gerumu“ neverta. Jei važiuojate paskutinis arba judėjimas yra pakankamai greitas, staigus stabdymas ir noras iš šalikelės įleisti automobilį gali baigtis avarine situacija. Todėl reikia stengtis judėti tolygiai, laikytis atstumo nuo priekyje esančio automobilio. Taip palaikysite nedidelį judėjimą, taupysite degalus ir turėsite progos įleisti kitą automobilį ar pats manevruoti į kitą juostą“, – pataria lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.

Įvertinkite alternatyvų maršrutą

Viena iš klaidų, kurias daro vairuotojai, yra ta, jog pastebėję besiformuojančią spūstį, jie visais įmanomais būdais – lenkdami ir sukinėdamiesi – stengiasi iš jos ištrūkti. Tačiau taip, kaip jūs, galvoja dar du trečdaliai eismo dalyvių. Tokie staigūs posūkiai gali sukelti avarines situacijas, paskatinti didesnę spūstį, priversti jus dar labiau nervintis.

„Jei jau pastebite, ar numanote, kad konkrečioje kelioje atkarpoje gali būti spūstis, visada turėkite alternatyvų planą ar maršrutą. Formuojantis spūsčiai visada galima išsukti iš kelio, užsukti į degalinę prisipilti degalų, nuvalyti langus arba pasitikrinti oro slėgį padangose. Prie eismo piko mieste galima priderinti ir apsipirkimus parduotuvėje“, – pasakoja N. Paketūras.

Žinoma, efektyviausias būdas nepatekti į spūstį, išvengti kelionės 7.30-8.45 val. ir 16.45-18.30 val. laiku. Tokiu laiku mieste būna daugiausiai spūsčių. Tad svarbu planuoti laiką, skirti jį kitiems darbams nuveikti, kitaip išnaudoti savo darbotvarkę.

Neverta pamiršti ir šventinių dienų bei oro sąlygų. Jeigu prognozuojamas šiltas ar saulėtas savaitgalis, be abejo, jau nuo 16 iki 19 val. bus didelis eismas iš miesto, o sekmadienį, tikėtina, bus didelis eismas atgal į miestą.

Neužtverkite kelio

Patekus į spūstį, elkitės ramiai ir nesistenkite sukelti diskomforto kitiems eismo dalyviams. Jūs esate sąjungininkai, esate toje pačioje situacijoje, tad elkitės pagarbiai.

„Stojant priešais šviesoforą kelių eismo juostų kelyje, atkreipkite dėmesį į tai, kokiomis kryptimis galima judėti iš konkrečios juostos. Jeigu jūs judate tiesiai galbūt neverta užtverti juostų į kairę arba dešinę kitiems eismo dalyviams – suteikti jiems galimybę greičiau judėti“, – pataria N. Paketūras.

Piko metas reiškia ne tik daugiau automobilių kelyje, bet ir daugiau pėsčiųjų. Spūsčių metu labai svarbu stebėti ir pėsčiųjų perėjas, kadangi už kitose juostuose esančių automobilių galima nepastebėti pėsčiųjų.

Komunikuokite su kitais vairuotojais

Be abejo, vienas iš svarbiausių elementų spūstyje yra bendravimas tarp vairuotojų. Yra daug nerašytų taisyklių ar bendrai naudojamų įpročių, kurie leidžia vairuotojams nebyliai komunikuoti. Pavyzdžiui, iš anksto rodomi posūkiai.

Taip pat nesunkiai galima palaikyti akių kontaktą su kitu vairuotoju, paprastas galvos linktelėjimas jau yra bendravimo signalas. Staigiai stabdant, verta sekti galinio vaizdo veidrodėlį ir įsitikinti, ar už jūsų važiuojantis vairuotojas tikrai pastebėjo stabdymą, ar yra saugiu atstumu nuo jūsų.

Automobilių rinkos eksperto teigimu, transporto spūsčių padėtų išvengti išmaniai veikiantys šviesoforai, kurie įvertindami eismo srautą „reguliuoja“ žalios ar raudonos šviesos trukmę. Taip pat yra paskaičiuota, kad jei visi spūstyje esantys automobiliai laikytųsi vienodo, pakankamai didelio atstumo, tai galėtų judėti be sustojimų ir gerokai greičiau.

„Kol kas spūstyse veikia žmogiškasis faktorius, tad kol gatvėse nevažinės autonominiai automobiliai, sklandaus sutarimo vargu, ar pavyks pasiekti“, – sako N. Paketūras.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (138)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (23)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (39)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Top naujienos

Vilniuje šimtai šeimų liko apgautos: vietos vaikams išdalintos neegzistuojančiuose darželiuose (115)

Dar kovą Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė, kad jau rugsėjį duris atvers net 6 moduliniai...

Skandalingo tyrimo duomenys: ką perkame brangiau nei vidutiniai europiečiai (293)

Daugelio ne maisto prekių kainos Lietuvoje yra didesnės nei kitose Europos Sąjungos valstybėse.

Karbauskis įtaria, kad Grybauskaitė turėjo planą jį pakeisti: žinau, kas buvo daroma (122)

Valstiečių – žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis įtaria, kad rinkimus laimėjus jo partijai...

Neįvertinta Balkanų šalis, kurioje nėra turistų: paplūdimiai nuostabūs, o kainos juokingos (3)

Atsidūręs Albanijoje pasijunti tarsi patekęs ne į kitą šalį, o į kitą žemyną. Didingi...

Vasara baigtis neketina: po trumpos pertraukos vėl grįš +28 (11)

Šeštadienį sulauksime labai šiltų orų, bet popiet aplankysiančios liūtys atneš atvėsimą,...

17-metis australas įsilaužė į „Apple“ kompiuterines sistemas

Vienas australų moksleivis, esą svajojęs dirbti JAV technologijų milžinėje „ Apple “,...

„Lietuvos įtakingiausieji 2018“: popkultūros sąraše – didžiuliai pokyčiai (305)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Brokerės išvada: Vilniuje visi gali rasti būstą už prieinamą kainą (4)

Artėjant rudeniui Lietuvos didmiesčiuose būsto rinka yra akivaizdžiai aktyvesnė – butų...

Emilio Vėlyvio provokaciją bažnyčioje įvertino ir advokatas: gerai, kad pradėtas ikiteisminis tyrimas (568)

Santykis tarp saviraiškos laisvės ir tikėjimo laisvės turi būti sąžiningas ir adekvatus, LRT...

Poilsiautojai gali džiūgauti: jau netrukus nakvynė populiariausiame pajūrio kurorte gali per pus atpigti (79)

Lietuvos pajūris daugelį vilioja karštomis vasaromis dienomis, tačiau ir rudeniui atėjus galima...