Aršesni netvarkingų automobilių savininkai, užuot pašalinę defektus, nevengia pasinaudodami tarnybine padėtimi ir daryti spaudimą kontrolieriams, nors patikros specialistų sprendimus reglamentuoja griežtai apibrėžti transporto priemonių būklės vertinimo kriterijai. Neseniai toks konfliktas kilo tarp Kauno techninių apžiūrų stoties atstovų ir šiame mieste leidžiamo leidinio korespondentės, rašoma asociacijos „Transeksta“ pranešime.
© Shutterstock nuotr.
Išrūdijusi kiaurymė. „Transeksta“ nuotr.
Išrūdijusi kiaurymė. „Transeksta“ nuotr.

Techninei apžiūrai (TA) pateiktame 1992 m. gamybos „Opel Vectra“ automobilyje ties dešiniąją galinio rato sparno ir slenksčio sandūra žiojėjo 10x3,5 cm dydžio išrūdijusi kiaurymė. Kontrolierius ją įvertino kaip didelį trūkumą, užkertantį kelią minėtam automobiliui išduoti galiojančios techninės apžiūros pažymą.

Tuo tarpu automobilio savininkė V.B. ėmė prieštarauti kontrolieriaus sprendimui. Ji išrūdijusią kiaurymę vadino ne techniniu, bet estetiniu trūkumu, neturinčiu jokios įtakos saugiam eksploatavimui.

Ekspertų teigimu, konstrukcijos sandūroje išrūdijusi kiaurymė grėsmingai susilpnina kėbulo standumą, kurį praradusiam automobiliui avarijos atveju pavojingas net nedidelis smūgis. Nuo jo išsiklaipiusi konstrukcija negarantuoja gamintojo apskaičiuotos apsaugos salone esantiems žmonėms.

Nepaisydama pateiktų argumentų, netvarkingo 1992 m. „Opel Vectra“ automobilio savininkė V.B. prisistatė esanti vieno mieste leidžiamo leidinio korespondentė. Ji pareiškė atliekanti žurnalistinį tyrimą, ir apkaltinusi stoties darbuotojus subjektyvumu, išsitraukė diktofoną. Anot Kauno žurnalistės, pernelyg priekabiai vertindami „neesminius“ trūkumus, kontrolieriai neva specialiai didina pakartotinei TA siunčiamų automobilių skaičių, taip garantuodami aukštesnius techninių centrų pelnus.

Asociacijos „Transeksta“ duomenimis, trejų metų suvestinė rodo, jog pakartotinei TA siunčiamų automobilių kiekis neturi augimo tendencijos: 2008 m. techninė apžiūra iš pirmo karto suteikta 54,92 proc. lengvųjų automobilių, 2009 m. – 55,12 proc., 2010 m. – 54,13 proc.

„Teigti, kad siekdamos naudos įmonės specialiai didina pakartotinei TA siunčiamų automobilių kiekį, nėra realaus pagrindo. Lietuva, viena pirmųjų techninėse apžiūrose pradėjusi naudoti pažangias darbo formas, kaip antai, įdiegusi vieningą TA informacinę sistemą, maksimaliai sumažino korupcijos galimybes“, - teigė asociacijos „Transeksta“ prezidentas Antanas Dadurka.

Anot jo, dabar kontrolieriai, naudodamiesi delniniais kompiuteriais, kurie patikros duomenis tiesiogiai siunčia į centrinę duomenų bazę, neturi galimybių keisti stabdžių, šviesos, dujų išmetimo parodymų.

Techninių apžiūrų priežiūrą vykdančios Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) technikos skyriaus vedėjo Eirimo Pakalnio teigimu, TA kontrolierių darbo užmokesčio nelemia patikrintų transporto priemonių skaičius. Patikros vykdytojų darbo įvertinimas nepriklauso ir nuo to, kiek automobilių techninė apžiūra atlikta iš pirmo ir kiek iš antro karto.

Kontrolierių atlyginimai, kuriuos nustato TA centrų administracija, svyruoja nuo 2 iki 3 tūkst. Lt., neatskaičius mokesčių. Patikros procedūroms reikalingą kvalifikaciją kontrolieriai įgyja pirminiuose kursuose, o vėliau jų žinios ir įgūdžiai atnaujinami kas dveji metai.

Buvo daromas poveikis?

Lietuvos Žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius, komentuodamas „Opel Vectra“ savininkės Kauno žurnalistės V.B. veiksmus, atkreipė dėmesį į kontrolierių darbą reglamentuojančio 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3–406 punktą Nr. 57, bylojantį, jog „kontrolieriaus sprendimams, susijusiems su apžiūros atlikimu, neturi būti daromas poveikis“.

„Būtent šį punktą ir pažeidė kaunietė kolegė. Apmaudu, kad ji tai atliko pasinaudodama tarnybine padėtimi, - sakė šalies žiniasklaidos atstovus vienijančios organizacijos vadovas. – Užuot kaltinusi kontrolierius subjektyviu priekabumu, V.B. verčiau būtų išnaudojusi gerą progą publikacijoje šviesti vairuotojus ir savo asmeniniu pavyzdžiu ugdyti jų atsakingumą“.

D.Radzevičiaus teigimu, griežtėjantys TA reikalavimai nėra iš piršto laužti. Jie padiktuoti nūdienos realijų ir skirti kiekvieno visuomenės nario saugumui. Aktualu ir tai, kad svarbiausių saugumą bei ekologiją lemiančių automobilio mechanizmų savybės matuojamos ne „iš akies“, o tiksliais prietaisais, atitinkančiais ES normas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilio draudimas: ką reikėtų žinoti apie nedraudžiamuosius įvykius (7)

Apdraudę savo automobilius transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu ar kasko...

Stovėjimo aikštelės prie prekybos centrų – teritorija, kur „nustoja galioti“ KET (10)

Prekybos centrų valdytojai vis labiau rūpinasi infrastruktūra bei investuoja į patogias ir erdvias...

„Regitra“: kur vairuotojas privalo būti dvigubai akylesnis? (8)

Gyvenamoji zona ar geležinkelio pervaža yra laikomos padidintos rizikos vietomis, nes čia...

Policija kviečia atsikratyti šios priklausomybės – galite netekti teisės vairuoti (88)

Policijos pareigūnai informuoja, kad nuo vasario 20 iki 28 dienos bus vykdoma sustiprinta...

Seime – Širinskienės registruota įstatymo pataisa vairuotojams (207)

Pirmadienį Seime registruota įstatymo pataisa, kuria siekiama iki penkerių metų ilginti...

Top naujienos

Lietuvą šmeižę rusai atsidūrė JAV prokurorų akiratyje: kas jie tokie? (111)

Virėjas-milijonierius, vertėjai-programišiai, psichologai ir šimtai išgalvotų profilių,...

Vokiečių televizija nuvažiavo pas DELFI aprašytą vergvaldį prokuratūra pradėjo tyrimą (21)

Vergiškomis darbo ir gyvenimo sąlygomis kaltinamas Vokietijos verslininkas Igoris Boreicha...

Dėl kokių sveikatos sutrikimų gyvenimas atrodo lyg sulėtintas filmas?

Nuo pat žmogaus gimimo iki senatvės mažytė skydliaukė reguliuoja medžiagų apykaitą,...

Kenkėjai, pasirodantys naktį: veiksmai, kuriais galime prisišaukti nepageidaujamų svečių (1)

Tarakonai – kenkėjai , dažniausiai pastebimi po vidurnakčio. Pasak, kenkėjų kontrolės...

Eurovizija 2018: atrankų rengėjai į kovą netikėtai sugrąžino du jau iškritusius dalyvius

Prieš kelias dienas LRT paskelbė išskirtinį balsavimą, kurio metu kiekvienas žiūrovas galėjo...

Mokslininkai pasidalijo pirmomis paslaptingų Antarkties gelmių gyvių nuotraukomis (2)

Mokslininkai pateikė pirmąsias sutvėrimų, gyvenančių anksčiau netyrinėtame Antarkties jūros...

Lietuva buvo ant gripo pandemijos slenksčio – daliai žmonių komplikacijų išvengti nepavyks (120)

Nors Lietuvoje bendras sergamumas grip u ir peršalimo ligomis pagaliau pradėjo mažėti,...

Prastos naujienos: vaiko pinigų kai kuriems teks laukti iki pavasario (247)

Dėl informacinės sistemos trikdžių, darbuotojų gretas išretinusių ligų ir kai kurių tėvų...

Orai: atšals taip, kad maža nepasirodys (38)

Nors kalendorinės žiemos liko ne tiek ir daug, panašu, kad ji prieš iškeliaudama parodys visą...

Salma Hayek blondine išbuvo vos vieną dieną: įvertinkite kardinalius jos pokyčius (2)

Savaitgalį Salma Hayek gerbėjus nustebino socialiniame tinkle " Instagram " paviešinusi...