aA
Aršesni netvarkingų automobilių savininkai, užuot pašalinę defektus, nevengia pasinaudodami tarnybine padėtimi ir daryti spaudimą kontrolieriams, nors patikros specialistų sprendimus reglamentuoja griežtai apibrėžti transporto priemonių būklės vertinimo kriterijai. Neseniai toks konfliktas kilo tarp Kauno techninių apžiūrų stoties atstovų ir šiame mieste leidžiamo leidinio korespondentės, rašoma asociacijos „Transeksta“ pranešime.
Išskirtinis automobilis
© Shutterstock nuotr.
Išrūdijusi kiaurymė. „Transeksta“ nuotr.
Išrūdijusi kiaurymė. „Transeksta“ nuotr.

Techninei apžiūrai (TA) pateiktame 1992 m. gamybos „Opel Vectra“ automobilyje ties dešiniąją galinio rato sparno ir slenksčio sandūra žiojėjo 10x3,5 cm dydžio išrūdijusi kiaurymė. Kontrolierius ją įvertino kaip didelį trūkumą, užkertantį kelią minėtam automobiliui išduoti galiojančios techninės apžiūros pažymą.

Tuo tarpu automobilio savininkė V.B. ėmė prieštarauti kontrolieriaus sprendimui. Ji išrūdijusią kiaurymę vadino ne techniniu, bet estetiniu trūkumu, neturinčiu jokios įtakos saugiam eksploatavimui.

Ekspertų teigimu, konstrukcijos sandūroje išrūdijusi kiaurymė grėsmingai susilpnina kėbulo standumą, kurį praradusiam automobiliui avarijos atveju pavojingas net nedidelis smūgis. Nuo jo išsiklaipiusi konstrukcija negarantuoja gamintojo apskaičiuotos apsaugos salone esantiems žmonėms.

Nepaisydama pateiktų argumentų, netvarkingo 1992 m. „Opel Vectra“ automobilio savininkė V.B. prisistatė esanti vieno mieste leidžiamo leidinio korespondentė. Ji pareiškė atliekanti žurnalistinį tyrimą, ir apkaltinusi stoties darbuotojus subjektyvumu, išsitraukė diktofoną. Anot Kauno žurnalistės, pernelyg priekabiai vertindami „neesminius“ trūkumus, kontrolieriai neva specialiai didina pakartotinei TA siunčiamų automobilių skaičių, taip garantuodami aukštesnius techninių centrų pelnus.

Asociacijos „Transeksta“ duomenimis, trejų metų suvestinė rodo, jog pakartotinei TA siunčiamų automobilių kiekis neturi augimo tendencijos: 2008 m. techninė apžiūra iš pirmo karto suteikta 54,92 proc. lengvųjų automobilių, 2009 m. – 55,12 proc., 2010 m. – 54,13 proc.

„Teigti, kad siekdamos naudos įmonės specialiai didina pakartotinei TA siunčiamų automobilių kiekį, nėra realaus pagrindo. Lietuva, viena pirmųjų techninėse apžiūrose pradėjusi naudoti pažangias darbo formas, kaip antai, įdiegusi vieningą TA informacinę sistemą, maksimaliai sumažino korupcijos galimybes“, - teigė asociacijos „Transeksta“ prezidentas Antanas Dadurka.

Anot jo, dabar kontrolieriai, naudodamiesi delniniais kompiuteriais, kurie patikros duomenis tiesiogiai siunčia į centrinę duomenų bazę, neturi galimybių keisti stabdžių, šviesos, dujų išmetimo parodymų.

Techninių apžiūrų priežiūrą vykdančios Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) technikos skyriaus vedėjo Eirimo Pakalnio teigimu, TA kontrolierių darbo užmokesčio nelemia patikrintų transporto priemonių skaičius. Patikros vykdytojų darbo įvertinimas nepriklauso ir nuo to, kiek automobilių techninė apžiūra atlikta iš pirmo ir kiek iš antro karto.

Kontrolierių atlyginimai, kuriuos nustato TA centrų administracija, svyruoja nuo 2 iki 3 tūkst. Lt., neatskaičius mokesčių. Patikros procedūroms reikalingą kvalifikaciją kontrolieriai įgyja pirminiuose kursuose, o vėliau jų žinios ir įgūdžiai atnaujinami kas dveji metai.

Buvo daromas poveikis?

Lietuvos Žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius, komentuodamas „Opel Vectra“ savininkės Kauno žurnalistės V.B. veiksmus, atkreipė dėmesį į kontrolierių darbą reglamentuojančio 2008 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3–406 punktą Nr. 57, bylojantį, jog „kontrolieriaus sprendimams, susijusiems su apžiūros atlikimu, neturi būti daromas poveikis“.

„Būtent šį punktą ir pažeidė kaunietė kolegė. Apmaudu, kad ji tai atliko pasinaudodama tarnybine padėtimi, - sakė šalies žiniasklaidos atstovus vienijančios organizacijos vadovas. – Užuot kaltinusi kontrolierius subjektyviu priekabumu, V.B. verčiau būtų išnaudojusi gerą progą publikacijoje šviesti vairuotojus ir savo asmeniniu pavyzdžiu ugdyti jų atsakingumą“.

D.Radzevičiaus teigimu, griežtėjantys TA reikalavimai nėra iš piršto laužti. Jie padiktuoti nūdienos realijų ir skirti kiekvieno visuomenės nario saugumui. Aktualu ir tai, kad svarbiausių saugumą bei ekologiją lemiančių automobilio mechanizmų savybės matuojamos ne „iš akies“, o tiksliais prietaisais, atitinkančiais ES normas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojai praranda budrumą: sausame kelyje pamiršta apie tykančius pavojus (3)

Nors jau galima džiaugtis, jog dienos ėmė ilgėti, negalima pamiršti tamsoje tykančių pavojų....

Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti (135)

Greičio viršijimas yra ne tik dažniausiai vairuotojų daromas Kelių eismo taisyklių ( KET )...

Kodėl kai kurie vairuotojai staigiai stabdo ar išneria kitiems tiesiai prieš nosį (57)

Atvėsus orams vairuotojai turėtų susiplanuoti keliones ir iš namų išvažiuoti anksčiau....

„Regitra“ įvardijo 5 būsimų vairuotojų prasimanymus, kuriais nereikėtų tikėti (88)

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „ Regitra “, kurioje retas nėra...

Jei vairuojate kažkurį iš šių automobilių, pasirūpinkite jo apsauga nuo vagių (171)

Automobilių detalių vagysčių Lietuvoje nuosekliai mažėja, tačiau vagių padaroma žala auga....

Top naujienos

Po skandalingo gaisro – dvi versijos ir šokiruojantys liudijimai: dėl žalos sveikatai svarstomi ieškiniai teismui (114)

„Tarša būtų buvusi mažesnė, jeigu jie būtų leidę tiesiog toms padangoms sudegti, nei...

Taršos skandalas atsirito ir iki Utenos: įmonė nevalytų atliekų duobę slėpė po tentu (165)

Įmonę „Kibiras“ patikrinę Aplinkos apsaugos agentūros specialistai užfiksavo nelegalų...

11 mln. gyventojų turintis miestas izoliuojamas: atšaukiami skrydžiai, stabdomas viešasis transportas (18)

Kinijos Uhano miesto, kur prasidėjo naujojo jau keliolikos gyvybių pareikalavusio viruso protrūkis,...

Pažiūrėkite į savo senus batus, daug ką sužinosite apie sveikatą: gydytojas įvardijo pavojingus atvejus (14)

Ar kada pastebėjote, kaip skirtingai žmonės nudėvi batus? Vieni išklypsta į kairę, kiti į...

Lietuviai ruošiasi svarbiausiai kelionių medžioklei: jau šią savaitę prasidės specialių pasiūlymų lietus

Kelionių agentūrų duomenimis, sausį pasiekiamas didžiausias kelionių pirkimų įkarštis. Dėl...

„Rytas“ jaučia palikęs sezono vidurio duobę užnugaryje, Sirvydis – išsivadavęs iš pančių (20)

Per pirmus du Europos taurės varžybų antro etapo turus nė vieno tritaškio nepataikęs Deividas...

Lietuvis papasakojo, kiek jam kainavo įsirengti saulės jėgainę: dėl savo sprendimo nesigaili (94)

A++ klasė, 100 tūkst. eurų už 100 kv. metrų namą ir 500 eurų namo išlaikymui per metus. Ar...

Finikse – įžaidėjo pralietas kraujas, dominavęs Sabonis ir solidi „Pacers“ pergalė (13)

Šeštą pergalę per pastarąsias septynerias rungtynes NBA pirmenybėse iškovojo Indianos...

Irūna Puzaraitė pasidalino savo dukrelės Glorijos krikštynų akimirkomis (73)

Atlikėja Irūna Puzaraitė -Čepononienė kartu su vyru Roku Čepononiu iki šiol neatsidžiaugia...