„Jei automobilio techninė būklė neatitinka reikalavimų ir dėl to įvyksta eismo įvykis – draudikas, išmokėjęs draudimo išmoką nukentėjusiam vairuotojui, turi teisę ją atgauti iš atsakingo už įvykį asmens“, – pasakoja „Gjensidige“ žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Jos teigimu, draudimo bendrovės susigrąžinamos išmokos dalis priklauso nuo padangų techninės būklės priežastinio ryšio su padaryta žala.
„Pavyzdžiui, jei padangos visiškai nudilusios, tačiau eismo įvykis sukeltas lėtai manevruojant, akivaizdu, kad jų būklė šiam įvykiui įtakos neturi. Tuo tarpu, jei tokiomis padangomis stabdant slidžiame kelyje kliudysite kitą automobilį, jos taps įvykio kaltininkėmis“, – sako draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė.
Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atliktas tyrimas parodė, kad 26 proc. Lietuvos vairuotojų padangas tikrina kartą per mėnesį, 25 proc. – du kartus per metus.
„Skaičiai rodo, kad ketvirtadalis Lietuvos vairuotojų yra įpratę prie tinkamos padangų priežiūros rutinos ir jas pasitikrina kartą per mėnesį. Tokiu dažniu būtinai reikėtų apžiūrėti padangų išorinę būklę ir sekti padangų slėgį. Tinkamas oro slėgis užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą. Šiuolaikiniuose automobiliuose yra įrengtos oro slėgio kontrolės sistemos, kurios įspėja vairuotoją apie netinkamą oro slėgį padangose. Kai automobilyje įrengta netiesioginė sistema, ji neparodys, jeigu oro slėgis bus sumažėjęs visuose ratuose. Netiesioginė sistema nematuoja faktinio kiekvienos padangos slėgio“, – teigia V. Katilienė.
Ji atkreipia dėmesį, kad oro slėgį reikėtų tikrinti padangai atvėsus, ne iškart po važiavimo. Tuo pačiu specialistė pataria pažiūrėti ir padangų protektoriaus gylį, jų nusidėvėjimo tolygumą bei patikrinti, ar nėra pažeidimų.
V. Katilienė pabrėžia, kad padangų patikra du kartus per metus yra tikrai per reta.
„Nuo padangų būklės priklauso mūsų pačių ir kartu su mumis važiuojančių žmonių saugumas, todėl reikėtų atsisakyti rizikos ir periodiškai sekti svarbiausius padangų parametrus – jų slėgį, protektoriaus gylį ir išorinius mechaninius pažeidimus“, – pataria draudimo bendrovės atstovė.
3 dalykai, kuriuos turi įvertinti vairuotojai:
- Tinkamas oro slėgis, kuris užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą.
- Tinkamas protektoriaus gylis, kuris ypatingai svarbus važiuojant neasfaltuotais keliais.
- Ant vienos ašies turi būti montuojamos vienodos padangos, nes tai garantuoja tolygų stabdymą ir sukibimą. Taip pat ant abiejų ašių rekomenduojama montuoti vienodo mišinio padangas, nes taip automobilis bus stabilesnis, lengviau valdomas.
Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)
Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...
Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)
Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...
Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis
Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...
Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo
Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...
Senas, vidutinio senumo ar naujas: ekspertai apžvelgia populiariausius automobilių įsigijimo būdus
Šiuo metu situacija automobilių rinkoje sudėtinga: brangsta tiek seni, tiek nauji automobiliai, o...
Top naujienos
Karo ekspertai: ir toliau neaišku, kas iš tiesų vyksta Mariupolyje – tai gali būti suderinta
Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad Ukrainos...
Laukia dar vienas maisto kainų šuolis: svarstoma, ar žmonės galės mokėti tokią aukštą kainą
Maisto produktai ir toliau brangs, prognozuoja ekspertai. Pasak jų, dar vienas kainų šuolis laukia...
Parlamentarui Matijošaičiui – Puidoko kaltinimai Seimo viešbutyje „keliant orgijas“ (1)
Seimo narys Mindaugas Puidokas ketvirtadienį rytinio Seimo posėdžio metu kreipėsi į parlamentą...
Ukraina: „išsaugoti Putino veidą“ siūlė ne tik Macronas Podoliakas: nesiūlykite mums paliaubų
Kai kurie Europos politikai siūlė Ukrainai Rusijai padaryti kelias teritorines nuolaidas, kad...
Karas Ukrainoje. Ukraina įvardijo, ką laikys pergale prieš Rusiją: jei pralaimėsime, Europa bus visai kitokia Ukrainos kariuomenė praneša apie dar daugiau teritorinių laimėjimų
Rytiniame Donecko regione Rusijos pajėgos nužudė mažiausiai 10 ukrainiečių civilių, tarp jų...
Rusijos opozicionierius: Putino aplinka ruošia jam staigmenų (5)
Rusijos opozicijos atstovas Genadijus Gudkovas tvirtina, kad Rusijos prezidento Vladimiro Putino...
Keturių darbo dienų savaitė: atsakymas į visas problemas ar daugiau darbo per mažesnį laiką?
Sėkmės istorijose keturių darbo dienų savaitė skamba kaip išsigelbėjimas nuo daugybės...
Kas laukia pasaulio ekonomikos po invazijos į Ukrainą: veikiausiai esame netoli posūkio, apie kurį seniai kalba analitikai
Rusijos karas prieš Ukrainą ir Vakarų atsakas į agresiją lems, kad pasauliui teks susidurti su...
Rusai į karą metė Donbaso gyventojus: nenorintiems kautis šauna į nugarą (2)
Evakuacijos misija iš „ Azovstal “ plieno gamyklos nebaigta, neatskleidžiama, kiek dar gynėjų...
Viena turtingiausių Lietuvos šeimų bando atsikratyti sąsajų su Rusija ir Baltarusija: vedamos derybos (2)
Šiuo metu yra vedamos derybos su keliais potencialiais įmonių Baltarusijoje ir Kaliningrade...