„Jei automobilio techninė būklė neatitinka reikalavimų ir dėl to įvyksta eismo įvykis – draudikas, išmokėjęs draudimo išmoką nukentėjusiam vairuotojui, turi teisę ją atgauti iš atsakingo už įvykį asmens“, – pasakoja „Gjensidige“ žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Jos teigimu, draudimo bendrovės susigrąžinamos išmokos dalis priklauso nuo padangų techninės būklės priežastinio ryšio su padaryta žala.

„Pavyzdžiui, jei padangos visiškai nudilusios, tačiau eismo įvykis sukeltas lėtai manevruojant, akivaizdu, kad jų būklė šiam įvykiui įtakos neturi. Tuo tarpu, jei tokiomis padangomis stabdant slidžiame kelyje kliudysite kitą automobilį, jos taps įvykio kaltininkėmis“, – sako draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė.

Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atliktas tyrimas parodė, kad 26 proc. Lietuvos vairuotojų padangas tikrina kartą per mėnesį, 25 proc. – du kartus per metus.

„Skaičiai rodo, kad ketvirtadalis Lietuvos vairuotojų yra įpratę prie tinkamos padangų priežiūros rutinos ir jas pasitikrina kartą per mėnesį. Tokiu dažniu būtinai reikėtų apžiūrėti padangų išorinę būklę ir sekti padangų slėgį. Tinkamas oro slėgis užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą. Šiuolaikiniuose automobiliuose yra įrengtos oro slėgio kontrolės sistemos, kurios įspėja vairuotoją apie netinkamą oro slėgį padangose. Kai automobilyje įrengta netiesioginė sistema, ji neparodys, jeigu oro slėgis bus sumažėjęs visuose ratuose. Netiesioginė sistema nematuoja faktinio kiekvienos padangos slėgio“, – teigia V. Katilienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad oro slėgį reikėtų tikrinti padangai atvėsus, ne iškart po važiavimo. Tuo pačiu specialistė pataria pažiūrėti ir padangų protektoriaus gylį, jų nusidėvėjimo tolygumą bei patikrinti, ar nėra pažeidimų.

V. Katilienė pabrėžia, kad padangų patikra du kartus per metus yra tikrai per reta.

„Nuo padangų būklės priklauso mūsų pačių ir kartu su mumis važiuojančių žmonių saugumas, todėl reikėtų atsisakyti rizikos ir periodiškai sekti svarbiausius padangų parametrus – jų slėgį, protektoriaus gylį ir išorinius mechaninius pažeidimus“, – pataria draudimo bendrovės atstovė.

3 dalykai, kuriuos turi įvertinti vairuotojai:

  • Tinkamas oro slėgis, kuris užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą.
  • Tinkamas protektoriaus gylis, kuris ypatingai svarbus važiuojant neasfaltuotais keliais.
  • Ant vienos ašies turi būti montuojamos vienodos padangos, nes tai garantuoja tolygų stabdymą ir sukibimą. Taip pat ant abiejų ašių rekomenduojama montuoti vienodo mišinio padangas, nes taip automobilis bus stabilesnis, lengviau valdomas.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)