aA
Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius. Tiesa, ne bet koks, o gerai veikiantis kondicionierius. Juk reikalas tas, kad po ilgos, šaltos, „lietuviškos“ žiemos ne kiekvienas kondicionierius veikia taip, kaip turėtų. Be to, tikrai ne kiekvienas vairuotojas žino, kad, norint turėti tinkamai veikiantį kondicionierių, patartina reguliariai, bent kartą per mėnesį, įjungti jį ir leisti jam kurį laiką padirbti pačiu šalčiausiu režimu, net jeigu tuo metu ir nereikia vėsinti į saloną tiekiamo oro, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo?
© Gamintojo archyvas

Anksčiau automobilių kondicionieriaus sistema buvo prabangiu brangių automobiliu priedu. Šiuo metu kondicionieriaus funkcija tapo beveik privaloma įrangos dalimi. Kondicionieriaus sistemos yra montuojamos daugumoje naujai gaminamų automobilių, tačiau kondicionierius mūsų šalyje labiausiai išpopuliarino tai, kad lietuviai atsiveža vis naujesnių ir geriau įrengtų naudotų automobilių iš Europos Sąjungos (ES).

Kas kiek laiko reikia tikrinti?

Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas Mindaugas Šerėjus teigia, kad automobilio kondicionieriaus sistema leidžia užtikrinti terminį komfortą transporto priemonės viduje, veiksmingai sumažindama temperatūrą. Taip pat ji yra labai pravarti sausinant orą, tai leidžia pašalinti drėgmę automobilio salone ir išvengti stiklų rasojimo.

„Vis dėlto kondicionieriaus sistema reikalauja automobilio savininko rūpesčio. Reguliari kondicionieriaus sistemos priežiūra leidžia ją išlaikyti tinkamos techninės būklės. Svarbi sąlyga: priežiūra turi apimti sistemos dezinfekciją. Populiarus dezinfekavimo būdas yra sistemos ozonavimas. Neatliekant dezinfekcijos, kondicionieriaus garintuvas, sumontuotas automobilio salono viduje, taps grėsmingų grybelių ir bakterijų, sukeliančių veisimosi vieta“, – aiškina M. Šerėjus.

Pasak jo, kondicionieriaus aptarnavimo metu yra tikrinamas kondicionieriaus sistemos sandarumas, o taip pat šaldančios medžiagos ir mineralinės alyvos, skirtos kompresoriaus tepimui, lygis. Taip pat matuojama oro temperatūra prie tam tikrų kondicionieriaus nustatymų ir ji palyginama su gamintojo duomenimis.

„Sandarumas turi labai didelę reikšmę kondicionieriaus sistemai, kadangi šaldančioji medžiaga – tai dujos, kurios ras net mažiausią plyšelį ir atsiras nuotėkis. Kuo mažiau dujų sistemoje, tuo mažesnis jos našumas. Priimtina, jei per metus iš sistemos prasisunkia nuo kelių iki net 20 proc. šaldančios medžiagos. Būtent todėl jos kiekį būtina tikrinti ir, pastebėjus trūkumą, papildyti. Tinkamai veikiančiose ir prižiūrimose kondicionieriaus sistemose, šaldančios medžiagos papildymas gali būti reikalingas kartą per keletą metų, o tai turi įtakos sistemos aptarnavimo kaštams“, – sako M. Šerėjus.

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo?
© Gamintojo archyvas

Kaip atpažinti kondicionieriaus gedimą?

Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas pabrėžia, kad automobilių kondicionieriaus sistemų gedimai dažniausiai atsiranda tuomet, kai sistema yra prižiūrima nerūpestingai arba apskritai neprižiūrima.

„Kondicionieriaus gedimai gali atsirasti staiga, dėl staigaus didelio kiekio šaldančios medžiagos prasisunkimo arba kondicionieriaus kompresoriaus sankabos pažeidimo, arba gali didėti palaipsniui – vis mažesnis įrangos našumas, vis stipresnis, nemalonus pelėsių tvaikas iš ventiliacijos sistemos“, – galimas gedimų priežastys vardija M. Šerėjus.

Kalbant apie nemalonius kvapus – tai grėsmingų bakterijų ir grybelių, kurie plinta ant kondicionieriaus sistemos garintuvo, kaltė. Garintuvas – tai kondicionieriaus sistemos elementas, tvirtinamas po prietaisų skydeliu. Pro garintuvą praeina ventiliatoriaus pumpuojamas oras. Garintuve jis yra sausinamas ir šaldomas. Garintuve nuolat kaupiasi drėgmė, o tai užtikrina geras plitimo sąlygas bakterijoms ir grybeliams. Tai dėl jų veiklos atsiranda nemalonus kvapas.

„Gedimas gali įvykti ir dėl per mažo šaldančios medžiagos kiekio sistemoje. Tai labai dažnai pasitaikantis požymis, kuris įspėja apie tai, kad sistemoje yra labai mažai šaldančios medžiagos, pvz., dėl nesandarumo. Per mažas šaldančios medžiagos ir su ja cirkuliuojančios mineralinės alyvos kiekis gali sukelti kompresoriaus užstrigimą“, – sako M. Šerėjus.

Jei įjungus kondicionierių, kompresorius veikia garsiai, to priežastimi dažniausiai yra susidėvėjęs kompresoriaus sankabos guolis, rečiau – vidinis kompresoriaus užsiteršimas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
2.3000

Rugsėjį vairuotojų laukia neįprastas patikrinimas: aplinkosaugininkai matuos automobilių taršumą

Tam, kad kvėpuotume kuo švaresniu oru, aplinkosaugininkai rugsėjo 1–17 d. tikrins transporto...

Vairuodamas apgadinote ne automobilį, o kitą objektą: štai, kaip turėtumėte elgtis

Vasarą daugybei žmonių traukiant atostogauti, užsikemša keliai ir stovėjimo aikštelės...

Neįprastas užsispyrimas: 48 kartus nesėkmingai vairavimo egzaminą laikęs lenkas neketina pasiduoti

Lenkijos mieste Lodzėje gyvenantis 65 metų amžiaus Bogdanas Matusiakas nuo 2018 metų mėgina...

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Eismo dalyvių tyrimai rodo, kad vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, per metus vidutiniškai...

Ką svarbu žinoti, kad leidžiantis į keliones automobiliu naktį nepritrūktų šviesos?

Vasarai įpusėjus ir dienoms pradedant trumpėti, verta didesnį dėmesį skirti automobilio...

Top naujienos

Karo ekspertai: fiksuojami sunkiai suprantami Rusijos pajėgų veiksmai Kryme prasideda medžioklės sezonas (1)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai feisbuke antradienio...

Evakuacija iš Krymo vyksta istoriniu tempu: okupantai jau supranta, kas jų laukia

Krymo okupacinė valdžia koreguoja automobilių srautą Krymo tiltu, kad sukurtų elitinį...

Kreivys apie baisiausią dieną Lietuvos elektros energetikos istorijoje: įvyko paradoksali situacija (15)

Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad rekordinė elektros kaina „ Nord Pool “ biržos...

Rusijos teritorijoje sprogo sunkvežimis su kariškiais

Su Ukraina besiribojančioje Rusijos Kursko srityje sprogo sunkvežimis „Kamaz“ su...

Žiniasklaida: po Blinkeno klausimo Lavrovas tylomis paliko salę JAV perspėjimais patikėjo tik Baltijos šalys ir JK (11)

JAV politinė vadovybė apie Rusijos prezidento Vladimiro Putino planus pulti Ukrainą sužinojo...

Prabilo apie kosmines elektros kainas: Lietuvą apiplėšinėja, o Landsbergis su Kreiviu toliau miega (26)

Opoziciniai socialdemokratai užsienio reikalų ministrą Gabrielių Landsbergį ir energetikos...

Įvardijo, kiek ilgai laikysis aukštos elektros kainos: liberalizaciją atidės iki rinkimų (2)

Aukštos elektros energijos kainos gali laikytis iki 2024 metų, sako energetikos viceministrė Inga...

Karas Ukrainoje. „Žemė degs po okupantais“: okupuotame Melitopolyje – stiprus sprogimas rusų okupantai pranešė apie uždarytą Krymo tiltą – turi planą

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis paragino laikinai okupuoto Krymo gyventojus nesiartinti...

Dmitrijus Gordonas paviešino vaizdo įrašą, kuriame Lolita įžeidinėja ukrainiečius: ją apsėdo velnias (2)

Ukrainos žurnalistas, TV laidų vedėjas Dmitrijus Gordonas parodė vaizdo įrašą su Mukačeve...

Kraujo tyrimai parodė: šio maisto produkto atsisakiusiųjų šalies gyventojų sveikata nepalyginamai geresnė

Mėsos savo mityboje visiškai nevartojančių šalies gyventojų sveikata – nepalyginamai...