aA
Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius. Tiesa, ne bet koks, o gerai veikiantis kondicionierius. Juk reikalas tas, kad po ilgos, šaltos, „lietuviškos“ žiemos ne kiekvienas kondicionierius veikia taip, kaip turėtų. Be to, tikrai ne kiekvienas vairuotojas žino, kad, norint turėti tinkamai veikiantį kondicionierių, patartina reguliariai, bent kartą per mėnesį, įjungti jį ir leisti jam kurį laiką padirbti pačiu šalčiausiu režimu, net jeigu tuo metu ir nereikia vėsinti į saloną tiekiamo oro, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo?
© Gamintojo archyvas

Anksčiau automobilių kondicionieriaus sistema buvo prabangiu brangių automobiliu priedu. Šiuo metu kondicionieriaus funkcija tapo beveik privaloma įrangos dalimi. Kondicionieriaus sistemos yra montuojamos daugumoje naujai gaminamų automobilių, tačiau kondicionierius mūsų šalyje labiausiai išpopuliarino tai, kad lietuviai atsiveža vis naujesnių ir geriau įrengtų naudotų automobilių iš Europos Sąjungos (ES).

Kas kiek laiko reikia tikrinti?

Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas Mindaugas Šerėjus teigia, kad automobilio kondicionieriaus sistema leidžia užtikrinti terminį komfortą transporto priemonės viduje, veiksmingai sumažindama temperatūrą. Taip pat ji yra labai pravarti sausinant orą, tai leidžia pašalinti drėgmę automobilio salone ir išvengti stiklų rasojimo.

„Vis dėlto kondicionieriaus sistema reikalauja automobilio savininko rūpesčio. Reguliari kondicionieriaus sistemos priežiūra leidžia ją išlaikyti tinkamos techninės būklės. Svarbi sąlyga: priežiūra turi apimti sistemos dezinfekciją. Populiarus dezinfekavimo būdas yra sistemos ozonavimas. Neatliekant dezinfekcijos, kondicionieriaus garintuvas, sumontuotas automobilio salono viduje, taps grėsmingų grybelių ir bakterijų, sukeliančių veisimosi vieta“, – aiškina M. Šerėjus.

Pasak jo, kondicionieriaus aptarnavimo metu yra tikrinamas kondicionieriaus sistemos sandarumas, o taip pat šaldančios medžiagos ir mineralinės alyvos, skirtos kompresoriaus tepimui, lygis. Taip pat matuojama oro temperatūra prie tam tikrų kondicionieriaus nustatymų ir ji palyginama su gamintojo duomenimis.

„Sandarumas turi labai didelę reikšmę kondicionieriaus sistemai, kadangi šaldančioji medžiaga – tai dujos, kurios ras net mažiausią plyšelį ir atsiras nuotėkis. Kuo mažiau dujų sistemoje, tuo mažesnis jos našumas. Priimtina, jei per metus iš sistemos prasisunkia nuo kelių iki net 20 proc. šaldančios medžiagos. Būtent todėl jos kiekį būtina tikrinti ir, pastebėjus trūkumą, papildyti. Tinkamai veikiančiose ir prižiūrimose kondicionieriaus sistemose, šaldančios medžiagos papildymas gali būti reikalingas kartą per keletą metų, o tai turi įtakos sistemos aptarnavimo kaštams“, – sako M. Šerėjus.

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo?
© Gamintojo archyvas

Kaip atpažinti kondicionieriaus gedimą?

Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas pabrėžia, kad automobilių kondicionieriaus sistemų gedimai dažniausiai atsiranda tuomet, kai sistema yra prižiūrima nerūpestingai arba apskritai neprižiūrima.

„Kondicionieriaus gedimai gali atsirasti staiga, dėl staigaus didelio kiekio šaldančios medžiagos prasisunkimo arba kondicionieriaus kompresoriaus sankabos pažeidimo, arba gali didėti palaipsniui – vis mažesnis įrangos našumas, vis stipresnis, nemalonus pelėsių tvaikas iš ventiliacijos sistemos“, – galimas gedimų priežastys vardija M. Šerėjus.

Kalbant apie nemalonius kvapus – tai grėsmingų bakterijų ir grybelių, kurie plinta ant kondicionieriaus sistemos garintuvo, kaltė. Garintuvas – tai kondicionieriaus sistemos elementas, tvirtinamas po prietaisų skydeliu. Pro garintuvą praeina ventiliatoriaus pumpuojamas oras. Garintuve jis yra sausinamas ir šaldomas. Garintuve nuolat kaupiasi drėgmė, o tai užtikrina geras plitimo sąlygas bakterijoms ir grybeliams. Tai dėl jų veiklos atsiranda nemalonus kvapas.

„Gedimas gali įvykti ir dėl per mažo šaldančios medžiagos kiekio sistemoje. Tai labai dažnai pasitaikantis požymis, kuris įspėja apie tai, kad sistemoje yra labai mažai šaldančios medžiagos, pvz., dėl nesandarumo. Per mažas šaldančios medžiagos ir su ja cirkuliuojančios mineralinės alyvos kiekis gali sukelti kompresoriaus užstrigimą“, – sako M. Šerėjus.

Jei įjungus kondicionierių, kompresorius veikia garsiai, to priežastimi dažniausiai yra susidėvėjęs kompresoriaus sankabos guolis, rečiau – vidinis kompresoriaus užsiteršimas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
2.3000

Perspėjo baisiausiu Lietuvos keliu važiuojančius vairuotojus: dėl kaitros jis deformavosi (173)

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad dėl itin aukštos orų temperatūros...

Priminė, ką elektrinių paspirtukų vairuotojams daryti griežtai draudžiama (13)

Šiltajam metų laikui įsibėgėjant, į gatves išrieda vis daugiau elektrinių paspirtukų. Tačiau...

Akcija „NežVairuok“ moko saugiai vairuoti: skaitydami žinutę avarijos tikimybę padidinate net 23 kartais (1)

Antrąkart organizuojama „Delfi“ socialinė iniciatyva „ NežVairuok “ siekia atkreipti...

Atmintinė vairuotojams: kas ir kada atlygins automobiliui padarytą žalą (2)

Išvažiavus į kelią, gali laukti ne tik smagi kelionė, bet ir įvairūs nemalonūs netikėtumai:...

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Top naujienos

Laukiant karantino pabaigos – reikšmingi COVID-19 statistikos pokyčiai: skaičiai kalba patys už save

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( NVSC ) epidemiologinių tyrimų metu surinkti duomenys...

Šimonytė – apie Puidoko pareiškimus: jeigu tai buvo pasakyta viešai, pagalvosiu, ką su tuo daryti (53)

Seimo nariui Mindaugui Puidokui pareiškus, kad premjerė Ingrida Šimonytė viešais pasisakymais...

Įspūdingus skiepijimo mastus demonstruojančioje Anglijoje – visiška sumaištis: užsimenama apie dar vieną karantiną (42)

Augantis koronaviruso infekcijos mastas Jungtinėje Karalystėje didina nesutarimus tarp oro linijų...

Seimas priėmė sprendimą dėl nukentėjusių verslų: liepą įsigalios laikina PVM lengvata (19)

Pusantrų metų nuo liepos 1 dienos lengvatinis 9 proc. pridėtinės vertės mokestis (PVM) bus...

Po stichinės kaitros galime sulaukti net škvalinių vėjų: jau netrukus – audringi reiškiniai ir nauji rekordai jutiminė temperatūra gali kilti net iki 40 laipsnių (9)

Lietuvoje ir toliau vyrauja karšti, tropikus primenantys orai . Savaitgalį net užfiksuotas visų...

Atleidžiamas valstybės grūdų rezervą saugančios įmonės vadovas: „Agrokoncerno grūdams“ galimai sudarytos išskirtinės sąlygos (4)

Valstybės grūdų rezervą saugančios bendrovės „Jonavos grūdai“ valdyba, gavusi 2017 – 2020...

Mokesčių reforma: vienu klausimu takoskyra koalicijoje ypač ryški (128)

Pelno mokesčio lengvatų klausimas Vyriausybės rengiamoje mokesčių reformoje gali kaip reikiant...

STT paviešinus faktus Puidokas pateikė savo versiją dėl užsidarymo tualete ir prabilo apie pavojų gyvybei (355)

Penktadienį pranešta, jog Specialiųjų tyrimų tarnybos ( STT ) pareigūnų veiksmai prieš Seimo...

Dėl karščių parengtyje ir liftininkai: galimi liftų išsijungimai

Dėl karščių padažnėjus sutrikimams elektros tiekimo grandinėse, kai kuriose Lietuvos dalyse...

Delfi tema. Mindaugas Pakalnis – apie naująjį Vilniaus bendrąjį planą (4)

Kas svarbaus ir įdomaus keičiasi naujajame Vilniaus miesto bendrajame plane? Kur ir kokie pastatai...