aA
Prasidėjus pirmiesiems žiemos šalčiams ir temperatūrai staigiai nukritus žemiau dešimties laipsnių, dvigubai išauga draudžiamųjų įvykių, kuriuos lemia neatsargus ir nesaugus automobilių tempimas, skaičius. Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ ekspertų skaičiavimais, vidutinė jų žala svyruoja nuo 2 tūkst. Lt iki 3 tūkst. Lt, o esant sudėtingesniems atvejams ji gali išaugti du kartus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Tempti automobilius žiemą patariama atsargiau
© A.Solomino nuotr.

„Žema temperatūra yra tikras automobilio techninės būklės išbandymas. Orams staiga atšalus, atsiskleidžia automobilio ydos – silpnas akumuliatorius, seni kuro ir tepalo filtrai, netinkamas dyzelinis kuras, neatsparus žemoms temperatūroms variklio aušinimo skystis. Sustreikavus bet kuriam iš šių elementų vairuotojai susiduria su problemomis ir dažniausiai yra priversti tempti automobilius į automobilių servisus. Tokių problemų ypač padaugėja po savaitgalio, kai esant žemai temperatūrai automobiliai užsistovi kiemuose“, – sako „PZU Lietuva“ Žalų departamento Valdymo skyriaus vadovas Tomaš Stankevič.

Pasak T. Stankevič, draudžiamieji įvykiai tempiant automobilius dažniausiai nutinka dėl kelių priežasčių. Pirma ir dažniausiai pasitaikanti – nutrūksta lynas, kuris apgadina tempiamojo arba tempiančiojo automobilio kėbulo dalis. Antra priežastis, dėl kurios nuostoliai paprastai būna daug didesni – neteisingas ir nesinchroniškas tempimas. Sankryžose įvyksta eismo įvykiai, kai tempiantis automobilis sustoja, o tempiamasis nespėja sustabdyti ir atsitrenkia į jį. Maža to, tokiais atvejais dėl įvykio būna kaltas tempiančiojo automobilio vairuotojas.

Trečia klaida – neteisingas lyno prikabinimas, kai dėl nežinojimo vairuotojai lyną tvirtina prie automobilio pakabos elemento, pavyzdžiui, prie vairo traukės. Pakabos elementai nėra apskaičiuoti tokioms apkrovoms, todėl tempimo metu jie sulinksta arba tiesiog yra išplėšiami.

Pasak Automobilių pagalbos kelyje tarnybos „Euro Asista“ Komercijos vadovo Nerijaus Jarmalos, iškvietimų šalčių metu dėl neužvedamų automobilių daugiausiai fiksuojama didžiuosiuose šalies miestuose, nes juose intensyvesni eismo srautai, ir magistraliniuose keliuose.

„PZU Lietuva“ ekspertai rekomenduoja vairuotojams labai gerai įvertinti kelio ir automobilio būklę, prieš nusprendžiant jį tempti patiems. Dauguma atvejų geriausia kreiptis į profesionalią pagalbą – tuomet vairuotojai bus ramūs, nes jų automobilis bus saugiai nugabentas į remonto vietą.

„Automobilius ypač pavojinga patiems tempti vakarais ar anksti ryte, kai dar yra tamsu, o gatvėse – intensyvesnis eismas. Labai svarbu prisiminti, kad automobiliai būna užšalę ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus, o neveikiant varikliui, salone nuo keleivių ant stiklų kondensuojasi drėgmė, staigiai užšąla langai ir matomumas yra kritinis. Be to, rizika padidėja ir dėl to, kad tempiamas automobilis kelyje yra be šviesų, todėl jį daug sunkiau pastebėti kitiems eismo dalyviams“, – sako T. Stankevič.

Pasak jo, tempimas taip pat ypač komplikuotas, kai keliai yra slidūs – ant slidžios kelio dangos yra daug sudėtingiau užvesti tempiamą automobilį, nes jo ratai slysta ir prasisuka. Be to, padidėja ir variklio gedimo tikimybė, nes gali nutrūkti arba „peršokti“ pagrindinis variklio diržas. Tokiu atveju remontas atsieina ypač brangiai

„PZU Lietuva“ ekspertai pataria vairuotojams prieš tempiant automobilius:

- Išsiaiškinti, kas yra tempiantysis vairuotojas – būna atvejų, kad esant avarinei situacijai jie tiesiog pabėga iš įvykio vietos.
- Žinoti, kur tvirtinti tempimo lyną, kad nebūtų sugadintos abiejų automobilių kėbulo detalės.
- Tempiančiojo ir tempiamojo vairuotojo veiksmai turi būti sinchroniški, kitaip esant slidžiai dangai automobiliai gali atsitrenkti vienas į kitą arba tiesiog nutraukti tempimo lyną dėl to, kad vienas automobilis pradeda tempti, o kitas dar nebūna atleidęs stabdžių.
- Tempimo lyno ilgis turi būti nuo 4 m iki 6 m, jis turi būti pažymėtas ryškiaspalvėmis vėliavėlėmis arba turi būto ryškios spalvos ir ne siauresnis kaip 50 mm. Standi vilktis neturėtų būti ilgesnė nei 4 metrai.
- Lanksčia viltimi automobilių negalima tempti greitkeliuose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (23)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (84)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Išvydę rezultatus gyventojai liko sukrėsti: kas nutiko daugiausiai žmonių paskiepijusioje pasaulio šalyje? (92)

Seišeliuose, kur gyventojų nuo COVID-19 paskiepyta daugiau nei bet kurioje kitoje šalyje,...

Nuosavas būstas – tolstanti svajonė net regionuose: prognozuoja amžinų nuomininkų erą (52)

Jaunoms šeimoms svajonė turėti namus darosi panaši į tolstantį miražą. Per pastarąjį...

„Didžiojo šeimos gynimo maršo“ dalyviai piktinosi valdžia: vardino skirtingas priežastis, prieš ką reikia kovoti renginyje dalyvavo apie 10 tūkst. žmonių (6828)

Nuo pat ryto šalyje vykstantis „Didysis Šeimos gynimo maršas“, kurio dalyvių automobilių...

Vaidas Saldžiūnas | D+

Branduolinis karas su Rusija: ko nesuprato Holivudas, bet užčiuopė Užkalnis (20)

Keistas pavadinimas, tiesa? Atrodo, kas galėtų visus juos sieti, neįmanoma. Bet įsitikinti...

Po šiltesnio savaitgalio laukia audringi orai: liūčių išvengti nepavyks nė vienam regionui

Sekmadienio dieną iš pietvakarių artės atmosferos frontas. Į šalį plūs vis tankesni debesys,...

Sulaikytas vienas iš kalėjimo bėglių papildyta (97)

Sulaikytas vienas iš Pravieniškių pataisos namų pabėgusių nuteistųjų. Apie tai feisbuke...

Vilniaus r. automobilis pražudė dviratininką: į pagalbą sustojęs vyras išaiškino kaltininkę papildyta (31)

Policijos departamentas informavo, kad Vilniaus rajone įvyko skaudus įvykis.

Plika akimi nematomi, bet veikia mūsų sprendimus: neuromokslininkė papasakojo apie hormonų įtaką elgesiui, išvaizdai ir sveikatai (9)

Dažnai galima susidurti su tokiais stereotipais, kad vieną ar kitą sprendimą žmogus (o dažniau...

Dėl neįrengto kelio ženklo – nemalonumai valdininkams: jubiliejaus šventė vos nesibaigė tragedija (28)

Motociklu „Harley Davidson“ į eismo įvykį patekęs vairuotojas laimėjo bylą prieš Lietuvos...

Pikantiškas tyrimas parodė, kaip keičiasi vyrų elgesys pamačius moterį su akivaizdžiai sustangrėjusiais speneliais (54)

Psichologai iš Niujorko valstybinio universiteto Osvige tyrinėjo, kaip heteroseksualūs vyrai ir...