aA
Naudojimasis mobiliuoju telefonu vairuojant gali būti toks pat pavojingas, kaip ir vairavimas kraujyje esant 0,8 promilėms alkoholio, t. y. dvigubai daugiau nei leistina norma vairuotojams Lietuvoje. Mobiliaisiais telefonais besinaudojantys vairuotojai į situacijas, kuriose būtina staigiai stabdyti, reaguoja 9 proc. lėčiau.
© Corbis/Scanpix

Mobilieji telefonai mažina eismo saugumą keliuose, tad naudotis jais vairuojant reikėtų kiek įmanoma mažiau. Kalbėjimas telefonu mažina koncentraciją ir sulėtina reakciją.

„Kalbantis telefonu vairuotojas, galima sakyti, yra aklas. Jis žiūri į kelią, tačiau nesutelkia dėmesio į vairavimą, todėl nemato visų pavojų arba pastebi juos per vėlai. Jo regėjimo laukas tampa siauresnis, o automobilis ima judėti nelygia trajektorija,“ – sako „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbignievas Veselis.

Jutos (JAV) universiteto mokslininkų atliktas tyrimas atskleidė, jog kalbėjimas naudojantis laisvų rankų įranga vairavimui toks pat pavojingas, kaip ir bendravimas telefoną laikant rankoje. Mobiliuoju telefonu automobilyje besinaudojantys vairuotojai, lyginant su tais, kurie to nedaro, vidutiniškai 24 proc. dažniau keičia atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio ir 19 proc. lėčiau įsibėgėja iki pastovaus važiavimo greičio po stabdymo.

Pavojų kelyje kelia ne tik pats kalbėjimas mobiliuoju telefonu. Telefono numerio rinkimas trunka apie 12 sekundžių, vadinasi, tiek laiko vairuotojo dėmesys būna skiriamas ne vairavimui. Tuo tarpu atsiliepimas į skambutį atima 5 sekundes dėmesio.

Visiškai nenaudoti mobiliojo telefono vairuojant tikriausiai neįmanoma, tačiau yra keletas taisyklių, kurių laikytis naudinga visiems. „Niekada nereikėtų naudotis telefonu, kai situacija kelyje reikalauja daugiau dėmesio, kaip antai važiuojant per sankryžas ar šalia pėsčiųjų perėjų. Mažiau svarbius pokalbius tokiose situacijose reiktų atidėti, o mobilųjį naudoti tik esant absoliučiai būtinybei. Geriausia – apskritai susilaikyti nuo kalbėjimo telefonu, kol sustosite saugioje vietoje,“ – patarė „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Vairuojant rašyti trumpąsias žinutes griežtai draudžiama. „Tai – labai pavojingas elgesys, kadangi vairuotojui tenka patraukti vieną ranką nuo vairo ir kurį laiką nežiūrėti į kelią,“ – teigė „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Kiekvienos šešios sekundės, skirtos žinutės rašymui, iš vairuotojo atima 4,6 sekundės žiūrėjimo į kelią. Tai reiškia, jog važiuojant 90 km/val. greičiu, 115 metrų įveikiama nežiūrint į kelią. Žinutės rašymas vairuojant eismo įvykio tikimybę padidina 23 kartus.

Pagal administracinių teisės pažeidimų kodeksą, naudojimasis mobiliuoju telefonu vairuojant Lietuvoje užtraukia baudą nuo 100 iki 300 litų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (17)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (78)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (67)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (117)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (153)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Top naujienos

Išaušo istorinio vizito diena: kuo Pranciškus skiriasi nuo pirmtakų (42)

Nusistovėję stereotipai esą popiežius, jų aplinką supa didžiulė prabanga.

Po kelionės keltu – lietuvės perspėjimas: nepasitikrinę prarasite nemažai pinigų (80)

Naują būdą keliauti atradusi vilnietė Justina pasijautė išleidusi daugiau nei turėjo. Pasak...

Naujausi reitingai: dviejų partijų varžybose – pasikeitimai (31)

Partijų reitinge valdančioji Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga ( LVŽS ) po ilgo laiko...

Vilniaus centre „pabiro plytos“: neklusnius vairuotojus tramdė net policijos švyturėliais (64)

Artėjant šeštadieniniam popiežiaus Pranciškaus vizitui Vilniuje, pagrindinėse sostinės...

Apie paskutines Steve'o Irwino gyvenimo akimirkas ir ištartus žodžius po 12 metų prakalbo tragediją matęs operatorius (17)

2006 m. rugsėjį Steve‘as Irwinas mirė nuo dygliauodegės rajos dūrio. Prieš 12 metų visus...

Orai: temperatūra per parą kris 10 laipsnių kiekvieną dieną šals vis labiau (28)

Labai šiltas dienas keis lietingos ir vėsios. Rugsėjo 22 dieną termometrai rodys 10 laipsnių...

Jauna šeima: kaip pasiruošti susitikimui su popiežiumi (309)

Į susitikimus su rugsėjo 22–23 dienomis Lietuvoje viešėsiančiu popiežiumi Pranciškumi...

Pasipiktino prabangiais modeliais su „vardiniais“ elektromobilių numeriais, bet „Regitra“ atrado kitą bėdą (179)

Prabangūs BMW, „ Audi “, „Porsche“ su elektromobiliams skirtais valstybinio numerio...

Moterų siaubas Klaipėdoje: mieste siautėja ginkluotas užpuolikas (120)

Po moters, šeštadienį vežimėlyje stūmusios vaiką, kraupios akistatos su užpuoliku Klaipėdos...

Nuslėptas dokumentas parodė tikrąjį rusų sukčiavimo mastą: JAV trūko kantrybė (220)

Jungtinių Tautų ekspertų grupės parengtoje ataskaitoje konstatuojama, kad Šiaurės Korėja...