aA
Vairuotojams apgadinus automobilį duobėtose miesto gatvėse savivaldybė neprivalės atlyginti visos žalos. Tokią praktiką formuoja Lietuvos Vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) išnagrinėjęs bylą, kurioje siekta prisiteisti žalą iš Kauno miesto savivaldybės. LVAT nusprendė, kad atsakomybę už autoįvykį turi prisiimti ir vairuotojas.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Žalą padalijo perpus

Kauno miesto savivaldybę į teismą padavė viena iš draudimo bendrovių.

Dar 2008 metų gegužės mėnesį Kauno gatvėje buvo apgadintas kasko draudimu apdraustas automobilis.

Draudikai vairuotojui išmokėjo 1000 Lt siekiančią išmoką, kurią vėliau bandė išsireikalauti iš Kauno savivaldybės.

Tačiau LVAT šiuo konkrečiu atveju nusprendė, kad 50 proc. kaltės tenka vairuotojui, kadangi „didesnio pavojaus šaltinio (automobilio – DELFI) valdytojas nebuvo pakankamai atidus ir rūpestingas, todėl nepastebėjo ir neapvažiavo kliūties, šiuo atveju duobės“.

Kauno savivaldybė šioje byloje draudimo kompanijai turės išmokėti tik 511 Lt siekiančią kompensaciją.

„Tai galutinė ir neskundžiama nutartis ir tikimės, kad teismas pagal ją formuos praktiką. Iš esmės teismas pasisakė, kad transporto priemonė yra pavojaus šaltinis. Vairuotojas, kaip to pavojingo šaltinio valdytojas, lygiai taip pat privalo elgtis atsargiai ir atsakingai. Būtent dėl šio motyvo teismas pasisakė, kad 50 proc. kaltės yra vairuotojo. Tikimės, kad ir kiti teismai nuspręs taip pat“, - DELFI teigė Jolanta Baltaduonytė, Kauno miesto savivaldybės Teisės skyriaus vedėja.

J. Baltaduonytės teigimu, tai pirmas teismo sprendimas, kai atsakomybė dėl duobių Kauno gatvėse skiriama ne tik savivaldybei, bet ir vairuotojui.

Daugiausiai skundų – pavasarį

Kol kas nėra oficialios statistikos, kiek automobilių Kauno gatvėse buvo apgadinta 2012 metais.

J. Baltaduonytė tikina, kad „kartais per mėnesį pasitaiko 10 skundų, kartais – nė vieno“. Daugiausiai pretenzijų sulaukiama pavasarį, kovo ir balandžio mėnesiais.

Tiesa, pasitaiko ir išimčių – 2011 metų sausį Kauno savivaldybę tiesiog užplūdo vairuotojų skundai. Tuomet per mėnesį sulaukta net 70 paraiškų dėl duobėtose gatvėse apgadintų automobilių.

J. Baltaduonytė skaičiuoja, kad vidutiniškai vairuotojai žalą vertina 1-1,5 tūkst. Lt.

Fotografija prie duobės

Pasitaiko atvejų, kuomet vairuotojai iš Kauno savivaldybės reikalavo ir 5 tūkst. Lt. Tačiau po derybų pavyko sutarti dėl 2 tūkst. Lt žalos atlyginimo.

Taip pat Kauno savivaldybės Teisės skyriaus vadovai pastebi, kad vairuotojai kartais tiesiog siekia pasipelnyti.

„Prie duobės pastatomas jau anksčiau apgadintas automobilis, nufotografuojama ir siekiama išsireikalauti išmoką“, - DELFI teigė Kauno miesto savivaldybės Teisės skyriaus vyr. specialistė Rasuolė Daukantė.

Taip pat užfiksuota atvejų, kai prašoma suma viršija pačio automobilio kainą – kartą kaunietis už senutėlio automobilio apgadinimą paprašė 6 tūkst. Lt.

Vairuotojai žalos atlyginimą gali išsireikalauti keliais būdais. Vieni kreipiasi tiesiogiai į savivaldybę. Jei nepavyksta rasti abiems pusėms priimtino sprendimo, byla keliauja į teismą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvių įpročiai stebina: du iš trijų apie Kelių eismo taisykles primintų garso signalu (56)

Neišvengiamai trumpėjančios dienos netrukdo dviračių entuziastams ir toliau mėgautis pedalų...

Į gatvę išbėgę du briedžiai privertė pasimesti vairuotojus: išgelbėjo tik staigi reakcija Kuriame kelyje laukinių gyvūnų daugiausia (24)

Du besiblaškantys briedžiai judrioje gatvėje ir paskutinę akimirką stabdantys vairuotojai,...

Po avarijų vairuotojai pamiršta paprastą dalyką – į kieno draudimo bendrovę reikia kreiptis (8)

Patekus į eismo įvykį , rūpesčiai vien tik apgadintu automobiliu nesibaigia. Jei esate...

Kokius namų darbus turi padaryti studentai, prieš važiuodami į gatves (10)

Studijuoti į didžiuosius miestus atvykusiems studentams iššūkiu tampa ne tik mokslai, bet ir...

Rugsėjį miestuose daugėja eismo įvykių: kalti ne tik kelių „ereliai“, bet ir stovintys spūstyse (33)

Kantrybės, kantrybės ir dar kartą kantrybės – pagrindinis patarimas, kurio siūlo laikytis...

Top naujienos

Ekspertas apie Rusijos kariuomenę: net sovietmečiu taip nebūdavo (107)

Pastarųjų dvidešimties metų Rusijos tiriamosios žurnalistikos atstovai Andrejus Soldatovas ir...

Finale dominavę Ispanijos krepšininkai susigrąžino pasaulio čempionų titulą MVP – Ricky Rubio (250)

Pasaulio krepšinio čempionatas Kinijoje pasiekė finišo tiesiąją. Lemiamamą pirmenybių...

Rimvydas Valatka. Pinigų nėra, pinigų yra – anekdotas apie mus ir juos (53)

Karbauskio kurpta naujoji Seimo dauguma užsilenkė taip greit, kad nespėjo nuversti nė...

Prie Klaipėdos apvirto jachta: vienas žmogus nuskendo, dar vieno ieškoma (8)

Rugsėjo 15 d., 18.17 val., Bendrajame pagalbos centre skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu...

Užkalnis Italijoje: „Michelin“ gidas, šimtai eurų vakarienei ir graužiami kaulai (56)

Klausykit, kaip man nepasisekė: ir į Ameriką šį rudenį neišskridome dėl jaunesnės šunelės...

Rimas Šapauskas

Rimas ir kunigas. Pokalbis su Broliu Astijumi

Iš kur kyla gandai, stereotipai ir nesusikalbėjimas? Dažniausiai – iš nežinojimo. Ar tikrai...

Lietuviai laužo tylos įžadus, tačiau apie šitą ligą kalbėti vengia iki šiol: kartais šalia tokio žmogaus yra pragaras (168)

Nors apie ženklus, kurie gali padėti suprasti, jog žmogus išgyvena emocinę krizę ir galvoja apie...

Išskirtiniu trofėjumi pasipuošęs ispanų puolėjas nusilenkė rinktinės veteranams: jie yra gimę laimėti (1)

Solidžiai pasaulio čempionato finale pasirodęs bei planetos pirmenybių aukso medalį iškovojęs...

Senovės babiloniečių sumanymas virto verslu: nieko bendro su mokslu neturinti astrologija krauna milijardus (7)

Nors horoskopai egzistuoja tūkstančius metų, astrologija nuo mokslo atskirta XVII a., o dabar...