aA
Visuomenę vis sukrečiant tragiškiems eismo įvykiams, kai vairuotojai sužeidžia ar net mirtinai sužaloja žmones ir pasišalina iš įvykio vietos, draudikai teigia, kad tokių incidentų skaičius jau keleri metai nekinta: iš įvykio vietos pabėga šimtai vairuotojų. Tiesa, į šį skaičių patenka ir tie, kurie pabėga tiesiog apgadinę svetimą automobilį ir apie tai nepranešę policijai arba nesulaukę transporto priemonės savininko, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Teisės vairuoti atėmimas slepia dar vieną „dovaną“, apie kurią žino ne visi
© DELFI / Karolina Pansevič

„Pasišalinimas iš įvykio vietos – vienas sunkiausių nusižengimų, už kurį gresia baudos iki 2000 eurų, taip pat teisės vairuoti transporto priemonę netekimas iki 3 metų, o žmogaus sužalojimo atveju – ir baudžiamoji atsakomybė. Žinoma, pabėgti iš prekybos centro aikštelės nubrozdinus automobilio šoną ar nuvažiuoti sužalojus žmogų – tikrai labai skirtingo kalibro nusižengimai, tačiau abu jie – nepateisinami ir netoleruotini“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Specialisto teigimu, situaciją iš esmės dažnai komplikuoja ir tai, kad iš įvykio vietos pasišalinama ne dėl paprasčiausio neatsargumo ar nepajutimo, kad kliudei kitą transporto priemonę, – pasišalinamas neretai būna tik uoga ant rimtesnių problemų torto.

„Natūraliai užkliudžius kitą automobilį bėgti tikrai nepuolama. Mažų mažiausiai pamėginama identifikuoti automobilio savininką, skambinama į policiją. Apsisprendimas bėgti iš įvykio vietos visgi dažnai jau yra tiesiog ėjimas va bank: tikėtina, kad taip besielgiantis vairuotojas yra neblaivus ar neturintis teisės vairuoti. Tokiais atvejais galvojama, kad pasprukus pavyks išvengti ir atsakomybės už kitus pažeidimus. Deja, bet tai veikiau iliuzija, nes po tokių įvykių gaunamose policijos pažymose pažeidimų sąrašas dažniausiai būna tikrai ilgas – pasišalino, nepakluso pareigūno reikalavimui sustoti, nebuvo apdraustas, be techninės apžiūros, be teisių ir dar neblaivus“, – sako A. Žiukelis.

Specialisto teigimu, teisės vairuoti atėmimas slepia dar vieną „dovaną“, apie kurią žino ne visi vairuotojai: jei pažymėjimas buvo atimtas ilgiau nei metus, teks iš naujo laikyti vairavimo egzamino teorinę ir praktinę dalį. Tai galioja visiems, ne tik pasišalinusiems iš įvykio vietos, bet ir dėl vairavimo išgėrus ar kitų pažeidimų praradusiems teisę vairuoti.

Jis pastebi, kad lyginant su laikais, kai dėl bet kokio eismo įvykio buvo būtina kviesti policijos pareigūnus, situacija Lietuvos keliuose gerokai pagerėjo.

„Anksčiau rinkome statistiką šiuo klausimu ir tikrai pamenu, kad pasišalinančių buvo kur kas daugiau nei dabar. Iš esmės pasišalinimų skaičius sumažėjo tada, kai nebeliko prievolės visais atvejais kviesti policiją ir atsirado galimybė eismo įvykius užfiksuoti užpildant eismo įvykio deklaraciją. Taigi, atsiradusi galimybė nebūti kelių policijos nubaustam, nelaukti, kol atvyks policija prisidėjo prie to, kad vis tik rečiau ryžtamasi pasišalinti iš įvykio vietos“, – sako specialistas.

Tai, kad pabėgėlių skaičius jau keli metai nekinta, specialisto teigimu, reiškia, kad galbūt pasiekta riba, kurią sumažinti galėtų tik dar didesnis bendras visuomenės ir vairuotojų sąmoningumas.

„Svarbūs turbūt keli dalykai. Pirmiausia – aiškus ir bekompromisis žinojimas, kad pasišalinti tiesiog negalima. Nesvarbu, ar įlenkėte šoną, užkabinote veidrodėlį, nubrozdinote transporto priemonę atidarydami dureles – turite sulaukti kito automobilio šeimininko arba apie tai pranešti policijai. Jau nekalbat apie tas situacijas, kai nukenčia žmonės.

Antra, tai žinojimas, kad pabėgimas – ne išeitis, nes labai didelė tikimybė, kad būsite sučiuptas. Šiais laikais, kai gausu vaizdo kamerų, kai informacija sparčiai plinta socialiniuose tinkluose, tiesiog vaikiškai naivu tikėtis, kad situacija neišaiškės. Na o tuos, kurie tapo net ir menkiausio įvykio liudininkais, taip pat raginu būti pilietiškais ir apie tai pranešti bendruoju pagalbos telefonu“, – sako A. Žiukelis.

Daugeliui dažnai taip pat kyla klausimas, kaip elgtis, jei randate mašiną aplamdytais šonais, o kaltininkus – pabėgusius.

„Visų pirma, reiktų įvertinti, gal vis dėlto įmanoma nustatyti avariją sukėlusį asmenį: galbūt aikštelė filmuojama, gal yra sargas, gal šalia darbininkai darbuojasi. Gali būti, kad jiems pareigingas įvykio kaltininkas visgi paliko savo kontaktus ir laukia jūsų skambučio. Nors pagal Kelių eismo taisykles (KET) po įvykio jis turėjo kviesti policiją, praktikoje tokių situacijų, kai žmonės per trečius asmenis mėgina pranešti, kad sukėlė eismo įvykį, būna išties nemažai“, – aiškina specialistas.

Jei visgi paaiškėja, kad kaltininkas pasišalinęs ir jo atsekti neįmanoma, aptikus apgadintą automobilį reiktų skambinti į bendrosios pagalbos centrą.

„Yra tikimybė, kad kaltininkas pasielgė taip, kaip numato KET, ir jums nežinant pranešė policijai, kuri užfiksavo įvykį. Tokiu atveju žalą atlygins kaltininko bendrovė. Liūdniausias ir, deja, vienas iš dažniausių atvejų, kai kaltininko niekas nematė, niekas įvykio nefiksavo, o jis tiesiog pabėgo. Tokiu atveju, neturint Kasko draudimo, ir patirtų nuostolių jums niekas neatlygins“, – sako A. Žiukelis.

Specialistas primena ir patiems būti atsakingiems bei budriems ir net ir po smulkaus incidento, jei transporto priemonės vairuotojo šalia nėra, iš įvykio vietos nepasišalinti nepranešus pareigūnams. Draudimo bendrovė išieškos žalą iš ją padariusio asmens arba automobilio šeimininko.

„Būna sėkmingų ar net kurioziškų situacijų, kai po tokių įvykių vis tik pavyksta rasti kaltininką. Kartais, tai tiesiog tame pačiame kieme gyvenantis ar biure dirbantis žmogus, kuris po kuro laiko grįžta į tą pačią aikštelę. Jei pastebite tokią situaciją – būtinai informuokite policiją. Ir taip pat žinokite, kad dėl neapdairumo ir pats galite būti tokiu būdu sučiuptas“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką reikia žinoti, kad nusipirkus automobilį ir atkeliavus į „Regitrą“ netektų kreiptis į policiją ar advokatus (32)

Naudoto automobilio pirkimas iš pavienių pardavėjų – visuomet rizika. Tačiau ji dar labiau...

Kaip neįkliūti sukčiams kelyje: pasakė, kaip dažniausiai stengiasi apgauti vairuotojus (18)

Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie...

Pasakė, kada vairuotojai privalo praleisti viešąjį transportą: šią taisyklę pamiršo ne vienas (70)

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių...

Priminė, ką daryti, jeigu nepavyko išvengti susidūrimo su laukiniu gyvūnu: vairuotojai tą dažnai pamiršta (16)

Rudenį, padidėjus gyvūnų migracijai, kai prasideda ruja, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie...

Registratorius užfiksavo, kaip Floridoje automobilis rėžėsi į stovinčią mašiną sprogusia padanga (2)

Vienas dideliu greičiu lėkęs automobilis rėžėsi į kitą mašiną, kuri sprogus padangai,...

Top naujienos

Kraupioje avarijoje vaikų netekę tėvai sugebėjo atleisti BMW vairuotojui: jie buvo geriausi draugai (67)

Per tragišką avariją du savo geriausius draugus pražudęs 23 metų vilnietis Mantas Kildišius...

Užsienyje bijo lietuvių: matydami, kiek pas mus sergančių ir antivakserių – liepia tirtis papildomai (887)

Iš stipriai sergančios Lietuvos žmonės plūsta žiemoti į saulėtą ir mažai koronaviruso...

Po rekordinių viruso skaičių svarsto, ką daryti su kitais ligoniais: pagalbos gali tekti vykti ir į kitą miestą

Dėl kovidinių pacientų kemšantis ligoninėms, svarstoma, kaip išlaikyti pagalbą ir kitomis...

Po audringų orų paskutinė spalio savaitė tikrai nenuvils

Po agresyvaus ciklono daug kur kėlusio audras, perkūnijas ir itin smarkias liūtis Žemaitijoje,...

Klaipėdos rajono meras grąžintas iš Rusijos: papasakojo, kas atsitiko skelbiamos visų sulaikytųjų tapatybės (360)

„Esu geras žvejys, bet, pasirodo, orientacininkas ne koks. Turbūt jau girdėjote apie šiandien...

Intriga baigėsi: Kelmėje rinkimus laimėjo Petkevičius, Trakuose Šatevičius įveikė Narkevič (144)

Kelmės rajono mero rinkimus sekmadienį antrame ture užtikrintai laimėjo savarankiškai...

Verslo „liudytojas“ per mėnesį sumoka apie 10 eurų, kai darbuotojas – 260 eurų: ar kiti metai gali būti paskutiniai? (175)

Vienas verslo liudijimo turėtojas per mėnesį vidutiniškai sumoka apie 10 eurų gyventojo pajamų...

Projektas „Kaukės“ įgauna pagreitį: po Šuns kostiumu slėpėsi garsus aktorius (17)

„Visus išdūrė ! Visus išdūrė!” – sekmadienio vakarą šaukė žiūrimiausio LNK...

Po provokuojančių nuogybių ant podiumo – ekstravagantiškų mados stebėtojų pasirodymas užkulisiuose (13)

Štai nugriaudėjo dar viena „ Mados infekcija “. Naujininkų simboliu tapusiame pastate,...

Pabandžiusi dominuoti moteris nudegė: kai taip elgiesi su vyrais, sulauki netikėto rezultato (17)

Mano fantazija yra ne būti valdomai, o pačiai valdyti. Pavyzdžiui, man patiktų važinėtis...