aA
Visuomenę vis sukrečiant tragiškiems eismo įvykiams, kai vairuotojai sužeidžia ar net mirtinai sužaloja žmones ir pasišalina iš įvykio vietos, draudikai teigia, kad tokių incidentų skaičius jau keleri metai nekinta: iš įvykio vietos pabėga šimtai vairuotojų. Tiesa, į šį skaičių patenka ir tie, kurie pabėga tiesiog apgadinę svetimą automobilį ir apie tai nepranešę policijai arba nesulaukę transporto priemonės savininko, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Teisės vairuoti atėmimas slepia dar vieną „dovaną“, apie kurią žino ne visi
© DELFI / Karolina Pansevič

„Pasišalinimas iš įvykio vietos – vienas sunkiausių nusižengimų, už kurį gresia baudos iki 2000 eurų, taip pat teisės vairuoti transporto priemonę netekimas iki 3 metų, o žmogaus sužalojimo atveju – ir baudžiamoji atsakomybė. Žinoma, pabėgti iš prekybos centro aikštelės nubrozdinus automobilio šoną ar nuvažiuoti sužalojus žmogų – tikrai labai skirtingo kalibro nusižengimai, tačiau abu jie – nepateisinami ir netoleruotini“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Specialisto teigimu, situaciją iš esmės dažnai komplikuoja ir tai, kad iš įvykio vietos pasišalinama ne dėl paprasčiausio neatsargumo ar nepajutimo, kad kliudei kitą transporto priemonę, – pasišalinamas neretai būna tik uoga ant rimtesnių problemų torto.

„Natūraliai užkliudžius kitą automobilį bėgti tikrai nepuolama. Mažų mažiausiai pamėginama identifikuoti automobilio savininką, skambinama į policiją. Apsisprendimas bėgti iš įvykio vietos visgi dažnai jau yra tiesiog ėjimas va bank: tikėtina, kad taip besielgiantis vairuotojas yra neblaivus ar neturintis teisės vairuoti. Tokiais atvejais galvojama, kad pasprukus pavyks išvengti ir atsakomybės už kitus pažeidimus. Deja, bet tai veikiau iliuzija, nes po tokių įvykių gaunamose policijos pažymose pažeidimų sąrašas dažniausiai būna tikrai ilgas – pasišalino, nepakluso pareigūno reikalavimui sustoti, nebuvo apdraustas, be techninės apžiūros, be teisių ir dar neblaivus“, – sako A. Žiukelis.

Specialisto teigimu, teisės vairuoti atėmimas slepia dar vieną „dovaną“, apie kurią žino ne visi vairuotojai: jei pažymėjimas buvo atimtas ilgiau nei metus, teks iš naujo laikyti vairavimo egzamino teorinę ir praktinę dalį. Tai galioja visiems, ne tik pasišalinusiems iš įvykio vietos, bet ir dėl vairavimo išgėrus ar kitų pažeidimų praradusiems teisę vairuoti.

Jis pastebi, kad lyginant su laikais, kai dėl bet kokio eismo įvykio buvo būtina kviesti policijos pareigūnus, situacija Lietuvos keliuose gerokai pagerėjo.

„Anksčiau rinkome statistiką šiuo klausimu ir tikrai pamenu, kad pasišalinančių buvo kur kas daugiau nei dabar. Iš esmės pasišalinimų skaičius sumažėjo tada, kai nebeliko prievolės visais atvejais kviesti policiją ir atsirado galimybė eismo įvykius užfiksuoti užpildant eismo įvykio deklaraciją. Taigi, atsiradusi galimybė nebūti kelių policijos nubaustam, nelaukti, kol atvyks policija prisidėjo prie to, kad vis tik rečiau ryžtamasi pasišalinti iš įvykio vietos“, – sako specialistas.

Tai, kad pabėgėlių skaičius jau keli metai nekinta, specialisto teigimu, reiškia, kad galbūt pasiekta riba, kurią sumažinti galėtų tik dar didesnis bendras visuomenės ir vairuotojų sąmoningumas.

„Svarbūs turbūt keli dalykai. Pirmiausia – aiškus ir bekompromisis žinojimas, kad pasišalinti tiesiog negalima. Nesvarbu, ar įlenkėte šoną, užkabinote veidrodėlį, nubrozdinote transporto priemonę atidarydami dureles – turite sulaukti kito automobilio šeimininko arba apie tai pranešti policijai. Jau nekalbat apie tas situacijas, kai nukenčia žmonės.

Antra, tai žinojimas, kad pabėgimas – ne išeitis, nes labai didelė tikimybė, kad būsite sučiuptas. Šiais laikais, kai gausu vaizdo kamerų, kai informacija sparčiai plinta socialiniuose tinkluose, tiesiog vaikiškai naivu tikėtis, kad situacija neišaiškės. Na o tuos, kurie tapo net ir menkiausio įvykio liudininkais, taip pat raginu būti pilietiškais ir apie tai pranešti bendruoju pagalbos telefonu“, – sako A. Žiukelis.

Daugeliui dažnai taip pat kyla klausimas, kaip elgtis, jei randate mašiną aplamdytais šonais, o kaltininkus – pabėgusius.

„Visų pirma, reiktų įvertinti, gal vis dėlto įmanoma nustatyti avariją sukėlusį asmenį: galbūt aikštelė filmuojama, gal yra sargas, gal šalia darbininkai darbuojasi. Gali būti, kad jiems pareigingas įvykio kaltininkas visgi paliko savo kontaktus ir laukia jūsų skambučio. Nors pagal Kelių eismo taisykles (KET) po įvykio jis turėjo kviesti policiją, praktikoje tokių situacijų, kai žmonės per trečius asmenis mėgina pranešti, kad sukėlė eismo įvykį, būna išties nemažai“, – aiškina specialistas.

Jei visgi paaiškėja, kad kaltininkas pasišalinęs ir jo atsekti neįmanoma, aptikus apgadintą automobilį reiktų skambinti į bendrosios pagalbos centrą.

„Yra tikimybė, kad kaltininkas pasielgė taip, kaip numato KET, ir jums nežinant pranešė policijai, kuri užfiksavo įvykį. Tokiu atveju žalą atlygins kaltininko bendrovė. Liūdniausias ir, deja, vienas iš dažniausių atvejų, kai kaltininko niekas nematė, niekas įvykio nefiksavo, o jis tiesiog pabėgo. Tokiu atveju, neturint Kasko draudimo, ir patirtų nuostolių jums niekas neatlygins“, – sako A. Žiukelis.

Specialistas primena ir patiems būti atsakingiems bei budriems ir net ir po smulkaus incidento, jei transporto priemonės vairuotojo šalia nėra, iš įvykio vietos nepasišalinti nepranešus pareigūnams. Draudimo bendrovė išieškos žalą iš ją padariusio asmens arba automobilio šeimininko.

„Būna sėkmingų ar net kurioziškų situacijų, kai po tokių įvykių vis tik pavyksta rasti kaltininką. Kartais, tai tiesiog tame pačiame kieme gyvenantis ar biure dirbantis žmogus, kuris po kuro laiko grįžta į tą pačią aikštelę. Jei pastebite tokią situaciją – būtinai informuokite policiją. Ir taip pat žinokite, kad dėl neapdairumo ir pats galite būti tokiu būdu sučiuptas“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įvardijo, kokius pavojus rudenį turėtų įvertinti vairuotojai (2)

Vasariškai šilumai traukiantis vairuotojai turi vis dažniau prisiminti, kad orų permainos turi...

Prasidėjus rudeniui vairuotojus ragina keisti įpročius: daugiau dėmesio ne tik vairavimui, bet ir automobiliui (8)

Atėjus rudeniui turėtų keistis ne tik vairuotojų elgesio, bet ir automobilių priežiūros...

Nusipirko katę maiše: pardavėjas sakė, kad automobilis geras, servisas – patarė net nevažinėti (382)

Visureigį, kuris prieš 10 dienų įveikę techninę apžiūrą, įsigijęs vyras nesitikėjo, kad...

Vairavimas prie mokyklos: ką turi žinoti eismo dalyviai, kad išvengtų kraupios nelaimės? (5)

Prasidėję dar vieni mokslo metai kaip ir kiekvieną rugsėjį priverčia susimąstyti apie saugų...

Paaiškino, kaip turėtumėte elgtis patekę į spūstį: „kamščius“ įveiksite greičiau jei laikysitės šių taisyklių (9)

Eismas rugsėjį gali tapti itin rimtu iššūkiu ne tik į didžiuosius šalies miestus atvykusiems...

Top naujienos

Vakcina nuo koronaviruso Lietuvai kainuotų kaip Valdovų rūmai: Skvernelis kalba apie tris didžiausias rizikas papildyta 10:31 val. (118)

Vakcina nuo COVID-19 Lietuvai kainuotų maždaug kaip Valdovų rūmų statyba, tai yra daugiau kaip...

Parėmęs Lukašenką Kremlius jau žvangina ginklais: kokie yra tikrieji tikslai? (704)

Gynybiniai veiksmai, kurie nėra nukreipti prieš kurią nors valstybę. Taip dar praėjusią savaitę...

Nykstanti Lietuva auga: prognozuoja Airijos scenarijų (423)

Pandemija lietuvius iš užsienio grąžino namo, o esančius namuose sulaikė nuo išvykimo, –...

Koronavirusas vėl įsisuko Ukmergėje – patvirtinta 10 naujų atvejų (16)

Į Ukmergę vėl grįžta koronavirusas, apie tai antradienį feisbuke pranešė Ukmergės rajono...

Tragiška avarija Klaipėdos rajone: prie mokyklos žuvo paspirtuku važiavęs 14-metis dar papildyta (197)

Antradienį Klaipėdos rajone įvyko skaudi nelaimė - prie mokyklos per avariją žuvo nepilnametis.

Po kolegos egzekucijos lietuvius apėmė bejėgiškumo jausmas: sankcijas laiko klaidingu ėjimu (51)

Navidas Afkari buvo pakartas, nors egzekucijos išvakarėse paskambinęs broliui dar nenujautė, kas...

Pasakė, kur šiemet nustatyta daugiausia erkių platinamų ligų: pirmauja nebe Panevėžys (1)

Lietuvoje tęsiantis grybų karštligei, draudikai perspėja į mišką besiveržiančius grybautojus...

Kinija papasakojo savo „tiesą“ apie koronavirusą, aršios reakcijos ilgai laukti nereikėjo (19)

Pasipiktinimas, kurį sukėlė per Kinijos televiziją pradėtas transliuoti serialas apie šalyje...

Susisiekimo ministras: kelias iš Smiltynės į Nidą bus atnaujintas (2)

Susisiekimo ministras teigia, kad kelias tarp Smiltynės ir Nidos bus praplatintas ir atnaujintas,...

Po linksmybių klube kaunietis liko be buto ir automobilio raktų: net neįtarė, kiek jam tai kainuos (50)

Turbūt kiekvienas vairuotojas žino, kaip svarbu turėti atsarginius automobilio raktelius, tačiau...

|Maža didelių žinių kaina