aA
Lietuvos vežėjų sąjunga pasiekė visoms nedidelėms transporto kompanijoms svarbų susitarimą su Techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ – nuo šiol ruošdamiesi sunkvežimio patikrai vairuotojai galės pasinaudoti kontrolierių įranga ir patys pasireguliuoti stabdžius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Techninės apžiūros stotis (asociatyvi nuotr.)
Techninės apžiūros stotis (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių archyvas

Visi Lietuvoje veikiantys valstybinės techninės apžiūros centrai yra prilyginti „A“ tipo kontrolės įstaigoms, kurios negali atlikti jokių kitų funkcijų ar darbų (remontuoti automobilių, pradavinėti atsarginių detalių etc.) išskyrus tiesioginę – tikrinti transporto priemonių „sveikatą“ ir eliminuoti iš gatvių grėsmę kitiems eismo dalyviams keliančias mašinas. Deja, tokia griežta sistema kartais sukuria papildomų rūpesčių vežėjams.

„Mažosios transporto įmonės, turinčioms tik po keletą krovininių automobilių, neturi savo remonto bazės bei brangios diagnostinės įrangos. Todėl neretai net ir stengiantis tinkamai pasiruošti techninei apžiūrai, gauti kontrolierių „palaiminimo“ nepavyksta: iš esmės techniškai tvarkingo sunkvežimio kai kurios sistemos nebūna tinkamai sureguliuotos. Dėl to kai kurių smulkmenų tenka vykti į pakartotinę apžiūrą, o tai sukelia ženklius laiko ir tuo pačiu finansinius nuostolius“, – pastebi Lietuvos vežėjų sąjungos Transporto politikos sekretorius Gintautas Ramaslauskas.

Jo teigimu, tai ypač akivaizdu kalbant apie sunkvežimių stabdžių sistemą. Techninės apžiūros metu patikrinus stabdžių efektyvumą ir nustačius neatitikimus galiojantiems reikalavimams, transporto priemonės vairuotojas daugeliu atvejų galėtų pašalinti šį trūkumą tiesiog techninės apžiūros atlikimo vietoje, atlikdamas nesudėtingus stabdžių reguliavimo veiksmus, remdamasis kontrolinių prietaisų parodymais.

Bėda ta, kad privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkoje tokių reguliavimo veiksmų atlikimas nėra numatytas. Kartais kontrolieriai savo nuožiūra suteikia tokią galimybę, tačiau padėdami vežėjams formaliai jie daro nusižengimą.

Asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis savo ruožtu pripažino, kad nedidelėms transporto įmonėms įsigyti stabdžių stendą praktiškai neįmanoma: naujas, net ir pačios paprasčiausios konstrukcijos, toks daiktas kainuoja apie 50 tūkst. eurų, o leidžiantis tikrinti pakrauto vilkiko stabdžius – apie 70 tūkst.

„Mes ilgokai diskutavome, kaip nepažeidžiant įstatymų pagelbėti vežėjams, ir panašu, kad radome visus tenkinantį sprendimą, suteikiant papildomą stabdžių patikros su reguliavimo galimybe paslaugą. Nuo šiol visi norintys galės pasinaudoti techninės apžiūros stotyse esančiais stabdžių stendais ne privalomosios patikros metu, o tada, kada kils abejonių dėl šios sistemos efektyvumo.

Šia papildoma paslauga galės naudotis vairuotojas ar transporto įmonės mechanikas, atvairuojantis automobilį į TA stotį. Užpildęs atitinkamą prašymą ir patvirtinęs, kad turi reikiamą kompetenciją, jis visus reikiamus darbus atliks pats. Vėliau kontrolierius tik patikrins, ar problema iš tiesų buvo susijusi tik su reguliavimu, ir užfiksuos stabdžių sistemos parodymus. Tikimės, kad ši naujovė apsaugos nuo laiko gaišimo ir papildomų išlaidų“, – teigia G. Šlėderis.

Kiek kainuos tokia paslauga turės nuspręsti pačios techninės apžiūros įmonės, tačiau tikėtina, kad tai atsieis apie 25-35 eurus. T. y. žymiai mažiau, nei prarandama per vieną dieną sunkvežimiui „nedirbant“, o ieškant galimybės patekti į specializuotą servisą.

Nusprendę pasinaudoti šia paslauga turės naudotis savo atsivežtais techniškai tvarkingais įrankiais ir asmens apsaugos priemones.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

10 taisyklių, kurias privalo žinoti visi eismo dalyviai (4)

Jei dalyvaudami eisme visi prisimintų svarbiausius saugumo keliuose principus, eismo nelaimių,...

Dviejuose Lietuvos rajonuose eismo sąlygas sunkina plikledis

Sekmadienio rytą Kretingos ir Ignalinos rajonuose eismo sąlygas sunkina susiformavęs plikledis,...

Kaip nuo koronaviruso turėtų saugotis vairuotojai: kas privalo būti automobilyje (7)

Apsaugos nuo koronaviruso rekomendacijų žmonės turi nepamiršti net ir sėsdami į savo...

Žinovas papasakojo, kada turi kilti įtarimas dėl apgavystės, kai perkamas naudotas automobilis (78)

Karantinas – patogus metas naudotų automobilių pirkėjams, tikina ekspertai, mat galiojanti tvarka...

Top naujienos

Veryga paaiškino, kodėl gali daugėti mirčių dėl koronaviruso: prieš geras dvi savaites turėjome šuolį papildyta 14.50; trečiadienį spręs dėl karantino (183)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga pirmadienį nuotolinėje spaudos konferencijoje...

Skvernelis: Velykų savaitgalį bus ribojamas patekimas į visus šalies miestus (577)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis feisbuke informavo, kaip dėl koronaviruso grėsmės bus...

Visi pasirinkimai, kuriais per karantiną gali pasinaudoti darbuotojas: kas labiau apsimoka (44)

Dėl šiuo metu verslo patiriamų sunkumų ne visuomet pavyksta rasti tinkamiausią sprendimą tiek...

Lietuva skolinasi 1,5 mlrd. eurų koronaviruso krizės įveikimui (216)

Šiaurės investicijų bankas (ŠIB) skolina Lietuvai 400 mln. eurų, kurie bus naudojami ekonomikos...

Kinijoje sušvelninus karantino reikalavimus žmonės tiesiog plūsta į lankytinas vietas papildyta (16)

Šventinį savaitgalį Kinijos gyventojai užplūdo turistų lankytinas vietas ir didžiausius šalies...

Namuose būnantys tėveliai rado būdą, kaip užimti savo vaikus: jiems ši pramoga labai patinka

Namuose mažylius auginantys tėvai, tikriausiai, kaip niekad, daug dėmesio ir laiko skiria savo...

Iš Lietuvos pareigūnų – kreipimasis į SAM: prašo tirti visus, bet atsakymo jokio (49)

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) ir šalies policija prašo leisti dėl koronaviruso...

Ekspertai siūlo atsisakyti brandos egzaminų: į aukštąsias stotų su pažymių vidurkiais ministerija apsispręs šią savaitę (79)

Edukologijos mokslininkai, švietimo ekspertai siūlo karantino sąlygomis įprastinės brandos...

|Maža didelių žinių kaina