aA
Lietuvos vežėjų sąjunga pasiekė visoms nedidelėms transporto kompanijoms svarbų susitarimą su Techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ – nuo šiol ruošdamiesi sunkvežimio patikrai vairuotojai galės pasinaudoti kontrolierių įranga ir patys pasireguliuoti stabdžius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Techninės apžiūros stotis (asociatyvi nuotr.)
Techninės apžiūros stotis (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių archyvas

Visi Lietuvoje veikiantys valstybinės techninės apžiūros centrai yra prilyginti „A“ tipo kontrolės įstaigoms, kurios negali atlikti jokių kitų funkcijų ar darbų (remontuoti automobilių, pradavinėti atsarginių detalių etc.) išskyrus tiesioginę – tikrinti transporto priemonių „sveikatą“ ir eliminuoti iš gatvių grėsmę kitiems eismo dalyviams keliančias mašinas. Deja, tokia griežta sistema kartais sukuria papildomų rūpesčių vežėjams.

„Mažosios transporto įmonės, turinčioms tik po keletą krovininių automobilių, neturi savo remonto bazės bei brangios diagnostinės įrangos. Todėl neretai net ir stengiantis tinkamai pasiruošti techninei apžiūrai, gauti kontrolierių „palaiminimo“ nepavyksta: iš esmės techniškai tvarkingo sunkvežimio kai kurios sistemos nebūna tinkamai sureguliuotos. Dėl to kai kurių smulkmenų tenka vykti į pakartotinę apžiūrą, o tai sukelia ženklius laiko ir tuo pačiu finansinius nuostolius“, – pastebi Lietuvos vežėjų sąjungos Transporto politikos sekretorius Gintautas Ramaslauskas.

Jo teigimu, tai ypač akivaizdu kalbant apie sunkvežimių stabdžių sistemą. Techninės apžiūros metu patikrinus stabdžių efektyvumą ir nustačius neatitikimus galiojantiems reikalavimams, transporto priemonės vairuotojas daugeliu atvejų galėtų pašalinti šį trūkumą tiesiog techninės apžiūros atlikimo vietoje, atlikdamas nesudėtingus stabdžių reguliavimo veiksmus, remdamasis kontrolinių prietaisų parodymais.

Bėda ta, kad privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkoje tokių reguliavimo veiksmų atlikimas nėra numatytas. Kartais kontrolieriai savo nuožiūra suteikia tokią galimybę, tačiau padėdami vežėjams formaliai jie daro nusižengimą.

Asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis savo ruožtu pripažino, kad nedidelėms transporto įmonėms įsigyti stabdžių stendą praktiškai neįmanoma: naujas, net ir pačios paprasčiausios konstrukcijos, toks daiktas kainuoja apie 50 tūkst. eurų, o leidžiantis tikrinti pakrauto vilkiko stabdžius – apie 70 tūkst.

„Mes ilgokai diskutavome, kaip nepažeidžiant įstatymų pagelbėti vežėjams, ir panašu, kad radome visus tenkinantį sprendimą, suteikiant papildomą stabdžių patikros su reguliavimo galimybe paslaugą. Nuo šiol visi norintys galės pasinaudoti techninės apžiūros stotyse esančiais stabdžių stendais ne privalomosios patikros metu, o tada, kada kils abejonių dėl šios sistemos efektyvumo.

Šia papildoma paslauga galės naudotis vairuotojas ar transporto įmonės mechanikas, atvairuojantis automobilį į TA stotį. Užpildęs atitinkamą prašymą ir patvirtinęs, kad turi reikiamą kompetenciją, jis visus reikiamus darbus atliks pats. Vėliau kontrolierius tik patikrins, ar problema iš tiesų buvo susijusi tik su reguliavimu, ir užfiksuos stabdžių sistemos parodymus. Tikimės, kad ši naujovė apsaugos nuo laiko gaišimo ir papildomų išlaidų“, – teigia G. Šlėderis.

Kiek kainuos tokia paslauga turės nuspręsti pačios techninės apžiūros įmonės, tačiau tikėtina, kad tai atsieis apie 25-35 eurus. T. y. žymiai mažiau, nei prarandama per vieną dieną sunkvežimiui „nedirbant“, o ieškant galimybės patekti į specializuotą servisą.

Nusprendę pasinaudoti šia paslauga turės naudotis savo atsivežtais techniškai tvarkingais įrankiais ir asmens apsaugos priemones.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

To nežino daugelis vairuotojų: jei po avarijos draudikams užklius padangos, kišenė gali gerokai patuštėti (15)

Dygliuotas žiemines padangas pasikeisti į vasarines šiemet galima iki gegužės 10 dienos, tuo...

Papasakojo apie mažalitražius: kodėl dažnas nenori sėsti į automobilį su „pieno pakelio“ dydžio varikliu (120)

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda...

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (120)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (4)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Top naujienos

Pilname lėktuve iš Tenerifės grįžusiam vyrui kilo klausimų dėl patikros: ar patikima tokia kontrolė (2)

Grįžtantiems iš užsienio šiuo metu įvesta daug įvairių apribojimų, bet vienam keliautojui...

Dalijant lauko kavinių plotus – verslininkų įtarimai: sulaukė netikėtų siūlymų iš laimėjusių įmonių (4)

Vilniaus miesto savivaldybė remdama verslą užsimojo atverti miesto gatves ir skverus lauko...

The Economist | D+

Kad ir kaip bankai stengiasi atsitiesti po pinigų plovimo skandalų, tenka pripažinti – šią kovą pralaimime

Atsakyti už tai, kad, kaip teigiama, nesistengė užkirsti kelio nešvarių pinigų srautams,...

Princas Charlesas nesulaikė ašarų: pirmąkart pasirodė viešumoje po tėvo princo Philipo mirties (1)

Princas Charlesas nesulaikė ašarų, kuomet kartu su žmona Camilla , Kornvalio kunigaikštiene,...

Kupiškio rajono gyventojai klastinga liga prasidėjo nežymiu karščiavimu: džiaugiasi išvengusi blogiausio

Vos tik atšyla orai, smarkiai padidėja vienos iš svarbiausių centrinės nervų sistemos infekcijų...

JK įmonės kenčia dėl „Brexit“: kylančios problemos siurbia ir pinigus, ir laiką

Išsilaisvinimas iš Briuselio biurokratijos turėjo reikšti biurokratinių apribojimų laužą...

Šis miestas pernai pasipildė 33 milijardieriais

Pekine šiuo metu gyvena daugiau milijardierių negu bet kuriame kitame pasaulio mieste. Taip teigti...

Dirvos tręšimas pelenais: kokiems augalams jie netinka ir net gali juos pražudyti?

Tai, kad pelenai turi daug augalams naudingų savybių, žino kone kiekvienas sodininkas. Tačiau...

Pereinamasis finansavimo laikotarpis žemės ūkyje – kas planuojama (1)

Seimo Kaimo reikalų komitetas (KRK) balandžio 14 d. nagrinėjo parlamentinės kontrolės klausimus:...

Rusija įrėmė raketas Vakarams į smilkinį: ar gresia naujas karas (1103)

Jau kurį laiką didėja įtampa Ukrainos pasienyje ir neraminančios žinios apie Rusijos karinį...