aA
Visame pasaulyje vis populiaresne tampa automobilių dalijimosi paslauga, kuomet transporto priemone galima naudotis tik tiek, kiek reikalinga. Atėjai, pasiėmei automobilį, nuvažiavai, kur tau reikia, palikai automobilį, ir viskas. Atrodytų, jokio galvos skausmo. Tačiau, ar taip yra iš tikrųjų?
"CityBee" automobiliai
© Organizacijos nuotr.

Kai automobilis atsiduria transporto priemonių sraute, ženkliai padidėja jo apgadinimo tikimybė. Kai apgadinami daiktai, atsiranda tam tikri finansiniai įsipareigojimai. Kai atsiranda finansiniai įsipareigojimai, automatiškai yra ir nepatenkintų vartotojų.

Šiuo metu viešoje erdvėje vis dažniau sklando įvairios informacijos dėl finansinių įsipareigojimų, susijusių su apgadintais nuomojamais automobiliais. Konkrečiau: su automobilių dalijimosi paslaugos transporto priemonėmis.

Vairavai automobilį paskutinis – susimokėk

Piktinamasi, kad nesvarbu, ar tu apgadinai automobilį, ar jį apgadino kitas šios paslaugos naudotojas, ar išvis kitas asmuo – visada tenka susimokėti. Vienas iš tokių skundų yra pateikiamas internetiniame puslapyje www.rekvizitai.lt. Birželio antrą dieną Justinos vardu prisistačiusi moteris minėto puslapio skundų skiltyje apie UAB „CityBee“ rašė (kalba netaisyta):

„Issinuomavau automobili keliom minutem is tasko A y taska B. Po savaites laiko skambina is citybee konsultantas ir klausia ar as vaziavau ta diena marsrutu is tasko A y taska B, atsakiau taip. Klause ar apsiziurejau automobili pries kelione, atsakiau kad nepamenu nes pastoviai nauduojosi bet tikriausiai kad taiip nes visad apsiziuriu. Ir ka jus manot? Gavau 300 euru bauda, uz tai kad kazkas ivaziavo y automobili tuo metu kai as ji jau buvau palikusi is po savo keliones. Tuomet nusprendziau nemoketi nes as nieko nepadariau ir dar plius gavau is imones SEGEL susimoketi... Zodziu, neapykanta didziule sitai imonei :)“

Ar galėjo būti taip, kad kas nors apgadino jau stovintį automobilį? O jeigu tai ne įlenkimas, o tik nubraukimas ir nenuplovus automobilio, to nubraukimo tiesiog nesimato? Taip pat galimas ir toks atvejis, kad po automobilio apgadinimo juo naudotis galėjo dar keli, o gal net keliasdešimt asmenų...

Kiekvieną atvejį vertina atskirai

Skunde minimos UAB „CityBee“ įmonės vadovo Luko Ylos teigimu, kiekvieną automobilių apgadinimo atvejį įmonė vertina atskirai, bandoma nustatyti kaltininkus, tačiau ir pati įmonė prisiima atsakomybę.

„Pirmiausia puikiai suprantame, kad gali pasitaikyti smulkių automobilio apgadinimų, pavyzdžiui, kėbulo nubraižymų, įlenkimų, tačiau, turint tokio dydžio automobilių parką, patys prisiimame atsakomybę ir automobilius remontuojame savo lėšomis“, – DELFI kalbėjo L. Yla.

Lukas Yla
Lukas Yla
© Kompanijos archyvas

Tačiau, UAB „CityBee“ vadovas akcentuoja ir tai, kad prieš naudojantis viena ar kita paslauga, naudotojai visuomet patvirtina, kad yra susipažinę su paslaugos sąlygomis. Šiuo atveju, automobilių naudojimosi paslaugos sąlygose yra nurodyta, kad paslaugos vartotojas, atėjęs prie rezervuoto automobilio, visų pirma jį turi apžiūrėti. Pamatęs akivaizdžius kėbulo apgadinimus (pavyzdžiui, smarkiai įlenktos durelės, buferis visiškai nukritęs ir t.t.), nedelsiant apie tai pranešti įmonės darbuotojams.

Nenustačius kaltininko, remonto išlaidas padengia įmonė

Darbuotojai gavę tokią informaciją, klientui pasiūlo pasirinkti kitą automobilį. O dėl pirmojo automobilio apgadinimo pradedamas tyrimas kaltininkui nustatyti.

„Mes peržiūrime apgadinto automobilio kelionės istoriją, maršrutą, greitį ir kitus rodiklius, susiekiame su vairuotojais, kurie naudojosi nurodytu laiku, įvertiname minučių skirtumą nuo vienos rezervacijos iki kitos. Beveik visos automobilių statymo vietos, pavyzdžiui, Vilniuje, yra filmuojamos, tad, peržiūrime apsaugos kamerų įrašus, kurie padeda identifikuoti, kiek laiko automobilis stovėjo nenaudojamas, ar prieš pastatant jį į vietą jau buvo apgadintas ar kiti asmenys įvažiavo į automobilį ir t.t.

Užregistruojamas įvykis policijoje. Visi šie veiksmai dažniausiai padeda identifikuoti kaltininką, net gi įsitraukia mūsų bendruomenės nariai, dažnai gauname „CityBee“ bendruomenės narių nuotraukas iš įvykio vietos.

Kiekvienu atveju, kuomet yra atrastas apgadintas automobilis, situacija yra analizuojama ir vertinama individualiai. Jei kaltininkas neidentifikuojamas – remonto išlaidas susimokame patys“, – kaltųjų nustatymo principus aiškino L. Yla.

Kur pažvelgsi – 300 eurų

Žemiau „CityBee“ pateikia pagrindines situacijas, su kuriomis gali susidurti paslaugos naudojai ir paaiškina: kas atsakingas, kas atlygina žalą, kas ir kiek sumoka, jeigu reikia sumokėti.

Situacijos: eismo įvykis, nukentėjęs, kaltininkas

Įprastai apie automobilių eismo įvykius (susidūrimus su kitu automobiliu, su siena, su atrama, įvažiavus kitam automobiliui ir t.t.) praneša mūsų bendruomenės nariai, patys patekę į eismo įvykį arba atvykę pasiimti rezervuoto automobilio.

Eismo įvykis su kitu automobiliu. Jei klientas – nukentėjęs, jam nieko susimokėti nereikia, kaltininko draudimo bendrovė apmoką tokią žalą (privalomasis civilinės vairuotojų atsakomybės draudimas). Pildoma eismo įvykio deklaracija, jei yra nukentėjusių ar nesutariama – kviečiama policija. Tiesiog vairuotojas turi prisiminti, kad automobilio rezervacijos metu transporto priemonė – lyg jo asmeninė.

Jei klientas sukėlė avariją, nuostolius kitam automobiliui (nukentėjusiam) atlygina mus draudžianti draudimo bendrovė. Pildoma eismo įvykio deklaracija, jei yra nukentėjusių ar nesutariama – kviečiama policija. Jei tokio įvykio metu apgadinamas „CityBee“ automobilis taip, jog turime išimti iš automobilių parko, pavyzdžiui, nukritęs buferis, išdaužti žibintai, ir vairuotojas yra kaltininkas, jam gali būti skirtas 300 Eur frančizės mokestis. Tai yra Kasko draudimo sąlyga. Tačiau net jeigu automobilio taisymo išlaidos yra didesnės nei frančizės mokestis (300 Eur), klientui nereikia padengti skirtumo.

Eismo įvykis su kliūtimi (siena, atrama ir t.t.). Jei tokio įvykio metu apgadinamas „CityBee“ automobilis taip, jog turime išimti iš automobilių parko, pavyzdžiui, nukritęs buferis, išdaužti žibintai, jam gali būti skirtas 300 Eur frančizės mokestis. Tai yra Kasko draudimo sąlyga. Tačiau net jeigu automobilio taisymo išlaidos yra didesnės nei frančizės mokestis (300 Eur), klientui nereikia padengti skirtumo.

„Pabrėžiame, jog ir net tokiais atvejais bandome su klientu rasti kompromisą ir frančizės mokestį taikome tik tuo atveju, jeigu apgadinimai trukdo automobilio eksploatacijai“, – tikinama įmonės komentare.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Režė susirinkusiems pavėpsoti į gelbėjimo operaciją: nustokite trukdyti gelbstintiems gyvybes (38)

Įvykus eismo ar kitam įvykiui, kur dirba specialiosios pagalbos tarnybos, visada apstu ir...

Vairuotojus įspėja būti atsargius – sukčiai ėmėsi eismo įvykių deklaracijų (50)

Gauti teisingai ir aiškiai užpildytą eismo įvykio deklaraciją draudikų darbo praktikoje –...

Kas išduoda, kad turimą automobilį metas keisti į naują (65)

Automobilyje žmonės praleidžia itin daug laiko – nuo miesto kamščių iki darbo kelionių ar...

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (63)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (187)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Top naujienos

Juozas Ruolia: kodėl patys medikai gydant vėžį taiko vandenilio peroksido efektą, bet ligoniams jo vartoti nerekomenduoja (45)

Interneto platybėse netrūksta stebuklingų receptų, neva gydančių vėžį. Žmonės geria ir...

Tik dabar lentelę nagrinėsiantis Jasikevičius: variantų buvo tiek, kad galva svaigo (1)

Eurolyga šį pavasarį teoriškai dar gali grįžti į „Žalgirio“ areną, bet jei tai buvo...

Gyvai / Kova dėl bilieto į Euro 2020 prasideda: Liuksemburgas – Lietuva 1:1 (42)

Lietuvos futbolo rinktinė startuoja 2020 metų Europos futbolo čempionato atrankoje ir B grupėje...

Trakų „Trasalis“ ir vėl parduodamas: prašo triskart mažiau, nei pirmą kartą (49)

Trakuose įsikūrusio viešbučio ir pramogų bei vandens relaksacijos centro „ Trasalis “...

Lionel Laurent. Milijardierius įsigyja bilietą į Paryžiaus elitą

Mes gyvename auksiniame sutelktos valdžios, pinigų bei įtakos pasaulyje, ir nieko nėra geresnio,...

Sinoptikė: dviženkliu pliusu džiaugsimės neilgai – atkeliaus sniegas ir lietus (30)

Penktadienis Vilniuje – graži, saulėta ir gana šilta diena, tačiau koks laukia savaitgalis? Apie...

Vaizdo įraše – įspūdingas 332 metrų ilgio lėktuvnešio manevras (113)

„Nimitz“ klasės lėktuvnešis yra 332,8 metrų ilgio laivas, kuriame tarnauja daugiau nei 6...

Karbauskis: aš Landsbergio nesuprantu – niekada su juo nesipykau (455)

„Sveikinu, – taip į opozicinių Seimo frakcijų susitarimą reagavo Lietuvos valstiečių ir...

Mokslininkas iškėlė netikėtą idėją dėl nežemiškos civilizacijos kosminių laivų (30)

Norėdami aptikti svetimas civilizacijas, astronomai turi mąstyti originaliai ir daryti tam tikras...