Avariją sukėlusio automobilio savininkas – ne vairuotojas, o įmonė. Tokią ryškėjančią tendenciją jau ne pirmi metai pastebi draudimo žalų administravimo ekspertai.
© DELFI

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje 2013 metų duomenimis, 1 iš 13 įmonių apdraustų automobilių patenka į eismo įvykius dėl jį vairavusių asmenų kaltės. Tai lygiai du kartus dažniau už privačius automobilius – tik 1 iš 26 gyventojų apdraustų automobilių pripažįstamas avarijos kaltininku.

Draudikai, remdamiesi savo patirtimi, kategoriškai atmeta tyčinio automobilių daužymo galimybę, tačiau sutinka su žinomo psichologo Olego Lapino įžvalgomis, kad egzistuoja tam tikras vairuotojų tipas, kurių atsakomybės jausmas stipriai pašlyja vos sėdus prie darbovietės automobilio vairo.

Per praėjusius metus vien „ERGO Insurance“ Lietuvoje užfiksavo daugiau kaip 3 tūkst. privalomojo draudimo eismo įvykių, kurių kaltininkai vairavo tarnybinius automobilius – jie sudaro 28 proc. visų avarijų kaltininkų.

Draudikų duomenys taip pat atskleidžia, kad eismo įvykių, kurių kaltininkais pripažįstami įmonių darbuotojai, rimtesnės ir pasekmės. Vidutinė žala, kurią praėjusiais metais įmonėms išmokėjo „ERGO Insurance“ Lietuvoje, siekė 3250 litų – beveik 700 litų daugiau už vidutinę žalą, atlygintą privataus automobilio savininkui.

„Keista, tačiau didesnio tarnybinių automobilių avaringumo negalima paaiškinti jokiais kitais faktoriais tik pačių vairuotojų nuostatomis, nes minėti bendrovių automobiliai niekuo nesiskiria nuo asmeninių – tai daugiausia lengvosios transporto priemonės“, - dėsto Nerijus Giedraitis, „ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto žalų administravimo skyriaus vadovas.

Psichologas O. Lapinas mano, kad šios tendencijos nereikėtų taikyti visiems darbuotojams, nes viskas priklauso nuo vairuojančiojo asmenybės.

„Yra trijų kategorijų žmonės. Pirmieji tiek vairuodami savo automobilį, tiek tarnybinį laikosi visų eismo taisyklių, nes jiems svarbus pats taisyklių laikymosi principas. Antrieji, patys nerimastingiausi, vairuodami tarnybinį automobilį yra dar atsargesni nei vairuodami nuosavą, nes bijo susigadinti savo reputaciją ir yra labai priklausomi nuo savo vadovo arba net jo bijo “, – sako psichologas O. Lapinas.

Jo teigimu, daugiausiai rūpesčių kelia trečioji vairuotojų grupė, kurie į tarnybinį automobilį žiūri nerūpestingai, ypač tada, kai jų darbo sąlygos yra tokios, kad sugadintą tarnybinį transportą galima bet kada pakeisti kitu. Tokie žmonės galvoja, kad nelaimės atveju atsakomybė vis tiek teks ne jiems, o įmonei, kuri lengvai ras lėšų padengti nuostolius, todėl ir vairuodami rizikuoja daug labiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paaiškino, kada motociklininkai po vairavimo egzamino išgirsta „neišlaikyta“ (17)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (39)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (28)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

Top naujienos

Karbauskis gerbia Guogą: siūlo neskubėti daryti išvadų (145)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis neslepia, kad gerbia europarlamentarą Antaną...

Sauliaus Skvernelio patarėjas įžvelgia nebylų kartelį tarp prekybos tinklų (184)

Kartais atrodo, kad vartotojų gerove rūpintis turinti Konkurencijos taryba žaidžia verslo...

„Žalgiris“ baigė savo žygį Europoje – Vilniuje žemai nusilenkė galingajai „Sevillai“ (422)

UEFA Europos lygos trečiojo atrankos etapo atsakomosiose rungtynėse pilnutėliame per 5...

Architektė: savivaldybė neva taupo pinigus ir laiką, tačiau iš tiesų – trumparegiškai juos švaisto (14)

Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją...

Gydytoja papasakojo apie gyvybiškai svarbius vitaminus: imuniteto specialiai stiprinti nereikia (18)

Artėjant rudeniui, susizgrimbame, jog pats laikas stiprinti imunitetą . Griebiamės vaisių,...

Nustebsite, ką gali kvapų maišymas: atskleidė keletą gudrybių (1)

Sluoksniavimas – ne tik mados tendencija, tai ir viena populiariausių parfumerijos krypčių. Jos...

Internautai nesėkmingai bando atspėti: koks gyvūnas slepiasi tarp žaislų? (21)

Gali atrodyti, kad šioje nuotraukoje „pozuoja“ vien tik pliušiniai žaislai, tačiau jūs...

Paprasti būdai, padėsiantys suvaldyti pyktį (2)

Kiekvienai mamai ar tėčiui yra tekę nors kartą atsidurti situacijoje, kai jų atžalos pyktis...

Kodėl džiūsta aviečių uogos (3)

Aviečių uogos džiūsta dėl įvairių virusinių ligų, kurias platina cikados ir amarai. Šie...

Po kelionės į Graikiją suprato, kodėl Lietuvai reikia mokamų paplūdimių (236)

Mokami paplūdimiai yra viso pasaulio ateitis, nes juose yra visko, apie ką svajoja poilsiautojai....