Vabzdžiai – galvos skausmas

„Keliaudami automobiliu neišvengiamai susidursime su daugybe vabzdžių, kurių pėdsakai lieka ant stiklo, kėbulo ar šviestuvų. Taip pat beveik visada teks įveikti bent vieną kelio remonto ruožą, ar atkarpą, kurioje dėl aukštos temperatūros, asfalto danga yra suminkštėjusi, nepastebimai padengsiantį automobilio kėbulą bitumo dėmėmis. Visa tai po kurio laiko gali tapti tikru galvos skausmu – įsisenėjusius nešvarumus ir pigmentines dėmes išvalyti yra ne tik sudėtinga, bet ir brangu“, – teigia „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų tinklo vadovas Algirdas Plečkaitis.

Ekspertas pataria prieš ilgesnes keliones itin švariai nuplauti ir nuvaškuoti automobilį arba padengti jį apsauginėmis dangomis kaip silicio, polimerine ar kita sintetine apsaugine danga, taip užbėgant už akių rūpesčiams.

„Vaškas yra apsauginis sluoksnis, kuris yra tarpinė terpė tarp automobilio lako ir taršos, neleidžianti nešvarumams prikepti prie dažų. Todėl viską, ką parsivešite iš kelionės, pašalinti bus daug lengviau“, – tikina A. Plečkaitis.

Norint sėkmingai nuvaškuoti automobilį, pabrėžia specialistas, jis turi būti idealiai švarus, o procedūra turi būti atliekama viduje – ten, kur nėra tiesioginių saulės spindulių.

„Netinkamoje aplinkoje dengiant automobilį apsauginėmis dangomis, galime padaryti daugiau žalos nei naudos – smulkios dulkės, likusios po nekruopštaus plovimo, gali palikti įrėžimo pėdsakus. Dengiant vašku ar apsauginėmis dangomis aukštesnėje temperatūroje, nei numato gamintojas, galime netolygiai padengti visą kėbulą arba turėti fiziškai daugiau darbo, nes danga džius greičiau nei turėtų“, – sako ekspertas.

Vabzdžiai – itin aktuali problema šiltuoju metų laiku. Pasak A. Plečkaičio, tamsių spalvų automobilio kėbulas saulės atokaitoje įkaista net iki 70 laipsnių karščio, todėl įvairios muselės tokiame karštyje tiesiog prikepa, priskrunda prie automobilio kėbulo.

„Visi žinome, kaip sunku yra atšveisti pridegusią keptuvę. Čia – lygiai tas pats. Todėl, jei važiuojate į ilgesnę kelionę, pavyzdžiui, Kuršių Neriją, kur ketinate likti savaitę ar ilgiau, patartina būtų iškart atvykus į Klaipėdą sustoti automobilių plovykloje ir kiek įmanoma atmirkyti ar bent vandeniu nuskalauti visas prie automobilio kėbulo priskretusias museles ir purvą. Jei jos ant automobilio liks iki pat atostogų pabaigos, grįžus panaikinti pigmentines dėmes bus nepalyginamai sunkiau ir gali pareikalauti rimtų investicijų – pavyzdžiui, ant automobilio lako atsiradusias pigmentines dėmes pašalinti įmanoma tik poliruojant“, – sako „Švaros brolių“ atstovas.

Svarbu, A. Plečkaičio teigimu, ir tai, kur vasarą paliekate automobilį. Šiltuoju metų laiku svarbu atkreipti dėmesį, ar jis nestovi po medžiu, kuris išskiria sakus. Lipnius sakus, ypač susimaišiusius su purvu, nuvalyti yra be galo sunku.

Dėmes salone reikėtų valyti iš karto

„Automobilyje derėtų turėti bent jau paprasto vandens ar salono valymui skirtų servetėlių, nes ilgų kelionių metu, užkandžiaujant, dažnai nutinka įvairios nelaimės. Tad tam, kad dėmės ilgainiui neįsisenėtų, žymiai sunkiau pašalinamomis, patartina iš karto pavalyti dėmę, kad grįžus švaros centre ją visiškai panaikinti būtų nesudėtinga ir nebrangu“, – teigia specialistas.

Pasak jo, sunkiausiai išvalomas dėmes palieka kava, dažiklių turintys maisto produktai, spalvotieji gėrimai, šokoladas, kramtomoji guma.

Automobilio salono švara, pasak jo, yra asmeninis ir kiekvieno vis kitaip suprantamas klausimas. Tačiau A. Plečkaitis ją lygina su drabužių dėvėjimu.

„Jei drabužį skalbiame po dienos – 12 valandų – dėvėjimo, tai reikėtų sakyti, kad maždaug tiek pat laiko automobilyje praleidžiame per savaitę. Tad dėmesio salono švarai reikėtų skirti kas savaitę. Tuo tarpu kruopštų, cheminį valymą atlikti reikėtų bent kartą į metus, ypač – po ilgų kelionių, kurių metu salonai yra itin užteršiami. Leidus dėmėms įsisenėti, neliks kito kelio – tik cheminis valymas, kuris yra brangesnis ir užtrunka ilgiau“, – sako jis.

Ekspertas priduria, kad salono valymas tuo pačiu ir impregnuoja jo medžiagas – po valymo dėmės sunkiau į jas įsiskverbia.

„Taip pat noriu atskirai atkreipti odinius salonus turinčių automobilių savininkų dėmesį – svarbu bent kartą per sezoną impregnuoti odą. Oda, visai kaip ir mūsų oda, reikalauja drėgmės – tuomet ji yra lengviau valoma, tarnauja ženkliai ilgiau, išlieka elastinga ir nesuskeldėja“, – pabrėžia A. Plečkaitis.

Pasak jo, svarbu rūpintis ne tik matoma švara automobilio salone, bet ir užtikrinti, kad jame neliktų kelionėse itin lengvai pernešamų bakterijų bei virusų.

„Automobilis – maža erdvė, kurioje praleidžiame daug laiko, retai tinkamai ją išvėdiname. Kondicionavimo sistema, kurios šilumokaitis yra mechaniškai neprieinamoje vietoje (neįmanoma neardant jo pasiekti nuvalyti), yra puiki terpė kauptis bakterijoms: drėgmė, šiluma ir uždara erdvė.

Derėtų bent kartą per sezoną atlikti automobilio salono dezinfekciją. Tai aktualu tiek dėl kvapų, kurie atsiranda pradėjus kauptis bakterijoms, tiek norint išvengti ligų. Profesionaliai dezinfekciją atlikti gali švaros specialistai“, – sako „Švaros brolių“ atstovas.

Jis primena, kad keliaujant automobilyje privaloma turėti dezinfekcinio skysčio. Juo rankas dezinfekuoti rekomenduojama po kiekvieno sustojimo ir apsilankymo degalinėje ar parduotuvėje, prieš liečiant bet kokius automobilio valdymo įtaisus. Tai padės išvengti virusinės ar bakterinės taršos automobilyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)