aA
Nors kalendorinė žiema eina į pabaigą, orai labiau primena viduržiemį. Kaip teigia automobilių ir vairavimo ekspertai, būtent dabar yra pats tinkamiausias laikas prisiminti svarbiausius vairavimo slidžiame žiemos kelyje principus ir taisykles. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, norint kelyje jaustis saugiai, būtina ne tik laikytis tinkamo greičio ir atstumo, bet ir mokėti naudotis automobilyje esančiomis saugos sistemomis.
Svarbiausi patarimai žiemos kelyje
© Vytautas Pilkauskas

Pranešime pateikiami penki svarbiausi patarimai, praversiantys vairuojant slidžiuose žiemos keliuose:

1. Įvertinkite kelio dangos būklę. Kelias keliui nelygus. Todėl pirmiausia labai svarbu įsitikinti, ar kelio danga yra slidi. Plika akimi nematydami ledo arba sniego, galime pamanyti, jog kelias tiesiog šlapias. Siekiant neapsigauti, patartina prieš išvažiuojant į judresnes gatves išbandyti automobilį stabdant. Tik įvertinę sukibimo su kelio danga lygį, priimkite sprendimą dėl tinkamiausio greičio, atstumų, manevrų ir t.t.

2. Pasirinkite tinkamą greitį. Nors kelio ženklai ir nurodo leistiną greitį, kiekvieną kartą reikėtų adekvačiai iš naujo numatyti saugų greitį, atsižvelgiant į kelio ir oro sąlygas. Pavyzdžiui, dažnai užmiesčio keliuose pamatę kelio ženklą, leidžiantį važiuoti 90 km/val. greičiu, vairuotojai jį ir renkasi, neįvertindami slidžios kelio dangos keliamų pavojų.

3. Kelyje elkitės nuosekliai. Nereikėtų daryti jokių skubių judesių: stabdykite švelniai, greitį didinkite iš lėto, o matydami, jog reikės atlikti sudėtingesnį manevrą, iš anksto pradėkite sukti vairą, pasirinkdami nuožulnesnę trajektoriją ir vengdami staigių posūkių. Žiemą kelyje stenkitės užbėgti įvykiams už akių.

4. Įvertinkite automobilio padangas. Žieminės padangos veikia kiek kitaip nei vasarinės. Jos minkštesnės, turi daugiau griovelių, todėl sukuria geresnį sukibimą su kelio danga. Vis dėlto, nereiktų aklai tikėti reklamomis ir manyti, jog su vieno ar kito gamintojo padangomis žiemišką kelią įveiksite net nesistengdami būti atidžiais.

Dar vienas svarbus faktorius – padangų nusidėvėjimas. Kuo jos naujesnės, tuo patikimesnės. Senų automobilių vairuotojai labai dažnai klysta joms taupydami, mat senesnės, nusidėvėjusios padangos gali būti praradusios sukibimo savybes.

5. Išmokite naudotis automobilio saugos sistemomis. Nauji automobiliai šiandien aprūpinami pačiomis moderniausiomis saugumo sistemomis, tačiau, anot oficialaus „Toyota“ atstovo Lietuvoje „Mototoja“ dirbtuvių techninio vadovo Vytauto Staliūno, svarbiausia nepamiršti, jog visos šios sistemos yra aktyvios, todėl ir vairuotojas turi būti aktyvus, jas naudodamas: užtikrintai stabdyti ar sukti vairą ir taip padėti sistemoms suprasti norimą atlikti manevrą.

Svarbiausios saugumo sistemos, be kurių dienos šviesos šiandien neišvysta joks naujas automobilis:

ABS (stabdžių antiblokavimo sistema) – tai žiemos kelyje labai svarbi sistema, kuri neleidžia užsiblokuoti ratams. Ji reikalinga ir naudojama tam, kad, slidžiame kelyje nuspaudus stabdį, nesvarbu kada ir kokiu stiprumu, ratai nesiblokuotų ir būtų galima manevruoti net ir ant ledo.

„Jeigu ratai pradeda slysti, transporto priemonė, kurioje nėra ABS, slydimo kryptimi ir nuvažiuos. Šios sistemos dėka išvengiama netolygaus stabdymo, o jo metu automobilio netraukia į vieną ar kitą šoną. Ratams esant ant skirtingų kelio dangų, sistema užtikrina stabilų stabdymą, nes neleidžia ratams užsiblokuoti. Vienam ratui pradėjus slysti ABS sistema iš karto sumažina stabdymo jėgą šiam ratui, taip leisdama jam suktis“, – aiškina V. Staliūnas.

TRC (traukos kontrolės sistema) – ši sistema padeda automobiliui pajudėti iš vietos be ratų prasisukimo. Taip užtikrinamas tolygumas net ir važiuojant skirtingo sukibimo kelio dangomis, kai, tarkime, vienas ratas yra ant ledo, o kitas ant asfalto.

VSC (stabilumo kontrolės sistema) arba ESP – ši sistema neleidžia automobiliui, manevruojant slidžiame kelyje ar nepasirinkus saugaus greičio, slysti šonu. Prasidėjus šoniniam slydimui, VSC sistema stabdžių ir variklio pagalba sukuria priešingą sukimosi momentą ir automobilis stabilizuojasi taip išvengiant šoninio slydimo. Veikiant VSC sistemai, vairuotojas pajunta variklio galios sumažėjimą ir automobilio pristabdymą.

„Trys svarbiausios sistemos, šiais arba kitais pavadinimais, veikia visuose naujausiuose „Toyota“ ir kitų gamintojų automobiliuose. Suprasti jų veikimą reikėtų kiekvienam vairuotojui. Tuomet net ir labai slidus kelias neatrodys lyg neįveikiama kliūtis. Bet kuriuo atveju, svarbiausia būti budriems ir stengtis iš anksto nuspėti slidžiame kelyje galinčią ištikti situaciją, taip išvengiant nemalonių patirčių“, – sako „Mototoja“ dirbtuvių techninis vadovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai (7)

Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės...

Penki mašinų perpardavėjų „kabliukai“, ant kurių galite užkibti ir nukentėti (107)

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti...

Pasitikrinkite, ar įjungę kondicionierių automobilyje nejaučiate smarvės: galite susirgti sunkia plaučių liga (10)

Kondicionieriaus sistema automobilyje važiuojant vasarą leidžia apsisaugoti nuo karščio. Ar ji...

Ką darote blogai plovykloje, arba kodėl neturėtumėte plauti mašinos su indų plovikliu (11)

Nors kompleksinė automobilio priežiūra vairuotojams palaipsniui tampa reguliaria rutina, vis dar...

Top naujienos

Ekspertė: dėl „Sputnik V“ vakcinos Baltarusijoje – įdomi tendencija (1)

Baltarusijoje nuo COVID-19 paskiepytų žmonių yra gerokai mažiau nei vakcinų , kuriomis,...

Virusas, kuriuo bent kartą gyvenime užsikrečia dauguma moterų: vienos nepastebi, kitoms gali sukelti ir vėžį (12)

Kada kreiptis į gydytojus ginekologus ir į kokius ginekologinius simptomus reikia reaguoti kuo...

Detektyvo verta lietuvius pasaulyje išgarsinusi kovido istorija – kaip Anykščiuose radome kamerūnietišką atmainą (103)

Centrinėje Afrikoje paplitusią koronaviruso atmainą pirmiau nei Europos ar Afrikos mokslininkai...

SAM atstovas: išpilamų vakcinų nuo koronaviruso kiekiai Lietuvoje išaugo tris, keturis kartus (191)

Per savaitę išpilamų vakcinų nuo koronaviruso kiekiai pastaruoju metu išaugo tris ar keturis...

Dirbančiųjų dabar daugiau nei 2019 metais: tai gali būti tik ramybės iliuzija

Vyriausybės vis dar tęsiamas karantinas iš tikrųjų virto tik savo paties šešėliu. Tokios...

Princas Charlesas – itin priekabus jam gaminamo maisto atžvilgiu: turi griežtą kasdienę taisyklę

Karališkosios šeimos asmeninio gyvenimo paslaptys – Britanijos gyventojams įdomios iki...

Ekspertas apie jau ir Europoje plintančią COVID-19 atmainą: turime naują priešą, simptomai glumina (524)

Koronaviruso atmaina, sukėlusi katastrofišką antrąją COVID-19 bangą Indijoje, yra iki šiol...

Pribloškiantis radinys Didžiojoje Britanijoje: namą statę darbininkai atkasė geležine grandine surakintą žmogaus skeletą (9)

Didžiojoje Britanijoje rastas skeletas , kuris ties čiurnomis buvo surakintas geležine grandine,...

Išvardijo, kokie nemokami sveikatos tyrimai priklauso kiekvienai moteriai pagal amžių: gali užkirsti kelią vėžiniams susirgimams

Šie metai neabejotinai parodė, kad sveikata yra didžiausias turtas, o rūpintis ja reikėtų iš...

COVID-19 statistika: pastarąją parą šalyje 117 naujų susirgimų koronavirusu, nuo infekcijos mirė dar 3 žmonės per praėjusią parą šalyje paskiepyta 5,6 tūkst. žmonių (93)

Praėjusią parą šalyje nustatyta 117 naujų COVID-19 atvejų, nuo šios ligos mirė trys žmonės,...