aA
Nors kalendorinė žiema eina į pabaigą, orai labiau primena viduržiemį. Kaip teigia automobilių ir vairavimo ekspertai, būtent dabar yra pats tinkamiausias laikas prisiminti svarbiausius vairavimo slidžiame žiemos kelyje principus ir taisykles. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, norint kelyje jaustis saugiai, būtina ne tik laikytis tinkamo greičio ir atstumo, bet ir mokėti naudotis automobilyje esančiomis saugos sistemomis.
Svarbiausi patarimai žiemos kelyje
© Vytautas Pilkauskas

Pranešime pateikiami penki svarbiausi patarimai, praversiantys vairuojant slidžiuose žiemos keliuose:

1. Įvertinkite kelio dangos būklę. Kelias keliui nelygus. Todėl pirmiausia labai svarbu įsitikinti, ar kelio danga yra slidi. Plika akimi nematydami ledo arba sniego, galime pamanyti, jog kelias tiesiog šlapias. Siekiant neapsigauti, patartina prieš išvažiuojant į judresnes gatves išbandyti automobilį stabdant. Tik įvertinę sukibimo su kelio danga lygį, priimkite sprendimą dėl tinkamiausio greičio, atstumų, manevrų ir t.t.

2. Pasirinkite tinkamą greitį. Nors kelio ženklai ir nurodo leistiną greitį, kiekvieną kartą reikėtų adekvačiai iš naujo numatyti saugų greitį, atsižvelgiant į kelio ir oro sąlygas. Pavyzdžiui, dažnai užmiesčio keliuose pamatę kelio ženklą, leidžiantį važiuoti 90 km/val. greičiu, vairuotojai jį ir renkasi, neįvertindami slidžios kelio dangos keliamų pavojų.

3. Kelyje elkitės nuosekliai. Nereikėtų daryti jokių skubių judesių: stabdykite švelniai, greitį didinkite iš lėto, o matydami, jog reikės atlikti sudėtingesnį manevrą, iš anksto pradėkite sukti vairą, pasirinkdami nuožulnesnę trajektoriją ir vengdami staigių posūkių. Žiemą kelyje stenkitės užbėgti įvykiams už akių.

4. Įvertinkite automobilio padangas. Žieminės padangos veikia kiek kitaip nei vasarinės. Jos minkštesnės, turi daugiau griovelių, todėl sukuria geresnį sukibimą su kelio danga. Vis dėlto, nereiktų aklai tikėti reklamomis ir manyti, jog su vieno ar kito gamintojo padangomis žiemišką kelią įveiksite net nesistengdami būti atidžiais.

Dar vienas svarbus faktorius – padangų nusidėvėjimas. Kuo jos naujesnės, tuo patikimesnės. Senų automobilių vairuotojai labai dažnai klysta joms taupydami, mat senesnės, nusidėvėjusios padangos gali būti praradusios sukibimo savybes.

5. Išmokite naudotis automobilio saugos sistemomis. Nauji automobiliai šiandien aprūpinami pačiomis moderniausiomis saugumo sistemomis, tačiau, anot oficialaus „Toyota“ atstovo Lietuvoje „Mototoja“ dirbtuvių techninio vadovo Vytauto Staliūno, svarbiausia nepamiršti, jog visos šios sistemos yra aktyvios, todėl ir vairuotojas turi būti aktyvus, jas naudodamas: užtikrintai stabdyti ar sukti vairą ir taip padėti sistemoms suprasti norimą atlikti manevrą.

Svarbiausios saugumo sistemos, be kurių dienos šviesos šiandien neišvysta joks naujas automobilis:

ABS (stabdžių antiblokavimo sistema) – tai žiemos kelyje labai svarbi sistema, kuri neleidžia užsiblokuoti ratams. Ji reikalinga ir naudojama tam, kad, slidžiame kelyje nuspaudus stabdį, nesvarbu kada ir kokiu stiprumu, ratai nesiblokuotų ir būtų galima manevruoti net ir ant ledo.

„Jeigu ratai pradeda slysti, transporto priemonė, kurioje nėra ABS, slydimo kryptimi ir nuvažiuos. Šios sistemos dėka išvengiama netolygaus stabdymo, o jo metu automobilio netraukia į vieną ar kitą šoną. Ratams esant ant skirtingų kelio dangų, sistema užtikrina stabilų stabdymą, nes neleidžia ratams užsiblokuoti. Vienam ratui pradėjus slysti ABS sistema iš karto sumažina stabdymo jėgą šiam ratui, taip leisdama jam suktis“, – aiškina V. Staliūnas.

TRC (traukos kontrolės sistema) – ši sistema padeda automobiliui pajudėti iš vietos be ratų prasisukimo. Taip užtikrinamas tolygumas net ir važiuojant skirtingo sukibimo kelio dangomis, kai, tarkime, vienas ratas yra ant ledo, o kitas ant asfalto.

VSC (stabilumo kontrolės sistema) arba ESP – ši sistema neleidžia automobiliui, manevruojant slidžiame kelyje ar nepasirinkus saugaus greičio, slysti šonu. Prasidėjus šoniniam slydimui, VSC sistema stabdžių ir variklio pagalba sukuria priešingą sukimosi momentą ir automobilis stabilizuojasi taip išvengiant šoninio slydimo. Veikiant VSC sistemai, vairuotojas pajunta variklio galios sumažėjimą ir automobilio pristabdymą.

„Trys svarbiausios sistemos, šiais arba kitais pavadinimais, veikia visuose naujausiuose „Toyota“ ir kitų gamintojų automobiliuose. Suprasti jų veikimą reikėtų kiekvienam vairuotojui. Tuomet net ir labai slidus kelias neatrodys lyg neįveikiama kliūtis. Bet kuriuo atveju, svarbiausia būti budriems ir stengtis iš anksto nuspėti slidžiame kelyje galinčią ištikti situaciją, taip išvengiant nemalonių patirčių“, – sako „Mototoja“ dirbtuvių techninis vadovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasakojo, kaip jautėsi po patirtų avarijų: pradžioje net įlipti į automobilį buvo baisu (4)

Neretai kritikuodami kitus, vairuotojai tikina, kad patys į vienokią ar kitokią situaciją...

4 pavojai, apie kuriuos turėtumėte pagalvoti prieš keliaudami naktį (24)

Vairavimas naktį yra ne tik sudėtingesnis, tačiau ir pavojingesnis, o dar daugiau pavojų kyla...

Perspėjo: karantino taisyklės gali tapti iššūkiu paspirtukų ir dviračių vairuotojams (7)

Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant...

Dviratininkams ir paspirtukininkams atsipalaiduoti nevalia: klaidų neišvengia net keliaudami šeimomis (16)

Kelionių išsiilgę gyventojai vis dažniau karantino dienas paįvairina pasivažinėjimais dviračiu...

Draudikai įspėjo: po karantino į gatves grįžtantiems vairuotojams – svarbi užduotis (25)

Laisvėjant karantino sąlygoms vis daugiau vairuotojų grįžta į gatves: prie vairo sėda ne tik...

Top naujienos

Naujai viruso bangai rudenį reikia ruoštis jau dabar: modernios priemonės patikrai pasieniuose jau egzistuoja (235)

Atsižvelgiant į jau turimas žinias apie koronavirusą ir sezoniškumą, yra nemaža rizika, kad...

Koronavirusas Baltarusijoje: rizikuoja jau ne tik Lietuva, bet ir visa ES (238)

Iš pradžių Baltarusija neigė koronavirusą ir netgi juokėsi iš galimos pandemijos. Šiuo metu...

Ambicingame 6,3 mlrd. plane Lietuvai pasigedo kelių esminių akcentų: planuojame nubėgti maratoną, bet vos paeiname (90)

Finansų ministerijos pristatyme ilgalaikių investicijų ekonomikos skatinimui plane iš viso...

Orai: atsitraukus lietui aplankys vasariška šiluma (9)

Antradienio naktį Lietuvoje savo pozicijas sustiprins aukšto atmosferos slėgio sūkurys. Debesų...

Vašingtono sprendimas – JAV antausis Maskvai ar dar vienas smūgis Europos kariniam saugumui (331)

Viena vertus, Vašingtonas aiškiai parodė Rusijai jos vietą. Kita vertus, tai rodo ir vis...

Veryga: karantiną bus siūloma pratęsti ir vasarą papildyta 15.15 (979)

Spaudos konferencijoje ministras Aurelijus Veryga sakė, kad karantiną bus siūloma pratęsti ir...

Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai: pokalbis su Algirdu Davidavičiumi: ką labiausiai pasaulyje norėtų pakeisti filosofas? (2)

Jūsų dėmesiui jau antroji atsinaujinusios laidos „ Esminiai dalykai “ dalis. Šį kartą...

Vilčių nugalėti koronavirusą teikia jau seniai sukurta vakcina (47)

Didelis sergamumas ir mirtingumas nuo tuberkuliozės . Tokiais liūdnais pasiekimais pasaulyje...

Veždama neįgalų tėvą namo 15-metė dviračiu numynė 1200 km (24)

15-metė Jyoti Kumari išvyko iš savo kaimo ir numynė dviračiu 1200 km, veždama ir neįgalų...

62-ejų Sharon Stone bėgantys metai – nė motais: filmų ikona gerbėjus lepina kadrais vien su bikiniu, nesivargina ir dėl grimo (63)

Amerikiečių aktorė, prodiuserė ir buvęs modelis Sharon Stone surado saulėtąją laikotarpio,...

|Maža didelių žinių kaina