Oro temperatūrai nukritus žemiau nulio, o eismo sąlygoms ėmus kelti vis daugiau iššūkių, ekspertai primena, kaip saugiai vairuoti žiemą, rašo „Autocar“.
Žiema Vilniuje
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Vairavimas žiemą susijęs su papildomais iššūkiais ir pavojais – pradedant dėl kritulių suprastėjusiu matomumu ir baigiant slidžia kelio danga. Net ir menkiausia klaida tokiomis sąlygomis – rizika tiek vairuotojo, tiek keleivių, tiek aplinkinių sveikatai ir net gyvybei.

Nepaisant to, jeigu imsitės reikiamų priemonių, žiema tikrai jūsų neužklups netikėtai. Kitaip tariant, tinkamai pasiruošus net ir didžiausi žiemos iššūkiai blogiausiu atveju sukels tik menkų nemalonumų.

Norėdami žiemos keliuose ir gatvėse jaustis maksimaliai saugūs, atidžiai perskaitykite specialistų patarimus – jeigu į juos įsiklausysite, net ir atšiauriausia žiema bus nebebaisi.

Prieš sėdant prie vairo

Kruopščiai nusivalykite visus automobilio langus ir pasirūpinkite, kad būtų švarūs šoniniai veidrodėliai – geras matomumas ypač svarbus (ir ne tik žiemą).

Sniegą būtinai nuvalykite nuo viso automobilio – svarbiausia nepamiršti stogo, nes, staigiau stabdant ar didinant greitį, jis gali nuslysti tiesiai ant priekinio stiklo ir sukelti avarinę situaciją.

Pasirūpinkite, kad automobilio langai nebūtų aprasoję.

Prieš pajudėdami iš vietos, įsitikinkite, kad tinkamai veikia valytuvai – gali būti, kad jie bus prišalę, tad kelyje kritulių atveju kils rimtų bėdų.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Pasirūpinkite, kad, sėsdami į automobilį, nuo batų padų tinkamai nubrauksite sniegą ir ledą – taip pasirūpinsite, kad kojos nenuslys nuo pedalų.

Nepamirškite automobilyje vežiotis reikalingiausių daiktų, pavyzdžiui, apkloto. Taip pat vertėtų į bagažinę įsimesti langų valiklio ir popierinių rankšluosčių. Esant reikalui, galėsite per keliais akimirkas nusivalyti langus.

Kelyje

Neskubėkite. Jeigu jaučiate laiko spaudimą, patiriate daugiau streso ir sunkiau sutelkiate dėmesį, susikoncentruojate. Pasirūpinkite, kad turėtumėte daugiau laiko nei įprastai, pasidomėkite eismo sąlygomis ir oro prognoze.

Esant sudėtingoms eismo sąlygoms, vairuokite itin atsargiai ir mažesniu nei įprasta greičiu.

Didinkite greitį, stabdykite ir posūkių manevrus atlikite kuo įmanoma švelniau. Skubūs ir agresyvūs veiksmai slidžiame kelyje automobilį gali paversti nevaldomu monstru.

Laikykitės didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Tais atvejais, kai kelią dengia sniegas ar ledas, stabdymo atstumas tampa net 10 kartų ilgesnis nei įprastomis sąlygomis.

Jeigu stabdant ratai užsiblokuoja, akimirkai atleiskite stabdžius ir vėl nuspauskite pedalą. Šiuos veiksmus atlikite tiek kartų, kiek reikia, kol pasieksite norimą greitį.

Dar kartą apie saugų atstumą stabdant – palikite didelį tarpą, kuris labai pravers tais atvejais, kai automobilis priešais staiga sustos ar ims riedėti atgal.

Jeigu įklimpote ir ratai sukasi vietoje, pabandykite, perjungę antrą pavarą, švelniai spausti greičio pedalą – kuo mažiau sukiokite vairą ir pasistenkite išlaikyti minimalų apsukų kiekį.

Norėdami išvengti vadinamojo ratų prasisukimo, rinkitės kuo įmanoma didesnę pavarą.

Jeigu jūsų automobilis turi automatinę pavarų dėžę, ratai sukasi, o automobilis stovi vietoje, pabandykite rankiniu būdu išlaikyti pirmą arba antrą pavarą. Daugelyje automatinių pavarų dėžių yra žiemos ar sniego režimas. Jeigu taip, pats metas jį įjungti.

Automatinės pavarų dėžės užrakinimas, sakykime, antroje pavaroje taip pat gali būti sumanus sprendimas tais atvejais, kai tenka važiuoti itin prastais keliais. Tokia strategija suteikia šiek tiek stabdymo varikliu galimybių ir padeda kelyje lengviau kontroliuoti greitį.

Traukos kontrolės sistemos važiuojant apledėjusiu ar sniegu padengtu keliu gali turėti priešingą nei tikimasi efektą. Kartais pravartu jas išjungti.

Vairavimas žiemą
Vairavimas žiemą
© Organizatorių nuotr.

Važiuodami nuokalnėn, stenkitės pamažu mažinti greitį ir rinktis žemesnes pavaras – tai padės užtikrinti stabdymą varikliu. Jeigu staiga prireikia stabdyti, stenkitės tai daryti važiuodami tiesa linija ir švelniai.

Slidžiame kelyje įveikti įkalnę bandykite tik gerai įsitikinę, kad kelias tuščias. Be to, jeigu važiuosite per lėtai, atsiranda reali rizika, jog automobilis sustos ir nuslysite žemyn.

Jeigu automobilis pradeda slysti, prisiminkite, kad vairą reikia sukti slydimo, o ne priešinga kryptimi – pavyzdžiui, automobilio galui slystant į dešinę, ta pačia kryptimi reikia sukti ir vairą.

Pajutę, kad jūsų transporto priemonė tampa nevaldoma, jeigu įmanoma, nepasimeskite, žiūrėkite į norimą pasiekti kryptį ir stenkitės jos link pakreipti ir automobilį. Jeigu visą dėmesį skirsite tik artėjančiai kliūčiai, susidūrimas praktiškai neišvengiamas.

Tiek stabdymo, tiek greitėjimo manevrus stenkitės atlikti tik tiesioje kelio atkarpoje – posūkiuose tokie veiksmai gali baigtis nelaime.

Jeigu vairuojant tamsiuoju paros metu rūkas arba sniegas apsunkina žibintų darbą, rekomenduojame rinktis artimąsias šviesas ir naudoti priešrūkinius žibintus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Avarijos kaltininko paieškos: nemandagus elgesys, psichologinis spaudimas ar net grasinimai

Rudenį, lyginant su šiltuoju sezonu, keliuose penktadaliu išauga eismo nelaimių skaičius, rašoma...

Transporto spūstys mieste: patarimai, kaip prie jų prisitaikyti (23)

Jeigu kiekvieną darbo dieną transporto spūstyje užstringate bent valandai, tai per metus susidaro...

Skaitytoją papiktino būsimi „žali klevo lapai“: jų judėjimas – nenuspėjamas (17)

Ne paslaptis, jog dažną vairuotoją piktina spūstys keliuose, o ką jau kalbėti apie kitų...

V. Radžiūnas. Išlenk stikliuką ir sėsk prie vairo (komentaras) (29)

Spalio 13 dieną Europos šalyse minima Europos saugaus eismo diena. Šią dieną siekiama atkreipti...

Nevaldomas reiškinys virsta galvos skausmu – valdininkai tik skėsčioja rankomis (106)

Jei nedraudžiama, tai galima. Tokia nuostata vadovaujasi dalis smulkiųjų verslininkų, savo...

Top naujienos

R.I.T.A. Gyvenimą pašventė Lietuvai, o dabar tenka kovoti dėl kompensacijų (69)

Iš Lietuvos kariuomenės Specialiųjų operacijų pajėgų į atsargą savo noru išėjo apie 40...

Lietuviškas vanduo brangesnis dėl to, kad yra kietas (39)

Pakeisti visus vandens skaitiklius, kur kas dažniau juos metrologiškai tikrinti, o kartu ir didinti...

NT rinką gali ištraukti tik vienas dalykas (4)

Oficialiai šiemet užsieniečiams išduoda apie 9 tūkst. leidimų dirbti. Tai vienas didžiausių...

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (155)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (6)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

Gydytojas A. Unikauskas: storėjate ne tada, kai valgote riebiai

„Nuo seno galvojama: valgysiu riebalus – storėsiu. Tai nelogiška. Juk visas maistas, kurį mes...

Ne pats geriausias pasirinkimas: 6 baldai, kurių dizaineriai negali pakęsti

Jaučiatės pasirengę išleisti ganėtinai įspūdingą sumą naujiems baldams įsigyti? Tuomet...

Žymus futurologas atskleidė, kokie iššūkiai mūsų lauks iki 2030-ųjų (1)

Ray‘us Hammondas visame pasaulyje pripažintas ir kaip futurologas, ir kaip verslininkas. 17...

Įvardijo labiausiai tikėtinus princo Williamo ir K. Middleton trečiojo karališkojo kūdikio vardus

Praėjusią savaitę britų karališkosios šeimos gerbėjai džiaugėsi, pagaliau pamatę viešumoje...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (713)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...