aA
Dviratis ne vienam tapo ne tik laisvalaikio praleidimo būdu, bet ir transporto priemone. Vis tik saugaus eismo ekspertai įspėja, jog užmiesčio keliais važiuojantys dviratininkai turėtų susirūpinti, mat keliai, šalia kurių nėra dviračių ir pėsčiųjų takų – itin pavojingi.
Dviračių take ties Šilelio kaimu
Dviračių take ties Šilelio kaimu
© Kauno rajono savivaldybė

Lietuvos dviratininkų bendrijos vadovas Eduardas Kriščiūnas teigė, jog kiekvienas dviratininkas tiek važiuodamas mieste, tiek užmiestyje, turi laikytis visų numatytų Kelių eismo taisyklių (KET). Anot specialisto, dviratininkai dieną turėtų dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba būti įsijungę priekyje baltos, o gale raudonos šviesos žibintus. Naktį turi būti naudojamos abi saugos priemonės.

Intensyvus eismas – ne dviratininkams

E. Kriščiūnas aiškino, kad važiuojant užmiestyje svarbu važiuoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto, tačiau dar pieš išvažiuojant, specialistas patarė pasidomėti tų kelių, kuriais planuojama važiuoti, eismo intensyvumu.

„Dar prieš išvažiuojant iš namų reikėtų pasidomėti eismo intensyvumu, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos administruojama internetinė svetainė „eismoinfo“ yra informacija, kur galima matyti automobilių srautus. Jei matote kad eismas kažkur yra didelis, tuo keliu geriau nevažiuoti ir paieškoti ramesnių krašto kelių“, – sakė E. Kriščiūnas.

Reikia papildomų priemonių

Dviratininkas taip pat aiškino, kad vis dar nemažai problemų kyla dėl vairuotojų nepaisomos rekomendacijos dviratininkus aplenkti laikantis 1-1,5 metrų šoninio atstumo. Specialistas atkreipė dėmesį, kad važiuojant per arti dviratininko jį gali nublokšti automobilio sukelta vėjo banga.

Susirūpino užmiestyje važiuojančiais dviratininkais: automobilių vairuotojai keliu dalinasi nenoriai
© Egidijaus Jankausko nuotr.

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova taip pat atkreipė dėmesį, jog ypač užmiesčio keliais važiuojantiems dviratininkams nevertėtų numoti ranka į KET ir šalmą, kaip ir ryškiaspalvę liemenę dėvėti ir dieną, ir naktį. Mokytoja prisiminė ne vieną atvejį, kai nuo dviračio nukritęs žmogus patyrė sunkią galvos traumą, todėl, anot jos, kiekvienas dviratininkas turėtų pasirūpinti savo saugumu, kad ir kur važiuotų.

„Dabar ir motociklininkai dėvi kuo ryškesnes aprangas, ryškius šalmus, kad tik kiti eismo dalyviai juos geriau matytų, todėl dviratininkams čia negali būti išimčių. Jei kiti eismo dalyviai galės juos geriau pastebėti, ir jie, ir kiti dėl to bus tik saugesni“, – sakė O. Židovlenkova.

Po vieną ir tik dieną

Vairavimo instruktorė teigė, jog saugumo nevertėtų pamiršti ir tuomet, kai važiuoja dviratininkų grupelė. O. Židovlenkova aiškino, kad yra atvejų, kai dviratininkai važiuoja trimis eilėmis taip ne tik rizikuodami savo gerove, bet ir stabdydami eismą. Instruktorė pabrėžė, kad važiuojamąja kelio dalimi keliomis eilėmis gali važiuoti organizuotos dviratininkų grupelės su palyda, visgi pavieniai dviratininkų būreliai privalo važiuoti vienoje eilėje ir kuo arčiau dešiniojo kelio krašto.

Tiek E. Kriščiūnas, tiek O. Židovlenkova, kalbėdami apie dviratininkų eismą naktį, sutarė – jis vykti neturėtų. Specialistai aiškino, kad pastebėti dviratininką tamsiu paros metu ar esant prastam matomumui – itin sunku, todėl rizika, kad dviratininkas gali būti nutrenktas ar nublokštas pravažiuojančio automobilio sukelto vėjo gūsio, ženkliai išauga.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.5000

Paaiškino, kuo geriau pasitikėti: automobilio termometru ar tuo, ką sako sinoptikai (13)

Vairavimo sąlygas tiksliau įsivertinti bei pagal jas pasirinkti saugų vairavimo būdą norintys...

Vėstantys orai keičia ir keliavimo įpročius: svarbias taisykles turėtų prisiminti visi eismo dalyviai (1)

Tamsesni rytai ir vakarai sukelia sunkumų ne tik prireikus anksčiau keltis, tačiau ir leidžiantis...

Kodėl automobilio multimedija ir telefonas vairuojant gali ne tik padėti, bet ir tapti nelaimės priežastimi?

Nors prastėjančios oro, o kartu ir eismo sąlygos iš vairuotojų reikalauja didesnio atidumo,...

Paaiškino, kiek ilgai galima važiuoti su tolimosiomis šviesomis: KET įrašyta kitokia riba nei pratę vairuotojai (117)

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną...

Suskaičiavo, kiek vairuotojams kainuoja į kelią išbėgęs gyvūnas – atsargumo stoka atsieina itin brangiai (43)

Rudenį skaudžių ir brangių avarijų priežastimi tampa prasidėjusi ir iki pat žiemos...

Top naujienos

Kartą lietuviai jau išgyveno pandemiją: tais metais tauta ėjo „išmirimo keliu“ (147)

Gyvenimas pandemijos sąlygomis nėra saldus: tą galėtų paliudyti ne tik šių dienų lietuviai,...

Vyraus debesuoti ir drėgni orai (7)

Lietuvos orams įtaką turės Šiaurės Europoje plačiai išsiskleidęs žemo atmosferos slėgio...

Koronavirusas vėl kerta darbo rinkai: auga prastovose esančiųjų darbuotojų skaičius (26)

Šalyje sparčiai augant koronavirusinės infekcijos susirgimų skaičiui, prastovose esančių...

Laukiamiausioje Čempionų lygos akistatoje – Messi ir „Barcelonos“ triumfas Turine (3)

UEFA Čempionų lygoje „Barcelona“ iškovojo antrą pergalę iš eilės. Katalonai trečiadienį...

Išgirdusi agresyvaus vėžio diagnozę vilnietė Ana jau laukėsi: buvo nusiteikusi blogiausiam (8)

Mažajai Arianai dar nėra nė metukų – neįtikėtinai ramiai ir viskuo besidominčiai mergaitei...

Giedraitis tritaškius metė pro šalį, tačiau „Baskonia“ šventė pergalę Ispanijoje (1)

Penktą pergalę Ispanijos ACB lygoje iškovojo Vitorijos „Baskonia“ (5-3). Roko Giedraičio ir...

Šimonytė įvardijo, kas ir kaip galėtų valdyti koronaviruso krizę: valdžia negalėjo atsipalaiduoti (409)

Buriamos centro dešinės koalicijos kandidatė į premjeres, Ingrida Šimonytė trečiadienį...

Verslininkų kovoje dėl milijonų – keisti sutapimai teisme (13)

Kol „ Arvi “ įkūrėjas Vidmantas Kučinskas sulaikytas Slovėnijoje, Lietuvoje tęsiasi jo...

|Maža didelių žinių kaina