aA
Dviratis ne vienam tapo ne tik laisvalaikio praleidimo būdu, bet ir transporto priemone. Vis tik saugaus eismo ekspertai įspėja, jog užmiesčio keliais važiuojantys dviratininkai turėtų susirūpinti, mat keliai, šalia kurių nėra dviračių ir pėsčiųjų takų – itin pavojingi.
Dviračių take ties Šilelio kaimu
© Kauno rajono savivaldybė

Lietuvos dviratininkų bendrijos vadovas Eduardas Kriščiūnas teigė, jog kiekvienas dviratininkas tiek važiuodamas mieste, tiek užmiestyje, turi laikytis visų numatytų Kelių eismo taisyklių (KET). Anot specialisto, dviratininkai dieną turėtų dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba būti įsijungę priekyje baltos, o gale raudonos šviesos žibintus. Naktį turi būti naudojamos abi saugos priemonės.

Intensyvus eismas – ne dviratininkams

E. Kriščiūnas aiškino, kad važiuojant užmiestyje svarbu važiuoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto, tačiau dar pieš išvažiuojant, specialistas patarė pasidomėti tų kelių, kuriais planuojama važiuoti, eismo intensyvumu.

„Dar prieš išvažiuojant iš namų reikėtų pasidomėti eismo intensyvumu, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos administruojama internetinė svetainė „eismoinfo“ yra informacija, kur galima matyti automobilių srautus. Jei matote kad eismas kažkur yra didelis, tuo keliu geriau nevažiuoti ir paieškoti ramesnių krašto kelių“, – sakė E. Kriščiūnas.

Reikia papildomų priemonių

Dviratininkas taip pat aiškino, kad vis dar nemažai problemų kyla dėl vairuotojų nepaisomos rekomendacijos dviratininkus aplenkti laikantis 1-1,5 metrų šoninio atstumo. Specialistas atkreipė dėmesį, kad važiuojant per arti dviratininko jį gali nublokšti automobilio sukelta vėjo banga.

Susirūpino užmiestyje važiuojančiais dviratininkais: automobilių vairuotojai keliu dalinasi nenoriai
© Egidijaus Jankausko nuotr.

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova taip pat atkreipė dėmesį, jog ypač užmiesčio keliais važiuojantiems dviratininkams nevertėtų numoti ranka į KET ir šalmą, kaip ir ryškiaspalvę liemenę dėvėti ir dieną, ir naktį. Mokytoja prisiminė ne vieną atvejį, kai nuo dviračio nukritęs žmogus patyrė sunkią galvos traumą, todėl, anot jos, kiekvienas dviratininkas turėtų pasirūpinti savo saugumu, kad ir kur važiuotų.

„Dabar ir motociklininkai dėvi kuo ryškesnes aprangas, ryškius šalmus, kad tik kiti eismo dalyviai juos geriau matytų, todėl dviratininkams čia negali būti išimčių. Jei kiti eismo dalyviai galės juos geriau pastebėti, ir jie, ir kiti dėl to bus tik saugesni“, – sakė O. Židovlenkova.

Po vieną ir tik dieną

Vairavimo instruktorė teigė, jog saugumo nevertėtų pamiršti ir tuomet, kai važiuoja dviratininkų grupelė. O. Židovlenkova aiškino, kad yra atvejų, kai dviratininkai važiuoja trimis eilėmis taip ne tik rizikuodami savo gerove, bet ir stabdydami eismą. Instruktorė pabrėžė, kad važiuojamąja kelio dalimi keliomis eilėmis gali važiuoti organizuotos dviratininkų grupelės su palyda, visgi pavieniai dviratininkų būreliai privalo važiuoti vienoje eilėje ir kuo arčiau dešiniojo kelio krašto.

Tiek E. Kriščiūnas, tiek O. Židovlenkova, kalbėdami apie dviratininkų eismą naktį, sutarė – jis vykti neturėtų. Specialistai aiškino, kad pastebėti dviratininką tamsiu paros metu ar esant prastam matomumui – itin sunku, todėl rizika, kad dviratininkas gali būti nutrenktas ar nublokštas pravažiuojančio automobilio sukelto vėjo gūsio, ženkliai išauga.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.5000

Ištyrė, kada vairuotojams kelyje nesiseka labiausiai (3)

Techninės pagalbos kelyje specialistai daugiausia darbo turi penktadieniais. „ Lietuvos draudimo...

Vieną Vilniaus arteriją vairuotojams siūlo apvažiuoti: iki vasaros pabaigos ribos eismą (15)

Nuo penktadienio, rugpjūčio 16-osios, iki pat vasaros pabaigos Vilniaus Teodoro Narbuto gatvėje...

Orai vairuojantiems nebus palankūs: kaip per liūtis vairuoti saugiai

Gamtos stichijos paskutinį vasaros mėnesį dar ruošiasi pagrūmoti kumščiu – rugpjūtis...

Eksperimentas tamsoje: kaip automobilio vairuotojas mato dviratininką? (4)

Kelionės dviračiu be atšvaitų, žibintų ar šviesą atspindinčių liemenių kelia pavojų...

Lietuviai rūpinasi, kaip mašina važiuoja, bet pamiršta vieną svarbią detalę (6)

Rinkdamiesi automobilį Lietuvos gyventojai pirmiausiai vertina techninius jo parametrus ir kainą, o...

Top naujienos

Amerikoje ir Vokietijoje įsijungė panikos režimas: ką dabar daryti su savo pinigais (58)

Kai Vokietija nusičiaudi, Europa suserga, o kai nusičiaudi Jungtinės Valstijos , suserga visas...

Romas Sadauskas – Kvietkevičius. Prezidentui naudinga leisti „valstiečiams“ likti valdžioje iki kadencijos pabaigos (33)

Žolinės savaitę naujojo derliaus Vyriausybė dar nepašventinta, o senosios jau beveik nebėra, bet...

Sodininkai kyla į kovą: kodėl galima vogti, apgaudinėti ir nieko už tai nebus

„Jiems galima vogti, apgaudinėti ir nieko už tai nebus“, – nusivylusi ištarė Salomėja...

Rinktinės sudėtis rungtynėms su Rusija — be Jono Valančiūno (1)

Pasirodymą turnyre Suomijoje tęsianti Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė surengė treniruotę,...

Direktorius su BMW pajūryje leistiną greitį viršijo dvigubai – 180 km/val. (5)

Šį savaitgalį, kai Karklėje vyksta didelis muzikos festivalis, pajūryje dirba ir iš Vilniaus...

Apsilankęs Lvove išgirdo: paskolinkit Grybauskaitę (280)

Abiejų Tautų Respublikos pėdsakai, turistinių erdvių išnaudojimas perduoti svarbioms žinutėms...

„Karklėje“ dirbantys policijos pareigūnai vos spėja suktis: pavogtas brangus automobilis, rasta narkotikų (32)

Nuo ketvirtadienio Karklėje vykstantis festivalis „Karklė“ į pajūrį pritraukė...

Užkalnis: kiek kainuoja brangiausias mano širdžiai kvapas? (59)

D&G Le Bateleur 1 by Dolce & Gabbana Apie šiuos kvepalus kažkodėl niekada nerašiau, nors...

Nuotraukose parodė tikruosius plastiko atliekų kiekius: jis ir mūsų lėkštėse (1)

Apie plastiką mūsų buityje, aplinkoje ir net ekonomikoje vis garsiau kalba visas pasaulis....

Ekspertai įvardijo didžiausią grėsmę Lietuvai – jei valdžia nesiims veiksmų, tai gali būti pražūtinga (480)

Jungtinės Tautos prognozuoja, kad Lietuvoje dvidešimt pirmojo amžiaus pabaigoje gyvens kone perpus...