aA
Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas, o iki metų pabaigos bus nuimtos visos vairuotojams judėjimą lengvinančios ir degant raudonam šviesoforo signalui sukti į dešinę leidžiančios lentelės. Tiesa, nuo kitos savaitės keičiasi ir keli Kelių eismo taisyklių (KET) punktai, tačiau čia, specialistai nesutaria – sprendžiant vieną problemą, buvo pamiršta kita.

Susisiekimo ministerijos kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis teigė, jog papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis nuimamos vardan saugumo. Iki šiol sukdami į dešinę vairuotojai neišvengdavo klaidų – nepraleisdavo pėsčiųjų ir dviratininkų, prieš įvažiuodami į sankryžą nesustodavo, nepraleisdavo važiavimo pirmumo teisę turinčių kitų vairuotojų.

Specialistas aiškino, kad panaikinus papildomas lenteles leidžiančias sukti į dešinę vairuotojų avaringumas sumažės, o eismas sankryžose taps sklandesnis.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigė, jog didelė dalis vairuotojų naudodamiesi papildomos lentelės suteikiama teise pamiršta, kad turi praleisti kitus eismo dalyvius ir važiuoja taip, lyg būtent jiems degtų žalias šviesoforo signalas.

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę
© DELFI / Josvydas Elinskas

Tam, kad dalyvauti eisme būtų saugiau, yra numatyti ir KET pakeitimai. Jau nuo lapkričio 1-osios nustoja galioti KET 75 punktas, kuris nurodo, kad „jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui“. Šiam punktui netekus galios, nuo lapkričio 1-osios, vairuotojai užsidegus pagrindiniam žaliam šviesoforo signalui, kuris neturi važiavimo krypties rodyklių, bus leidžiama sukti į dešinę, nors papildoma sekcija nedegs.

Tiesa, tais atvejais, kai pagrindinis šviesoforas turi važiavimo krypties rodykles, šia lengvata vairuotojai pasinaudoti negalės ir turės laukti iki kol užsidegs ta kryptimi judėti leidžianti papildoma sekcija.

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę
© DELFI / Josvydas Elinskas

Kaip suksime į kairę?

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas taip pat sunerimo, kad panaikinus KET 75 punktą keisis judėjimas ne tik į dešinę, bet ir į kairę.

„Mes visi labai daug kalbame apie posūkį į dešinę, tačiau, ką darysime su papildomomis sekcijomis į kairę? Nuo lapkričio 1-osios nebegalioja visas 75 Kelių eismo taisyklių punktas ir posūkiams į kairę nėra jokių išimčių. Nebegaliojant šiam punktui vairuotojai galės lygiai tai pat sukti į kairę, kaip ir į dešinę, jei šviesoforo žalias signalas neturės važiavimo krypties rodyklių“, – pastebėjimais dalinosi A. Pakėnas.

V. Pumputis teigė, jog toks pakeitimas yra taikomas tik posūkiams į dešinę, kad panaikinus papildomas lenteles su žaliomis rodyklėmis į dešinę, vairuotojams būtų sudarytos saugios sąlygos sukti į dešinę. Tam bus atnaujintas ir pritaikytas išmanus šviesoforų reguliavimas.

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę
© DELFI / Karolina Pansevič

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyriaus vadovas Robertas Markovskis aiškino, kad Vilniuje nėra tokių sankryžų, kurias tiesiogiai paveiktų nuo lapkričio 1 d. numatytas KET pasikeitimas, panaikinant 75 punktą, kuris papildomos sekcijos rodyklės kryptimi leisdavo važiuoti tik įsijungus šios sekcijos signalui.

„Vilniaus mieste yra 22 sankryžos su atskiromis sekcijomis į dešinę, tačiau važiavimas jomis nuo lapkričio 1 d. nesikeis, nes pagrindinis šviesoforų signalas turi eismo krypties kontūrus – tiesiai arba tiesiai ir į kairę. Važiavimas per jas išlieka toks pats – tik užsidegus žaliai sekcijai. Stebint eismo srautų pokyčius tokie pakeitimai galimi ateityje – demontuojant pagrindinių žalio šviesoforų signalų kontūrus, jog per įrengtas sekcijas į dešinę būtų galima važiuoti jiems neužsidegus. Šie sprendimai galėtų būti aktualūs mažo eismo srautų intensyvumo sankryžose“, – sakė R. Markovskis.

Jo teigimu, baimintis dėl posūkių į kairę taip pat nėra pagrindo, mat visi šviesoforai įrengiami ir keičiami taip, kad turėtų važiavimo krypties rodykles, todėl vairuotojai vis vien turėtų laukti, kol užsidegs papildoma sekcija.

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę
© DELFI / Josvydas Elinskas

Lenteles keis šviesoforai

R. Markovskis teigė, kad sostinėje iš viso buvo apie 120 lentelių su papildomomis rodyklėmis į dešinę, tačiau iki spalio pabaigos jų liko apie 80. Pirmiausia tokios lentelės buvo panaikintos mažo intensyvumo sankryžose. Tokiose sankryžose eismo pralaidumą palaikys išmanūs šviesoforai, kurie užfiksavę artėjančią transporto priemonę, gali automatiškai perjungti šviesoforo signalus ir žalią šviesą uždegti atvažiuojančiai transporto priemonei.

Dar vienas pakeitimas bus diegiamas pėsčiųjų naudai. Būtent dviratininkams ir pėstiesiems žalias šviesoforo signalas bus uždegamas anksčiau nei automobilių vairuotojams, todėl šios eismo dalyvių grupės galės saugiau kirsti važiuojamąją kelio dalį, o vairuotojai iš anksto galės pastebėti žmones kelyje.

Tiesa, R. Markovskis atkreipė dėmesį, kad bus keičiami ir patys šviesoforai. Bus siekiama, kad papildomas sekcijas pakeistų trijų sekcijų šviesoforai su važiavimo krypties rodyklėmis, o tai vairuotojams nepaliks dvejonių, kada važiuoti galima, mat tai nustatys būtent to šviesoforo signalai.

Vilniaus miesto savivaldybės atstovas įvardijo, kad dar keliose svarbiose sostinės sankryžose pakeitimai bus vykdomi artimiausiu metu: Liepkalnio g. – Dunojaus g. – Dzūkų gatvių sankryžoje, Ateities g. – Baltupio g. sankirtoje, Buivydiškių g. – Ąžuolyno g. – Dūkštų g. sankryžoje ir Laisvės pr. – Viršuliškių g. sankryžoje prie PC „Mada“.

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę
© SĮ „Susisiekimo paslaugos“

Spūsčių pavyks išvengti

Nors dauguma vairuotojų baiminasi, kad panaikinus papildomas lenteles nepavyks išvengti spūsčių, specialistai aiškino, kad tokia baimė yra nepagrįsta. Anot specialistų, bus atnaujinta ne tik judėjimo tvarka, bet ir šviesoforų reguliavimas, o tai leis transporto srautams judėti pakankamai sklandžiai. R. Markovskis įvardijo, kad iki šiol Geležinio Vilko gatvėje, kryptimi nuo tunelio link Ozo gatvės, vairuotojai suko į dešinę vadovaudamiesi papildoma žalia rodykle, vis tik dabar eismo judėjimas nėra sutrikęs, nes jį palaiko nuolat degantis šviesoforas į dešinę.

„Šioje sankryžoje buvo įrengtas trijų sekcijų šviesoforas leidžiantis sukti į dešinę. Vairuotojai, kaip ir anksčiau gali nepertraukiamai sukti į dešinę. Raudonas šviesoforo signalas įjungiamas tik tada, kai kelią nori pereiti pėstieji, kitu metu eismas vyksta įprasta tvarka“, – sakė sostinės savivaldybės Eismo valdymo skyriaus vadovas.

Eismo pralaidumą sankryžose bus siekiama palaikyti ir įrengiant transporto srautų jutiklius šalia sankryžų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(31 žmogus įvertino)
2.3226

Keliaujantiems į Nidą automobiliu teks koreguoti planus: savivaldybė planuoja nebeįsileisti poilsiautojų automobilių (2)

Nida – vieta, kuri pritraukia daug poilsiautojų ne tik iš Lietuvos, tačiau ir kitų valstybių....

Įvertino gyventojų pasirinkimus: pandemija vis dar skatina dažniau keliauti automobiliu

Besitęsiant pandemijai toliau sparčiai populiarėja kelionės asmeniniais automobiliais, kurie...

Kelio darbai valstybinės reikšmės keliuose: perspėja vairuotojus, kokius ruožus geriau aplenkti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad šiais metais numatyti net kelių valstybinės...

Draudikai įvardijo, kur Vilniuje po lietaus važiuoti automobiliu pavojingiausia

Vilniečiai tikriausiai dar puikiai prisimena po kiekvieno smagesnio lietaus atsirasdavusį Narbuto...

Naujovė Vilniaus viešajame transporte: vietoj baudos – kontrolės bilietas

Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė komitetuose apsvarstytam klausimui dėl galimybės vietoj...

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Gyvačių salos prakeiksmas: ką iš tikrųjų reiškia Rusijos pralaimėjimas – skeptikus tai pritildys (2)

Geros valios gestas. Taip Rusija pristato savo gėdingą nesėkmę, kurią patyrė Gyvačių saloje....

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Šaltinių Rusijos valdančiajame elite turintis ekspertas: jau netrukus Rusijoje prasidės represijų banga (16)

Rusijos valdžia spręs, kam leisti išvykti į užsienį, o kam – ne, autokrato Vladimiro Putino...

Verslas PliusJohn Cheng

Vienas didžiausių investuotojų į Kinijos technologijas užsiminė apie svarbų lūžio tašką

Vienos iš didžiausių Kinijos privataus kapitalo investicinių bendrovių įkūrėjas teigė,...

Branduolinė elektrinė ant sunkvežimio – japonai su tokia išriedėti ketina dar šį dešimtmetį

Nepaisant reputacinio smūgio, kurį Japonijoje sukėlė Fukušimos branduolinės elektrinės avarija...

Kainų augimas Lietuvoje pasiekė nepriimtiną lygį: sukaupti pinigai pradėjo tirpti (7)

Ekonominis sunkmetis netolsta, o tik gilėja, praneša „ LNK Žinios “. Prisikrauti pilną...

Užkalnis – apie besiskundžiančius kainomis Palangoje: ko jie važiuoja, jei jiems brangu? (3)

Atostogos pajūryje ir šįmet bus dar brangesnės. Verslininkai skaičiuoja, kad kainos kilo 10-15...

Karas Ukrainoje. Rusų pajėgos įsitvirtina Lysyčanske, dėl paleistų raketų į Belgorodą Rusija kaltina Kijyvą

Per sprogimus Rusijos Belgorodo mieste netoli sienos su Ukraina, regiono gubernatoriaus duomenimis,...

Delfi PliusKristina Pocytė, laida „Iš esmės“, Virginija Spurytė

Po išskirtinės kibernetinės atakos prieš Lietuvą – įspėjimas: įžvelgia dar vieną pavojingą momentą (1)

Lietuvoje tiek valdiškos institucijos, tiek privačios įmonės sulaukė išskirtinės kibernetinės...

„Žalgiris“ oficialiai pranešė apie latvišką pirkinį iš „Barcelonos“

Kauno „Žalgirio“ priekinę liniją kitą sezoną sustiprins Latvijos rinktinės aukštaūgis...

Paaiškėjo 2023 metais Vilniuje vyksiančio NATO susitikimo biudžetas: skiriama apvali suma

2023 metais Vilniuje vyksiančio NATO vadovų susitikimo biudžetas gali siekti 30 mln. eurų, BNS...