aA
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, nuo šių metų sausio mėnesio Lietuvoje įregistruota per 15 tūkst. lengvųjų automobilių, iš kurių daugiau nei 12 tūkst. – naudoti, eisme dalyvavę kitose valstybėse. Dažniausiai būtent šių automobilių savininkai susiduria su problema – patekus į eismo įvykį ir stipriai aplamdžius automobilį, vairuotojai iš draudimo kompanijų išgirsta, jog automobilio remontuoti nebeverta...
Daužtas automobilis (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Tokį sprendimą jie priima įvertinę, jog automobilio remonto kaina viršys 75 proc. sveiko automobilio vertės rinkoje.

Tokiai transporto priemonei yra stabdomas techninės apžiūros galiojimas ir jis negali grįžti į eismą.

Su transporto priemonių savininkų nežinia dažnai susiduria ir remontų ekspertai – jau daugiau nei dešimt metų automobilių remontu po avarijos užsiimančios UAB „Autobroliai“ vadovas Eimantas Jazokas pastebi, jog vairuotojai dažnai net neįsivaizduoja, kokius „kryžiaus kelius“ turės praeiti jų transporto priemonė, kad ši galėtų vėl sėkmingai sugrįžti į eismą.

Kas vyksta su automobiliu, kurio remontas – nėra tikslingas?

Draudimo kompanijos yra įpareigotos duomenis apie sprendimą stabdyti techninės apžiūros galiojimą perduoti Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biurui, kurio duomenis mato VĮ „Regitra“ ir laikinai stabdo transporto priemonės techninės apžiūros galiojimą, po kurio dažniausiai seka transporto priemonės išregistravimas.

Įvairiose užsienio šalyse yra vykdoma praktika, kai tokio automobilio pats vairuotojas nebeatgauna – gavęs pilną sveiko automobilio rinkos kainos dydžio draudimo išmoką, vairuotojas ją investuoja į naujos transporto priemonės įsigijimą, o jo senojo automobilio likimą sprendžia draudimo kompanija.

Lietuvoje situacija kitokia – transporto priemonės savininkas gauna ir likutinės automobilio vertės dydžio išmoką, ir apgadintą transporto priemonę, su kuria jis gali daryti ką tik nori – priduoti metalo laužo supirktuvei, išrinkti dalimis, arba, kaip neretai nusprendžia vairuotojai, tokį automobilį parduoti.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Rafael Achmedov

Pamatęs gana pigią transporto priemonę internete ar automobilių pardavimo aikštelėje, dažnas susigundo.

Nebrangiai įsigijęs transporto priemonę bando ją susiremontuoti tikėdamasis, kad galės greitai ją naudoti. Bet čia nepatyrę automobilių pirkėjai ir atsimuša į sieną – atvykus į „Regitrą“ paaiškėja, jog automobilis yra išregistruotas, nes jam buvo panaikinta techninė apžiūra, ir tam, kad vėl galėtų grįžti į eismą, automobilio savininkas turi pateikti techninės ekspertizės išvadas, patvirtinančias, jog automobilis yra pakankamai saugus, jog galėtų dalyvauti eisme, o tai atima ne tik laiką, bet ir pinigus.

Gali nepraeiti ir keliuose esantys automobiliai

Tam, kad automobilis galėtų grįžti į eismą, vairuotojas turi gauti keturias pažymas: ratų suvedimo atitikimo gamykliniams parametrams, kėbulo geometrijos taškų atitikimą gamykliniams parametrams, oro pagalvių ir kitų saugos sistemų atitikimą gamykliniams reikalavimams ir paskutinė, kad automobilis ar kita transporto priemonė nekelia pavojaus vairuotojui, keleiviams ir aplinkiniams.

Tam, kad į vairuotojo rankas nugultų tokios pažymos, automobilis turi būti tinkamai suremontuotas ir praėjęs techninę ekspertizę. Visa tai gali atsieiti vairuotojui daug daugiau, negu sumokėta už pigiai įsigytą, eismo įvykio metu sugadintą, transporto priemonę.

Dažnai transporto priemonių savininkai, siekdami sutaupyti pinigų, nusprendžia patys susiremontuoti transporto priemones ir pasukčiauti – prašo autoservisų tiesiog patvirtinti, jog jų transporto priemonė atitinka visus reikiamus parametrus, kad galėtų greitai ir sėkmingai sugrįžti į eismą.

Būtent su tokia situacija ne kartą yra tekę susidurti Aleksote, H ir. O Minkovskių g. 134 įsikūrusio serviso „Autobroliai“ vadovui. „Žmonės atvažiavę sako, jog jie patys susiremontavo, reikia tik mūsų parašo, tačiau kaip mes galime patvirtinti, kad transporto priemonė atitinka reikalavimus, jeigu mes jos neremontavome?“ – teigia E. Jazokas. Jis taip pat pastebi, jog tokias pažymas gali išrašyti tik su techninės apžiūros įmonėmis sutartis sudariusios bendrovės.

„Taip pat vairuotojams derėtų prisiminti, jog techninės ekspertizės – brangios, už jas reikia mokėti net ir tada, kai automobilis neatitinka visų reikalavimų“,– sako „Autobrolių“ vadovas, siūlydamas nesiekti sutaupyti neapdairiai. Jis siūlo susidūrus su tokia transporto priemone ją iškart patikėti ekspertams.

„Regitra“
„Regitra“
© DELFI / Karolina Pansevič

E. Jazokas taip pat pastebi, jog, jo nuomone, techninės ekspertizės metu liūdną verdiktą išgirstų ir nemenka dalis automobilių, kurie sėkmingai to nežinodami dalyvauja eisme, tad sudaužytą automobilį sugrąžinti į eismą – tikrai nelengva užduotis.

Kaip nepaslysti?

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos duomenimis, 2016 metais daugiau negu 35 proc. automobilių, praėję privalomąją techninę apžiūrą, buvo pagaminti iki 2000-ųjų metų – tai išties nemaža eismo dalyvių dalis. Dalies tokių automobilių remontas po eismo įvykio tikrai nebūna tikslingas, bet skelbimų portaluose tokių parduodamų automobilių galima rasti.

Ekspertai rekomenduoja prieš įsigyjant naudotą automobilį pasitikrinti, ar jam tikrai nebuvo panaikinta techninė apžiūra ir ar VĮ „Regitra“ nėra priėmusi sprendimo dėl transporto priemonės išregistravimo.

Pasitikrinti, ar transporto priemonė turi leidimą dalyvauti eisme, galima prisijungus prie „Regitra“ elektroninių paslaugų portalo čia arba šios svetainės skyriuje „Paieška transporto priemonių registre“ čia.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (60)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (247)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Atšvaitų dieną – svarbi žinutė pėstiesiems: atšvaitus dalys nemokamai (1)

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, ketvirtadienį prasideda visą...

Šiemet incidentų su paspirtukais dvigubai daugiau – galimas jų eismo apribojimas šaligatviais (50)

Lietuvoje vis gausėja alternatyvių transporto priemonių, sparčiai populiarėja ir elektriniai...

Atšilus orams vairuotojai atsipalaidavo, tačiau nevalia pamiršti svarbios datos (2)

Po vėsių rudeniškų orų į Lietuvą porai savaičių atėjo bobų vasara, o su ja – šilti,...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (53)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (130)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03 (546)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (41)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Veryga kreipėsi į Alytaus gyventojus (85)

Alytuje jau ketvirtą parą nepavykstant užgesinti padangų perdirbimo gamykloje kilusio gaisro,...

Prancūzijoje turėjo savo krautuvėlę, bet ramybės oazę atrado mažame Žemaitijos kaimelyje (19)

Trylika metų mažame miestelyje Prancūzijoje gyvenusi Lina Galminaitė Blanchot ten turėjo savo...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų? (94)

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Paaiškėjo pirmoji iš projekto „Šok su žvaigžde“ iškritusi pora ir favoritai

LRT projekto „Šok su žvaigžde“ dalyviams šis vakaras tapo rimtu išbandymu. Laidos pabaigoje...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (58)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Ekspertai pateikė labiausiai pasiteisinančius patarimus sekso klausimais (5)

Sakote, kad intymus bendravimas jums nekelia jokių problemų? Net atvirkščiai – jis ypač vykęs...