aA
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, nuo šių metų sausio mėnesio Lietuvoje įregistruota per 15 tūkst. lengvųjų automobilių, iš kurių daugiau nei 12 tūkst. – naudoti, eisme dalyvavę kitose valstybėse. Dažniausiai būtent šių automobilių savininkai susiduria su problema – patekus į eismo įvykį ir stipriai aplamdžius automobilį, vairuotojai iš draudimo kompanijų išgirsta, jog automobilio remontuoti nebeverta...
Daužtas automobilis (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Tokį sprendimą jie priima įvertinę, jog automobilio remonto kaina viršys 75 proc. sveiko automobilio vertės rinkoje.

Tokiai transporto priemonei yra stabdomas techninės apžiūros galiojimas ir jis negali grįžti į eismą.

Su transporto priemonių savininkų nežinia dažnai susiduria ir remontų ekspertai – jau daugiau nei dešimt metų automobilių remontu po avarijos užsiimančios UAB „Autobroliai“ vadovas Eimantas Jazokas pastebi, jog vairuotojai dažnai net neįsivaizduoja, kokius „kryžiaus kelius“ turės praeiti jų transporto priemonė, kad ši galėtų vėl sėkmingai sugrįžti į eismą.

Kas vyksta su automobiliu, kurio remontas – nėra tikslingas?

Draudimo kompanijos yra įpareigotos duomenis apie sprendimą stabdyti techninės apžiūros galiojimą perduoti Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biurui, kurio duomenis mato VĮ „Regitra“ ir laikinai stabdo transporto priemonės techninės apžiūros galiojimą, po kurio dažniausiai seka transporto priemonės išregistravimas.

Įvairiose užsienio šalyse yra vykdoma praktika, kai tokio automobilio pats vairuotojas nebeatgauna – gavęs pilną sveiko automobilio rinkos kainos dydžio draudimo išmoką, vairuotojas ją investuoja į naujos transporto priemonės įsigijimą, o jo senojo automobilio likimą sprendžia draudimo kompanija.

Lietuvoje situacija kitokia – transporto priemonės savininkas gauna ir likutinės automobilio vertės dydžio išmoką, ir apgadintą transporto priemonę, su kuria jis gali daryti ką tik nori – priduoti metalo laužo supirktuvei, išrinkti dalimis, arba, kaip neretai nusprendžia vairuotojai, tokį automobilį parduoti.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Rafael Achmedov

Pamatęs gana pigią transporto priemonę internete ar automobilių pardavimo aikštelėje, dažnas susigundo.

Nebrangiai įsigijęs transporto priemonę bando ją susiremontuoti tikėdamasis, kad galės greitai ją naudoti. Bet čia nepatyrę automobilių pirkėjai ir atsimuša į sieną – atvykus į „Regitrą“ paaiškėja, jog automobilis yra išregistruotas, nes jam buvo panaikinta techninė apžiūra, ir tam, kad vėl galėtų grįžti į eismą, automobilio savininkas turi pateikti techninės ekspertizės išvadas, patvirtinančias, jog automobilis yra pakankamai saugus, jog galėtų dalyvauti eisme, o tai atima ne tik laiką, bet ir pinigus.

Gali nepraeiti ir keliuose esantys automobiliai

Tam, kad automobilis galėtų grįžti į eismą, vairuotojas turi gauti keturias pažymas: ratų suvedimo atitikimo gamykliniams parametrams, kėbulo geometrijos taškų atitikimą gamykliniams parametrams, oro pagalvių ir kitų saugos sistemų atitikimą gamykliniams reikalavimams ir paskutinė, kad automobilis ar kita transporto priemonė nekelia pavojaus vairuotojui, keleiviams ir aplinkiniams.

Tam, kad į vairuotojo rankas nugultų tokios pažymos, automobilis turi būti tinkamai suremontuotas ir praėjęs techninę ekspertizę. Visa tai gali atsieiti vairuotojui daug daugiau, negu sumokėta už pigiai įsigytą, eismo įvykio metu sugadintą, transporto priemonę.

Dažnai transporto priemonių savininkai, siekdami sutaupyti pinigų, nusprendžia patys susiremontuoti transporto priemones ir pasukčiauti – prašo autoservisų tiesiog patvirtinti, jog jų transporto priemonė atitinka visus reikiamus parametrus, kad galėtų greitai ir sėkmingai sugrįžti į eismą.

Būtent su tokia situacija ne kartą yra tekę susidurti Aleksote, H ir. O Minkovskių g. 134 įsikūrusio serviso „Autobroliai“ vadovui. „Žmonės atvažiavę sako, jog jie patys susiremontavo, reikia tik mūsų parašo, tačiau kaip mes galime patvirtinti, kad transporto priemonė atitinka reikalavimus, jeigu mes jos neremontavome?“ – teigia E. Jazokas. Jis taip pat pastebi, jog tokias pažymas gali išrašyti tik su techninės apžiūros įmonėmis sutartis sudariusios bendrovės.

„Taip pat vairuotojams derėtų prisiminti, jog techninės ekspertizės – brangios, už jas reikia mokėti net ir tada, kai automobilis neatitinka visų reikalavimų“,– sako „Autobrolių“ vadovas, siūlydamas nesiekti sutaupyti neapdairiai. Jis siūlo susidūrus su tokia transporto priemone ją iškart patikėti ekspertams.

„Regitra“
„Regitra“
© DELFI / Karolina Pansevič

E. Jazokas taip pat pastebi, jog, jo nuomone, techninės ekspertizės metu liūdną verdiktą išgirstų ir nemenka dalis automobilių, kurie sėkmingai to nežinodami dalyvauja eisme, tad sudaužytą automobilį sugrąžinti į eismą – tikrai nelengva užduotis.

Kaip nepaslysti?

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos duomenimis, 2016 metais daugiau negu 35 proc. automobilių, praėję privalomąją techninę apžiūrą, buvo pagaminti iki 2000-ųjų metų – tai išties nemaža eismo dalyvių dalis. Dalies tokių automobilių remontas po eismo įvykio tikrai nebūna tikslingas, bet skelbimų portaluose tokių parduodamų automobilių galima rasti.

Ekspertai rekomenduoja prieš įsigyjant naudotą automobilį pasitikrinti, ar jam tikrai nebuvo panaikinta techninė apžiūra ir ar VĮ „Regitra“ nėra priėmusi sprendimo dėl transporto priemonės išregistravimo.

Pasitikrinti, ar transporto priemonė turi leidimą dalyvauti eisme, galima prisijungus prie „Regitra“ elektroninių paslaugų portalo čia arba šios svetainės skyriuje „Paieška transporto priemonių registre“ čia.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (13)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (17)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Ant Seimo stalo – įstatymo pataisos, įnešiančios lemtingų pokyčių „klevams“ (63)

Siūlymas laikinąjį vairuotojo pažymėjimą paversti galiojančiu ne dvejus, o trejus metus,...

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (5)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Top naujienos

Ramanausko-Vanago brolis Albinas: kai mane paleido, iškart supratau, kodėl

Ilgi metai miškuose, tamsiuose, šaltuose ir ankštuose bunkeriuose, sveiku protu nesuvokiami...

Pagrindinių mokesčių trūkumas siunčia rimtą signalą apie Lietuvos ekonomiką (1)

Finansų ministerija skelbia, kad per devynis šių metų mėnesius valstybės ir savivaldybių...

Bankų krizėje įklimpusi Graikija – vis dar be gelbėjimosi plano

Jei manėte, kad Graikijos nesėkmės jau praeityje, manykite iš naujo.

Guoga traukiasi iš aktyvios politikos: kitąmet nedalyvausiu jokiuose rinkimuose (92)

Buvęs liberalas Antanas Guoga , ilgą laiką buvęs laikomas realiausiu „valstiečių“ kandidatu...

Nuošalioje Vilniaus vietoje tiekia autentišką armėnišką maistą: stulbina kainomis ir porcijų dydžiu (195)

Jeigu nebūčiau vykusi automobiliu pro šalį, apie Valakampių paplūdimyje kepamus armėniškus...

Rezultatyvumu pradžiuginęs Lekavičius padėjo „Panathinaikos“ sutriuškinti Eurolygos debiutantus (2)

Miunchene antausį gavę Atėnų „Panathinaikos“ (2-1) krepšininkai išliejo susikaupusį...

Orai: artėja šalčiai (10)

Meteorologų teigimu, penktadienis bus gerokai vėsesnis nei praėjusios dienos. Naktį daug kur...

Lietuvių augintojus prispaudė kinai ir ukrainiečiai (124)

Šalies medaus eksportuotojai išgyvena sunkmetį – pirkėjų prireikė žvalgytis net tolimoje...

Panevėžyje nugriaudėjo galingas sprogimas: visiškai sugriauti keli garažai (89)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Panevėžyje, Ateities g. 28, garažų masyve nugriaudėjo...

Grigas garantuoja, kad „Žalgiris“ šį sezoną eis toli, Čeponis stabdo arklius (61)

Trys pralaimėjimai iš eilės – ne „Žalgirio“ stilius. Šarūno Jasikevičiaus pamokslo...