Net ir patyrusiais save laikantys vairuotojai, kelyje priartėję prie sunkvežimio ar autobuso, turėtų tinkamai įvertinti, ar jau gali persirikiuoti, ar dar turėtų palūkėti. Praėjusių metų patirtis, gilinantis į įskaitinių eismo įvykių priežastis, rodo, kad lengvųjų automobilių vairuotojai dažnai nežino, kur prasideda ir baigiasi akloji zona, o nežinojimas lemia skaudžius eismo įvykius, teigiama pranešime žiniasklaidai.
© Organizacijos nuotr.

Dažnai neįvertinama, kad sunkvežimiai ar autobusai kitaip nei lengvosios transporto priemonės greitėja, stabdo, kyla į įkalnę, įveikia posūkius ar persirikiuoja į kitą eismo juostą. Tik retas lengvosios transporto priemonės vairuotojas, priartėjęs prie sunkvežimio ar autobuso, susimąsto apie aklosios zonos, arba mirties zonos, keliamą grėsmę.

„Į akląją zoną vairuotojai patenka persirikiuodami į kitą eismo juostą ar lenkdami transporto priemonę. Kai priekinis vairuojamo automobilio ratas susilygina su lenkiamo sunkvežimio galiniu ratu ar autobuso vidurine dalimi, vairuotojas patenka į mirties zoną ir joje lieka tol, kol visiškai neaplenkia ar neapvažiuoja transporto priemonės. Aklosios zonos vieta ir ilgis kiekvienu atveju kinta, nes skiriasi lengvųjų transporto priemonių galia, manevringumas, krovininės ar keleivinės transporto priemonės matmenys“, – vairuotojų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos Transporto veiklos priežiūros departamento Panevėžio skyriaus vyriausiasis inspektorius Romas Vyšniauskas.

Dalis tragiškų lengvųjų automobilių avarijų įvyksta dėl aklosios zonos aplink sunkvežimį ar autobusą neįvertinusių vairuotojų kaltės.

Venkite nematomų zonų

Lengvuoju automobiliu artėjant prie sunkvežimio ar autobuso, kiekvienam vairuotojui derėtų prisiminti, kad, važiuojant greta tokios transporto priemonės, ypač su priekaba ar puspriekabe, lengvieji automobiliai tiesiog išnyksta iš šios sunkvežimio ar autobuso vairuotojo matymo zonos.

Visiškai nematomos sunkvežimio ar autobuso vairuotojui zonos yra jos gale bei kairėje ir dešinėje pusėse.

„Jei važiuojama prilipus sunkvežimiui ar autobusui iš paskos, jos vairuotojas nemato paskui jį važiuojančios transporto priemonės, o pastarosios vairuotojas nemato eismo situacijos priekyje, tad rizikuojama savo ir kartu važiuojančiųjų sveikata ar net gyvybe“, – pažymi R. Vyšniauskas.

Laikykitės „4 sekundžių“ taisyklės

Pasak pašnekovo, sunkvežimio ar autobuso vairuotojas gali nematyti arčiau kaip 10 m ir kartais toliau kaip 50 m esančių objektų, todėl saugiau iki sunkvežimio ar autobuso palikti apie 75 m atstumą ar laikytis „4 sekundžių“ taisyklės, t. y. jei važiuodamas paskui sunkvežimį ar autobusą nuo jo pravažiuoto nejudančio objekto jį pravažiuoji per 4 sekundes, vadinasi, esi per daug priartėjęs prie priekyje važiuojančios transporto priemonės.

Nevažiuokite lygiagrečiai su sunkvežimiu ar autobusu ir prieš juos

Nevažiuokite tiesiai prieš sunkvežimį ar autobusą. Lietuvoje retai pasitaikančių „amerikietiško tipo“ vilkikų (kai variklis įrengtas vairuotojo kabinos priekyje) vairuotojai gali nematyti priešais save 5–6 m atstumu, o įprastinių vilkikų priekinė akloji zona būna apie 3 m.

Nesaugu ilgesnį laiko tarpą važiuoti ir lygiagrečiai su sunkvežimiu ar autobusu. Galimas pernelyg apkrautos, susidėvėjusios ar pažeistos padangos sprogimas, sunkvežimio ar autobuso valdymo praradimas ar nepastebėjusio šalia atsiradusios kliūties vairuotojo staigus manevras ir sunkvežimis ar autobusas pakeis važiavimo kryptį, o kitoms sunkvežimio ar autobuso vairuotojo aklojoje zonoje važiuojančioms transporto priemonėms tiesiog nebebus laiko ir vietos saugiai sureaguoti į pasikeitusią eismo situaciją bei išvengti avarijos su skaudžiomis pasekmėmis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įvertino, dėl ko Lietuvoje įvyksta nemažai avarijų (56)

Specialistai sako, kad Lietuvoje nemažai tragiškų avarijų įvyksta dėl vairuotojų budrumo stokos.

Pykstate už vairo? Esate tokie patys pavojingi, kaip ir neblaivūs vairuotojai (9)

Kitam vairuotojui neleidžiant persirikiuoti ar užkišus prieš nosį susinervinate, spaudžiate...

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė (1)

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (8)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Top naujienos

Branduolinių povandeninių laivų kapinyne Rusijoje apsilankęs vokiečių žurnalistas: tai, ką išvydau, sukėlė šoką (13)

Vokiečių žurnalistas Michaelis Schmidtas papasakojo apie tai, kaip Šiaurės vakarų Rusijoje,...

Egzotiškas pasiūlymas Palangoje: vietoj įprastų saldumynų – drakono vaisių, kinkanų ir karališkų uogų (1)

Vaisiais iš Tailando, Kosta Rikos, Izraelio, Turkijos bei Lenkijos Palangoje pirmus metus...

Sekmadienį – dar viena proga pasidžiaugti šiluma

Sekmadienio naktis numatoma nepastoviai debesuota, be lietaus. Vėjas silpnas. Antroje nakties pusėje...

Saugojosi, bet pastojo: apie gyvybei pavojingą negimdinį nėštumą įspėjo ne vienas simptomas (27)

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytoja, norėdama pasidalinti savo istorija. Ji viliasi, kad kitoms...

Kemzūros prognozė nepradžiugins „Žalgirio“ sirgalių: tai sportas, kitaip nebūna (63)

Laiko patikrintas Kęstučio Kemzūros ir Davido Blatto duetas, panašu, ruošia dirvą dar vienam...

Prabilo dar viena su „Alfa vyru“ pasimatyme buvusi mergina: bandė bėgti, bet jis ją sekė (287)

„Ėjau į troleibusą, jis iš paskos“, – apie bandymą pasprukti nuo „Alfa vyro“ Airino...

Visa tiesa apie nuolaidų korteles: kam jos iš tiesų naudingos? (138)

Lojalumo kortelės Lietuvoje atsirado prieš gerus 11 metų ir šiandien jau nieko nebestebina, kad...

Klaipėdą drebino įspūdingas Donato Montvydo cirko šou: per „Žiūrėk, ką padarei“ dainą arena pašėlo (79)

Šeštadienio vakarą Klaipėdos „Švyturio“ arenoje įvyko ilgai lauktas vienintelis dainininko...

Išskyrė 9 akivaizdžiausius partnerių neištikimybės ženklus: juos pajutus, reiktų sunerimti (9)

Vyrus ir moteris į neištikimybę pastūmėja skirtingos priežastys, tačiau ir vieni, ir kiti...

Suskambo vienintelis solinis Jazzu koncertas pajūryje: atlikėja neslėpė kvapą gniaužiančio jaudulio (65)

Palanga šį savaitgalį tapo Lietuvos centru – čia ne tik vyko „Aurum 1006 km“ lenktynės, bet...