Net ir patyrusiais save laikantys vairuotojai, kelyje priartėję prie sunkvežimio ar autobuso, turėtų tinkamai įvertinti, ar jau gali persirikiuoti, ar dar turėtų palūkėti. Praėjusių metų patirtis, gilinantis į įskaitinių eismo įvykių priežastis, rodo, kad lengvųjų automobilių vairuotojai dažnai nežino, kur prasideda ir baigiasi akloji zona, o nežinojimas lemia skaudžius eismo įvykius, teigiama pranešime žiniasklaidai.
© Organizacijos nuotr.

Dažnai neįvertinama, kad sunkvežimiai ar autobusai kitaip nei lengvosios transporto priemonės greitėja, stabdo, kyla į įkalnę, įveikia posūkius ar persirikiuoja į kitą eismo juostą. Tik retas lengvosios transporto priemonės vairuotojas, priartėjęs prie sunkvežimio ar autobuso, susimąsto apie aklosios zonos, arba mirties zonos, keliamą grėsmę.

„Į akląją zoną vairuotojai patenka persirikiuodami į kitą eismo juostą ar lenkdami transporto priemonę. Kai priekinis vairuojamo automobilio ratas susilygina su lenkiamo sunkvežimio galiniu ratu ar autobuso vidurine dalimi, vairuotojas patenka į mirties zoną ir joje lieka tol, kol visiškai neaplenkia ar neapvažiuoja transporto priemonės. Aklosios zonos vieta ir ilgis kiekvienu atveju kinta, nes skiriasi lengvųjų transporto priemonių galia, manevringumas, krovininės ar keleivinės transporto priemonės matmenys“, – vairuotojų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos Transporto veiklos priežiūros departamento Panevėžio skyriaus vyriausiasis inspektorius Romas Vyšniauskas.

Dalis tragiškų lengvųjų automobilių avarijų įvyksta dėl aklosios zonos aplink sunkvežimį ar autobusą neįvertinusių vairuotojų kaltės.

Venkite nematomų zonų

Lengvuoju automobiliu artėjant prie sunkvežimio ar autobuso, kiekvienam vairuotojui derėtų prisiminti, kad, važiuojant greta tokios transporto priemonės, ypač su priekaba ar puspriekabe, lengvieji automobiliai tiesiog išnyksta iš šios sunkvežimio ar autobuso vairuotojo matymo zonos.

Visiškai nematomos sunkvežimio ar autobuso vairuotojui zonos yra jos gale bei kairėje ir dešinėje pusėse.

„Jei važiuojama prilipus sunkvežimiui ar autobusui iš paskos, jos vairuotojas nemato paskui jį važiuojančios transporto priemonės, o pastarosios vairuotojas nemato eismo situacijos priekyje, tad rizikuojama savo ir kartu važiuojančiųjų sveikata ar net gyvybe“, – pažymi R. Vyšniauskas.

Laikykitės „4 sekundžių“ taisyklės

Pasak pašnekovo, sunkvežimio ar autobuso vairuotojas gali nematyti arčiau kaip 10 m ir kartais toliau kaip 50 m esančių objektų, todėl saugiau iki sunkvežimio ar autobuso palikti apie 75 m atstumą ar laikytis „4 sekundžių“ taisyklės, t. y. jei važiuodamas paskui sunkvežimį ar autobusą nuo jo pravažiuoto nejudančio objekto jį pravažiuoji per 4 sekundes, vadinasi, esi per daug priartėjęs prie priekyje važiuojančios transporto priemonės.

Nevažiuokite lygiagrečiai su sunkvežimiu ar autobusu ir prieš juos

Nevažiuokite tiesiai prieš sunkvežimį ar autobusą. Lietuvoje retai pasitaikančių „amerikietiško tipo“ vilkikų (kai variklis įrengtas vairuotojo kabinos priekyje) vairuotojai gali nematyti priešais save 5–6 m atstumu, o įprastinių vilkikų priekinė akloji zona būna apie 3 m.

Nesaugu ilgesnį laiko tarpą važiuoti ir lygiagrečiai su sunkvežimiu ar autobusu. Galimas pernelyg apkrautos, susidėvėjusios ar pažeistos padangos sprogimas, sunkvežimio ar autobuso valdymo praradimas ar nepastebėjusio šalia atsiradusios kliūties vairuotojo staigus manevras ir sunkvežimis ar autobusas pakeis važiavimo kryptį, o kitoms sunkvežimio ar autobuso vairuotojo aklojoje zonoje važiuojančioms transporto priemonėms tiesiog nebebus laiko ir vietos saugiai sureaguoti į pasikeitusią eismo situaciją bei išvengti avarijos su skaudžiomis pasekmėmis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (46)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Po teismo išaiškinimo griebėsi griežtų ribojimų vairuotojams (31)

Prancūzija bene griežčiausiai pasaulyje reaguoja į telefonu besinaudojančius vairuotojus. Nuo...

Perspėjimas vairuotojams: šią savaitę greičio mėgėjams bus riesta (202)

Visoje Europoje prasidėjus saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitei, DELFI skaitytojai...

Net ir nešdami šiukšles galite žūti (2)

Eidami į darbą ar parduotuvę nusprendėte išmesti namuose susikaupusias šiukšles ? Nepraraskite...

Kada pagaliau dviratininkai ir pėstieji turės normalius takus (17)

Atšilus orams dažnas lietuvis automobilį pakeičia dviračiu ar keliauja pėsčiomis . Sezonui...

Top naujienos

Smūgius Sirijai atidžiai stebėjo ir Lietuvos kaimynė: Rusijai jau yra ko nerimauti (323)

Daugiau nei 100 sparnuotųjų raketų į objektus Sirijoje praėjusią savaitę paleidusios JAV ,...

Lietuviškų statybų stebuklai: daugiabutis yra, bet nėra (37)

Vilniuje esančiuose Balsiuose, Žalčių g. gyventojai dovanų gavo nemielą kaimynystę – jų...

Jelcino nuotykiai Vašingtone: vien su apatiniais išėjo ieškoti picos (390)

Buvusių prezidentų Billo Clintono ir Boriso Jelcino santykiai buvo gana keisti. Buvo laikas, kai...

Perspėja apie nesąžiningus verslininkus: apgaulės sistema veikia nepriekaištingai (8)

Neseniai DELFI portalas rašė apie skaitytojo Edgaro skundą, kuris galimai nukentėjo nuo esą...

Oksanos Pikul ir Simo Jasaičio konfliktas pakrypo netikėta linkme

Krepšininko Simo Jasaičio ir jo sutuoktinės Oksanos Pikul-Jasaitienės konfliktas po smurto...

Treniruotei mažytę salę pasirinkęs Šaras – apie konfliktą su Spanouliu ir paskirtą teisėją specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (12)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai vėlų ketvirtadienio vakarą ruošėsi antrai Eurolygos...

Visuomenės nuomonė apie politikus prastėja (4)

Pastarąjį mėnesį krito daugelio politikų ir kitų visuomenės veikėjų palankaus vertinimo...

Orai: po šilto penktadienio nebus taip malonu (2)

Penktadienis šalyje bus pavasariškai šiltas ir saulėtas, visgi, savaitgalį temperatūra...

Iš Berlyno pagrindinės stoties rajono bus evakuoti žmonės: rasta karo laikų bomba (2)

Tūkstančiai žmonių penktadienį turės būtų evakuoti iš teritorijos Berlyno rajone aplink...

Lietuviškos daržovės, kurias auginti apsimoka: nukonkuruotume ir lenkus, ir ispanus (1)

Lietuviai skundžiasi, kad jiems sunku konkuruoti su pigesnę produkciją siūlančiais Ispanijos ir...