aA
Elektroninių eismo įvykių deklaracijų sistema pradėjo veikti prieš tris mėnesius, tačiau draudikai jų antplūdžio nesulaukia – deklaraciją elektroniniu būdu pasirenka pildyti tik maždaug vienas iš 100 į eismo įvykius pakliuvusių vairuotojų, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Avarija, eismo įvykis
Avarija, eismo įvykis
© Shutterstock

„Nuo 2019 metų gruodžio pradžios, kai pradėjo veikti ši sistema, iki šių metų vasario pabaigos, vos vienas iš šimto deklaraciją pildė ir pateikė elektroniniu būdu“, – teigia draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro statistika rodo, kad Lietuvoje kiekvienais metais įvyksta apie 90 tūkst. eismo įvykių, po kurių vairuotojai galėtų pildyti elektronines deklaracijas.

Gauna išmokas greičiau

Informacija apie įvykį deklaravus jį elektroniniu būdu draudikus pasiekia kur kas greičiau, todėl žalos reguliavimo procesas pradedamas nedelsiant ir sutrumpėja žalos išmokėjimo laikas. Draudimo bendrovės duomenimis, išmoka už draudiminį įvykį paprastai išmokama per mažiau nei savaitę.

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, popierinėse deklaracijose pasitaiko klaidų, dėl kurių eismo įvykio žalos skaičiavimas taip pat užtrunka.

„Esame pastebėję, kad apie pusė popierinių deklaracijų yra užpildomos su klaidomis. Neretai būna netiksliai nubraižytos eismo įvykio schemos, nepateikta kita reikalinga informacija, pasitaiko neįskaitomai užpildytų laukų. Tokiais atvejais gaištamas laikas, nes reikia išsiaiškinti detales. Kartais dėl įvykio metu patirto streso ar kitų priežasčių nurodomos visiškai nelogiškos ir nerealios eismo įvykio aplinkybės. Programėlė tiesiog neleistų baigti pildyti deklaracijos su tokiomis aplinkybėmis. Elektroninės deklaracijos taip pat leidžia išvengti kai kurių atvejų, kai mėginama pasinaudoti sutrikusiu vairuotoju, pakeičiant atsakomybę“, – aiškina A. Žiukelis.

Ekspertas atkreipia dėmesį ir į tai, kad pildant popierines deklaracijas kaltininkas turi informuoti apie eismo įvykį savo draudimo bendrovę. Pildant elektroninę deklaraciją šio reikalavimo nebelieka, nes duomenis bendrovė gauna automatiškai, o nukentėjusiam asmeniui tereikia per tris dienas kreiptis dėl tolesnių žalos atlyginimo procedūrų. A. Žiukelio manymu, dėl daugelio e. deklaracijų privalumų ateityje popierinių deklaracijų turėtų būti visiškai atsisakyta, paliekant jas tik išskirtiniais atvejais, kai pasinaudoti elektroninėmis nėra jokių galimybių.

Galima stebėti procesą

Draudimo eksperto teigimu, e. deklaracija turėtų būti naudinga ne tik laiką taupantiems žmonės, bet ir tiems, kuriems eismo įvykio schemos braižymas popierinėje deklaracijoje yra iššūkis. Anot A. Žiukelio, programėlėje veikiantis deklaravimo vedlys supaprastina procesą, nes neatlikus vieno privalomo veiksmo neleidžia pereiti prie kito, be to, padeda nubraižyti eismo įvykio schemą ir padaryti avarijos aplinkybes fiksuojančias nuotraukas.

„Labai dažnai pasitaiko, kad į eismo įvykį pakliuvę vairuotojai automobiliuose neturi deklaracijos blankų ar rašiklių, o išmaniuosius telefonus šiais laikais turi beveik kiekvienas. Be to, eismo įvykio dalyviai duomenis apie įvykį gali pildyti arba kuriuo nors vienu, arba kiekvienas savo išmaniaisiais įrenginiais, nes sistema visų jų duomenis automatiškai sujungia į vieną dokumentą“, – vardija draudimo bendrovės atstovas.

Kaip dar vieną programėlės privalumą A. Žiukelis įvardija galimybę sekti, kada žala bus baigta administruoti, peržiūrėti buvusių eismo įvykių istoriją, o taip pat matyti informaciją apie sudarytas draudimo sutartis bei užsisakyti priminimus apie jų galiojimo pabaigą.

Elektroninės deklaracijos programėlė veikia adresu www.draudimoivykiai.lt. Šioje svetainėje visi vairuotojai turėtų iš anksto susikurti paskyrą ir užpildyti duomenis, kad atsitikus eismo įvykiui iš karto galėtų pildyti deklaraciją išmaniuoju telefonu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
4.4286

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Smulkmena, kuri lemia, kad automobilis važiuoja prasčiau nei galėtų (23)

Saugų vairavimą dažnai nulemia kokybiškos padangos. Tinkamas padangų protektoriaus nusidėvėjimo...

Top naujienos

Gydytojas infektologas įvertino vakcinų efektyvumą: vienu aspektu „Astra Zeneca“ tikrai išsiskiria (62)

Lietuvoje netyla diskusijos, ar nereikėtų ilginti intervalo tarp dviejų vakcinos nuo koronaviruso...

Aistė Žebrauskienė | D+

Neramina vis labiau vėluojantys įmonių tarpusavio atsiskaitymai: ekonomistai įspėja apie didesnes problemas

2021-ųjų pradžia Lietuvos ekonomikai buvo geresnė, nei tikėtasi, – šalies BVP augo 1 proc....

Lietingas pavasaris artėja prie pabaigos: šeštadienį sulauksime paskutinės nedidelio lietaus porcijos (2)

Šeštadienio rytą beveik visoje Lietuvoje bus sausa, drėgnesni debesys sukiosis ties vakariniais...

Buvęs imtynininkas gailisi dėl savo poelgio „Metelicoje“: jis mane „kabino“, manė, kad aš – gėjus (200)

Po incidento prie populiaraus Vilniaus naktinio klubo „ Metelica “ buvęs imtynininkas ne tik buvo...

Sukrečianti istorija apie motiną, kuri tapo žudike maniake ir kankino savo pačios šeimos narius (37)

Be to, kad smurtaudavo prieš savo podukras ir jas žemindavo, Shelly Knotek kviesdavosi į namus...

Žiniasklaida: po galimų mainų – antrasis Westermanno sugrįžimas į Kauną (67)

„Barcelona“ ir Kauno „Žalgiris“ veda derybas dėl galimo gynėjų apsikeitimo: ispanų „El...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Apipjaustymas – populiarėjanti mada ar naudinga procedūra? Urologo nuomonė nustebins

JAV, Kanada, Pietų Afrikos Respublika, Naujoji Zelandija, Jungtinėje Karalystė, Pietų Korėja –...

Kol lietuviai stovi eilėse prie vakcinų, rusai savo „Sputniku“ skiepytis nenori net už pinigus (1015)

„Milijonas prizų“ – tokią programą nusprendė įgyvendinti Maskva, norėdama prisivilioti...

Lietuvių noras dirbti Anglijoje blėsta: nebetraukia sezoninis darbas, keičiasi kryptys (180)

Darbą užsienyje siūlančios Lietuvos kompanijos pastebi, kad nuo šių metų Europos rinkoje vyksta...