aA
Pavasarį į kelius išvažiuoja ne tik motociklininkai, dviratininkai ar keliaujantys elektriniais paspirtukais, tačiau ir žemės ūkio technikos vairuotojai. Dažnai stambiagabaritė technika važiuoja lėčiau nei įprastas transporto srautas, todėl neretai automobilių vairuotojai neišvengia klaidų, dėl kurių ne tik kyla eismo įvykiai, tačiau ir yra sužalojami ar net žūva žmonės.
Traktorius kelyje
Traktorius kelyje
© Shutterstock

Vairavimo mokytojas Andrejus Savčenko aiškino, kad neretai vairuotojai piktinasi, jog viešo naudojimo keliuose važinėja žemės ūkio technika, tačiau sėdintys automobiliuose turėtų prisiminti, kad traktorių ir kitos panašios technikos vairuotojai yra lygiaverčiai eismo dalyviai, todėl jų atžvilgiu taip pat turi būti laikomasi pagarbos.

Lėčiau, tačiau saugiau

A. Savčenko teigė, kad tokiose situacijoje būtent automobilių vairuotojai dažnai sukelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams, mat neapsikentę, kad tenka važiuoti lėčiau, net ir esant prastam matomumui išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Vairavimo mokytojas atkreipė dėmesį, kad neretai tokie išsišokimai būna ir nepamatuoti, todėl vairuotojai turėtų laikytis numatytų taisyklių.

„Ne visada žemės ūkio technika važiuoja pernelyg lėtai. Būna atvejų, kai esant 70 km/val. leistinam maksimaliam greičiui, sėdintis prie traktoriaus vairo važiuoja 65 km/val., o kiti vairuotojai piktinasi, kad yra stabdomas eismas. Visgi tai nėra traktuojama, kaip lėtas važiavimas, dėl kurio traktoriaus vairuotojas turėtų sustoti ir praleisti už jo važiuojančius ar norinčius lėkti greičiau. Automobilių vairuotojai tokiose situacijose turėtų palaukti tinkamo momento lenkimo manevrui“, – aiškino A. Savčenko.

Traktorius kelyje
Traktorius kelyje
© Shutterstock

Įsitikinkite, ar tilpsite

Instruktorius aiškino, kad norintys aplenkti tokį transportą, turėtų manevrus atlikti tik įsitikinę, kad turi pakankamai vietos, tiek priekyje, tiek šone. A. Savčenko teigė, kad svarbu įvertinti ir tai, koks yra priekyje važiuojančios technikos plotis, mat kai kuriais atvejais, netgi ir esant palankioms sąlygoms lenkti, to padaryti gali nepavykti dėl per siauro pravažiavimo.

„Svarbu ne tik matyti pakankamai toli, tačiau ir pamatuoti, ar, pavyzdžiui, kombainą, dėl jo pločio, apskritai pavyks aplenkti. Jei tai įmanoma, reikėtų pasilikti didesnį atstumą priekyje, įsitikinti, kad lenkti leidžiama ir yra saugu ir tik tada atlikti manevrą. Jei aplenkti neįmanoma, reikia palaukti, kol ūkio technikos vairuotojas pats pasitrauks ir praleis važiuojančius iš paskos“, – sakė vairavimo mokytojas.

Traktorius kelyje
Traktorius kelyje
© Shutterstock

Gali tekti palaukti

A. Savčenko aiškino, kad Kelių eismo taisyklėse numatyta, jog tokios technikos vairuotojas, jei jo važiavimo greitis yra ženkliai mažesnis nei numatytas leistinas, privalo kas kiek laiko sustoti ir praleisti už jo susidariusią automobilių koloną, vis tik vairuotojai neturėtų širsti, jei vairuotojas nepasitraukia vos jiems priartėjus.

„Taisyklėse numatyta, kad vairuotojai turi praleisti automobilių koloną, todėl nereikia tikėtis, kad vos automobiliui priartėjus traktoriaus vairuotojas trauksis į šoną. Nepamirškite, kad pasitraukimas taip pat turi būti saugus, nesukeliant pavojaus kitiems eismo dalyviams“, – sakė instruktorius.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(23 žmonės įvertino)
2.0000

Top naujienos

Statė namą sau, bet neliko nepastebėtas didelio koncerno: lietuvio būsto idėja sulaukė pasisekimo (6)

Tomui Petrauskui – 26-eri, tačiau jis šiandien savomis rankomis stato modulinius ekologiškus...

Dėl Europos Sąjungos „pietiečių“ ima kelti nepatogius klausimus: išvardijo visas nuodėmes (72)

Briuselyje dauguma sutaria, kad reikalingas bendras atsakymas į pandemijos sukeltą ekonominę...

30 eurų vertės pirkinys kaunietį pavertė ginklų kontrabandininku (121)

Įstatymų neišmanymas ir nedėkingai susiklosčiusios aplinkybės karo istorija besidomintį...

Vokiečių spauda: šalies neonaciai sukarintus mokymus atlieka Rusijoje (38)

Dešiniosios pakraipos ekstremistai iš Vokietijos lavinti kovinių įgūdžių vysta į Rusiją ,...

Po baisios avarijos vaikinas liko neįgaliu – gydytojos žodžiai pakreipė jo gyvenimą ypatinga linkme (8)

Mano vardas – Artūras Tūrė Žilis. Norėčiau pasidalinti savo istorija ir tikiuosi, kad ji...

Jurbarko krašto gamtos ir architektūros lobiai: kelionė paliks neišdildomus įspūdžius (27)

Jei visus gražiausius Lietuvos kampelius būtų galima sudėti į vieną didelę knygą, Jurbarko...

Europa dėl Kinijos pasiekė lūžio tašką: dabar viskas keičiasi (172)

Europos santykiai su Kinija iš blogų tampa dar blogesniais. Pekino sprendimas Honkonge...

Naujausia informacija apie užsikrėtusius koronavirusu: susirgęs logistikos įmonės darbuotojas lankėsi pas odontologą papildyta (443)

Šeštadienį prieš pietus Sveikatos apsaugos ministerija skelbia apie naujus koronaviruso Lietuvoje...

Užkalnis: pirkau kvepalus tik dėl pavadinimo ir kaina nesvarbu (86)

Kartais būna taip, kad mano antraštė būna nei šiokia, nei tokia. Pirmiausia, žmonės klausia,...

|Maža didelių žinių kaina