aA
Pavasarį į kelius išvažiuoja ne tik motociklininkai, dviratininkai ar keliaujantys elektriniais paspirtukais, tačiau ir žemės ūkio technikos vairuotojai. Dažnai stambiagabaritė technika važiuoja lėčiau nei įprastas transporto srautas, todėl neretai automobilių vairuotojai neišvengia klaidų, dėl kurių ne tik kyla eismo įvykiai, tačiau ir yra sužalojami ar net žūva žmonės.
Traktorius kelyje
Traktorius kelyje
© Shutterstock

Vairavimo mokytojas Andrejus Savčenko aiškino, kad neretai vairuotojai piktinasi, jog viešo naudojimo keliuose važinėja žemės ūkio technika, tačiau sėdintys automobiliuose turėtų prisiminti, kad traktorių ir kitos panašios technikos vairuotojai yra lygiaverčiai eismo dalyviai, todėl jų atžvilgiu taip pat turi būti laikomasi pagarbos.

Lėčiau, tačiau saugiau

A. Savčenko teigė, kad tokiose situacijoje būtent automobilių vairuotojai dažnai sukelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams, mat neapsikentę, kad tenka važiuoti lėčiau, net ir esant prastam matomumui išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Vairavimo mokytojas atkreipė dėmesį, kad neretai tokie išsišokimai būna ir nepamatuoti, todėl vairuotojai turėtų laikytis numatytų taisyklių.

„Ne visada žemės ūkio technika važiuoja pernelyg lėtai. Būna atvejų, kai esant 70 km/val. leistinam maksimaliam greičiui, sėdintis prie traktoriaus vairo važiuoja 65 km/val., o kiti vairuotojai piktinasi, kad yra stabdomas eismas. Visgi tai nėra traktuojama, kaip lėtas važiavimas, dėl kurio traktoriaus vairuotojas turėtų sustoti ir praleisti už jo važiuojančius ar norinčius lėkti greičiau. Automobilių vairuotojai tokiose situacijose turėtų palaukti tinkamo momento lenkimo manevrui“, – aiškino A. Savčenko.

Traktorius kelyje
Traktorius kelyje
© Shutterstock

Įsitikinkite, ar tilpsite

Instruktorius aiškino, kad norintys aplenkti tokį transportą, turėtų manevrus atlikti tik įsitikinę, kad turi pakankamai vietos, tiek priekyje, tiek šone. A. Savčenko teigė, kad svarbu įvertinti ir tai, koks yra priekyje važiuojančios technikos plotis, mat kai kuriais atvejais, netgi ir esant palankioms sąlygoms lenkti, to padaryti gali nepavykti dėl per siauro pravažiavimo.

„Svarbu ne tik matyti pakankamai toli, tačiau ir pamatuoti, ar, pavyzdžiui, kombainą, dėl jo pločio, apskritai pavyks aplenkti. Jei tai įmanoma, reikėtų pasilikti didesnį atstumą priekyje, įsitikinti, kad lenkti leidžiama ir yra saugu ir tik tada atlikti manevrą. Jei aplenkti neįmanoma, reikia palaukti, kol ūkio technikos vairuotojas pats pasitrauks ir praleis važiuojančius iš paskos“, – sakė vairavimo mokytojas.

Traktorius kelyje
Traktorius kelyje
© Shutterstock

Gali tekti palaukti

A. Savčenko aiškino, kad Kelių eismo taisyklėse numatyta, jog tokios technikos vairuotojas, jei jo važiavimo greitis yra ženkliai mažesnis nei numatytas leistinas, privalo kas kiek laiko sustoti ir praleisti už jo susidariusią automobilių koloną, vis tik vairuotojai neturėtų širsti, jei vairuotojas nepasitraukia vos jiems priartėjus.

„Taisyklėse numatyta, kad vairuotojai turi praleisti automobilių koloną, todėl nereikia tikėtis, kad vos automobiliui priartėjus traktoriaus vairuotojas trauksis į šoną. Nepamirškite, kad pasitraukimas taip pat turi būti saugus, nesukeliant pavojaus kitiems eismo dalyviams“, – sakė instruktorius.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(23 žmonės įvertino)
2.0000

Top naujienos

Po konflikto su įsižeidusia policininke – prarasti dveji metai ramybės: tai buvau matęs tik filmuose (188)

Automobilių spūstyje į konfliktinę situaciją su Vilniaus apskrities policijos tyrėja...

Seime – užmojis nuo stambiųjų ūkininkų nubraukti milijonus: numatyta išmokų riba galiotų įskaičiuojant ir tolimus giminaičius (131)

150 tūkstančių eurų, ir ne daugiau – į tokias maksimalias pagrindines tiesiogines išmokas...

Daugiau nei pusę būstų lietuviai nuperka be paskolų: pinigus neša tiesiog lagaminėlyje (1)

NT pirkimo karštinei neslūgstant, yra pirkėjų, kurie būstą perka nuosavomis lėšomis, t.y,...

Pergalingame „Pacers“ mače – Sabonio trigubas dublis ir naujas karjeros rekordas (1)

NBA čempionate Indianos „Pacers“ (33/36) namų arenoje 103:94 (26:33, 25:29, 24:13, 28:19)...

Giedrė Balčiūtė | D+

Viskas, ką norėjote žinoti apie antikūnus: kur, už kiek ir kada išsitirti bei koks kiekis yra pakankamas?

Koronaviruso pandemija žmones paskatino daugiau domėtis ne tik COVID-19 liga ir apsisaugojimo...

Moteris – vadovė: ar Lietuva pasiruošusi kvotoms įmonėse (58)

Nors Lietuvoje įmonių valdybose ar direktorių pozicijose matome ne vieną moterišką pavardę, vis...

Arūnas Spraunius | D+

Kremlius nusitaikė į Juodąjį žemyną: čia jau darbuojasi rusų „sėkmės kariai“

Gegužės 4-ąją Prancūzijos tarptautinis radijas RFI informavo apie rusų karinių samdinių...

Darbuotojų paieška per karantiną vyksta visiškai kitaip: štai ką svarbiausia žinoti (3)

Nauji darbuotojai įmonėse karantino metu įdarbinami nuotoliniu būdu. Tai – nauja realybė, su...

Automobiliai brangsta, o žaliavinių prekių bumas tik apsunkina situaciją (10)

Automobiliai nepraranda populiarumo ir per pandemiją. Be to, jie brangsta iš dalies dėl kylančių...

Galimybių pasai: štai kodėl diskriminacija bent kartą yra naudinga (51)

Netrukus pasirodys galimybių pasai, kurie, rodos, dar labiau suskaldys visuomenę. Visuomenę, kuri...