aA
Iki lubų užkrauti automobiliai gatvėse vairuotojų jau nebestebina, tačiau specialistai tikina, kad tokia praktika yra ypač žalinga, mat prireikus staigiai stabdyti, ar įvykus net ir smulkiam eismo įvykiui, daiktais užkrautame automobilyje esantiems žmonėms kyla daug didesnis pavojus.
Daiktai automobilyje
Daiktai automobilyje
© Shutterstock

Neretai automobilis tampa ne tik kasdiene transporto priemone, bet ir daiktų pervežimo transportu, tačiau draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigė, kad tokiais atvejais vairuotojai net neįvertina, kokios rimtos pasekmės gali laukti net ir tada, kai pašaliniai daiktai nėra dideli.

Nei matomumo, nei saugumo

Specialistas aiškino, kad daiktų gabenimo automobilio salone reikėtų vengti net dėl kelių priežasčių. Pirmiausia gale sukrauti daiktai apriboja vairuotojo matomumą per galinio vaizdo veidrodėlį, o dėl to jam gali būti sunku pastebėti lenkimo manevrą atliekantį vairuotoją ar į kitą eismo juostą išvažiuojantį automobilį. Nematydamas, kas vyksta už jo, vairuotojas gali neišvengti eismo įvykio.

Negana to, prireikus staigiai stabdyti, vežami nepritvirtinti daiktai, ypač esantys ant galinės automobilio palangės, su didele jėga kris į priekį ir taip gali sužaloti viduje esančius žmones. Priklausomai nuo daiktų dydžio, toks staigus stabdymas, jei automobilis visiškai nesustojo, gali tapti netgi eismo įvykio priežastimi, kai užgriuvus daiktams vairuotojas nebegebės suvaldyti transporto priemonės. Specialistas aiškino, kad yra užfiksuotų atvejų, kai dėl salone buvusių daiktų žala eismo įvykio metu buvo didesnė.

Daiktai automobilyje
Daiktai automobilyje
© Shutterstock

Kyla pavojus kitiems

Specialistas pabrėžė, kad papildomi daiktai eismo įvykio metu tik dar labiau apsunkins padėtį, nes dėl jų patirti sužalojimai gali būti daug rimtesni. A. Žiukelis taip pat patarė nevežti stambių gabaritų ar ilgų daiktų, mat jų transportavimas lengvuoju automobiliu kelia pavojų ir kitiems eismo dalyviams.

„Nerekomenduojama vežti jokių ilgų daiktų – lentų, kitų statybinių medžiagų, kurias žmonės labai dažnai veža automobilio salone per visą jo ilgį, kartais net ir išsikišusias laukan, atdara bagažine. Dar viena krovinių grupė – dideli ir sunkūs kroviniai – šaldytuvai, skalbimo mašinos ir kiti. Esame fiksavę atvejų, kai nepritvirtinti kroviniai iškrito ant kelio. Taip pat jie kelia pavojų keleiviams, įvykus įvykiui kyla didesnė sužeidimų tikimybė“, – akcentavo draudimo bendrovės specialistas.

Daiktai automobilyje
Daiktai automobilyje
© Shutterstock

Pavojingos ir smulkmenos

A. Žiukelis taip pat pabrėžė, kad dėmesį į saugumą turėtų atkreipti ne tik tie, kurie automobilį prisikrauna iki lubų, tačiau ir kiti vairuotojai, kurių transporto priemonės salone mėtosi vandens buteliukai ar panašūs daiktai. Specialistas pabrėžė, kad tokie daiktai taip pat kelia pavojų eismo saugumui, mat gali pariedėti po automobilio pedalais, dėl ko sustabdyti transporto priemonę ir išvengti eismo įvykio gali tapti neįmanoma.

„Pagrindinis mano patarimas: salone turėtų būti tik vairuotojas ir keleiviai, galbūt smulkūs daiktai, būtini keleiviams kelionės metu – žurnalas ar telefonas, tačiau ne vairuotojui. Viskas. Jei daiktas nėra būtinas kelionės metu, jo vieta – bagažinėje. O visus krovinius reikia vežti tam skirtomis transporto priemonėmis – krovininiais mikroautobusais ir sunkvežimiais“, – pabrėžė A. Žiukelis primindamas, kad papildomi daiktai ir jų svoris taip pat turi įtakos ir degalų sąnaudoms.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Top naujienos

Eugenija Grižibauskienė | D+

Verslininkas Kirvaitis – apie „One“ virsmą tarptautiniu gigantu, derybas su „Google“ ir pardavimų šuolį nuo nulio iki 30 milijonų

Aldo Kirvaičio įkurta, globalių finansų rinkoje besidarbuojanti „ Metasite “ kompanija jau...

Turkijoje prasidėjo „antra vasara“: pilni lėktuvai lietuvių atostogauja už juokingas kainas (134)

Nors kalendorinė vasara baigėsi – populiariuose Turkijos kurortuose atrodo, kad atostogų sezonas...

COVID-19 pandemijos pabaigos prognozės: Lietuvos profesoriai pasakė, kada viskas turėtų baigtis (564)

Praėjusią savaitę vakcinos gamintojos „Moderna“ vadovas Stephanas Bancelis viešai pasisakė,...

Nauja tvarka dėl moksleivių izoliacijos įnešė daugiau sumaišties: kai kurių punktų negali suprasti (54)

Sprendimai dėl trumpesnės mokinių izoliacijos socialiniuose tinkluose sukėlė ir tėvų...

Duomenų mokslininkas: nenoriu gąsdinti dėl 4000 naujų atvejų, bet mes link to einame (420)

„Aš sakyčiau prastėjimo greitis yra panašus kaip ir praeitą savaitę, gal šiek tiek...

Daugiausia plaukų netenkame naktį: geri patarimai, kad jie neslinktų miegant (6)

Kad ir kaip puoselėtumėte plaukus, dėl tam tikrų priežasčių gali suintensyvėti jų slinkimas...

Ant suolo lyderį lemiamu metu palikęs Schilleris: mums reikia kitokio jo žaidimo (1)

Po pirmų dvejų rungtynių naujajame Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) sezone dėl komandos gynybos...

F-1 pilotas Nico Huelkenbergas su lietuve žmona Egle tapo tėvais: paskelbė ne tik nuotrauką, bet ir retą kūdikio vardą (33)

Pasaulyje žinomas F-1 pilotas Nico Huelkenbergas šią vasarą vedė lietuvaitę mylimąją...

JK apėmę sunkumai – tuštėjančios lentynos, eilės degalinėse: valdžia švelnina taisykles gali pasitelkti kariuomenę (184)

Ministras pirmininkas Borisas Johnsonas svarsto galimybę pasitelkti kariuomenės vairuotojus, kad...