aA
Važiuojant automobiliu kasdien, taip pat ir išsiruošus į ilgesnes keliones, svarbu ne tik išmanyti Kelių eismo taisykles (KET), tačiau ir žinoti, kaip taisyklingai reikia sėdėti automobilyje. Automobilių žinovas ir keliautojas Vitoldas Milius aiškino, jog itin dažnai pastebi, kad vairuotojai automobilyje sėdi netinkamai, o keleiviai daro net ir pražūtingas klaidas.

V. Milius teigė, jog neretai miestų gatvėse tenka pastebėti vairuotojų, kurie važiuoja pernelyg „atsigulę“ ar per daug prisitraukę automobilio sėdynę, o tai abiem atvejais gali tapti priežastimi, dėl kurios nepavyks išvengti eismo įvykio ar sužalojimų jo metu.

Vairuoti, o ne gulėti

Specialistas aiškino, jog tai, kaip aukštai ar žemai turi būti nustatyta vairuotojo sėdynės padėtis, nėra numatyta. Pašnekovas sakė, kad kiekvienas vairuotojas turėtų nusistatyti tokį aukštį, kuris užtikrintų, kad jis jaučiasi patogiai ir geba gerai matyti vaizdą pro priekinį ir šoninius automobilio langus.

Bene svarbiausi, saugumui didžiausią įtaką turintys nustatymai, yra automobilio sėdynės nuotolis nuo vairo ir atlošo statumas. V. Milius teigė, jog itin svarbu, kad vairuojantis žmogus nesėdėtų pernelyg arti vairo, mat tada automobilio valdymui gali trukdyti kojos liečiančios vairą. Svarbu ir tai, kad vairuotojas nesėdėtų pernelyg toli – sėdint visiškai ištiesus kojas didėja tikimybė, kad eismo įvykio metu nepavyks išvengti kojų lūžių. Jų galima išvengti, jei kojos šiek tiek sulenktos.

V. Milius atkreipė dėmesį, kad žmogaus vestibiuliarinis aparatas geriau veikia, kai žmogus stovi, o ne tada, kai guli. Jis teigė, kad dėl to reikėtų sėdynės atlošą susireguliuoti ganėtinai stačiai, artimesnei stovėjimo pozicijai, mat būtent taip sėdintis žmogus gebės ne tik greitai reaguoti į iškilusius netikėtumus, bet ir tinkamai suvaldyti automobilį.

Vitoldas Milius
Vitoldas Milius
© DELFI / Andrius Ufartas

Sudarykite sąlygas sukioti vairą

Tiesa, tam, kad veiksmai būtų tikslūs, o tinkamas automobilio valdymas – užtikrintas, svarbu teisingai susireguliuoti ir vairo poziciją. Nors ne visi, tačiau nemažai automobilių turi galimybę keisti vairo poziciją, tad jį galima pakelti, nuleisti žemyn, prisitraukti, ar atstumti toliau. V. Milius pabrėžė, kad reguliuojant vairą taip pat labai svarbu, kad vairo ratas nekliūtų į kojas, mat tai gali sutrukdyti tinkamai valdyti automobilį ekstremaliose situacijose.

Specialistas pabrėžė, kad vairas turėtų būti sureguliuotas taip, kad ištiesus rankas, jų riešai siektų vairą, o vairuojant, rankos būtų sulenktos. V. Milius atkreipė dėmesį, kad vairuojant svarbu ir tai, kaip vairas yra laikomas. Rekomenduojama, kad rankos turėtų būti ties 9 ir 15 valandomis, mat tik taip laikant vairą vairuotojas gali geriausiai jausti ir valdyti automobilį, mat kitu atveju, gali būti sunku įvertinti, kiek tiksliai reikia pasukti vairą, kad kliūties pavyktų išvengti.

Kelionės
Kelionės
© Shutterstock

Užtikrinkite saugumą ir matymą

V. Milius teigė, jog įsėdus į automobilį, svarbu ne tik tinkamai susireguliuoti sėdynę ir vairą, tačiau ir tinkamai nusistatyti saugos diržo aukštį bei galinio vaizdo ir šoninius veidrodėlius. Pastarieji turi būti nustatyti taip, kad vairuotojas galėtų matyti ne tik automobilio galą, tačiau ir galėtų stebėti kuo didesnę kelio dalį šone, mat būtent tai gali padėti išvengti klaidų, kai eismo įvykiai įvyksta nepastebėjus transporto priemonės aklojoje zonoje.

Automobilio saugos diržas turėtų būti sureguliuotas taip, kad eitų per petį, o ne per kaklą, mat tik tokia pozicija eismo įvykio metu gali apsaugoti nuo didesnių sužalojimų.

Specialistas taip pat atkreipė dėmesį, kad tik tinkama sėdėjimo pozicija gali padėti išvengti sužalojimų ar net išgelbėti gyvybę avarijų metu. V. Milius akcentavo, kad vairuotojai ir keleiviai turėtų pasirūpinti vieni kitų saugumu bei priminė, kad tokie atvejai, kai šiltomis vasaros dienomis priekyje sėdintis keleivis susikelia kojas ant priekinio skydelio, gali baigtis itin skaudžiai. Pašnekovas aiškino, kad net ir nestipraus smūgio automobilio priekyje metu, su didele jėga gali iššauti saugos oro pagalvės, kurių sukeltas smūgis tikrai sužalos keleivį, jei jo kojos bus ne po saugos pagalve, o ant jos.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
3.4211

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Perspėja vairuotojus: A2 magistralėje laukia milžiniški eismo ribojimai (47)

Savaitgalio pradžioje, rugpjūčio 23-iąją, vairuotojams, važiuosiantiems Vilnius-Panevėžys...

Top naujienos

Kaliningrade apsilankęs lietuvis norėjo sprukti: daugiau niekada ten nevažiuosiu (150)

„Daugiau tikrai niekada ten nevažiuosiu“, – tikino savaitgalį Kaliningrade praleidęs...

Nebrangių, bet tikrų itališkų picų pulkai žmonių traukia į Tytuvėnus (5)

Pačios tikriausios itališkos picos paragauti galima Tytuvėnuose. Pagrindinėje miestelio gatvėje...

Irina Rozova – Seimo narė, kuri veikė pilkojoje zonoje: kokiomis pataisomis rūpinosi politikė (326)

Su po diplomatine priedanga dirbančiais Rusijos žvalgybos darbuotojais bendravusi ir, kaip rodo...

Orai kvies savaitgalį praleisti gamtoje

Virš Lietuvos jau nuo ketvirtadienio įsitvirtinęs aukšto atmosferos slėgio laukas ir toliau...

Baltijos kelyje Gitanas Nausėda pasipiršo žmonai (221)

Lietuvos , Latvijos ir Estijos valstybės eina ta pačia kryptimi – nori sukurti savo žmonėms...

Sovietai jos nepasigailėjo: grafaitės Marijos Tiškevičiūtės tragedija (105)

1941 m. birželio 14 d. okupacinio sovietinio režimo įvykdytos represijos, kai iš Lietuvos į...

Prabangiausia pasaulyje vakarienė Vilniaus gatves nudažė baltai (221)

Šių metų Le Diner en Blanc renginys prasidėjo kitaip nei įprasta. Po tradicinės renginio...

Ką iš tiesų reiškia sapnai apie seksą? (14)

Jei ramų jūsų miegą kada nors buvo sudrumstę sapnai apie seksą, žinote, kad kartais dėl jų...

Ką valgė pasaulio diktatoriai: juos kamavo polinkis į kanibalizmą ir paranoja būti nunuodytiems (20)

Esi tai, ką valgai, taip pat – kaip ir su kuo valgai. Maistas turi įtakos nuotaikai, žarnyno...

Iš Putino elito sluoksnių – netikėta kritika Kremliui (84)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas visada kerta atgal, kai pajunta jam daromą spaudimą. Bet,...