aA
Važiuojant automobiliu kasdien, taip pat ir išsiruošus į ilgesnes keliones, svarbu ne tik išmanyti Kelių eismo taisykles (KET), tačiau ir žinoti, kaip taisyklingai reikia sėdėti automobilyje. Automobilių žinovas ir keliautojas Vitoldas Milius aiškino, jog itin dažnai pastebi, kad vairuotojai automobilyje sėdi netinkamai, o keleiviai daro net ir pražūtingas klaidas.

V. Milius teigė, jog neretai miestų gatvėse tenka pastebėti vairuotojų, kurie važiuoja pernelyg „atsigulę“ ar per daug prisitraukę automobilio sėdynę, o tai abiem atvejais gali tapti priežastimi, dėl kurios nepavyks išvengti eismo įvykio ar sužalojimų jo metu.

Vairuoti, o ne gulėti

Specialistas aiškino, jog tai, kaip aukštai ar žemai turi būti nustatyta vairuotojo sėdynės padėtis, nėra numatyta. Pašnekovas sakė, kad kiekvienas vairuotojas turėtų nusistatyti tokį aukštį, kuris užtikrintų, kad jis jaučiasi patogiai ir geba gerai matyti vaizdą pro priekinį ir šoninius automobilio langus.

Bene svarbiausi, saugumui didžiausią įtaką turintys nustatymai, yra automobilio sėdynės nuotolis nuo vairo ir atlošo statumas. V. Milius teigė, jog itin svarbu, kad vairuojantis žmogus nesėdėtų pernelyg arti vairo, mat tada automobilio valdymui gali trukdyti kojos liečiančios vairą. Svarbu ir tai, kad vairuotojas nesėdėtų pernelyg toli – sėdint visiškai ištiesus kojas didėja tikimybė, kad eismo įvykio metu nepavyks išvengti kojų lūžių. Jų galima išvengti, jei kojos šiek tiek sulenktos.

V. Milius atkreipė dėmesį, kad žmogaus vestibiuliarinis aparatas geriau veikia, kai žmogus stovi, o ne tada, kai guli. Jis teigė, kad dėl to reikėtų sėdynės atlošą susireguliuoti ganėtinai stačiai, artimesnei stovėjimo pozicijai, mat būtent taip sėdintis žmogus gebės ne tik greitai reaguoti į iškilusius netikėtumus, bet ir tinkamai suvaldyti automobilį.

Vitoldas Milius
Vitoldas Milius
© DELFI / Andrius Ufartas

Sudarykite sąlygas sukioti vairą

Tiesa, tam, kad veiksmai būtų tikslūs, o tinkamas automobilio valdymas – užtikrintas, svarbu teisingai susireguliuoti ir vairo poziciją. Nors ne visi, tačiau nemažai automobilių turi galimybę keisti vairo poziciją, tad jį galima pakelti, nuleisti žemyn, prisitraukti, ar atstumti toliau. V. Milius pabrėžė, kad reguliuojant vairą taip pat labai svarbu, kad vairo ratas nekliūtų į kojas, mat tai gali sutrukdyti tinkamai valdyti automobilį ekstremaliose situacijose.

Specialistas pabrėžė, kad vairas turėtų būti sureguliuotas taip, kad ištiesus rankas, jų riešai siektų vairą, o vairuojant, rankos būtų sulenktos. V. Milius atkreipė dėmesį, kad vairuojant svarbu ir tai, kaip vairas yra laikomas. Rekomenduojama, kad rankos turėtų būti ties 9 ir 15 valandomis, mat tik taip laikant vairą vairuotojas gali geriausiai jausti ir valdyti automobilį, mat kitu atveju, gali būti sunku įvertinti, kiek tiksliai reikia pasukti vairą, kad kliūties pavyktų išvengti.

Kelionės
Kelionės
© Shutterstock

Užtikrinkite saugumą ir matymą

V. Milius teigė, jog įsėdus į automobilį, svarbu ne tik tinkamai susireguliuoti sėdynę ir vairą, tačiau ir tinkamai nusistatyti saugos diržo aukštį bei galinio vaizdo ir šoninius veidrodėlius. Pastarieji turi būti nustatyti taip, kad vairuotojas galėtų matyti ne tik automobilio galą, tačiau ir galėtų stebėti kuo didesnę kelio dalį šone, mat būtent tai gali padėti išvengti klaidų, kai eismo įvykiai įvyksta nepastebėjus transporto priemonės aklojoje zonoje.

Automobilio saugos diržas turėtų būti sureguliuotas taip, kad eitų per petį, o ne per kaklą, mat tik tokia pozicija eismo įvykio metu gali apsaugoti nuo didesnių sužalojimų.

Specialistas taip pat atkreipė dėmesį, kad tik tinkama sėdėjimo pozicija gali padėti išvengti sužalojimų ar net išgelbėti gyvybę avarijų metu. V. Milius akcentavo, kad vairuotojai ir keleiviai turėtų pasirūpinti vieni kitų saugumu bei priminė, kad tokie atvejai, kai šiltomis vasaros dienomis priekyje sėdintis keleivis susikelia kojas ant priekinio skydelio, gali baigtis itin skaudžiai. Pašnekovas aiškino, kad net ir nestipraus smūgio automobilio priekyje metu, su didele jėga gali iššauti saugos oro pagalvės, kurių sukeltas smūgis tikrai sužalos keleivį, jei jo kojos bus ne po saugos pagalve, o ant jos.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Specialus projektas „Saugus eismas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
3.4211

Atsakė į svarbų klausimą: ar galima lenkimo manevrą baigti kertant ištisinę liniją? (300)

Lenkimas vis dar išlieka vienu sudėtingiausių manevrų, kuriuos tenka atlikti automobilių ir kitų...

Tą vairuotojai turi žinoti: kaip automobilio kėbulą apsaugoti nuo vabzdžių likučių ir kelio dervų (18)

Pandemijai pakoregavus daugelio šalies gyventojų planus, skrydžius lėktuvu atostogų metu...

Ką reikia padaryti, kad pardavę savo seną automobilį uždirbtumėte 15 proc. daugiau (42)

Kodėl vienas naudotas automobilis atranda naują šeimininką vos per kelias dienas, o kitas ištisus...

Įvardijo pradedančiųjų vairuotojų klaidas: neįvertina ne tik pavojų, bet ir savo gebėjimų (2)

Atrodo, kad nesenai egzaminus išlaikę ir vairuotojo pažymėjimą įgiję eismo dalyviai, turėtų...

Keliai „nusėti“ greičio mažinimo kalneliais, tačiau tam yra svarbi priežastis (4)

Pasirinktas per didelis važiavimo greitis ir eismo dalyvių išsiblaškymas neretai tampa...

Top naujienos

Skelbia radę, kur nufilmuotas keistas Cichanouskajos kreipimasis į baltarusius (112)

Kandidatės Baltarusijos prezidento rinkimuose Sviatlanos Cichanouskajos kreipimasis į šalies...

Razmuvienė: galbūt po gausių pasibuvimų pajūryje reikėtų paprašyti dirbti nuotoliniu būdu (126)

Savaitgalį socialinius tinklus apskriejo nuotraukos iš sausakimšo Palangos paplūdimio. Pirmadienį...

Per tarptautinę operaciją smogė Ispanijoje įsikūrusiai gaujai: nusikaltimus organizavo emigrantai iš Lietuvos ir Lenkijos

Per tarptautinę operaciją Ispanijoje sulaikyta nusikalstama grupuotė, kurią įkūrė Lietuvos ir...

Ragina studentus sukilti dėl brokerių tarpininkavimo mokesčio: reikia kritinės masės (21)

Nekilnojamojo turto paslaugų įmonės „Resolution“ vadovė Džiuginta Daujotaitė sako, kad...

„Eurovaistinės“ vaistininkei nustatytas koronavirusas (6)

Kauno rajone, Ringauduose, esančios „Eurovaistinės“ vaistininkei pirmadienį nustatytas...

OMON vaiko žmones iš protestų dalyvio žūties vietos Minske

Minske riaušių policijos OMON pareigūnai vaiko žmones, atėjusius atnešti gėlių į vietą,...

Cichanouskaja į šalį atvyko paryčiais: ji turi vizą metams būti Lietuvoje (535)

Į Lietuvą atvykusi baltarusių opozicijos simboliu vadinama Sviatlana Cichanouskaja tikina pati...

Ekspertas: keistas Cichanouskajos kreipimasis į protestuotojus išgautas jėga (232)

Keistas kandidatės į prezidentus Sviatlanos Cechanouskajos kreipimasis į baltarusius su raginimu...

Palangos vėl laukia iššūkis: po trumpo atokvėpio – vasariškų karščių sugrįžimas (11)

Po trumpo gaivesnių orų laikotarpio, į Lietuvą grįš vasaros karščiai.

FIBA įspraudė į kampą Prienų klubą: niekur nedingsime, reikės mokėti (3)

Prienų „Cbet“ ekipa pateko į Tarptautinės krepšinio federacijos ( FIBA ) nemalonę. Praėjusio...

|Maža didelių žinių kaina